Author

Topic: 2 á 3 miljoen bitcoin verdwenen, ingeprijst? (Read 328 times)

sr. member
Activity: 499
Merit: 304
August 29, 2019, 02:21:54 PM
#18
woehahahahaha

en er zijn inderdaad velen daarvan

en dat allemaal á 1 euro per stuk, zou lachen zijn




er komt ook een bitcoin shock, dit zou betekenen dat velen op jacht gaan naar de schaarse bitjes, nadat de halving plaats heeft gevonden


RRRRRRR
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
[...] ik houd het op 10 miljoen stuks, in 2050 !!

Dat zijn nog steeds een heleboel Satoshies...  Grin

(1.000.000.000.000.000)
sr. member
Activity: 499
Merit: 304
grappig ja



om terug te komen op "the unusable bitcoins", of laat ik het de TUB's noemen, is er toch een reden voor schaarsheid bijgekomen
21 miljoen bitcoins? echt niet!

er gaan nog veel meer bitcoins verloren, ondanks dat men er een stuk voorzichtiger mee om gaat (veiligheid, vastleggen passwords etc.)

denk toch dat dit fenomeen onderschat wordt.......

ik houd het op 10 miljoen stuks, in 2050 !!
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
hahaha.....

waar haal jij je informatie dan vandaan, brobbel  Wink
van satoshi nakamoto him self?
 Cheesy Cheesy

Brobbel is satoshi.

Ik heb het altijd al geweten, maar nu ligt het er toch wel echt vingerdik op. Grin
sr. member
Activity: 499
Merit: 304
hahaha.....

waar haal jij je informatie dan vandaan, brobbel  Wink
van satoshi nakamoto him self?
 Cheesy Cheesy
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
...
want de media heeft het over 17/18 miljoen stuks

terwijl het in realiteit over 13 miljoen stukkies gaat

Sinds wanneer hebben de media kennis van zaken over bitcoin?  Wink
OKay, banken zijn nog erger. Die denken er echt verstand van te hebben...
sr. member
Activity: 499
Merit: 304
tuurlijk, mee eens

de vraag is of dit ingeprijsd is
want de media heeft het over 17/18 miljoen stuks

terwijl het in realiteit over 13 miljoen stukkies gaat
legendary
Activity: 1050
Merit: 1007
Live like there is no tomorrow!

nu 15% van de bitcoins kwijt
over 5 jaar 30% van de bitcoins verloren
over 25 jaar 50%



Ik weet niet of je zo'n rekensommetje kunt maken. Ik vind van niet. Voorheen, toen de BTC nog zo goed als niets waard was, werd er natuurlijk veel slordiger mee omgegaan waardoor BTC veel sneller verdwenen en in veel grotere getalen. Nu de BTC waarde heeft, gaat menig bezitter er toch zuinig mee om. Denk aan hardware wallets etc. 

Natuurlijk blijven er altijd BTC verdwijnen. Door menselijke fouten of door technische problemen etc. Maar het percentage BTC dat verdwijnt, lijkt mij steeds kleiner te worden Wink. Neemt niet weg dat veel BTC die ooit verdwenen zijn, nooit meer terug komen inderdaad.
sr. member
Activity: 499
Merit: 304
dank voor de reacties


maar de koers, en dat weet iedereen, wordt mede bepaald door vraag en aanbod

de feiten zijn dat er zo'n 17,5 miljoen bitcoin gemined zijn
er zijn ZEKER  2,5 miljoen bitcoin naar het heelal geschoten, NOOIT meer terug te halen
resultaat is: dat er nu maximaal 15 miljoen bitcoins in bezit zijn van allerlei partijen

als we dat doortrekken naar de toekomst, zullen er geen 21 miljoen bitcoins in direct bezit zijn,
maar maximaal 18,5 miljoen, en als we de factor TIJD laten meespelen, zoals er NU ook bitcoins verdwijnen
dan kunnen er alleen maar MEER bitcoins verdwijnen, door allerlei redenen,
dus lijkt me een uiteindelijk aantal van 15 miljoen veel waarschijnlijker

ondertussen liggen de zaken eenvoudig:
21 miljoen bitcoins blijkt een utopie......
18,5 miljoen bitcoins lijkt me voor DIT MOMENT meer realistisch,  aan het eind van het proces (in het jaar ca. 2041)
dan zullen de hedendaagse data over inlog-gegevens en papiertjes met wachtwoorden nog steeds verloren raken

nu 15% van de bitcoins kwijt
over 5 jaar 30% van de bitcoins verloren
over 25 jaar 50%

ik vind het nogal wat, want hier wordt niet mee gerekend



dus ik denk ook niet dat het ingeprijst is, maar daar gaat nu zo langzamerhand wel rekening mee gehouden worden
(tenminste, als men ons forum een beetje leest Smiley
legendary
Activity: 1050
Merit: 1007
Live like there is no tomorrow!
[...] Of dat erg is, is een tweede.

 Lips sealed

Natuurlijk voor de desbetreffende eigenaar enorm! [...]

Ah, ik wilde net zeggen dat ik wel iemand ken die maar wat graag z'n wallet met een "paar honderd" BTC erop zou willen terugzien...  Roll Eyes

Vandaar inderdaad de toevoegen mbt de eigenaren Wink. Waar ik op doelde, was dat dat (onder andere) de BTC schaarser maakt.

Ik vrees dat er veel BTC verdwenen zijn inmiddels. BTC waarover hun eigenaren nooit meer kunnen beschikken. Het is natuurlijk heel erg wanneer je dat overkomt. Ik verwacht dat met name in de beginfase van BTC diverse coins 'verdwenen' zullen zijn, toen de waarde nog minimaal was. Hard disc formats, wisseling van desktops, gecrashde hard discs, etc.  Nu de BTC een waarde als dit kent, gaat eenieder zich hier bewuster mee om denk ik. Of ze zouden dat zeker moeten doen!
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
[...] wat zijn de economische gevolgen van het feit dat er steeds minder BTC zal zijn? Ik kan daar niet zomaar een antwoord op geven.

Ik heb lange tijd geleden al eens een poging gedaan om die discussie in gang te steken: What happens if we die?

Spijtig genoeg was de vraag iets te moeilijk voor de gemiddelde spam-poster, want na 3 posts ging het over erfgenamen en waar je je keys verbergt, en niet over marktwerking.

Marktwerking, an sich, is niet zo ingewikkeld. De vraag is of er (nog) vraag zal zijn naar BTC... als die hetzelfde blijft of meer wordt, dan zal de prijs (bij afnemend aanbod) dus stijgen...  Grin

Dat zou het basisprincipe moeten zijn en dat is uiteraard niet ingewikkeld. Maar je haalt (terecht) die zeer belangrijke factor aan, nl. zal er nog vraag zijn naar BTC? Zal er nog vraag zijn naar een product dat niet alleen ontastbaar is, maar bovendien verdwijnt. Dat maakt volgens mij dat het vraag-aanbod-principe niet zonder meer van toepassing is.

Ik vind dat toch een soort "elephant in the room" waar naar mijn mening bijzonder weinig vragen over worden gesteld.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
[...] wat zijn de economische gevolgen van het feit dat er steeds minder BTC zal zijn? Ik kan daar niet zomaar een antwoord op geven.

Ik heb lange tijd geleden al eens een poging gedaan om die discussie in gang te steken: What happens if we die?

Spijtig genoeg was de vraag iets te moeilijk voor de gemiddelde spam-poster, want na 3 posts ging het over erfgenamen en waar je je keys verbergt, en niet over marktwerking.

Marktwerking, an sich, is niet zo ingewikkeld. De vraag is of er (nog) vraag zal zijn naar BTC... als die hetzelfde blijft of meer wordt, dan zal de prijs (bij afnemend aanbod) dus stijgen...  Grin
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
Het zal altijd onduidelijk zijn hoeveel er weg zijn, en degene waarvan gedacht word kwijt te zijn, het ook wel effectief zijn ....

Eigenlijk een punt dat mij heel weinig raakt of interesseert.

Ik vind dat eerlijk gezegd een extreem belangrijk punt! Cheesy

Meer bepaald, wat zijn de economische gevolgen van het feit dat er steeds minder BTC zal zijn? Ik kan daar niet zomaar een antwoord op geven.

Ik heb lange tijd geleden al eens een poging gedaan om die discussie in gang te steken: What happens if we die?

Spijtig genoeg was de vraag iets te moeilijk voor de gemiddelde spam-poster, want na 3 posts ging het over erfgenamen en waar je je keys verbergt, en niet over marktwerking.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
[...] Of dat erg is, is een tweede.

 Lips sealed

Natuurlijk voor de desbetreffende eigenaar enorm! [...]

Ah, ik wilde net zeggen dat ik wel iemand ken die maar wat graag z'n wallet met een "paar honderd" BTC erop zou willen terugzien...  Roll Eyes
legendary
Activity: 1050
Merit: 1007
Live like there is no tomorrow!
Zodra ze "verdwijnen" of "kwijt zijn" dan maakt dat de Bitcoin in the end alleen maar schaarser. Ik denk dat er jaarlijks best wel wat bitcoins verdwijnen, bijvoorbeeld door PC's / wallets die crashen en private keys die anderzijds vergeten worden of kwijt raken.  Of dat erg is, is een tweede. Natuurlijk voor de desbetreffende eigenaar enorm!

Mede om deze reden heb ik mijn private keys gecodeerd op meerdere locaties liggen. Het zou maar gebeuren dat bijvoorbeeld je woning getroffen wordt door brand en je PC of hardware wallets inclusief private keys in rook opgaan Shocked
legendary
Activity: 2492
Merit: 11937
BTC + Crossfit, living life.
Het zal altijd onduidelijk zijn hoeveel er weg zijn, en degene waarvan gedacht word kwijt te zijn, het ook wel effectief zijn ....

Eigenlijk een punt dat mij heel weinig raakt of interesseert.
hero member
Activity: 1568
Merit: 544
Wat is de definitie van ingeprijst ?
Een tijd geleden alweer is er een onder zoek over geweest, misschien wel interessant om eens te lezen hier


 
sr. member
Activity: 499
Merit: 304
buiten het feit dat het verschrikkelijk is als je bitcoins kwijtraakt, is het volgens mij altijd nog onduidelijk hoeveel er echt kwijtgeraakt zijn

hetzij door vergeten wachtwoorden, onnadenkend gebruik of kwijtgeraakte passwords



velen gaan erachter komen, op het moment van verzilveren of anderssoortig bespenderen van crypto, dat ze het password vergeten zijn, ofzo
er zijn ook vele partijen die gewoon vergeten zijn dat er "ergens nog een paar fracties van bitcoin op een exchange staat" of op een of andere wallet
ook uiteraard eigenaars die het niet durven te vertellen dat ze geen toegang meer hebben tot die bitcoins


maar laten we uitgaan dat er 2,5 miljoen bitcoins in rook op zijn gegaan, op enigerlei manier

dan, ja dan kan de vraag gesteld worden: is dit al ingeprijst en zo ja, ingeprijst voor ongeveer 15% of juist voor 25%?


graag reactie


Jump to: