tja denk je dat je wat hebt, zijn de exchanges insolvent (geworden)
ik heb ook ZOIETS, want diverse keren shitcoins gekocht en die worden gedelisted vanaf een exchange (bittrex, cryptopia)
over de belastingheffing: volgens mij moet je toch ook je bezittingen opgeven in box 3?
ok, mocht koers 100K worden, wat ga je doen, ga je dan verkopen?
maar, om weer beetje on topic te gaan:
ik denk inderdaad dat SPREIDEN het kernwoord is, in deze
ik denk aan:
- contanten (cash, liefst zwart en in verschillende valuta)
- kunst (b.v. schilderijen)
- stenen (onroerend goed)
- edelmetalen (goud/zilver)
- grondstoffen (b.v. olie of tarwe of een optie erop)
- kennis (gezond boerenverstand)
- arbeid (de mogelijkheid om iets te doen)
- materiaal (bijvoorbeeld een laptop/auto)
- omgeving (goeie mensen om je heen)
kom maar op met meer ideeën, vind ik wel interessant
Wat cool om een keer te praten met iemand die nadenkt over dit soort dingen, de meeste mensen om mij heen boeit het allemaal niks
Wat betreft belasting: ik ben geen belastingconsulent, maar van wat ik ervan heb begrepen:
- HODLen = hetzelfde als spaargeld = Box 3
- Traden (laag inkopen, hoog verkopen, laag inkopen, hoger verkopen) wordt gezien als inkomsten = Box 1
Maar wat betreft de 100K, het is maar natte vinger werk. Ik denk dat het nog veel hoger kan omdat onze overheden en banken uitmuntend zijn in het slopen van de samenleving d.m.v. ongelijkheid, censuur, belastingdruk, tirannie, oorlog en financiële oppressie. Ik denk dat een paar van deze dingen spelen in onze westerse samenleving en de druk voor de modale mens inmiddels zo hoog is dat je automatisch een verrechtsing van de samenleving krijgt, met als gevolg gele hesjes, brexit, Wilders, Le Pen, AFD, de politieke situatie in Hongarije etc.
Vroeg of laat gaan mensen doorhebben dat je geen overheid meer nodig hebt voor een munt (Bitcoin) en dat een munt van iedereen, voor iedereen ervoor zorgt dat de overheid er is voor de mens, niet andersom.
Mijn eigen taktiek nu is HODLen en maandelijks bijkopen, totdat over 10 jaar de prijs stabiliseert, en dan wellicht een klein beetje spreiden in goud, vastgoed en wellicht een andere cryptomunt die het naast BTC gemaakt heeft (ik acht bijna alles kansloos maar wie weet).