Pages:
Author

Topic: Aanzienlijk bedrag verdient met handel in crypto adviseur nodig - page 2. (Read 2652 times)

legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
[...] Bij opname kom je dan nooit in de problemen ... zeker niet als je een transactie historie bijhoudt.

Dit is echt (veel) te kort door de bocht: als de belastingdienst namelijk oordeelt dat je aan "actief vermogensbeheer" doet en je aanmerkt als "ondernemer voor de BD" dan valt dit dus opeens niet meer in box 3 (met de door jou genoemde peildatum en bijbehorende VRH), maar in box 1 (met de veel hogere IB).
newbie
Activity: 17
Merit: 0
Op 06-01-2016 ben ik begonnen met handelen in crypto, ik ben begonnen met de aanschaf van 25 bitcoins en heb meerdere munten in mijn bezit gehad sommige gingen zelfs x10 ( ik heb altijd alles netjes bijgehouden transactie geschiedenis e.d. )
Op dit moment is mijn investering opgelopen naar € 275K+ ik heb nog nooit iets opgenomen aangezien ik geen idee heb wat en hoe ik het moet aanpakken.
Voor de aangifte van 2016 hoefde ik volgens mij niks op te geven, voor 01-01-2017 wel.
Eigenlijk zoek ik iemand ( adviseur op gebied van crypto ) die mij in enige zin kan vertellen wat ik nu zou moeten doen om wat geld te kunnen opnemen zonder tegen latere problemen aan te lopen.
Bij je Belastingaangifte bitcoins, en andere crypto's, net zo behandelen als aandelen en banksaldi ... dwz. de waarde op de peildatum opgeven. Handig is dan om op 1 januari van een bepaald jaar even te kijken wat de waarde is en dit te noteren voor de latere aangifte.
Bij opname kom je dan nooit in de problemen ... zeker niet als je een transactie historie bijhoudt.
legendary
Activity: 1148
Merit: 1000
Op 06-01-2016 ben ik begonnen met handelen in crypto, ik ben begonnen met de aanschaf van 25 bitcoins en heb meerdere munten in mijn bezit gehad sommige gingen zelfs x10 ( ik heb altijd alles netjes bijgehouden transactie geschiedenis e.d. )
Op dit moment is mijn investering opgelopen naar € 275K+ ik heb nog nooit iets opgenomen aangezien ik geen idee heb wat en hoe ik het moet aanpakken.
Voor de aangifte van 2016 hoefde ik volgens mij niks op te geven, voor 01-01-2017 wel.
Eigenlijk zoek ik iemand ( adviseur op gebied van crypto ) die mij in enige zin kan vertellen wat ik nu zou moeten doen om wat geld te kunnen opnemen zonder tegen latere problemen aan te lopen.

Lees dit eens door https://bitcoin.nl/nieuws/bitcoin-en-belasting-106
sr. member
Activity: 326
Merit: 250
Op 06-01-2016 ben ik begonnen met handelen in crypto, ik ben begonnen met de aanschaf van 25 bitcoins en heb meerdere munten in mijn bezit gehad sommige gingen zelfs x10 ( ik heb altijd alles netjes bijgehouden transactie geschiedenis e.d. )
Op dit moment is mijn investering opgelopen naar € 275K+ ik heb nog nooit iets opgenomen aangezien ik geen idee heb wat en hoe ik het moet aanpakken.
Voor de aangifte van 2016 hoefde ik volgens mij niks op te geven, voor 01-01-2017 wel.
Eigenlijk zoek ik iemand ( adviseur op gebied van crypto ) die mij in enige zin kan vertellen wat ik nu zou moeten doen om wat geld te kunnen opnemen zonder tegen latere problemen aan te lopen.
Pages:
Jump to: