Wat de hosting betreft:
Ik denk dat het eenvoudiger is als we zouden werken met een vast bedrag per dag (en het dus niet laten afhangen van de mining inkomsten).
Dat is in het begin inderdaad nogal nadelig voor de hoster, maar het zorgt voor duidelijkheid + een faire vergoeding voor het werk dat in onderhoud wordt gestoken.
Daarnaast kan nog een extra vergoeding worden toegevoegd bij de start van het project: de tijd die je erin steekt om alles op te starten is namelijk groter dan gewoon alles draaiende te houden...
Alles samenvattend qua kosten
*aankoop miner: 6500 EUR (is dit exclusief of inclusief BTW?)
*aankoop power supply: ongeveer 100 EUR
*vaste vergoeding bij opstart (weet niet hoeveel de hoster hiervoor zou vragen en wat 'fair' is, maar een halve bitcoin lijkt me toch wel het minimum)
*vergoeding per dag dat de miner online is (elektriciteitskosten + kleine extra fee voor het werk dat dat met zich meebrengt)
Ik weet niet hoe het met de rest zit, maar mijn voorkeur voor hosting gaat echt wel uit naar onze moderator. Zeker iemand met genoeg ervaring in deze zaken.
By the way, psychoticBoy, heb jij die raspberryPi nodig indien die erbij geleverd wordt? Of kan die miner gewoon op één van jouw systemen draaien?
Als die niet nodig is (spaart ook weer elektrciteit uit) ben ik bereid deze onmiddellijk over te nemen en zakt de kost voor de aankoop van de miner ook weeral een beetje
Ik zou hem dan wel voor een laag prijsje overnemen. Zie deze "korting" als een vergoeding voor het organiseren van de uitbetalingen.
Wat de aankoop betreft. Ik wil dit gerust regelen en dan laten opsturen naar de hoster (dus niet mijn adres als leveringsadres).
Laten we zeggen, iedereen betaalt in BTC (denk dat dat het eenvoudigst is) en we rekenen een iets hoger bedrag dan de marktprijs aan.
Stel dat we in totaal rekenen dat de opstart 75 BTC kost, en je investeert 7.5 BTC, heb je recht op 10% van de inkomsten (na aftrek van de onderhoudskost). Als er na de aankoop van de miner, powersupply en betaling van de opstartkost voor de host nog BTC overschiet, kan dat als eerste divident gewoon uitbetaald worden.
Nog mensen die hun licht willen laten schijnen over deze mogelijke groepsaankoop?