Tror det er veldig risikabelt å bestille minere nå egentlig. Når det kommer flere på markedet med 28nm, som er både raskere og mer effektive enn KNC sine, tror jeg også at prisene vil stupe. De vil ha store marginer å gå på når først NRE er hentet inn, og med litt kniving om kundene blir det nok bra priser ut i 2014.
Min "strategi" har egentlig vært å satse på første dags bestillinger. Hadde førstedags bestilling hos BFL, og hos KNC. Skuffa over BFL selvfølgelig, men den ser ut til å gi profitt uansett, og KNC kan jeg absolutt ikke klage på, selv om tiden vil vise hvor smart det kjøpet var. Å bestille nå, og komme bakerst i køen vet jeg ikke om jeg ville ha gjort.Det er uansett tydelig at KNC/OrSoC vet hva de driver med, så kanskje andre generasjon fra de er noe å satse på. Cointerra er absolutt også verdt å holde øye med, da watt/Gh kommer til å spille større rolle enn $/Gh med tiden.
Jeg tror kanskje det riktige tidspunktet å kjøpe ASIC på, er når den eksponentielle veksten i difficulty begynner å minske og man ser antydningen av et platå. Jeg tror i alle fall at det er tidspunktet jeg personlig kommer til å se meg rundt etter ny hardware for å utvide farmen.
Tror KNC er et bra valg da, men som sagt tror jeg kanskje det er smartere å vente til gen.2 hvis du ikke har en bestilling inne allerede. Tror de fikk inn mange nye bestillinger etter at det ble klart at de hadde fungerende chips og at de ikke var en ny BFL flause. Skal ikke være noe problem å kjøre til Stockholm for å hente den og unngå tollen heller, men husk at du da i praksis kommer til å "smugle" utstyret tilbake, og ta med den ekstra risikoen i vurderingen, uansett hvor liten den måtte være. Kanskje er det en etisk vurdering der også, men det kommer jo helt an på hvordan man ser saken
Synes forresten det er kult å se at såpass mange nordmenn vet om, og engasjerer seg i Bitcoin. Har merket en stor forandring i f.eks. kommentarene under Bitcoin artikler i diverse Norske nettpublikasjoner. Det er tydelig at mye har skjedd innen Bitcoin og med folks holdninger i 2013. Møter også fler og fler i dagliglivet som er interessert i Bitcoin. Vi har spennende tider i møte ja, og lykke til med hva du nå ender opp med å kjøpe
har tenkt litt på det med å vente på gen2 / 2014 pris utvikling.
virker som at det ikke er så lenge til bfl minerene mine er dørstoppere med utviklingen som er i systemet for tiden.
er allerede nede i ~0.2btc om dagen pr single. ca det samme som 2x 7970 for et år siden hehe
tollen er det jo ikke så vanskelig å komme seg unna, hive allt av papp etc og si man har vært på lan eller no
har merket at det er en del nordmen som har interesse for btc ja, har akkurat startet å jobbe for en elektronikk kjede (skal ikke gå inn for hvilken
),
det er mulig jeg har fått med sjefen på å sette opp btc som en betalings løsning
om jeg får det til så kan jeg nok komme med lokasjon for dem som er interesserte (ikke så langt fra oslo hvertfall). ville jo vært et ganske stort sprang å få en av di store kjedene i norge til å gå med på en sånn løsning
edit: litt sånn off topic, men er det noen som veit om det er no data senter i oslo / østfolds området som ikke er så forbanna dyrt?