Pages:
Author

Topic: Bitcoin mining - noob questions - page 2. (Read 2402 times)

legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
July 03, 2013, 10:55:50 AM
#7
gebruik deze optie als je cgminer-3.1.1. gebruikt.

cgminer-3.1.1-windows\cgminer-nogpu.exe --icarus-options 115200:1:1 --icarus-timing 3.0=100 -S //./COM129 -S //./COM125 -S //./COM126 -S //./COM127 -S //./COM128 -S //./COM6 -S //./COM130 -S //./COM166 -S //./COM167 -S //./COM168 -S //./COM26 -S //./COM27 -o http://XXXX.XXXXX.XX:3333 -u PsychoticBoy.X -p X -o http://eu-stratum.btcguild.com:3333 -u PsychoticBoy_X -p X


Elke Com port is een USB miner, zoek even op welke COM port(en) met jou USB miner(s) communiceerd.
Gebruik wel je eigen pool credentials.

Groeten

wat is het verschil met rusty's oplossing behalve de andere volgorde van de opties (die volgens mij niets uitmaakt, maar ben niet zeker) ?

Heb al gevonden dat de icarus-opties voor de USB Block Erupter dienen. Wat betekenen juist die timing en 115200:1:1 (ik leer graag bij Wink ) ?

Verder vroeg ik me nog af of het mogelijk zal zijn eens de K16 geleverd is deze gewoon in dezelfde batch-file mee op te starten, of moet cgminer 2 keer opgestart worden? (denk van niet)

Ondertussen me al aangemeld op BTCguild en team Holland gejoined, welliswaar nog géén hashes Smiley
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
July 03, 2013, 07:35:15 AM
#6
gebruik deze optie als je cgminer-3.1.1. gebruikt.

cgminer-3.1.1-windows\cgminer-nogpu.exe --icarus-options 115200:1:1 --icarus-timing 3.0=100 -S //./COM129 -S //./COM125 -S //./COM126 -S //./COM127 -S //./COM128 -S //./COM6 -S //./COM130 -S //./COM166 -S //./COM167 -S //./COM168 -S //./COM26 -S //./COM27 -o http://XXXX.XXXXX.XX:3333 -u PsychoticBoy.X -p X -o http://eu-stratum.btcguild.com:3333 -u PsychoticBoy_X -p X


Elke Com port is een USB miner, zoek even op welke COM port(en) met jou USB miner(s) communiceerd.
Gebruik wel je eigen pool credentials.

Groeten
sr. member
Activity: 266
Merit: 250
July 03, 2013, 07:28:24 AM
#5
Voor avalons, blockerupters enzo compile/configureer je cgminer door hem te enabelen..
Las dat bkk ook een --klondike optie gaat maken dus als het zover is.. Laatste cgminer binnen halen en klondike mee configgen.. Gewoon support voor allemaal meeconfiggen, grijp je nooit mis Smiley
full member
Activity: 224
Merit: 100
July 03, 2013, 04:42:56 AM
#4
ah, hoeft niet hoor.

ik heb me er gewoon al even kort over gebogen. (voor de klondikes Wink )


het voordeel van die config file is dat het direct ingeladen wordt bij de start van cgminer.
ik start gcminer dan ook steeds met een config file.

ik vind het gemakkelijker, maar veel mensen geven blijkbaar de voorkeur aan een .bat file. (omdat ze dan snel kunnen wisselen???)

en .bat files gebruik ik als ik aan het sukkelen ben met verschillende miners of verschillende coins.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
July 03, 2013, 04:35:47 AM
#3
wow, thx!  Smiley


Als ik werkt kan je een donatie verwachten van de eerste bits die uit mn Erupter komen! Smiley


Heb je nog wat meer info over die cgminer.conf ?
Is dat een betere/stabielere methode?

Ik ging normaal vandaag alles uitzoeken, maar zal niet veel werk meer hebben nu Tongue
(het was al een jaar geleden dat ik nog eens een batch-file had geschreven, vandaar...)
full member
Activity: 224
Merit: 100
July 03, 2013, 03:27:23 AM
#2
je kunt ook altijd werken met de cgminer.conf file.

deze werkt ook altijd.

voor een batch file:

eerst in "configuratiescherm", "printers en ....."
dan komen alle aangesloten of netwerk apparaten op je scherm te staan.

de block eruptors komen er op als Silicon Labs CP210x USB to UART Bridge (COMX)
(de X zijnde een getal van 0 tot ...)

dan maak je gewoon een batch file die er zo uit ziet:

Quote
C:\cgminer\cgminer-nogpu.exe -o [pool]:[port] -u [username].[worker] -p [password] --icarus-options 115200:1:1 --icarus-timing 3.0=100 -S //./COMX
(X zijnde het nummer van de block eruptor)


zou moeten dat zijn...

je kunt dan altijd daarvan een config file maken.
dit doe je door, wanneer cgminer aan het runnen is dit te doen:

druk op "S"
dan op "W"
tenslotte op enter (opslaan als cgminer.conf komt er dan op)

iedere keer je cgminer gaat opstarten zal deze dan de config file inlezen.


als je headless wil gaan werken (of gewoon cgminer iedere boot wil laten opstarten):
- maak een snelkoppeling van cgminer naar het bureaublad
- sleep het naar de map "opstarten" in het startmenu van windows (voor win7 en vista)

grtz
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
July 02, 2013, 06:49:22 PM
#1
Beste miners,

Ik heb er al veel over opgezocht, maar zou graag nog enkele concrete tips willen.
Binnenkort komt mn Block Erupter toe met de post, en zou hem graag met CGminer laten draaien, omdat ook mn K16 op cgminer zal moeten werken.

Ik heb CGminer nog niet gebruikt, wijst dat zichzelf een beetje uit?

Basically wil ik deze block erupter gebruiken om mn setup van de server die thuis staat volledig in orde te hebben tegen het moment dat mn K16 toekomt.
Vandaar dat ik ook wat aan het klooien ben met batchbestenden. Had graag iets ineen gestoken dat ervoor zorgt dat ik automatisch begin te minen als de server opstart. Normaal staat die altijd aan, maar het is mogelijk dat soms een herstart nodig is.

Ik ga de komende dagen zelf nog wat verder zoeken, maar tips zijn zeker welkom.
En ik denk dat deze topic zeer handig zal zijn voor iedereen die nog nooit gemined heeft Smiley
Pages:
Jump to: