Pages:
Author

Topic: Bitcoinstore.com - kvalitetselektronikk til suveren pris! - page 2. (Read 2003 times)

legendary
Activity: 1284
Merit: 1001
Nettbrett og den slags som ikke er laget av Apple lades vanligvis gjennom microusb, så en gammel mobillader eller USB-kabel fra datamaskin kan ofte brukes. Ulempen er at det tar lengre tid. Husk at man i tillegg til frakt og mva. på verdier over 200 kr også må betale et gebyr for å få det fortollet. Tror det er 125-150 kr for de fleste fraktselskapene.
full member
Activity: 134
Merit: 100
Morsomt at du poster denne i dag, da jeg faktisk tenkte å bestille et nettbrett der i morgen (Asus TF700 eller hva det nå heter..) dersom BTC-prisen holder seg noenlunde til da.
Men et skikkelig noob-spørsmål: Hvordan er det med amerikansk elektronikk og ladere? Har ikke de annerledes stikkontakter "over there"? Trenger man adapter?

Ja, du trenger et adapter. Jeg vet ikke om de fører dette. Da jeg var i usa, kjøpte jeg en haug med adapter fra amerikansk elektrisk apparat til norsk type strømuttak, det er bare en veldig liten bit med plast og metall, som man kobler til laderen til apparatet, og deretter i veggen, mine er bare 4 cm lange, og har innstikk for amerikansk type og utstikk for norsk type, så det fungerer helt utmerket. Når det kommer til strømmen i veggen, så er den lik her og der borte tror jeg, er bare selve formen på dem som er ulike. Å skaffe seg et slikt adapter når man kjøper elektronikk fra usa er smart, jeg bruker selv dette på mange produkter. Litt kjedelig er det om man kjøper elektronikk fra usa, og glemmer dette med støpselet. Jeg vet ikke hvor du får tak i dette, men meg googling burde det løse seg, tipper de ikke koster mye, så om man først skal bestille det, så kan man like gjerne bestille en 5-10 i slengen, så har man liggende, både til eget bruk, og om det kommer noen på besøk fra over dammen. Smiley

Godt tenkt, jeg tenkte overhodet ikke over det da jeg bestilte, men heldigvis hadde jeg slike småadaptere liggende.

Flott, takk! Ser at Clas Ohlsson har noen slike adaptere til ca. 80 kroner, så det var jo ikke akkurat så gæli!
hero member
Activity: 868
Merit: 1000
Morsomt at du poster denne i dag, da jeg faktisk tenkte å bestille et nettbrett der i morgen (Asus TF700 eller hva det nå heter..) dersom BTC-prisen holder seg noenlunde til da.
Men et skikkelig noob-spørsmål: Hvordan er det med amerikansk elektronikk og ladere? Har ikke de annerledes stikkontakter "over there"? Trenger man adapter?

Ja, du trenger et adapter. Jeg vet ikke om de fører dette. Da jeg var i usa, kjøpte jeg en haug med adapter fra amerikansk elektrisk apparat til norsk type strømuttak, det er bare en veldig liten bit med plast og metall, som man kobler til laderen til apparatet, og deretter i veggen, mine er bare 4 cm lange, og har innstikk for amerikansk type og utstikk for norsk type, så det fungerer helt utmerket. Når det kommer til strømmen i veggen, så er den lik her og der borte tror jeg, er bare selve formen på dem som er ulike. Å skaffe seg et slikt adapter når man kjøper elektronikk fra usa er smart, jeg bruker selv dette på mange produkter. Litt kjedelig er det om man kjøper elektronikk fra usa, og glemmer dette med støpselet. Jeg vet ikke hvor du får tak i dette, men meg googling burde det løse seg, tipper de ikke koster mye, så om man først skal bestille det, så kan man like gjerne bestille en 5-10 i slengen, så har man liggende, både til eget bruk, og om det kommer noen på besøk fra over dammen. Smiley

Godt tenkt, jeg tenkte overhodet ikke over det da jeg bestilte, men heldigvis hadde jeg slike småadaptere liggende.
full member
Activity: 134
Merit: 100
Morsomt at du poster denne i dag, da jeg faktisk tenkte å bestille et nettbrett der i morgen (Asus TF700 eller hva det nå heter..) dersom BTC-prisen holder seg noenlunde til da.
Men et skikkelig noob-spørsmål: Hvordan er det med amerikansk elektronikk og ladere? Har ikke de annerledes stikkontakter "over there"? Trenger man adapter?
hero member
Activity: 868
Merit: 1000
Bitcoinstore.com - Opprettet av Roger Ver, som er en dynamisk ung fremtidsrettet businessmann som har til hensikt å ta opp kampen med Amazon og Newegg i USA. Newegg shipper kun innad i Usa, og Amazon shipper ikke alle produkter til Norge. Foreløpig er bitcoinstore billigere, fordi de tar 0% markup. Roger Ver gjør dette for å skape blest og interesse rundt bitcoin.

Leveringstid, med billigste fraktmåte til Norge er 9-11 dager fra bestilling. Sluttsummen blir ofte billigere enn om du skulle bestilt dette direkte fra en Nettbutikk for elektronikk i Norge, f.eks. komplett. Bruk kurs på xe.com til å regne om fra USD til NOK, og legg på 25%, da har du summen du må betale.

Slik fungerer det:

1. Gå til http://bitcoinstore.com og finn produktet du ønsker å kjøpe. Sammenlign gjerne med priser på Amazon og Newegg. Legg inn bestilling og velg fraktmåte, om du ikke har det travelt, velg billigste måte, og du får produktet etter 9-11 dager.
2. Etter ventetiden får du hentelapp i posten og må betale moms hvor du henter ut varen. Men selv med moms er sannsynligheten stor for at det blir billigere enn å kjøpe direkte i en Norsk nettbutikk, forskjellen er at leveringstiden er lengre.

Støtt bitcoin-økonomien, og bruk bitcoins her !


Kilde: http://bitcoin-norge.org/w/index.php?title=Bruk_dine_bitcoins

Legg gjerne igjen en tilbakemelding på denne tråden eller norsk wiki om du bestiller derfra.
Pages:
Jump to: