Pages:
Author

Topic: Butik: Datorutrustning i utbyte mot bitcoin - page 2. (Read 3436 times)

newbie
Activity: 37
Merit: 0
January 07, 2014, 05:42:57 AM
#6
Angående leverans till Norge så verkar det inte vara några problem. Frakten är dyrare än i Sverige, men det får man väl räkna med.

För referens så kommer fraktpriset till Norge att vara enligt följande:

Upp till  5 kg - 502 SEK (exkl moms)
Upp till 15 kg - 586 SEK (exkl moms)
Upp till 25 kg - 707 SEK (exkl moms)
Upp till 50 kg - 858 SEK (exkl moms)
Över 50 kg kräver specialbehandling så oklart, gissningsvis över 858 kr Smiley


Vad gäller moms så är både min och min rådgivares tolkning att det inte är någon. Export till Norge är momsfritt, och även om Norge menar att det är moms på bitcoinförsäljning, så är vår tolkning att affären görs i Sverige. Om någon är av annan uppfattning uppskattas feedback.

Tills jag hör något annat så är det det som gäller i den här butiken… i varje fall så snart jag hunnit ändra alla priser i butiken.

tl;dr
Leveranser till Norge kommer att aktiveras så snart jag hinner sätta mig ner och ställa in saker (förhoppningsvis innan fredag) och är momsfria. Jag meddelar i den här tråden när de faktiskt har aktiverats.
newbie
Activity: 37
Merit: 0
December 31, 2013, 02:10:11 PM
#5
Tjena!

Tyvärr så söker sökmotorn i dagsläget endast på rubriken. Det är förstås något jag vill fixa, men det är rätt svårt med den mjukvara jag har för butiken nu. Det funkar nu bäst att söka på kategorier, för att sedan se produkterna, men sökfunktionen är kass.

Informationen om mig själv har jag ärligt talat glömt lägga ut. Det kommer, men här har du det direkt:

Jakob Rönnbäck
Abborrgränd 13
974 52 Luleå

Org.nr: 820817-8957

//Jakob
member
Activity: 93
Merit: 11
December 31, 2013, 11:20:36 AM
#4
Sökning fungerar inte. Varken sökordet "Yoga" eller "Lenovo" gav några träffar.

Jag gillar annars ditt produktutbud, men är lite nervös att skicka Bitcoins till dig med så lite information. Ingen adress, inget org nr. Varför ska jag lita på dig? Det är en ärlig fråga.

Mats
newbie
Activity: 37
Merit: 0
December 31, 2013, 04:01:35 AM
#3
Inte i nuläget… min distributörs regler kring export är lite tvetydiga. Jag kommer att kolla upp mer noggrant vad som gäller efter alla dessa helgdagar är över.

Om/när det blir möjligt så hör jag av mig här.
member
Activity: 74
Merit: 10
December 30, 2013, 02:51:36 PM
#2
Sender du til Norge? Eventuelt hvordan vil det bli med moms?
newbie
Activity: 37
Merit: 0
December 30, 2013, 10:24:00 AM
#1
Mitt namn är Jakob Rönnbäck och jag bedriver en IT-konsultfirma i Luleå. Genom firman har jag skaffat mig tillgång till Tech Datas (en distributör för diverse datorutrusning) hela utbud. Jag har nu lagt upp delar av detta sortiment i en webbutik och jag erbjuder möjligheten att betala med bitcoin.

I nuläget är utbudet begränsat, organiseringen av produkter behöver förbättras och mina priser är inte helt fantastiska (jag har 3% marginal på priserna, kan inte göra mer i nuläget) men butiken fungerar i vart fall.

Om det visar sig att det finns ett intresse nog stort för att motivera vidareutveckling av den här butiken så kommer jag att göra det. I nuläget kan man dock se butiken som en marknadsundersökning.

I vilket fall som helst, butiken fungerar, så alla är välkomna att besöka och se om ni hittar något av intresse.

All typ av feedback uppskattas och jag svarar mer än gärna på frågor.

URL: https://www.jajo.it

/jakob
Pages:
Jump to: