Pages:
Author

Topic: Grote investering - page 2. (Read 2937 times)

newbie
Activity: 30
Merit: 0
November 25, 2013, 12:43:57 PM
#8
Je grote vijand is tijd. Niet in de mooie verhalen trappen van de ASICs die je over een paar maanden krijgt. Je moet ze nu hebben.

Wanneer je nu de TerraMiner IV koopt, en je krijgt hem (zeer optimistisch) eind februari, dan is het al onmogelijk je investering terug te verdienen. Je zal dan per TerraMiner 3000$ verlies draaien. De Terraminers slaan in juli al om naar verliesdraaiende apparaten.

Bron: http://mining.thegenesisblock.com/a/2f902897e4

Edit: Tenzij je een hele grote prijsstijging verwacht natuurlijk Wink
newbie
Activity: 10
Merit: 0
November 25, 2013, 11:46:27 AM
#7
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. Helaas kan ik nu niemand zo snel bedenken, dus het kan wel eens een tijdje gaan duren.
Hoe zit het trouwens met Litecoins? Ik hoor van veel mensen dat zij daar nu naar overstappen om bitcoins even te laten 'afkoelen'.
newbie
Activity: 26
Merit: 0
November 25, 2013, 11:36:35 AM
#6
Als je momenteel nog dergelijke investering wil doen denk ik dat je best een partner zoekt die technisch voldoende onderlegd is en die voor jou een park kan bouwen met lossen componenten.

Wanneer je enkele procentjes beloofd van de door jou vooropgestelde winst ga je zeker kandidaten vinden. Al vrees ik dat het zeer optimistische winstmarges zijn.
newbie
Activity: 10
Merit: 0
November 25, 2013, 08:45:58 AM
#5
Dan lijkt mij het investeren in bitcoins zelf inderdaad lucratiever.
Bedankt voor jullie advies en hulp, ik zal het zeker gebruiken!
hero member
Activity: 980
Merit: 1000
November 25, 2013, 08:37:48 AM
#4
....daarom ben ik ook van plan om het voor een korte duur te doen. Snel veel geld maken, en dan snel er weer uit.


Tja wie wilt dat niet, als jij de manier gevonden hebt om dit te doen, vergeet het niet met ons te delen.

De manier die jij aangeeft voor 50k hardware kopen gaat je bovenstaande niet opleveren zolang de koers van btc gelijk blijft. Dit brengt je meteen tot het andere punt, als je een grote stijging van de koers verwacht dan kun je dus net zo goed niet in hardware investeren maar juist in btc zelf.
member
Activity: 70
Merit: 10
November 25, 2013, 08:19:40 AM
#3
Wanneer hebben de vrienden van jou flink geld verloren dan? Probleem is dan dat ze ongeduldig zijn, trend is stijgend en zelfs als ze op de top van de markt hebben geinvesteerd kunnen ze nog niet heel erg nat zijn gegaan. Ik vind je ROI erg optimistisch, en hoewel ik hoop dat je dat haalt ben ik bang dat je iets over het hoofd ziet. Verder teveel newb om er iets nuttigs over te zeggen.
newbie
Activity: 10
Merit: 0
November 25, 2013, 08:00:38 AM
#2
Als er een exponentiële toename in de difficulty zou zijn van 30% (in mei zou dat 2,941,856,484 zijn), dan kom ik uit op ongeveer 315431.66 USD uit wanneer 1 BTC 700.00 USD waard is. Hier zijn ook de hardware kosten en elektriciteitskosten vanaf getrokken.
De site die ik overigens gebruik om het te berekenen is http://www.bitcoinx.com/profit/.

Ik heb er over nagedacht om inderdaad gewoon te investeren in het kopen en verkopen van de bitcoins zelf. Maar het probleem ligt bij de ongelofelijke instabiliteit en ook wel een beetje de onvoorspelbaarheid van de bitcoin. Vrienden van mij hebben veel geld verloren omdat zij dachten dat de bitcoin zou gaan stijgen, maar vervolgens inklapte.
Daarom zie ik mining eigenlijk meer als een veiligere vorm dan het 'ruilen' van de bitcoins zelf. Ja het klopt, de exponentiële toename van de difficulty maakt het er niet makkelijker op. Maar daarom ben ik ook van plan om het voor een korte duur te doen. Snel veel geld maken, en dan snel er weer uit.
newbie
Activity: 10
Merit: 0
November 25, 2013, 05:57:41 AM
#1
Goedemorgen allen,

Afgelopen weken ben ik goed rond gaan kijken in wat er allemaal op de markt is qua ASIC, en ik ben er achter gekomen dat de 'grote jongens' (van 500 GH/s of meer) volgend jaar pas écht verschijnen. Ik ben bereid om hier heel veel geld in te investeren (met heel veel bedoel ik zeker 50.000 euro).
Nu is mijn vraag alleen, welke ASIC Miner kan ik het beste aanschaffen?
Als ik veel geld ergens in ga pompen wil ik natuurlijk wel dat het product goed werkt, en dat de ROI hoog is.
Mijn 'strategie' is om veel GH/TH te kopen, en bitcoins te minen voor waarschijnlijk niet langer dan 6 maanden. Aangezien de difficulty zo rap toe aan het nemen is, lijkt mij het niet rendabel om daar dus te lang in te blijven.

De miner die ik op dit moment op het oog heb is de CoinTerra Miner IV. Deze heeft een snelheid van 2 TH/s en kost 6,000 dollar. Persoonlijk vind ik de prijs/hashrate verhouding heel erg goed, en ik denk dus dat ik ook een paar stuks van deze ga kopen (tenzij jullie natuurlijk een betere Miner weten).
Helaas zijn die Miners niet de kleinste, en is het dus voor mij niet optimaal om er 10 in huis te hebben. Daarom zoek ik ook nog een alternatief.
Ik heb gehoord van Virtual Hashpower, maar dat het niet echt rendabel is. Voor de rest heb ik ook niet veel zin om met duizend USB miners te gaan klooien.

Nu ben ik dus ook een flinke rookie op het gebied van minen zelf.
Stel: ik koop 2x TerraMiner IV. Wat heb ik precies nodig (kabels, software, hardware) om dit aan de gang te kijken? Kan ik deze gewoon op mijn computer aansluiten, of moet hier een apart beeldscherm bij?


Bedankt voor jullie aandacht!
Pages:
Jump to: