Pages:
Author

Topic: is een tweedehands bitcoin hardware wallet veilig? - page 2. (Read 263 times)

member
Activity: 116
Merit: 11
Ik zou mij erook niet aan wagen om een tweede hands aan te schaffen. Koop een nieuwe.
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
ik zit er aan te denken om een hardware bitcoin wallet te kopen.
Nou wil ik wel een nieuwe kopen maar het probleem is dat ik geen paypal,mastercard etc in bezit hebt om één van de officiele website te bestellen.
In Nederland worden ze wel nieuw verkocht zie ik maar een stuk duurder...  Undecided
Dus ik zit er eraan te denken om een gebruikte te kopen.

Nu vraag ik me alleen af, is dit veilig? of kan er bijvoorbeeld gesjoemeld worden met de software? (bijvoorbeeld virussen, keyloggers erop geinstalleerd word)
Of de private key, zou deze gekopieerd worden door de eerste eigenaar om later mijn bitcoins te kunnen stelen?



De kans mag klein zijn dat er iets op geinstalleerd wordt, maar is NIET uitgesloten. Daarom altijd het advies een nieuwe te kopen in ongeopende verpakking.

Cryptomaan.nl accepteert bijvoorbeeld ook iDeal. (Heb overigens geen ervaring met deze winkel)
sr. member
Activity: 499
Merit: 304
wat is dit een onzinverhaal!
GEEN avonturen (met 2e hands wallets) aangaan met je crypto's

gooi er 100 euro tegenaan en je zit okee, met trezor of nano
(laat het dan kopen door een ander, maar zorg dat-ie ingepakt blijft)
desnoods paper wallet - deze kost je nix



newbie
Activity: 2
Merit: 0
ik zit er aan te denken om een hardware bitcoin wallet te kopen.
Nou wil ik wel een nieuwe kopen maar het probleem is dat ik geen paypal,mastercard etc in bezit hebt om één van de officiele website te bestellen.
In Nederland worden ze wel nieuw verkocht zie ik maar een stuk duurder...  Undecided
Dus ik zit er eraan te denken om een gebruikte te kopen.

Nu vraag ik me alleen af, is dit veilig? of kan er bijvoorbeeld gesjoemeld worden met de software? (bijvoorbeeld virussen, keyloggers erop geinstalleerd word)
Of de private key, zou deze gekopieerd worden door de eerste eigenaar om later mijn bitcoins te kunnen stelen?

Pages:
Jump to: