Pages:
Author

Topic: Kommer til å bli en flopp - page 2. (Read 2549 times)

hero member
Activity: 868
Merit: 1000
April 25, 2013, 02:49:13 PM
#10
Her er forøvrig Leif Osvold igang igjen, denne gangen i år 2000, etter at Internett hadde vokst en hel del, men han var fortsatt skeptisk:



Det hadde vært morsomt å intervjue han i dag, og høre hva han mener om Internetts fremtid.
hero member
Activity: 868
Merit: 1000
April 25, 2013, 08:57:31 AM
#9
Ligesom cigaretter ville internettet være forbudt hvis det blev opfundet idag!

Hva med biler som kjører forbi hverandre med en meters mellomrom i 70km/t?
sr. member
Activity: 504
Merit: 250
April 25, 2013, 08:47:13 AM
#8
Ligesom cigaretter ville internettet være forbudt hvis det blev opfundet idag!
hero member
Activity: 868
Merit: 1000
April 25, 2013, 08:38:44 AM
#7
Husker også at en typisk reaksjon til internett på den tiden var at det bare var for kriminelle, at ungdom fant bombeoppskrifter osv osv. Vi hører jo mye av det samme om Bitcoin i dag. Per Thorsheim, en medieyndet "sikkerhetsekspert", var i går ute og sa at Bitcoin er "en uregulert tullevaluta som stort sett brukes av skurker". Slikt gjør meg oksete om Bitcoin.
"Han sier hackerne lot en mindre handelsplass stå uten angrep, og der kjøpte de Bitcoin billig."

"Eksperten" Per Thorseim fall for tulleposten på pastebin, forstår eg.  Når han er sopass naiv burde han ikkje ha lov til å kalle seg "ekspert" på noko som helst.

Uttrykket 'medieyndet sikkerhetsekspert' sier vel det meste.
legendary
Activity: 1437
Merit: 1002
https://bitmynt.no
April 25, 2013, 08:36:58 AM
#6
Husker også at en typisk reaksjon til internett på den tiden var at det bare var for kriminelle, at ungdom fant bombeoppskrifter osv osv. Vi hører jo mye av det samme om Bitcoin i dag. Per Thorsheim, en medieyndet "sikkerhetsekspert", var i går ute og sa at Bitcoin er "en uregulert tullevaluta som stort sett brukes av skurker". Slikt gjør meg oksete om Bitcoin.
"Han sier hackerne lot en mindre handelsplass stå uten angrep, og der kjøpte de Bitcoin billig."

"Eksperten" Per Thorseim fall for tulleposten på pastebin, forstår eg.  Når han er sopass naiv burde han ikkje ha lov til å kalle seg "ekspert" på noko som helst.
hero member
Activity: 868
Merit: 1000
April 25, 2013, 08:31:06 AM
#5
Quote
I dag er det bare èn prosent av befolkningen som bruker Internett hjemme, og stor flere tror jeg ikke det vil bli.

Jeg hører det argumentet har blitt brukt om linux tidligere, og nå om bitcoin. Jeg synes personlig at det er et latterlig dårlig argument. Jeg kan motargumentere med at alle nye ting starter smått - ALT - så at noe er smått nå, er ikke en indikasjon på at det ikke kan vokse i fremtiden. Jeg synes slike argumenter peker tilbake på den menneskelige natur at man har vanskelig for å tror at noe kan skje, medmindre det faktisk HAR skjedd.

Ofte vil mennesker som bruker denne type retorikk bruke samme type retorikk, men bare omvendt når et fenomen eller teknologi har vokst seg stort:

Quote
I dag er det hele 40 prosent av befolkningen som bruker Bitcoin, og således har jeg god tro på ytterligere vekst!

Man kan også huske alle de idiotiske artiklene om at Internet skulle bli for stort og tungt for sitt eget beste og ville knekke sammen osv.


Dersom enhver person og organisasjon opp gjennom historien som kom med noe nytt skulle høre på 'mainstream'-kritikkere og tilhenger for status quo, så ville ingenting skjedd, og vi ville fortsatt levd i steinalderen.

Quote
Hjul, hva skal vi nå med det, jeg klare fint å bære dådyret på ryggen min! Pføy!
sr. member
Activity: 444
Merit: 250
April 25, 2013, 07:21:54 AM
#4
Husker også at en typisk reaksjon til internett på den tiden var at det bare var for kriminelle, at ungdom fant bombeoppskrifter osv osv. Vi hører jo mye av det samme om Bitcoin i dag. Per Thorsheim, en medieyndet "sikkerhetsekspert", var i går ute og sa at Bitcoin er "en uregulert tullevaluta som stort sett brukes av skurker". Slikt gjør meg oksete om Bitcoin.
full member
Activity: 176
Merit: 100
April 25, 2013, 05:48:13 AM
#3
Trodde ihvertfall denne karen om internett Smiley
Dato?

Artikkelen er fra Dagens Næringsliv 20.August 1996
legendary
Activity: 1437
Merit: 1002
https://bitmynt.no
April 25, 2013, 05:45:47 AM
#2
Trodde ihvertfall denne karen om internett Smiley
Dato?
full member
Activity: 176
Merit: 100
April 25, 2013, 03:58:57 AM
#1
Trodde ihvertfall denne karen om internett Smiley



Legg merke til at argumentene hans ikke er så dårlig, f.eks punkt 3 med at det vil bli så mye informasjon på Internett at det vil bli store søkeproblemer. (Løst med gode søkemotorer). Poenget med å poste denne artikkelen er å få fram i perspektiv, uansett hvor revolusjonerende noe er, er det problemer og utfordringer som må løses som kan ses på som vanskelig, og det vil alltid være noen som ikke tror det har noen framtid.

Edit: Artikkelen er fra Dagens Næringsliv 20.August 1996
Pages:
Jump to: