Pages:
Author

Topic: Litecoin CASH (LCC) in opkomst, wat is jullie mening hierover? - page 2. (Read 255 times)

sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Hmmm ik lees op een draadje op Reddit dat dit niet een officiële fork is? Dus niet gesteund vanuit de Litecoin foundation.
Klinkt allemaal niet heel vertrouwd, dus eerst maar eens wachten wat de eerste ervaringen zijn. Meestal heb je wel een korte termijn om je Litecoin CASH net als BCH te claimen, toch?

https://www.reddit.com/r/litecoin/comments/7xqfro/litecoin_fork_not_official_sticky_request/

Allereerst: wanneer een fork gedaan zou worden vanuit de Litecoin foundation, zou het gewoon Litecoin blijven - de oude variant zou dan min of meer "verdwijnen". Dus dat het niet door hun wordt gesteund lijkt me duidelijk.

Alleen -in tegenstelling tot Bitcoin Cash- is het onduidelijk wie er achter deze nieuwe variant schuilgaat - en dus is het risico dat het om scam gaat vele malen groter.

Wanneer Litecoin Cash op een exchange verschijnt - en er dus in gehandeld kan worden - dan is het raadzaam om je coins te claimen. Maar wel met de restrictie dat je eerst je Litecoin moet verplaatsen en pas daarna de Litecoin Cash gaat claimen - tenminste wil je er zeker van zijn dat ze geen misbruik van je litecoins gaan maken...
jr. member
Activity: 52
Merit: 1
luctor et emergo
Hmmm ik lees op een draadje op Reddit dat dit niet een officiële fork is? Dus niet gesteund vanuit de Litecoin foundation.
Klinkt allemaal niet heel vertrouwd, dus eerst maar eens wachten wat de eerste ervaringen zijn. Meestal heb je wel een korte termijn om je Litecoin CASH net als BCH te claimen, toch?

https://www.reddit.com/r/litecoin/comments/7xqfro/litecoin_fork_not_official_sticky_request/
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Wat is jullie mening over Litecoin Cash? Is het een scam?   Roll Eyes

Ik heb me er zelf niet uitgebreid in verdiept, wel weet ik dat Charlie Lee van Litecoin zelf het als scam betiteld.

Maar scam of niet, het is ALTIJD verstandig om je private key in eigen beheer te hebben/houden. Dus mocht je je litecoin cash willen claimen, hanteer dan de volgende stappen.

1) Zorg er voor dat je litecoins in een wallet zitten waarvan je zelf je private key hebt
2) Zodra de fork geweest is, stuur je litecoins naar een ANDER litecoin adres
3) Gebruik daarna de private key van het oude adres voor het claimen van je litecoins.
4) Het oude adres gebruik je NOOIT meer.

member
Activity: 116
Merit: 11
Ik had niet het idee dat LTC traag was. Dus waarschijnlijk een stomme fork
newbie
Activity: 4
Merit: 0
Als je Litecoin bezit, heb je wellicht geluk. De koers is vandaag (14 februari) met 15% gestegen (https://litecoinkoers.nl) nadat er nieuws werd gepubliceerd over een nieuwe digitale munt, de afsplitsing van Litecoin. Namelijk Litecoin Cash

Als je Litecoins bezit, krijg je automatisch 10 LCC tokens voor elke LTC die je hebt, aldus de bron (officiele website van LCC)

De reden achter de afsplitsing is om de snelheid te versnellen, blocks kunnen sneller worden gevonden. Op het moment van schrijven is de tijdsduur van een block 150 seconden (2,5 minuten)

Opvallend genoeg zal Litecoin Cash een "proof-of-work" gebruiken om transacties te verifieren, opvallend genoeg is dat Litecoin zelf het "scryptcode" gebruikt om zo goedkoper en energiezuiniger Litecoins te verzenden en te minen.

De splitsing vindt plaats op 14-02-2018 om 03:00 Nederlandse tijd, de afplitsing gebeurt bij block 1371111

Wat is jullie mening over Litecoin Cash? Is het een scam?   Roll Eyes
Pages:
Jump to: