Pages:
Author

Topic: Problemen op 6x r9 290 op 1 mobo te laten draaien - page 2. (Read 1502 times)

full member
Activity: 239
Merit: 101
Ik zou je MSI mobo weg doen en een gigabyte kopen.

Beste Alec,

Ik zou je een GIGABYTE GA-990FXA-UD5 adviseren gebruik ik zelf ook.
Heb zelf ook die Enermax 1500watt voeding maar ben zelf niet zo blij hij valt direct uit als ik ga mine met mijn 2x XFX R7990.

Groet,
Xeon
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
Ik zou je MSI mobo weg doen en een gigabyte kopen.
newbie
Activity: 49
Merit: 0
Beste miners,

Ik heb momenteel:

2x Msi z77a G43 moederbord
2x Intel G2020 processor (dual-core 2,9 Ghz)
2x 4 gb Corsair xms3 geheugen
1x Enermax 1500watt voeding
1x Corsair 1000watt voeding
6x Shapphire R9 290 videokaarten
3x 16 x 16 risers met molex aansluiting
3x 1 x 16 risers met molex aansluiting
1x schoenen rek voor de videokaarten

1x Shapphire 7870 (niet in gebruik)
1x Corsair 600 watt voeding (niet in gebruik)

dus nu 2 pc's met 3 kaarten per pc met alle nieuwste updates draait zowel op windows 7 en op linux met smos (bamt). Draai nu momenteel met smos.

Heb nu al zoveel geprobeerd om met risers er 1 pc van te maken want lees dat er mensen zijn die het lukken maar ook heel veel die het nog niet lukt.

wat heb ik geprobeerd:

eerste keer alle 3 de kaarten eruit gehaald en 1 kaart met 16 x 16 riser met molex aangesloten op het 16x slot, dan start het minen gewoon zonder problemen.

toen de 2de kaart aan gesloten op een 1 keer slot met riser 1 x 16 riser met molex aangesloten, en zodra hij bamt laadt zwart beeld en doet hij niks meer loopt vast. dacht misschien de riser niet goed andere geprobeerd (leek me sterk want zijn nieuw) en doet precies het zelfde. Toen dacht ik probeer de tweede kaar ook in een 16 keer slot met riser 16 x 16 met de molex aangesloten, flipte heel de pc deed niks meer opnieuw op gestart nog steeds niks, bios gereset maar helaas deed hij niks.

toen dacht ik dan probeer ik 2 kaarten op het bord en 1 kaart met 16 x 16 riser met de molex aangesloten helaas herkende hij alleen de 2 kaarten op het bord Sad
daarna heb ik weer drie kaarten direct op het bord aangesloten en 1 kaart met een 1 x 16 riser ook met de molex aan gesloten op diverse sloten maar helaas herkent hij er maar drie.

toen dacht ik misschien is het te veel voor het moederbord misschien als ik met 7870 kaart erbij probeer in een 1 keer slot met 1 riser 1 x 16 met de molex aan gesloten wel lukt maar ook helaas herkent hij maar 3 kaarten.

Heb ook nog het beeldscherm diverse keren gewisseld maar leverde ook niks op helaas... en in de bios heb ik ook nog het onnodige uit gezet maar werkte ook niet

heb ook met voedingen geprobeert te wisselen dus dat het systeem op de 600 watt corsair draaide en de enermax 1500 watt op de kaarten maar helaas aan de voedingen ligt het niet. met 3x r9 290 verbuik ik per pc 997 watt en draait al weken zonder problemen.

er zijn er al meer met problemen heb daar ook over gelezen en dingen geprobeerd maar helaas werkt het nog steeds niet.
dus daarna heb ik alles weer terug gebouwd naar 2 pc's

Zijn hier toevallig mensen die wel op een moederbord draaien met 6x r9 290 of 6 andere kaarten op een bord of nog een handige tip hebben wat misschien wel is zou kunnen helpen?

krijg een beetje het idee dat het aan het msi moederbord ligt, alle tips zijn welkom :-)

Gr alex 





Pages:
Jump to: