[...]Hoe voorkom ik dat deze moraalridders mijn rekening sluiten?
U netjes aanmelden als ondernemer, danwel uw
BTC-inkomsten opgeven bij de belastingdienst als "inkomsten uit overig werk" en dit terugkoppelen aan uw bank.
PS. dit heeft niets met "moraalridders" te maken maar met de plicht die alle banken hebben vanwege de
Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme, in de volksmond beter bekend als "meldingsplicht".
Tuurlijk zijn het wel moraalridders?
Waar zegt Tomcat inkomsten te hebben? [...]
Volgens mij staat er:
[...]de contante stortingen op uw rekening [...]
Dat zijn dus geen uitgaven (wel lezen, he).
Daarnaast...
Die mensen moeten zich met hun eigen zaken bemoeien.
Dat doen ze (gelukkig) dus ook, dat (transacties die via "hun" bank verlopen screenen en eventueel melden) is namelijk precies "hun zaak".
En...
Die wet is trouwens ook een misdaad tegen de privacy.
Als je dat echt vindt staat het je vrij om te verhuizen naar een staat waar de belastingen (en bancaire zaken) anders geregeld zijn...
Maar...
Geen cash boekingen meer maken in de toekomst. Desnoods thuis in een kluis.
Ik
vermoed juist dat dat het probleem is (een miner die z'n
BTC tegen een gereduceerd tarief cash aan Tomcat67 verkoopt, en Tomcat67 die vervolgens die
BTC op een exchange tegen het volle pond verkoopt). Daar zijn dus "theoretisch" twee dingen "loos":
1.
Belastingontduiking als de inkomsten van de "toegevoegde waarde" van de verkoop op de exchange niet wordt aangegeven en afgedragen; en,
2.
Witwassen van de inkomsten van de miner, die z'n
BTC direct in cash omzet met de hulp van Tomcat67...
Al met al
zou dat allemaal redelijk asociaal zijn; we leven hier in een goed land, maar dat moet dus wel (je raad't al, met belastinggeld) bekostigd worden...