nou, sorry, ik zal het nooit meer doen....
maar ik zal wel neerpennen hoe het allemaal gaat
Nah, I don't think you have to feel guitly. That's a mere personal choice, which works out differently for everyone. Personally, I do pity the ones who want to enter into a HYIP under the assumption that it is a legit thingy, but I don't feel any guilt whatsoever when they burn their ass... Stupidity and reasoning are two totally different things, whereas one will always have the potential to overcome the other one; reasoning has boundaries, whilst stupidity has not...
Probleem vaak met die ponzi's is dat je geld krijgt anderen er in te sleuren en die beloningen zijn best wel hoog. En dan kan je wel zeggen 't is een ponzi, maar zolang zij zien dat ze geld krijgen (die ze vaak gewoon weer terugpompen in die ponzi) zeggen ze ''ja maar zoveel en zoveel geld al verdient en jij dan!?''
Ja goed, je weet zelf waar je aan begint, beste manier om mensen van scams te laten leren is door ze gewoon zelf verantwoordelijk te stellen want dan proeven ze wel een keer hoe bitter het kan zijn. Doen ze op veel games ook, i.p.v. super hard te gaan optreden en moderaten, gewoon mensen zelf (waarvan het toch al duidelijk is dat het oplichting is) laten ervaren dat het oplichting is. Nu weten ze dat ook wel maar ja.. gokje wagen toch? Daarna blijven ze er ook wel van weg wanneer ze een keer een flinke hap verloren hebben.
Kun je nog wat vraagtekens bij zetten, maar het werkt wel.
Exactly. Sometimes one have to get burned, as it is sometimes the only way to get them to listen/understand...
I once knew a guy who was also 'possessed' about a HYIP he had found on the net, and was asking around for some info on in. He was not the smartest cookie, yet his interest was genuine, so me and a couple of others helped him by 'teaching' him the nature of such programs, and spelled it out for him in details, multiple times... He said he'd understood, also multiple times, and then after a few days, he still went all-in... Needless to say, he burned his ass pretty quick. Yet what struck me the most, was that he was pissed off about that... People can be so weird...