[...] Het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken mijns inziens.
Wat zou jij aanbevelen?
Ik zou de hebzucht niet hebben als ik die criminelen was. Grote opnames in contanten worden toch gevolgd en gescreend en daarom is het niet verstandig om als crimineel zoveel op te nemen(of laten opnemen). Volgens mij zijn er voldoende exchanges waar je cash kunt krijgen voor je bitcoins zonder dat dit wordt doorgegeven(bepaald max bedrag). Dus hier had men al gebruik van kunnen maken.
Vervolgens hadden ze het cash geld kunnen witwassen met behulp van een onderneming.
Voorbeeld:
Er zijn voldoende ondernemingen die hun werknemers willen uitbetalen in het zwart mbt overuren. Deze ondernemingen kunnen dus zaken doen met criminelen. Crimineel, met zijn BV, stuurt factuur(voor ''diensten'') naar de onderneming die cashgeld wil hebben. Crimineel(BV) levert dus de dienst(cashgeld) en de onderneming maakt het factuurbedrag over voor de diensten
. En voilà, je hebt je geld witgewassen met je ''eerlijke'' onderneming.
Volgens mij worden er zulke structuren vaker gehanteerd door criminelen ipv in eens veel cash op laten nemen
1. Welke
exchanges zijn dat (namen en rugnummers graag, want ik ken ze niet)?
2. Je hebt het in zo'n geval inderdaad over "
hebzucht" maar vergeet niet dat in de door jou geopperde constructie er zo'n 80 (ja TACHTIG) procent aan de [belasting-] strijkstok blijft hangen... (21% BTW, 37,5-52% IB en over de rest 25% VB, en niet te vergeten de kosten van een goede boekhouder die dit voor je regelt). Maar ja, nu betalen ze met hun vrijheid.
Maar dan heb ik sowieso jouw originele post verkeerd geïnterpreteerd; want ik dacht dat jij met "het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken" bedoelde om iets
anders dan Bitcoin te gebruiken....