Pages:
Author

Topic: Tien aanhoudingen in grootschalige bitcoinszaak - page 2. (Read 6339 times)

legendary
Activity: 2744
Merit: 1193
I don't believe in denial.
[...] http://bitcoinbus.nl/ volgens mij.

Die kende ik nog niet, handig! Maar als ik het zo bekijk (ook qua bekendheid) betwijfel ik het dat ze voldoende volume aankunnen waar deze gasten (in't artikel) behoefte aan hadden...

(Daarnaast had men goud & zilver kunnen kopen met bitcoin, van goud & zilver kantoren zijn er veel meer aanbieders die goud & zilver willen kopen tegen cashgeld Wink)

Dat vind ik persoonlijk nog veel interessanter, maar wederom: namen en rugnummers graag...
hero member
Activity: 559
Merit: 500
[...] Het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken mijns inziens.
Wat zou jij aanbevelen?
Ik zou de hebzucht niet hebben als ik die criminelen was. Grote opnames in contanten worden toch gevolgd en gescreend en daarom is het niet verstandig om als crimineel zoveel op te nemen(of laten opnemen). Volgens mij zijn er voldoende exchanges waar je cash kunt krijgen voor je bitcoins zonder dat dit wordt doorgegeven(bepaald max bedrag). Dus hier had men al gebruik van kunnen maken.

Vervolgens hadden ze het cash geld kunnen witwassen met behulp van een onderneming.
Voorbeeld:

Er zijn voldoende ondernemingen die hun werknemers willen uitbetalen in het zwart mbt overuren. Deze ondernemingen kunnen dus zaken doen met criminelen. Crimineel, met zijn BV, stuurt factuur(voor ''diensten'') naar de onderneming die cashgeld wil hebben. Crimineel(BV) levert dus de dienst(cashgeld) en de onderneming maakt het factuurbedrag over voor de diensten Wink. En voilà, je hebt je geld witgewassen met je ''eerlijke'' onderneming.

Volgens mij worden er zulke structuren vaker gehanteerd door criminelen ipv in eens veel cash op laten nemen Wink

1. Welke exchanges zijn dat (namen en rugnummers graag, want ik ken ze niet)?

2. Je hebt het in zo'n geval inderdaad over "hebzucht" maar vergeet niet dat in de door jou geopperde constructie er zo'n 80 (ja TACHTIG) procent aan de [belasting-] strijkstok blijft hangen... (21% BTW, 37,5-52% IB en over de rest 25% VB, en niet te vergeten de kosten van een goede boekhouder die dit voor je regelt). Maar ja, nu betalen ze met hun vrijheid.

Maar dan heb ik sowieso jouw originele post verkeerd geïnterpreteerd ; want ik dacht dat jij met "het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken" bedoelde om iets anders dan Bitcoin te gebruiken....
Ten eerste, ik heb je vraag inderdaad verkeerd geïnterpreteerd, maar dat terzijde.

1. http://bitcoinbus.nl/ volgens mij. (Daarnaast had men goud & zilver kunnen kopen met bitcoin, van goud & zilver kantoren zijn er veel meer aanbieders die goud & zilver willen kopen tegen cashgeld Wink)

2. Inderdaad, je betaalt veel belasting... Maar je zult minder snel betrapt worden en dus betaal je idd niet met je vrijheid Wink

legendary
[...] Het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken mijns inziens.
Wat zou jij aanbevelen?
Ik zou de hebzucht niet hebben als ik die criminelen was. Grote opnames in contanten worden toch gevolgd en gescreend en daarom is het niet verstandig om als crimineel zoveel op te nemen(of laten opnemen). Volgens mij zijn er voldoende exchanges waar je cash kunt krijgen voor je bitcoins zonder dat dit wordt doorgegeven(bepaald max bedrag). Dus hier had men al gebruik van kunnen maken.

Vervolgens hadden ze het cash geld kunnen witwassen met behulp van een onderneming.
Voorbeeld:

Er zijn voldoende ondernemingen die hun werknemers willen uitbetalen in het zwart mbt overuren. Deze ondernemingen kunnen dus zaken doen met criminelen. Crimineel, met zijn BV, stuurt factuur(voor ''diensten'') naar de onderneming die cashgeld wil hebben. Crimineel(BV) levert dus de dienst(cashgeld) en de onderneming maakt het factuurbedrag over voor de diensten Wink. En voilà, je hebt je geld witgewassen met je ''eerlijke'' onderneming.

Volgens mij worden er zulke structuren vaker gehanteerd door criminelen ipv in eens veel cash op laten nemen Wink

1. Welke exchanges zijn dat (namen en rugnummers graag, want ik ken ze niet)?

2. Je hebt het in zo'n geval inderdaad over "hebzucht" maar vergeet niet dat in de door jou geopperde constructie er zo'n 80 (ja TACHTIG) procent aan de [belasting-] strijkstok blijft hangen... (21% BTW, 37,5-52% IB en over de rest 25% VB, en niet te vergeten de kosten van een goede boekhouder die dit voor je regelt). Maar ja, nu betalen ze met hun vrijheid.

Maar dan heb ik sowieso jouw originele post verkeerd geïnterpreteerd; want ik dacht dat jij met "het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken" bedoelde om iets anders dan Bitcoin te gebruiken....
hero member
Zag het vandaag ook voorbij komen op het nieuws. Al zou Bitcoin niet bestaan dan zouden criminelen ook andere betaal middelen gebruiken. Niet elke crimineel gebruikt Bitcoins.
Dat gebruiken ze ook zeer zeker Wink Het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken mijns inziens.

Wat zou jij aanbevelen?

Voorbeeld:

legendary
[...]Het probleem was dat banken melden gingen maken dat grote sommen geld waren opgenomen. Als ze dat slimmer hadden gedaan dan was het misschien anders gelopen.

Ik dacht ook dat iedereen al wist dat banken (wettelijk) verplicht zijn verdachte transacties te melden.

Mensen... het blijven de "zwakste" schakels...  Tongue
legendary
Zag het vandaag ook voorbij komen op het nieuws. Al zou Bitcoin niet bestaan dan zouden criminelen ook andere betaal middelen gebruiken. Niet elke crimineel gebruikt Bitcoins.
Dat gebruiken ze ook zeer zeker Wink Het is ook niet bepaald slim om als crimineel Bitcoin te gebruiken mijns inziens.

Wat zou jij aanbevelen?
legendary
[...]Als het met de euro gebeurd was, dan was de kop toch ook niet ''Tien aanhoudingen in grootschalige eurozaak''.[...]

Echt he... sterker nog; de meeste criminele activiteiten worden gefinancierd met cash US$ of Euro's. Maar wacht maar, dat (criminaliseren van cash) komt er ook gestaag aan (in de USA zeggen ze al: "Cash is voor criminals" en ik kon laatst ook een attractie hier in NL niet meer in met m'n gezin omdat ze geen cash meer accepteren). Het bankwezen wil nu eenmaal totale controle en de (r)overheid/belastingdienst ziet daar natuurlijk ook wel de voordelen van.
hero member
Activity: 1036
Merit: 501
Het probleem was dat banken melden gingen maken dat grote sommen geld waren opgenomen. Als ze dat slimmer hadden gedaan dan was het misschien anders gelopen.
hero member
hero member
Activity: 1036
Merit: 501
hero member
Wat kan men toch goede titels kiezen bij de media...

Als het met de euro gebeurd was, dan was de kop toch ook niet ''Tien aanhoudingen in grootschalige eurozaak''.

Net zoals de kop bij nu.nl : FIOD rolt 'bitcoinbende' op
http://www.nu.nl/internet/4200696/fiod-rolt-bitcoinbende.html

De titels van de media stimuleren ook criminelen om gebruik te maken van Bitcoin om de ''anonimiteit''.
Als de media nou eens een mooi stukje zou schrijven over het feit dat Bitcoin helemaal niet zo anoniem is als dat het lijkt en dat je, als crimineel, eens je kop gaat stoten met het gebruik van Bitcoin in illegale zaken..

Dan zouden er weer eens wat meer mensen zien dat Bitcoin een zeer transparant systeem is ipv een crimineel systeem Wink
legendary
Pages:
Jump to: