Pages:
Author

Topic: [Update] Opgelicht voor 8,69 Bitcoin [Nieuwe schadeverg. voor hun uit het niets] - page 2. (Read 5878 times)

legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
Het was op een ander forum
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
Vooral met Bitcoins is het nogal moeilijk aan te tonen of hij ze al dan niet overgemaakt heeft.

In mijn geval wel hoor.
Hij maakte een andere thread zegende dat hij 1.16 ofzo BTC had en dat was ook het preciese bedrag dat die dag op zijn BTC addres stond.

Dat ik mijn 1000€ van paypal niet krijg vind ik op dit moment niet meer zo erg.
Ik vindt het wel erger dat die gast zijn geld terug heeft en de BTC die hij heeft nu 2750€ waard zijn.
legendary
Activity: 1050
Merit: 1007
Live like there is no tomorrow!
Daarom doen veel mensen hier op dit forum geen zaken door middel van PayPal. PayPal is goed, behalve op dat 'refund' beleid waar volgens mij dagelijks enorm veel mensen mee opgelicht worden. Ik vraag me serieus af of je op gerechtelijke wijze je gelijk en je geld kunt krijgen. Vooral met Bitcoins is het nogal moeilijk aan te tonen of hij ze al dan niet overgemaakt heeft.
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
MAAR fraude? Ik vind 3700 euro toch aardig serieus :S. Heeft Paypal ook een specifieke reden gegeven waarom ze een klant niet willen helpen als hij/zij wordt opgelicht? Ik wist al dat het een kutbedrijf was, maar ze blijven me verbazen.

Vind ik ook veel geld, maar Belgische politie gaat hier niets aan doen.

Omdat de betaling is gebeurd als gift en er geen verkopersbescherming daarvoor is.
Echter kan ik er niets aan doen dat deze als gift verstuurd is.

Ze zeggen er niets meer aan te willen doen en gaan hier niets aan doen.
Ik moet dit via gerechtelijke weg doen en ze zullen de politie met alle details voorzien maar mij persoonlijk willen ze niets meer doen.

En wat is dan de reden dat de Belgische politie hier niets aan doet? De Nederlandse politie zou hier wel iets mee doen, gezien het feit dat niet tastbare goederen ook vatbaar zijn voor diefstal/fraude/verduistering. Ik zou alsnog langs de politie gaan, voordat je die optie volledig uitsluit.

Omdat een vriendin van mij een paar jaar geleden is opgelicht geweest voor 250€
Tot op vandaag niets meer van gehoord, dusja.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
MAAR fraude? Ik vind 3700 euro toch aardig serieus :S. Heeft Paypal ook een specifieke reden gegeven waarom ze een klant niet willen helpen als hij/zij wordt opgelicht? Ik wist al dat het een kutbedrijf was, maar ze blijven me verbazen.

Vind ik ook veel geld, maar Belgische politie gaat hier niets aan doen.

Omdat de betaling is gebeurd als gift en er geen verkopersbescherming daarvoor is.
Echter kan ik er niets aan doen dat deze als gift verstuurd is.

Ze zeggen er niets meer aan te willen doen en gaan hier niets aan doen.
Ik moet dit via gerechtelijke weg doen en ze zullen de politie met alle details voorzien maar mij persoonlijk willen ze niets meer doen.

this is why we need bitcoin!
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
MAAR fraude? Ik vind 3700 euro toch aardig serieus :S. Heeft Paypal ook een specifieke reden gegeven waarom ze een klant niet willen helpen als hij/zij wordt opgelicht? Ik wist al dat het een kutbedrijf was, maar ze blijven me verbazen.

Vind ik ook veel geld, maar Belgische politie gaat hier niets aan doen.

Omdat de betaling is gebeurd als gift en er geen verkopersbescherming daarvoor is.
Echter kan ik er niets aan doen dat deze als gift verstuurd is.

Ze zeggen er niets meer aan te willen doen en gaan hier niets aan doen.
Ik moet dit via gerechtelijke weg doen en ze zullen de politie met alle details voorzien maar mij persoonlijk willen ze niets meer doen.
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
Net gebeld met paypal.
Ze zeggen hier niets aan te kunnen doen en willen mij ook niet veder helpen.

Dus ik moet dit doen via gerechtelijke weg en ik weet niet hoe lang dit gaat duren.
Ondertussen heeft die ene gast wel zijn 960€ terug en 2750€ aan mijn bitcoins.

Ik weet niet hoe dit gaat uitlopen maar heb hier in ieder geval geen goed oog op.
De Belgische politie gaat hier waarschijnlijk niets aan doen want dit is maar fraude.
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
Ik raad je aan om ze gelijk te bellen in zulke sitatie's en alles gelijk uitteleggen.
Dan zullen ze je ook serieus nemen en heb je een grotere kans dat het lukt hoop dat je het geld terugkrijgt dit is echt triest ik raad je voortaan aan om je btc niet aan een persoon te verkopen maar een betrouwbare HTTPS site ik gebruik altijd www.bitplaats.nl

Ja, ga ik ook doen.
Morgen bel ik Paypal, ben wel al blij dat mijn zaak naar de leidinggevende is geëscaleerd.

En inderdaad, nu verkoop ik ze via localbitcoins of bitstamp
newbie
Activity: 14
Merit: 0
Ik raad je aan om ze gelijk te bellen in zulke sitatie's en alles gelijk uitteleggen.
Dan zullen ze je ook serieus nemen en heb je een grotere kans dat het lukt hoop dat je het geld terugkrijgt dit is echt triest ik raad je voortaan aan om je btc niet aan een persoon te verkopen maar een betrouwbare HTTPS site ik gebruik altijd www.bitplaats.nl
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
Ik hoop echt voor je dat het nog wat gaat worden. Misschien een idee om een politiebureau bij je in de buurt binnen te lopen en even aan de balie vragen wat je mogelijkheden zijn. Als je aangifte kan doen, zal ik dit zeker doorgeven aan Paypal. Dat versterkt je verhaal en met een beetje geluk nemen ze je dan wel serieus.

Nuja, eerst even wachten op antwoord van paypal.
Heb ze namelijk bewijzen nogmaals gestuurd wat kan helpen.
Als dat niet wordt, ga ik idd naar de politie en daarna naar de advocaat.
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
Nog steeds niets vernomen van Paypal.
Ik denk dat ik maandag, woensdag of vrijdag maar eens ga bellen als ik dan nog niets gehoord heb.
legendary
Activity: 2198
Merit: 1989
฿uy ฿itcoin
Localbitcoins is denk ik nog wel de beste eerlijk gezegd.
Ik werk niet met iDeal, en ik ben wonend in België dusja

Dan lijkt localbitcoins me inderdaad de beste optie. Dan moeten er uiteraard wel aanbieders in de buurt wonen Tongue
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
legendary
Activity: 934
Merit: 1000
Uiteraard is OP een beetje dom geweest, dat realiseert hij zich nu ook wel

Inderdaad, ik had beter via Localbitcoins voor en SEPA transfer mijn bitcoin verkocht.
Dat heb ik met mijn andere bitcoins ook gedaan nu, redelijk veilig volgens mij.

Maar de koper zag er betrouwbaar uit dus dacht ik geen probleem te hebben.
Waarschuwing daarover: SEPA overboekingen kunnen ook teruggeboekt worden itt de ouderwetse niet-SEPA overboekingen.. Dit is bij Localbitcoins ook al een aantal keren gebeurd. Een gehacked internet bankieren account wordt gebruikt om geld naar jou over te maken in ruil voor bitcoins. De daadwerkelijke eigenaar van de rekening heeft dan 10 dagen de tijd om de overboeking aan te vechten waarna jij zonder je cash zit.. Dus helaas ook een SEPA transfer is niet meer [vh]eilig.

Altijd dus eerst een klein bedrag laten overboeken via SEPA en pas de tweede of derde keer grotere bedragen.

Enige dat wel "veilig" is is cash en iDeal Wink
legendary
Activity: 2198
Merit: 1989
฿uy ฿itcoin
Uiteraard is OP een beetje dom geweest, dat realiseert hij zich nu ook wel

Inderdaad, ik had beter via Localbitcoins voor en SEPA transfer mijn bitcoin verkocht.
Dat heb ik met mijn andere bitcoins ook gedaan nu, redelijk veilig volgens mij.

Maar de koper zag er betrouwbaar uit dus dacht ik geen probleem te hebben.

Of via bitonic.nl. Vind het persoonlijk fijn dat ze met iDeal werken.
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
Tot nu nog steeds niets gehoord van Paypal.
Of ze zijn hard bezig met dit opnieuw te onderzoeken of ze negeren mij haha.

Ook is contact met hen moeilijk als student.
Ze zijn in het weekend niet te bereiken in het Nederlands.

Dus dit is mijn dagelijkse update nu
legendary
Activity: 1526
Merit: 1002
Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx
Of via bitonic.nl. Vind het persoonlijk fijn dat ze met iDeal werken.

Ligt er aan hoeveel de doekoe is Wink
legendary
Activity: 2198
Merit: 1989
฿uy ฿itcoin
Aangifte doen heeft echt geen zin als de tegenpartij niet in Nederland woont. Ik kan je nu al vertellen dat de politie daar echt niet in gaat investeren. Had dit in Nederland geweest, dan was het een heel ander verhaal. Niet tastbare goederen, zoals digitale goederen, worden ook genoemd in de jurisprudentie van art 321 WvSR (verduistering).
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
Localbitcoins is denk ik nog wel de beste eerlijk gezegd.
Ik werk niet met iDeal, en ik ben wonend in België dusja
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
Uiteraard is OP een beetje dom geweest, dat realiseert hij zich nu ook wel

Inderdaad, ik had beter via Localbitcoins voor en SEPA transfer mijn bitcoin verkocht.
Dat heb ik met mijn andere bitcoins ook gedaan nu, redelijk veilig volgens mij.

Maar de koper zag er betrouwbaar uit dus dacht ik geen probleem te hebben.
Pages:
Jump to: