Pages:
Author

Topic: Webhallen - Det går "fort" när jag betalar med Bitcoin! - page 2. (Read 10284 times)

legendary
Activity: 3346
Merit: 1094
Jag tror att Webhallen kan välja hur många confirms de ska kräva när de sätter upp sin betalningslösning hos Bitpay. 6 st är väl det som anses vara super-säkert för stora transaktioner, men det är ju helt orimligt slött om man bara är ute efter lite godis.

Det hade varit mer rimligt om köp på < 1000kr bara krävde 1 confirm och bara vid riktigt stora köp ska 6 confirms behövas.
sr. member
Activity: 378
Merit: 250
Magic Staff
Idag köpte jag en Ninjas In Pyjamas (NiP) Kexchoklad 55g på Webhallen bara för att testa hur fort/långsamt det går för att köpa nåt om man vill göra det på så kort tid som möjligt. Den totala tiden jag var i affären för att genomföra mitt köp med Bitcoin tog 1 timma, 32 minuter och 57 sekunder totalt.

Mer detaljerat hur allt gick till:
12.10 Loggade in på mitt konto, valde varan och gick vidare till 'betala-med-Bitcoin' sidan.
12.14 Försökte scanna en QR kod på Webhallens laptop men det var för ljust på skärmen. Fick manuellt skriva in Bitcoin adressen vilket tog extra onödig tid.
12.29 e-mail "Orderinformation angående betalning med Bitpay" (är det BitPays fel att jag får vänta på 6 confirmations? När jag handlar på Humble Bundle med Coinbase som de använder går det på direkten, inom en halv minut har jag gjort min betalning och fått produkten. Webhallen har verkligen gjort bort sig i det här fallet med BitPay)
13.03 e-mail "Tack för din beställning"
13.38 e-mail "Din beställning finns att hämta" (Det tog också en viss tid. Ett 50+ tal av Ninjas in Pyjamas kexchoklad finns i lager i affären jag var i, fast det kvittar, man behöver vänta en halvtimme ändå för att systemet ska gå igång även om systemet uppfattat att jag betalat)
13.43 Fick min vara i en påse vid kassan.

Är det någon annan som har fått bättre tid än mig? Jag menar total tid från att köpa den till att få den i hand när betalningssättet är med Bitcoin.
Pages:
Jump to: