Pages:
Author

Topic: Zijn er mensen die minen? - page 2. (Read 1320 times)

newbie
Activity: 51
Merit: 0
December 06, 2017, 05:06:10 AM
#9
18x nvidia gtx 1060 6gb
Deze kaarten zijn gemodificeerd.
Geen hdmi etc

Dat is een flinke rig dan! Heb je de kaarten zelf gemodificeerd (is zo'n aanpassing ergens terug te vinden in een howto)? In je vorige post stond 1500 wat, is dan dan niet een 0 te weinig voor 18 kaarten (of snap ik je gewoon niet goed?)?
newbie
Activity: 40
Merit: 0
December 06, 2017, 04:20:51 AM
#8
18x nvidia gtx 1060 6gb
Deze kaarten zijn gemodificeerd.
Geen hdmi etc
newbie
Activity: 51
Merit: 0
December 05, 2017, 11:55:35 AM
#7
Ik mine ook.
Ik ben begonnen met eth maar ben overgestapt naar zencash.
Recentelijk van 7$ naar 30$ poer stuk.
Vanaf vanavond zijn ook de secure nodes op het hoofdnetwerk.
Voor een securenode zijn 42 coins nodig en je verdient 3.5% van alle gevonden blokken verdeeld over alle secure nodes.
Ik haal 5200 h/s op equihash en verbruik 1500 watt.
al met al duurt het ongeveer een jaar voordat je je investering terug hebt.
Met de huidige stroomkosten in ons kleine kikkerlandje vind ik dat nog niet eens zo'n gekke periode om je inverstering terug te verdienen. Kun je wat meer vertellen over je setup? Welke GPU(s) heb je erin zitten?
newbie
Activity: 40
Merit: 0
November 30, 2017, 08:04:01 AM
#6
Ik mine ook.
Ik ben begonnen met eth maar ben overgestapt naar zencash.
Recentelijk van 7$ naar 30$ poer stuk.
Vanaf vanavond zijn ook de secure nodes op het hoofdnetwerk.
Voor een securenode zijn 42 coins nodig en je verdient 3.5% van alle gevonden blokken verdeeld over alle secure nodes.
Ik haal 5200 h/s op equihash en verbruik 1500 watt.
al met al duurt het ongeveer een jaar voordat je je investering terug hebt.
member
Activity: 120
Merit: 10
Riding Whales to the Moon!
November 26, 2017, 08:34:55 AM
#5
Zou het zelf wel interessant vinden om duurzaam te mijnen mocht ik daar een keer een leuk budget voor kunnen vrijstellen, zoals in IJsland waar genoeg natuurlijke bronnen zijn voor het opwekken van energie. Er zijn wel projecten waar je in kunt investeren die inderdaad een mijning facility willen opzetten bij een stuwdam bijvoorbeeld, weet zo niet de naam maar je kunt wel eens rond kijken, waarschijnlijk kom je die wel tegen.

"Duurzaam" minen...  Huh Dat is toch per definitie een tegenstelling...  Roll Eyes

Bij minen gebruik je een shitload aan energie om enkel en alleen wat warmte te generen... Dat is per definitie energieverkwisting (tenzij je ergens mined waar't op dat moment zo koud is dat je de warmte nodig hebt... Just saying.

OT. ben zelf al jaren geleden gestopt met minen.


In zekere zin ondermined (woordgrapje) het dan toch indirect een beetje waar het voor staat. Want niet alleen is onafhankelijk zijn een missie maar het lijkt mij dat ook duurzaamheid een groot punt is. Een beetje dubbel dus. Ik hoop dat bedrijven hier goed en snel op inspringen en het dmv nieuwe technologien duurzamer maken om te minen
newbie
Activity: 1
Merit: 0
November 23, 2017, 10:00:34 AM
#4
Aangezien de kWh's duur hier zijn verwacht ik niet dat er veel miners zijn. Maar toch even vragen of er iemand mined ?  Smiley



Ja wij minen en zelf diverse coins en zetten dit weer om naar BTC en we minen bij betrouwbare pools.
Werkt als een tierelier en is een kwestie van door stapelen.

Vervolgens leggen we bijvoorbeeld bitcoins  in bij een Fleet Deal /auto collectief en hebben we een "nieuwe" en vette auto op de stoep staan waarmee we 12 maanden mogen rijden, alles al betaald is en we alleen maar hoeven te tanken. Je mag ook met euro betalen maar waarom als je toch btc of andere coins hebt.
Dit loopt inmiddels al in duitsland, oostenrijk, belgie en nederland . En er is een keuze van meest gangbare merken zoals VW, BMW, Audi, landrover, citroen, mercedes. Loop ik risico: neen er is een garantie van levering en het komt uit zeer betrouwbare bron.

Anders en flexibel autorijden kan dus zeker wel, zo wordt autorijden weer leuk!!! En al helemaal als het met verdiende btc is:)
en er is een garantie van levering.
En gezien de huidige koers heb je voor ongeveer 0,30 BTC al een hele vette auto, 12 maanden tot je beschikking staan:) lachuhuhuhuh
 
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
November 19, 2017, 12:29:12 PM
#3
Zou het zelf wel interessant vinden om duurzaam te mijnen mocht ik daar een keer een leuk budget voor kunnen vrijstellen, zoals in IJsland waar genoeg natuurlijke bronnen zijn voor het opwekken van energie. Er zijn wel projecten waar je in kunt investeren die inderdaad een mijning facility willen opzetten bij een stuwdam bijvoorbeeld, weet zo niet de naam maar je kunt wel eens rond kijken, waarschijnlijk kom je die wel tegen.

"Duurzaam" minen...  Huh Dat is toch per definitie een tegenstelling...  Roll Eyes

Bij minen gebruik je een shitload aan energie om enkel en alleen wat warmte te generen... Dat is per definitie energieverkwisting (tenzij je ergens mined waar't op dat moment zo koud is dat je de warmte nodig hebt... Just saying.

OT. ben zelf al jaren geleden gestopt met minen.
full member
Activity: 406
Merit: 111
November 19, 2017, 11:09:05 AM
#2
Zou het zelf wel interessant vinden om duurzaam te mijnen mocht ik daar een keer een leuk budget voor kunnen vrijstellen, zoals in IJsland waar genoeg natuurlijke bronnen zijn voor het opwekken van energie. Er zijn wel projecten waar je in kunt investeren die inderdaad een mijning facility willen opzetten bij een stuwdam bijvoorbeeld, weet zo niet de naam maar je kunt wel eens rond kijken, waarschijnlijk kom je die wel tegen.
newbie
Activity: 17
Merit: 1
November 18, 2017, 12:33:22 PM
#1
Aangezien de kWh's duur hier zijn verwacht ik niet dat er veel miners zijn. Maar toch even vragen of er iemand mined ?  Smiley

Pages:
Jump to: