Pages:
Author

Topic: Al 4 dagen PENDING - uiteindelijk wel gelukt - page 2. (Read 2530 times)

sr. member
Activity: 966
Merit: 342
maar hoe weet je nou hoeveel fee er gehanteerd moet worden, om de betaling soepel te laten verlopen, en wat wordt er normaalgesproken gehanteerd?

en waar moeten we klikken om het TX-ID te verkrijgen?

Net even gekeken bij blockchain.info. Het lijkt er op dat je de transactie zelf niet kunt aanklikken, maar wat je wel kunt doen is rechtsbovenin het bitcoinadres invullen waar je naar hebt overgemaakt. Dan krijg je een overzicht van alle betalingen van en naar dat adres, inclusief degene die nog pending zijn. Hier kun je zoeken naar jouw betaling.

Voorbeeld: vul maar eens het adres 1563ZiMRLm5M9eJwZCJ27yodwzmdeH1GhP in.

Onder "transacties" zie je nu een lange blauwe code staan; er zijn 2 boekingen geweest, de ene met txid c167795bc9c413e69ab79112b50afc46b4101eee815823f8c4f9f48687214ec7 en de andere met txid 2b2d173ebf335479c1fe03e89053c121da6f0863eddfd3bd893ec8befafe77cc

Naast de txid zie je de fee staan (het totaal betaalde bedrag aan transferfee) en daarna het aantal sat/B.
Bij dit voorbeeld kun je zien dat de ene betaling een hoger totaalbedrag betaald is, terwijl de sat/B juist lager was (het aantal input/output etc.).
Wat belangrijk is is die sat/B

Op https://bitcoinfees.21.co kun je zien dat (stel dat beide opdrachten op dit moment zouden zijn verzonden) de bovenste opdracht (220 sat/B) er nu gemiddeld bij het eerstvolgende of het daaropvolgende blok meegenomen wordt (dus na 0-40 minuten).
De andere opdracht (152,51 sat/B) wordt gemiddeld pas na 1-18 blokken geaccepteerd (dus na 0-240 minuten).

sr. member
Activity: 499
Merit: 304
maar hoe weet je nou hoeveel fee er gehanteerd moet worden, om de betaling soepel te laten verlopen, en wat wordt er normaalgesproken gehanteerd?

en waar moeten we klikken om het TX-ID te verkrijgen?

sr. member
Hallo,

Een vriend van mij had dat laatst ook, die kreeg een mailtje dat er 120.000 transacties voor hem zaten omdat hij met een lage fee had overgemaakt. Transactie werd gewoon voltooid later. Volgens mij wordt er een fee van 0,0005 aangeraden. (dat is zo'n 25 cent volgensmij)

Bart-Jan

Dat kan. Het kan ook dat hij nooit wordt verwerkt, dan zal uiteindelijk het verstuurde bedrag weer terugkomen in jouw wallet. Alleen dat duurt wel even....

En in mijn andere berichtje staat een link naar een site waar de actuele fees worden bijgehouden. Dat kan van moment tot moment verschillen namelijk.
newbie
Activity: 7
Merit: 0
Hallo,

Een vriend van mij had dat laatst ook, die kreeg een mailtje dat er 120.000 transacties voor hem zaten omdat hij met een lage fee had overgemaakt. Transactie werd gewoon voltooid later. Volgens mij wordt er een fee van 0,0005 aangeraden. (dat is zo'n 25 cent volgensmij)

Bart-Jan
sr. member
hallo bitcoinforum-leden

dat er fee betaald moet worden, begrijp ik, maar als ik nu een betaling doe, bepaalt mijn wallet op blockchain een bepaalde fee

moet die fee handmatig verhoogd worden, ofzo? want mijn betaling is al 2 dagen aan het PENDEN (toch echt niets anders dan anders gedaan)

wat te doen?

p.s.
1) uiteraard wil ik niet teveel fee betalen, maar hoe hoog moet de fee zijn om de betaling vlot te laten verlopen?
2) hebben andere forum-leden ook last van het lange PENDEN?

Via https://bitcoinfees.21.co/ kun je zien wat de verhouding is tussen betaalde fee en verwachtte afhandelingstijd.

Wanneer je jouw txid via Viabtc doorgeeft, hoef je hen niets te betalen (zij ontvangen de transferfee van jouw opdracht). Alleen verwacht geen wonderen, want:
- zij krijgen zoveel aanvragen, dat het tegenwoordig nog maar een kleine kans is, dat jouw aanvraag wordt geaccepteerd
- wanneer hij wordt geaccepteerd, dan kan het nog een tijd duren. ViaBTC is een minepool, het kan dus best zijn dat het even duurt voordat zij eindelijk weer een blok gemined hebben.
Overigens, wanneer zij de opdracht wel hebben geaccepteerd, kan het nog steeds zijn dat een andere minepool jouw opdracht alsnog in een blok verwerkt, het werkt dus nooit vertragend!

Wanneer je via blockchain een transactie hebt gedaan, kun je deze toch aanklikken naar zoiets:
https://blockchain.info/tx/52a135e980abdc3574747c30126427d9eacc33ffcc41e9c43bac10efad7df094
In dit geval is de txid dus 52a135e980abdc3574747c30126427d9eacc33ffcc41e9c43bac10efad7df094
sr. member
bij jou ook? hoe lang al pending?

en hoe kom ik dan aan het Tx-id nummer?
waarschijnlijk zit er nog een bepaald bedrag aan vast,
om die gasten van viabtc.com/tools/txaccelerator te sponsoren....

ik kan 'm nie vinden
sr. member
Activity: 771
Merit: 283
Is bij mij ook pokke traag. Via https://www.viabtc.com/tools/txaccelerator/ versnellen helpt wel.
sr. member
hallo bitcoinforum-leden

dat er fee betaald moet worden, begrijp ik, maar als ik nu een betaling doe, bepaalt mijn wallet op blockchain een bepaalde fee

moet die fee handmatig verhoogd worden, ofzo? want mijn betaling is al 2 dagen aan het PENDEN (toch echt niets anders dan anders gedaan)

wat te doen?

p.s.
1) uiteraard wil ik niet teveel fee betalen, maar hoe hoog moet de fee zijn om de betaling vlot te laten verlopen?
2) hebben andere forum-leden ook last van het lange PENDEN?
Pages:
Jump to: