Pages:
Author

Topic: [ANN][GEMZ]| MESSAGERIE SOCIALE QUI RÉCOMPENSE LES UTILISATEURS |Android| - page 2. (Read 13287 times)

legendary
Activity: 2156
Merit: 1131
Et maintenant :
Synereo   Grin
https://bitcointalksearch.org/topic/pre-ann-synereo-a-fully-decentralized-social-network-owned-by-you-827782
Et hop : on zappe le mediaplanner/publicitaire/corporate qui veut nous refourguer sa merde...
[Economie de l'attention, hein]  Grin
J'ai jamais eu de compte facebouc...
A suivre aussi.

Tres intéressant et ambitieux.
Si ce type de projet est mené a terme, Facebook est mort.
Reste a le faire... c'est du gros développement.
legendary
Activity: 1946
Merit: 1012
vertex output parameter not completely initialized
Et maintenant :

Synereo   Grin

https://bitcointalksearch.org/topic/pre-ann-synereo-a-fully-decentralized-social-network-owned-by-you-827782

Et hop : on zappe le mediaplanner/publicitaire/corporate qui veut nous refourguer sa merde...
[Economie de l'attention, hein]  Grin
J'ai jamais eu de compte facebouc...

A suivre aussi.
legendary
Activity: 1036
Merit: 1000
Ouais j'avais la flemme d'aller sur le thread en question
Je savais que j'aurais des contre exemple plus rapidement ici  Cheesy
legendary

lol haters gonna hate comme on dit.

Je peux aussi faire un tableau, prendre 10 fonctions inexistantes chez l'autre et lui mettre des croix rouges de partout.

Plus intéressant, la réponse des devs :

The comparison is very misleading but it's a good opportunity to clear some of the information presented Smiley

open source:
Sendchat - currently don't have any application public.
GetGems - Android application is live on Google Play (http://bit.ly/1JgKLbN) - during the beta development phases the source code will not be available to the public. The client side application will be open sourced once we have performed the necessary quality assurance and security analysis to ensure this process will not put our users at risk. It is important to emphasize that all currency-related transactions are currently based on open source code (Counterparty). GetGems Android App Showcase video: http://goo.gl/bXaeoc

Platforms:
Sendchat - currently don't have any application public (they said they are working on the Android app, and it will take them months more to have the iOS app. It won't be possible to support 8 platforms with 20 btc they currently raised).
GetGems - The current app priority list is as follows: (1) Android, (2) iOS, (3) Web/desktop (this covers about 90+ percent of the market share).

User base:
Sendchat - 50M Telegram user base plus Sendchat user base (Currently no application).
GetGems - 50M Telegram user base plus GetGems user base (1,000 - 5,000 Installs). Both Android and iOS apps will be utilizing Telegram open source code to bootstrap users.

Security:
Sendchat - we haven't seen any public information regarding their security mechanism.
GetGems - The app makes significant effort in securing the wallet, encrypting all secrets and making sure your sensitive data never leaves the device. The passphrase for accessing your wallet is encrypted locally on the device. This makes usability better because instead of typing in the entire passphrase every time you want to send BTC/GEMZ to friends, you just need to type in a PIN. But, this also means that if a thief gains access to your physical device, they will have an encrypted copy of your passphrase. In order to decrypt your passphrase, the thief will have to guess your PIN. After several failed attempts to guess the PIN, the server will lock your account and prevent decryption.

Send Altcoins:
Sendchat - Dogecoin, Darkcoin, Sendcoin - The reason they have created Sendcoin is because they say bitcoin has a slow confirmation speed, but if they add Dogecoin it's hard to understand the added value of sendcoin.
GetGems - Initially users will be able to send each other only Bitcoin (BTC) and GEMZ, however as development progresses we are likely to expand the wallet functionality based on the preference of our user base. Every GetGems user automatically gets his own counterpart wallet, thus we are able to add any counterparty token very easily. It's also important to note that btc and gemz serve different target audiences within the GetGems ecosystem. btc is aimed towards users with crypto background, who probably already own BTC and are familiar with it. These users will enjoy a convenient method to send btc to their contacts (ie. without typing addresses). Gemz is aimed towards the common user who doesn’t have a crypto currency background. Since gemz are rewarded for network contribution, these users will own gems just from operating within the network. For scalability, to allow a large number of users who will be sending and receiving small amounts of GEMZ tokens using the Bitcoin blockchain normally requiring fees, GEMZ will utilize a hybrid system for on-chain and off-chain transactions. This allows most GEMZ transactions to be instant and with no fees.

Exchange CryptoCoins to Fiat Currencies:
Sendchat - integration with cryptocaptial
GetGems - our goal is to enable quick and easy purchase of GEMZ/BTC (ie. via credit card), the possible problem is not the integration but regulatory issues which we are studying.

Creators Market:
Sendchat - don't know what they are planing to do.
GetGems - we are working on adding very cool stickers to the application. Also one of the biggest Japanese groups creating stickers for LINE (http://line.me/en/) wants to create stickers for GetGems and we are exploring this field with them.

SendChat Store:
Sendchat - don't know what they are planing to do.
GetGems - there is ALOT of things to do before this as explained above.

Airdrop referral program:
Sendchat - no airdrop
GetGems - GetGems enables users to profit from using and promoting the application incentivizing viral growth. Every privately held social network (ie. Facebook, WhatsApp) profits from user contribution to the network (users introducing other users). The GetGems model revolutionizes this industry by rewarding users directly for their relative network contribution. Contribution is measured by the number of active daily users which were introduced by you to the network so far. The GEMZ are “dropped” into the users’ wallets, hence the term “airdrop”.

Attention economy model:
Sendchat - no real in-app value for sendcoin yet.
GetGems - We are building a social system based on attention economy. If someone wants your attention they need to pay you directly with Gemz. The cost to send such an unsolicited message is dependent on the relative popularity of the recipient using a bidding system commonly employed by Google. More info on the "Airdrop" reward and Attention economy models can be read here: http://bit.ly/1GngtCJ.
legendary
legendary
J'aime pas le logo  Roll Eyes

Tant mieux. S'il ne plaît pas aux geeks, il doit plaire aux gens lambda et aux filles ce qui est le but.
Bien vu.
legendary

Tant mieux. S'il ne plaît pas aux geeks, il doit plaire aux gens lambda et aux filles ce qui est le but.
legendary
legendary
legendary
La version IOS est pour bientôt?

Bonne question. Ça traîne a cause des devs de Telegram (sur laquelle l'appli Gems est basé) qui ne mettent pas a jour le code source de la version iOS.
Ils sont censé le faire... maintenant.
legendary
La version IOS est pour bientôt?
sr. member
Activity: 807
Merit: 251
Bonjour,
Petite question, comment récupérer les GEMS que j'ai sur Koinify sans passé par un site tiers, en gros envoyer directement sur mon tel ? J'ai pas trouvé de moyen de générer une adresse avec l'appli Android...
Merci d'avance !

Vas dans le menu wallet de l'application Gems, clique sur l'écran pour passer du menu GEMZ a BTC.
Cliques longuement sur l'écran, un message disant que l'adresse BTC a été copié devrait apparaître.
Colle l'adresse dans un mail que tu t’envoies.
Une fois sur ton PC, copie l'adresse et envois tes GEMZ a cette adresse depuis Koinify.

Pour rappel : adresse GEMZ = adresse BTC

Merci Super ! Je vais tester Smiley
legendary
Bonjour,
Petite question, comment récupérer les GEMS que j'ai sur Koinify sans passé par un site tiers, en gros envoyer directement sur mon tel ? J'ai pas trouvé de moyen de générer une adresse avec l'appli Android...
Merci d'avance !

Vas dans le menu wallet de l'application Gems, clique sur l'écran pour passer du menu GEMZ a BTC.
Cliques longuement sur l'écran, un message disant que l'adresse BTC a été copié devrait apparaître.
Colle l'adresse dans un mail que tu t’envoies.
Une fois sur ton PC, copie l'adresse et envois tes GEMZ a cette adresse depuis Koinify.

Pour rappel : adresse GEMZ = adresse BTC
sr. member
Activity: 807
Merit: 251
Bonjour,
Merci d'avance !
legendary
PS : et en fait lorsque je lis un peu + attentivement la FAQ, il semble être indiqué qu'il faut que le contact soit déjà dans son carnet d'adresse (avec numéro de tél.) pour pouvoir envoyer des BTC...
https://bitcointalksearch.org/topic/m.10187297

Effectivement. Pour l'instant, il faut que tu l'ai sur ton carnet d’adresse.
Il est prévu de pouvoir envoyer a n'importe quelle adresse dans une prochaine version.
full member
Activity: 133
Merit: 100
Hello,
Ca a l'air sympa... mais lorsque j'essaye d'envoyer des bitcoins à quelqu'un avec Gems (Android version), ça marche pas et j'ai le message d'erreur suivant : "address not found"...
Why?
Merci d'avance de vos réponses...

Le forum est revenu !

As-tu assez de BTC en comptant les frais de transactions ?
"address not found" veut dire que l'adresse BTC de ton ami n'existe pas ou n'est pas valide. Utilise t-il une version Android a jour comme toi ?

Merci de ta réponse...
-j'ai la somme de 0.04 BTC sur Gems (ce qui me semble largement assez pour l'instant).
-je ne tente pas réellement d'envoyer des BTC à un ami (je n'ai aucun ami qui s'intéresse aux BTC), mais j'essaye d'envoyer (avec Gems) 0.01 BTC à "quelqu'un" au hasard pour tester le fonctionnement de Gems...
Cryptoking sur GetGems -version Android 2.1.6 (409).

PS : et en fait lorsque je lis un peu + attentivement la FAQ, il semble être indiqué qu'il faut que le contact soit déjà dans son carnet d'adresse (avec numéro de tél.) pour pouvoir envoyer des BTC...
https://bitcointalksearch.org/topic/m.10187297

legendary
Hello,
Ca a l'air sympa... mais lorsque j'essaye d'envoyer des bitcoins à quelqu'un avec Gems (Android version), ça marche pas et j'ai le message d'erreur suivant : "address not found"...
Why?

Le forum est revenu !

As-tu assez de BTC en comptant les frais de transactions ?
"address not found" veut dire que l'adresse BTC de ton ami n'existe pas ou n'est pas valide. Utilise t-il une version Android a jour comme toi ?
full member
Activity: 133
Merit: 100
Hello,

Why?
legendary
Activity: 966
Les gemz peuvent être échangées ici : https://alts.trade/trade/GEMZ/BTC
Pour l'instant, y'a personne, mais ça devrait bouger d'ici peu.

Je n'utiliserais jamais un échange sorti de nulle part. Ça pue le scam.

Les volumes sont nuls pour chacune des alts. Effectivement, méfiance.
Pages:
Jump to: