Pages:
Author

Topic: BEDRIJFSMATIG MINEN? - page 3. (Read 17228 times)

legendary
Activity: 1932
Merit: 1005
January 03, 2016, 11:35:42 AM
#3
ik vraag me af of het mogelijk is om je hardware bedrijfsmatig te importeren bij bitmain zodat je de btw van 21% kunt terugvragen aan BD (belastingdienst) en ervanuitgaand dat je in een keer genoeg hardware neerzet om goedkope bedrijfsstroom aan te vragen a 7 cent per kw? , is het nog mogelijk om dit winstgevend te doen?

Ik heb zelf een BV gehad, waarbij ik ook dikwijls apparatuur importeerde uit het buitenland. Die 21% aftrek is mogelijk (je kan zelfs de importheffing opgeven als aftrekpost), en ook ja op dat het winstgevend te doen is.




hoe ziet de BD dit?


wat moet er afgedragen worden over de aankoop en wat niet?

wat moet er afgedragen worden over de btc die je mined?

wat zijn de overige vereisten om bedrijfsmatig te minen ?

Dat ligt aan wat de kern van je bedrijfsvoering zou zijn en waar inkomsten vandaan zouden komen. Zolang je het maar op papier sluitend hebt en alles kan verantwoorden bij een controle (dit willen ze bij met name startende ondernemers nog wel eens doen).

Je zou het kunnen opzetten als een éénmanszaak, maar dan zou je openheid moeten geven over alles wat je delft, waarover je weer belastingafdracht verplicht zou zijn.
Echter, je zou op papier ook een constructie kunnen opzetten waarbij je de apparatuur importeerd/onderbrengt/beheert voor klanten, waar je een vergoeding voor vraagt (je bedrijfsmatige inkomsten). Op deze manier hoef je dan geen openheid te geven over wat er in totaal wordt gedolven en waar al die bitcoins naar toe gaan. Privé, zou jij prima klant kunnen zijn van je eigen bedrijf, maar dat hoeft de belastingdienst dan weer niet te weten  Wink

bedankt voor je inbreng , ik was van plan om openheid van zaken te geven  bij de belastingdienst over alles wat gemined word maar ik neem je tweede optie(advies , onderbrengen/beheer) zeker in overweging.

wat ik tot nog toe gedaan heb is het volgende :

ingeschreven bij KvK (eenmanszaak) + btw nummer , importeren en verkoop van virtuele goederen

4 jan. bezichtiging bij bedrijfsruimte van 280 euro en stroom voor 7 ct/kw

12 antminer S7 (batch 9) + voedingen , deze komen tussen 20-25 januari

moet nog een zakelijke rekening aanvragen

de bedoeling is om de eerste 6/8 maanden de investering terug te minen

als dit gebeurd is zouden ze eventueel in de verhuur kunnen maar je moet natuurlijk wel blijven investeren in nieuwere apparatuur , zeker nu ik gehoord heb van de nieuwe apparatuur die bitfury 1e kwartaal 2016 op de markt brengt , dus gebruikte hardware zal verkocht moetten worden (dit is toch ook omzet?)

ik houd je op de hoogte en nogmaals bedankt voor je antwoord

aanvullingen of opmerkingen zijn zeer welkom





sr. member
Activity: 332
Merit: 250
January 02, 2016, 12:32:00 PM
#2
ik vraag me af of het mogelijk is om je hardware bedrijfsmatig te importeren bij bitmain zodat je de btw van 21% kunt terugvragen aan BD (belastingdienst) en ervanuitgaand dat je in een keer genoeg hardware neerzet om goedkope bedrijfsstroom aan te vragen a 7 cent per kw? , is het nog mogelijk om dit winstgevend te doen?

Ik heb zelf een BV gehad, waarbij ik ook dikwijls apparatuur importeerde uit het buitenland. Die 21% aftrek is mogelijk (je kan zelfs de importheffing opgeven als aftrekpost), en ook ja op dat het winstgevend te doen is.




hoe ziet de BD dit?


wat moet er afgedragen worden over de aankoop en wat niet?

wat moet er afgedragen worden over de btc die je mined?

wat zijn de overige vereisten om bedrijfsmatig te minen ?

Dat ligt aan wat de kern van je bedrijfsvoering zou zijn en waar inkomsten vandaan zouden komen. Zolang je het maar op papier sluitend hebt en alles kan verantwoorden bij een controle (dit willen ze bij met name startende ondernemers nog wel eens doen).

Je zou het kunnen opzetten als een éénmanszaak, maar dan zou je openheid moeten geven over alles wat je delft, waarover je weer belastingafdracht verplicht zou zijn.
Echter, je zou op papier ook een constructie kunnen opzetten waarbij je de apparatuur importeerd/onderbrengt/beheert voor klanten, waar je een vergoeding voor vraagt (je bedrijfsmatige inkomsten). Op deze manier hoef je dan geen openheid te geven over wat er in totaal wordt gedolven en waar al die bitcoins naar toe gaan. Privé, zou jij prima klant kunnen zijn van je eigen bedrijf, maar dat hoeft de belastingdienst dan weer niet te weten  Wink
legendary
Activity: 1932
Merit: 1005
January 02, 2016, 07:25:38 AM
#1
ik vraag me af of het mogelijk is om je hardware bedrijfsmatig te importeren bij bitmain zodat je de btw van 21% kunt terugvragen aan BD (belastingdienst) en ervanuitgaand dat je in een

keer genoeg hardware neerzet om goedkope bedrijfsstroom aan te vragen a 7 cent per kw? , is het nog mogelijk om dit winstgevend te doen?


hoe ziet de BD dit?


wat moet er afgedragen worden over de aankoop en wat niet?

wat moet er afgedragen worden over de btc die je mined?

wat zijn de overige vereisten om bedrijfsmatig te minen ?


ik ben op zoek naar meerdere antwoorden en meningen , professioneel of onprofessioneel

wie wil meedenken over de (on)mogelijkheden hiervan

1ste stelregel , ik investeer , stop er arbeid in , en ontvang hiervoor en virtueel product en betaal netjes huur en belasting
Pages:
Jump to: