@Findftp
Doe jij traden op Bitfinex?
Ik zit er zelf ook aan te denken om te gaan doen maar heb nog geen idee waar ik een rekening wil openen. Heb je toevallig aanraders?
Rekeningen bestaan niet.
Je kunt alleen je bitcoin tijdelijk uit handen geven en hopen dat ze er niet mee vandoor gaan.
Dat zeggende, dat doe ik ook.
Echter, zoals ik al eerder zei, met maar een klein percentage van mijn totale holdings.
Aanrader, doe minimaal 90% in cold storage en hou het in eigen beheer.
Denk aan paper wallets, hardware wallets, USB sticks, multisig icm een tweede partij, etc.
En in godsnaam, vermijd windows bij alles wat ik hierboven heb geschreven.
Die 10% kun je vergokken op elke willekeurige exchange.
Zelf gebruik ik bitfinex voor BTCUSD en poloniex om alts te shorten (
)
Bitstamp kan ook, maar daar ben ik weggegaan omdat ze allerlei documenten nodig hadden en dat vond ik te veel gedoe.
Op BTC-e kwam ik in het verleden ook nog wel eens en heb ik op zich goede ervaringen. Je kunt er echter geen margin gebruiken.
Om domweg bitcoin aan te schaffen met euro's gebruik ik bitonic. Erg makkelijk. Ideal en klaar.
Bitcoin.de heb ik ook wel eens gebruikt, werkt ook mooi. Ik vind vooral het decentrale karakter mooi omdat het meer een handelsplaats is dan een exchange.
Je doet echt zaken met een ander persoon ipv een exchange. Bitcoin.de zit er zelf alleen tussen als escrow. Dit systeem is volgens mij winnend op lange termijn, vooral omdat het full-reserve is. Je hebt nagenoeg geen risico op fractional reserves. Als het er al is, dan is dat telkens afgebakend op individuele trade, dus geen risico voor andere handelaren of bitcoin.de zelf.
Maar goed, op bitcoin24 zat ik ook, en die is ook ter ziele
Gelukkig kreeg ik achteraf mijn bitcoin terug, de mensen met fiat hadden(hebben) pech.
Dus, wees zuinig op je bitcoin, niet te gretig zijn...
Edit:
Mijn nieuwste inzichten over prijsspeculatie plaats ik alleen op twitter, anders blijf ik alles dubbel posten.
Het komt er op neer dat ik short zit.