Pages:
Author

Topic: Bitcoin speculatie draad - page 5. (Read 14977 times)

legendary
Activity: 1022
Merit: 1006
Delusional crypto obsessionist
February 12, 2016, 06:50:49 AM
#20
Mijn margin long stopt op $435
Ik weet nog niet of ik dan short ga.

Hoe? Is er ergens een BTC-derivatenhandel waar ik niets van weet? Bedoel je dat je ze dan "gewoon" allemaal verkoopt?

Op bijvoorbeeld bitfinex kun je bitcoin lenen van iemand.
Stel dat de prijs 435 raakt en ik verwacht dat de prijs gaat dalen.
Je leent dan op bitfinex bijvoorbeeld 1 bitcoin, en die verkoop je meteen.
Later, als de prijs bijvoorbeeld 400 is, koop je die coin terug op de open markt en geef je hem terug aan diegene waarvan je hem geleend hebt.
Hij heeft immers 1 bitcoin aan je geleend en krijgt hem weer terug.
Vaak betaal je hier een rente voor, die is op bitfinex redelijk laag.
Het verschil tussen 435 en 400 is dan je winst, in dit geval $35

Maar, de markt kan ook de andere kant op gaan, en dan moet je het verschil bijbetalen.
In (bijna?) alle gevallen moet je dus colletaral hebben om die lening aan te gaan.
Dit kan op bitfinex dollars of BTC zijn.
Mocht de markt dus dalen en je hebt gegokt op een stijging, dan verlies je dus een deel van je collateral.

Je kunt ook liquidity provider zijn.
Dat wil zeggen, dat je bijvoorbeeld bitcoins op bitfinex stalt die je ter beschikking stelt voor leningen.
Heb ik ook wel eens gedaan, toen ik dacht dat de markt ging dalen.
Ik wilde mijn bitcoins niet verkopen, maar om toch iets van rendement te hebben heb ik ze toen uitgeleend voor 60 dagen.
Hiervoor kun je ook enkele procenten rendement op ontvangen (wat mij ook lukte)

Maar goed, in dit hele spelletje is er altijd iemand anders 'eigenaar' van je bitcoins.
Op het moment dat je bitcoins naar zo'n exchange verplaatst, moet je er wat mij betreft van uitgaan dat je ze nooit meer terug ziet.
We kennen allemaal het verhaal van MtGox...

Wachten is dus op decentralized exchanges waarbij de zooi gerund wordt door een decentraal algorithme zonder counter party risk.
Op dit moment zijn er zeker een paar exchanges die wachten totdat ze heeeeeel erg populair zijn en een goede reputatie hebben.
Op het moment dat ze duizenden coins hebben vergaard zie je dan weer dat ze zogenaamd 'gehackt' zijn.

Oppassen dus.
Zelf handel ik met een klein percentage van mijn totale stack (risk management).
De rest is opgeslagen op bullet proof cold storage.
legendary
Activity: 1022
Merit: 1006
Delusional crypto obsessionist
February 12, 2016, 06:53:38 AM
#20
Mijn margin long stopt op $435
Ik weet nog niet of ik dan short ga.
Oké, ik ben benieuwd Smiley

Ik verwacht zelf dat de koers, de komende 20 dagen, tussen de $370-$410 zal rond bewegen en dat er daarna een stijging volgt naar de hoogte van ong. $600. (daarna correctie naar 480-500)

OK... Op basis van...  Huh
Op basis van de 12h chart. Ik zie dezelfde beweging gaande atm, zoals die gaande was tijdens okt-nov'15.

Wat mij betreft al vanaf september 2015.
En niet te vergeten augustus 2012...
hero member
Activity: 559
Merit: 500
February 12, 2016, 06:38:36 AM
#19
Mijn margin long stopt op $435
Ik weet nog niet of ik dan short ga.
Oké, ik ben benieuwd Smiley

Ik verwacht zelf dat de koers, de komende 20 dagen, tussen de $370-$410 zal rond bewegen en dat er daarna een stijging volgt naar de hoogte van ong. $600. (daarna correctie naar 480-500)

OK... Op basis van...  Huh
Op basis van de 12h chart. Ik zie dezelfde beweging gaande atm, zoals die gaande was tijdens okt-nov'15.
legendary
Activity: 1022
Merit: 1006
Delusional crypto obsessionist
February 12, 2016, 06:26:00 AM
#18
Ik ben ook niet helemaal overtuigd;

Die logaritmische grafiek laat mij nou niet echt een beeld zin waaruit ik kan concluderen dat je gedurende 2015 "in staat ben[-t geweest] om via trades meer bitcoin te bemachtigen". Ik zie daarin alleen een neergaande trend van eind 2014 tot en met nu...

En iets meer info over die tweede grafiek zou'k op zich wel op prijs stellen...

Ik ben zelf meer van de fundamentele analyse (maar daar hoor ik je toch ook wel wat over zeggen tussen neus en lippen door) maar technische analyse kan voor de timing wel handig zijn...

Thanks i.i.g.

Dat tweede plaatje laat ongeveer mijn verwachting zien.
En pin me niet vast op bedragen op bepaalde datums.
Tijd en trend gaat me redelijk goed af, amplitude is heel lastig.

En zoals ik al eerder zei:
Quote

Ik kan het niet in 1 plaatje stoppen want het zijn meerdere analyses gecombineerd.
Denk aan halving, transacties/second, prijs, RSI, DMI, transactie kosten, nieuws, etc.
Plaatjes zoals dit heb je vast wel eens eerder gezien... en dat is er dus maar 1 van.

En ik heb geen zin/tijd om het hier verder uit te diepen, ik schiet er zelf namelijk niet veel mee op.



legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
February 12, 2016, 06:23:19 AM
#17
Mijn margin long stopt op $435
Ik weet nog niet of ik dan short ga.

Hoe? Is er ergens een BTC-derivatenhandel waar ik niets van weet? Bedoel je dat je ze dan "gewoon" allemaal verkoopt?
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
February 12, 2016, 06:21:33 AM
#16
Mijn margin long stopt op $435
Ik weet nog niet of ik dan short ga.
Oké, ik ben benieuwd Smiley

Ik verwacht zelf dat de koers, de komende 20 dagen, tussen de $370-$410 zal rond bewegen en dat er daarna een stijging volgt naar de hoogte van ong. $600. (daarna correctie naar 480-500)

OK... Op basis van...  Huh
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
February 12, 2016, 06:20:56 AM
#15
Ik ben ook niet helemaal overtuigd;

Die logaritmische grafiek laat mij nou niet echt een beeld zin waaruit ik kan concluderen dat je gedurende 2015 "in staat ben[-t geweest] om via trades meer bitcoin te bemachtigen". Ik zie daarin alleen een neergaande trend van eind 2014 tot en met nu...

En iets meer info over die tweede grafiek zou'k op zich wel op prijs stellen...

Ik ben zelf meer van de fundamentele analyse (maar daar hoor ik je toch ook wel wat over zeggen tussen neus en lippen door) maar technische analyse kan voor de timing wel handig zijn...

Thanks i.i.g.
hero member
Activity: 559
Merit: 500
February 10, 2016, 11:18:52 AM
#14
Mijn margin long stopt op $435
Ik weet nog niet of ik dan short ga.
Oké, ik ben benieuwd Smiley

Ik verwacht zelf dat de koers, de komende 20 dagen, tussen de $370-$410 zal rond bewegen en dat er daarna een stijging volgt naar de hoogte van ong. $600. (daarna correctie naar 480-500)
legendary
Activity: 1022
Merit: 1006
Delusional crypto obsessionist
February 10, 2016, 10:43:22 AM
#13
Mijn margin long stopt op $435
Ik weet nog niet of ik dan short ga.
hero member
Activity: 559
Merit: 500
February 10, 2016, 10:39:39 AM
#12

Achja, ik ben zelf alleen op korte termijn bezig met TA. Bitcoin is teveel afhankelijk van speculaties. Is er morgen de oplossing voor het Blocksize-debat en gaat Amazon bitcoin accepteren? Deze nieuwsberichten gaan, mijns inziens, de koers bepalen.

Juist op korte termijn heb je wat mij betreft last van speculatie volatiliteit.
Nieuws heeft maar beperkte invloed op de prijs.
Het is vaker "sell the new" dan andersom wat mij betreft.

Long term lijkt het me redelijk logaritmisch naar de maan te gaan Smiley

En zie daar, vandaag weer een mooie dag.
Blij dat ik paar dagen geleden reeds all-in margin long gegaan ben  Grin
Je hebt gelijk, het is idd ''sell the news''. Door de speculaties gaat de koers voorafgaand al omhoog.

Ik verwacht zelf ook dat we op lange termijn richting een ATH gaan(ik verwacht zelfs eerder dan jij denkt;)). Neemt niet weg dat ik ook een heel klein beetje rekening houdt met een koers onder de $200. Ik denk dat het jaar 2016 een jaar van het uiterste zal gaan worden.

Btw, gefeliciteerd met de profits  Cool Hoelang acht je dat de stijging zal doorgaan?
legendary
Activity: 1022
Merit: 1006
Delusional crypto obsessionist
February 10, 2016, 09:37:34 AM
#11

Achja, ik ben zelf alleen op korte termijn bezig met TA. Bitcoin is teveel afhankelijk van speculaties. Is er morgen de oplossing voor het Blocksize-debat en gaat Amazon bitcoin accepteren? Deze nieuwsberichten gaan, mijns inziens, de koers bepalen.

Juist op korte termijn heb je wat mij betreft last van speculatie volatiliteit.
Nieuws heeft maar beperkte invloed op de prijs.
Het is vaker "sell the new" dan andersom wat mij betreft.

Long term lijkt het me redelijk logaritmisch naar de maan te gaan Smiley

En zie daar, vandaag weer een mooie dag.
Blij dat ik paar dagen geleden reeds all-in margin long gegaan ben  Grin
hero member
Activity: 559
Merit: 500
February 10, 2016, 09:05:31 AM
#10
@findftp

Beide ''technische analyses'' zeggen dat het elk moment kan gebeuren. Het kan vandaag gebeuren maar ook pas over een half jaar of over een jaar Wink

Het eerste plaatje, de logaritmische, kwam ik volgens mij een half jaar geleden al tegen toen het in de ''buy-fase'' was. Bij het tweede plaatje kan ik me niet veel bedenken wat ik er in moet zien; ik zie het meer als het gevoel dat het volgend jaar gaat stijgen.

Achja, ik ben zelf alleen op korte termijn bezig met TA. Bitcoin is teveel afhankelijk van speculaties. Is er morgen de oplossing voor het Blocksize-debat en gaat Amazon bitcoin accepteren? Deze nieuwsberichten gaan, mijns inziens, de koers bepalen.
legendary
Activity: 1022
Merit: 1006
Delusional crypto obsessionist
February 08, 2016, 05:59:08 AM
#9
Of zoiets:
legendary
Activity: 1022
Merit: 1006
Delusional crypto obsessionist
February 08, 2016, 05:36:23 AM
#8
[...] Als we naar een ATH gaan [...]
Mwoah, dat is ergens vanaf begin 2017.[...]
Waarom denk je dat? [...]
Technische analyse. [...]

Dat plaatje zou ik dolgraag zien...

Ik kan het niet in 1 plaatje stoppen want het zijn meerdere analyses gecombineerd.
Denk aan halving, transacties/second, prijs, RSI, DMI, transactie kosten, nieuws, etc.
Plaatjes zoals dit heb je vast wel eens eerder gezien... en dat is er dus maar 1 van.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
February 07, 2016, 05:04:10 PM
#7
[...] Als we naar een ATH gaan [...]
Mwoah, dat is ergens vanaf begin 2017.[...]
Waarom denk je dat? [...]
Technische analyse. [...]

Dat plaatje zou ik dolgraag zien...
legendary
Activity: 1022
Merit: 1006
Delusional crypto obsessionist
February 07, 2016, 12:48:24 PM
#6
[...] Als we naar een ATH gaan [...]
Mwoah, dat is ergens vanaf begin 2017.[...]

Waarom denk je dat? t'Antwoord is misschien een interessante aanvulling op het Bitcoin... op weg naar 1000 USD Smiley topic...

Technische analyse.
De verwachting maakt deel uit van een strategie waardoor ik al een jaar in staat ben om via trades meer bitcoin te bemachtigen.
Dit sterkt mij in de veronderstelling dat het wel eens zou kunnen kloppen.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
February 07, 2016, 11:51:53 AM
#5
[...] Als we naar een ATH gaan [...]
Mwoah, dat is ergens vanaf begin 2017.[...]

Waarom denk je dat? t'Antwoord is misschien een interessante aanvulling op het Bitcoin... op weg naar 1000 USD Smiley topic...
legendary
Activity: 1022
Merit: 1006
Delusional crypto obsessionist
February 07, 2016, 09:03:06 AM
#4
Over een week of 25 is het zo ver.
Zijn er al plannen voor een halving party?
Is er uberhaupt animo voor in Nederland?
Als we naar een ATH gaan, heb ik wel een zin in een halving party Smiley

Mwoah, dat is ergens vanaf begin 2017.
De halving party is gewoon een leuk nerd moment, meer niet.
Maar voor mij genoeg reden om op te proosten met een paar mede nerds.
hero member
Activity: 559
Merit: 500
February 07, 2016, 08:54:19 AM
#3
Over een week of 25 is het zo ver.
Zijn er al plannen voor een halving party?
Is er uberhaupt animo voor in Nederland?
Als we naar een ATH gaan, heb ik wel een zin in een halving party Smiley
legendary
Activity: 1022
Merit: 1006
Delusional crypto obsessionist
February 05, 2016, 06:03:36 AM
#2
Dit was een bump.
Pages:
Jump to: