Pages:
Author

Topic: Bitcoincash gestuurd naar Bitcoin Segwit adres op Ledger Nano S - page 2. (Read 1209 times)

newbie
Activity: 28
Merit: 0
Ja klopt daar staat hij wel in, hij geeft 4 transacties aan, en dat klop wel.
moet ze alleen nog naar mijn bitcoin cash wallet zien te krijgen.
ik vermoet dat ik in bip39 gewoon wat verkeerd doe maar weet alleen nog niet wat.
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Nee niets te vinden, even voor de duidelijkheid ik moet toch zoeken naar het adres waar ik de bitcoin cash naartoe heb gestuurd?


Ja, want daar staan de coins nu. (als het goed is: controleren kun je door het adres te checken op een blockexplorer, voor bitcoincash bijv. https://bitcoincash.blockexplorer.com/ )
newbie
Activity: 28
Merit: 0
Nee niets te vinden, even voor de duidelijkheid ik moet toch zoeken naar het adres waar ik de bitcoin cash naartoe heb gestuurd?
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Deze wallet heb ik pas, ik had eerst altijd een online wallet.
Ik heb alleen de bitcoins van de online wallen naar de nano s gestuurd.
op het adres waar ik de bitcoin cash naartoe heb gestuur, zijn maar 4 tracnsacties gedaan.

Zelf gebruik geen Ledger, maar de Trezor, maar als het goed is maken ze gebruik van dezelfde BIP32 pads.

Voor bitcoincash staat hier m/44'/145'/0'/0/0
Voor gewone bitcoin staat hier m/44'/0'/0'/0/0
Voor bitcoin-segwit staat hier m/49'/0'/0'/0/0

Mogelijk dat je hem kunt vinden met die m/44'/145'/0'/0/0


newbie
Activity: 28
Merit: 0
Deze wallet heb ik pas, ik had eerst altijd een online wallet.
Ik heb alleen de bitcoins van de online wallen naar de nano s gestuurd.
op het adres waar ik de bitcoin cash naartoe heb gestuur, zijn maar 4 tracnsacties gedaan.
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
ja de wallet is aangemaak met de zelfde seed, dus het wallet adres zou te vinden moeten zijn.
Maar ik doe het nu met plakken en knippen, ik zal ze eens met de hand erin zetten kijken of het dan wel werkt.
Ook dat helpt niets, moet het adres wel bij de eerste 20 staan, of kan het zijn dat hij veel verder naar beneden te vinden is?

Hoe vaak heb je transacties gedaan? Normaliter maakt hij bij elke betaling een nieuw adres aan voor de change. Dus het kan inderdaad verder staan.
newbie
Activity: 28
Merit: 0
ja de wallet is aangemaak met de zelfde seed, dus het wallet adres zou te vinden moeten zijn.
Maar ik doe het nu met plakken en knippen, ik zal ze eens met de hand erin zetten kijken of het dan wel werkt.
Ook dat helpt niets, moet het adres wel bij de eerste 20 staan, of kan het zijn dat hij veel verder naar beneden te vinden is?
newbie
Activity: 28
Merit: 0
ja de wallet is aangemaak met de zelfde seed, dus het wallet adres zou te vinden moeten zijn.
Maar ik doe het nu met plakken en knippen, ik zal ze eens met de hand erin zetten kijken of het dan wel werkt.
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Moet daar elk adres die je in je wallet hebt erbij staan?
Ik heb namelijk 1 wallet waar de bitcoins op staan en had een nieuw account aan gemaakt voor de bitcoin cash, alleen bleek dat een gewone bitcoin wallet te zijn waar ik de bitcoin cash heen heb gestuurd.
Het is wel een legacy wallet.


Het gaat natuurlijk om de private key van die nieuwe wallet. Is dat met dezelfde seed gemaakt? Dan hoor je hem te kunnen vinden wanneer je die seed invoert in die tool of bij (bijvoorbeeld) Electrum.
newbie
Activity: 28
Merit: 0
Moet daar elk adres die je in je wallet hebt erbij staan?
Ik heb namelijk 1 wallet waar de bitcoins op staan en had een nieuw account aan gemaakt voor de bitcoin cash, alleen bleek dat een gewone bitcoin wallet te zijn waar ik de bitcoin cash heen heb gestuurd.
Het is wel een legacy wallet.
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Ik zie het juiste adres er niet bij staan

Wanneer je het inderdaad zowel met 44 als 49 hebt geprobeerd, houden mijn ideeen op. Dan adviseer ik je om contact op te nemen met de support van Ledger.
newbie
Activity: 28
Merit: 0
Ik zie het juiste adres er niet bij staan
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Ik heb 24 woorden, maar zie het bitcoin adres waar ik de bitcoin cash heen heb gestuurd er niet bij staan. Sad

Als het goed is, heb je bij de tool de mogelijkheid om de "purpose"  aan te passen. Er staat dan zoiets als m/44'/0'/0'/0
Probeer i.p.v. 44 eens 49, lukt het dan?
newbie
Activity: 28
Merit: 0
Ik heb 24 woorden, maar zie het bitcoin adres waar ik de bitcoin cash heen heb gestuurd er niet bij staan. Sad
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Oke, maar als ik de bip39 tool gebruik zou ik bij Public Key heb wallet adres van mijn nano 3 moeten zien, maar die komen niet overeen met elkaar kan dat kloppen? Huh Huh

Nee, dat zou wel overeen moeten komen.
Hoeveel woorden bevat je seed? BIP39 heeft 12 woorden, BIP44 heeft er 24. Weet niet of daar het verschil in zit?

Alternatief: gebruik een andere wallet die dezelfde seeds ondersteunt. Electrum ondersteunt ook BIP39. Weet zo niet welke wallet de BIP44 ondersteunt?


newbie
Activity: 28
Merit: 0
Oke, maar als ik de bip39 tool gebruik zou ik bij Public Key heb wallet adres van mijn nano 3 moeten zien, maar die komen niet overeen met elkaar kan dat kloppen? Huh Huh
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Ik heb dit probleem zojuist gehad en heb mijn munten terug kunnen krijgen. Had namelijk bitcoins verstuurd naar een bch adres.

Oplossing

Nodig: private en public keys van het adres waar je de coins naartoe hebt gestuurt.

De BCH private key importeer je vervolgens in een andere BTC wallet et voila je coins zijn terug. Vanuit deze wallet kan je ze weer overmaken naar je eigen bitcoin wallet.

Dus let op maak hiervoor een nieuw BTC wallet aan! Gebruik hiervoor blockchain info wallet bv.

Zie voor meer info youtube over importeren private keys

Heel veel succes.




Dat gaat alleen wanneer het bitcoinadres geen bitcoinsegwit adres is. En ik zou dan geen blockchain.info maar electrum gebruiken - een wallet op je computer voelt iets veiliger dan een online wallet. Maar de topicstarter heeft het dus naar een segwit adres gestuurd - wat helaas (nog?) niet terug te halen is.

Hoe kom ik aan de prive key van mijn nano s hardware wallet?
Groeten Henri

https://www.reddit.com/r/ledgerwallet/comments/6rexbi/how_do_i_accessview_my_private_keys_on_ledger/
newbie
Activity: 28
Merit: 0
Hoe kom ik aan de prive key van mijn nano s hardware wallet?
Groeten Henri
newbie
Activity: 3
Merit: 0
Ik heb dit probleem zojuist gehad en heb mijn munten terug kunnen krijgen. Had namelijk bitcoins verstuurd naar een bch adres.

Oplossing

Nodig: private en public keys van het adres waar je de coins naartoe hebt gestuurt.

De BCH private key importeer je vervolgens in een andere BTC wallet et voila je coins zijn terug. Vanuit deze wallet kan je ze weer overmaken naar je eigen bitcoin wallet.

Dus let op maak hiervoor een nieuw BTC wallet aan! Gebruik hiervoor blockchain info wallet bv.

Zie voor meer info youtube over importeren private keys

Heel veel succes.


newbie
Activity: 28
Merit: 0
Hallo allemaal, ik heb het zelfde probleem ik heb ook perongeluk de bitcoin cash naar mijn gewone bitcoin wallet gestuurd.
Alleen heb ik hem naar de LEGACY wallet gestuurd en mijn adres is wel zichbaar via de link.
Heeft iemand een idee of dat nog is op te lossen?
Groeten Henri
Pages:
Jump to: