Pages:
Author

Topic: Bitcoincash gestuurd naar Bitcoin Segwit adres op Ledger Nano S - page 3. (Read 1209 times)

sr. member
Activity: 499
Merit: 304
ik had het ook met SNGLS, die had ik naar een ARDOR-adres gestuurd
maar wanneer ik het naar een niet bestaand adres had gestuurd,
dan zouden ze veilig thuis in het bitcoin-zender-adres-wallet terugkomen,
desnoods na 2 of 3 dagen, who cares....


tuurlijk.... KWIJT!


niet al te dure les, maar toch een les, door schade en schande wordt men wijs
ik zal het NOOIT meer doen


(en met BTC let ik zeer zeker op!)


member
Activity: 120
Merit: 10
Riding Whales to the Moon!
Oeff,... dit voorspelt meestal niet veel goeds. Ik heb dit zelf een keer voor elkaar gekregen om BTC naar mijn (bestaande) ETHER adres te sturen... lijkt niet eens op elkaar! Het was gelukkig niet veel maar ik was wel alles kwijt....  ik wil je niet demotiveren maar ik hoop voor je dat het niet veel was. Toch duimen we met ze allen voor je. Succes! Ps. Ik hou deze topic in de gaten
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Heb hier hetzelfde probleem gehad, ik wilde met Electron Cash mijn BCH's omzetten naar BTC. Heb dit fout gedaan en ze naar mijn Electrum Bitcoin wallet gestuurd.
Ik dacht dat ik ze inderdaad kwijt was, maar heb mijn BTC-seed gebruikt om een nieuwe Elektron Cash Wallet te maken. Er worden dan dezelfde adressen gegenereerd als in mijn BTC-wallet, en op een van die adressen stonde de verloren gewaande BCH's

Mijn tip: gebruik de seed van je Bitcoin-Wallet om een Bitcoin Cash Wallet te genereren. Je krijgt dan een Wallet met dezelfde adressen als je Bitcoin Wallet..

Dat kan alleen wanneer het een "gewoon" bitcoinadres is. Wanneer het een bitcoinsegwit-adres is, werkt dat helaas (nog) niet, omdat Bitcoin Cash geen Segwit ondersteunt.
newbie
Activity: 1
Merit: 0
Heb hier hetzelfde probleem gehad, ik wilde met Electron Cash mijn BCH's omzetten naar BTC. Heb dit fout gedaan en ze naar mijn Electrum Bitcoin wallet gestuurd.
Ik dacht dat ik ze inderdaad kwijt was, maar heb mijn BTC-seed gebruikt om een nieuwe Elektron Cash Wallet te maken. Er worden dan dezelfde adressen gegenereerd als in mijn BTC-wallet, en op een van die adressen stonde de verloren gewaande BCH's

Mijn tip: gebruik de seed van je Bitcoin-Wallet om een Bitcoin Cash Wallet te genereren. Je krijgt dan een Wallet met dezelfde adressen als je Bitcoin Wallet..
sr. member
Activity: 518
Merit: 268
Ik ben bang dat je jouw BCH voor nu kwijt bent.
Je bent een slachtoffer geworden van het probleem dat P2SH-wrapped SegWit adressen en de originele redeemscript adressen niet uit elkaar gehaald kunnen worden. Er zijn meer mensen met het zelfde probleem, misschien wordt er in de toekomst een oplossing voor gevonden. Want je bent de coins in theorie niet echt kwijt maar ze staan op een plek waar jij ze niet kan spenderen omdat BCH miners niet de segwit regels volgen.
newbie
Activity: 4
Merit: 0
 op deze site https://bitinfocharts.com/bitcoin%20cash/explorer/ kan ik het wel vinden. Is er nog hoop?Huh
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Ok ik heb Electrum 3.0 geinstalleerd. Hoe nu verder??
Sorry hoor maar ben hier niet best in thuis.


Sorry, ben er verder in gedoken, maar er is een complicatie waar ik geen rekening mee heb gehouden.

Wanneer je ze naar een "gewoon" bitcoinadres had gestuurd, was het wel mogelijk geweest, maar omdat je ze naar een segwit adres hebt gestuurd helaas niet. Bitcoin Cash ondersteunt Segwit namelijk niet, en heeft dus geen gelijksoortige adressen.

https://steemit.com/btc/@tfpostman/lost-bitcoin-cash-to-segwit-addresses

Om helemaal zeker te zijn, zou je nog kunnen kijken via https://bitinfocharts.com/bitcoin%20cash/explorer/ of het door jou gebruikte adres te vinden is - zo niet, dan is er helaas een onoplosbaar probleem.
newbie
Activity: 4
Merit: 0
Ok ik heb Electrum 3.0 geinstalleerd. Hoe nu verder??
Sorry hoor maar ben hier niet best in thuis.
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Hallo TimL

Is het nog gelukt op een bepaalde manier?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. 'Zucht', zo'n fout maak je ook maar 1 keer natuurlijk.

Enfin, ben benieuwd.


Voor jou dan hetzelfde advies als in mijn eerder post. Heb je dat al geprobeerd?
newbie
Activity: 1
Merit: 0
Hallo TimL

Is het nog gelukt op een bepaalde manier?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. 'Zucht', zo'n fout maak je ook maar 1 keer natuurlijk.

Enfin, ben benieuwd.
full member
Activity: 199
Merit: 128
Hallo,
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ben zo stom geweest om Bitcoincash te sturen naar een Bitcoin segwit adres te sturen.
Ik krijg niets te zien op mijn Ledger. Zowel niet op mijn Bitcoin wallet als mijn Bitcoincash wallet.
Weet iemand hoe ik dit kan herstellen?


Beschik je over de private key, dan kan je die key ook gebruiken in een Bitcoin SW wallet. En zo je funds weer opnieuw versturen.
newbie
Activity: 4
Merit: 0
Ok Brobbel. Ik gebruik naast de ledger ook Exodus. Kan het hier ook mee?
Zou het erg waarderen als je me een duidelijke uitleg kan geven hoe?? Ben namelijk niet zo thuis in hele gebeuren.
Als ik het terug kan krijgen zal ik je zeker belonen.
Weet niet of het relevante info is maar heb de bitcoins voor Bitcoincash omgeruild bij Changelly en toen het verkeerde adres ingevoerd.
Bedankt alvast voor je reactie
sr. member
Activity: 966
Merit: 342
Hallo,
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ben zo stom geweest om Bitcoincash te sturen naar een Bitcoin segwit adres te sturen.
Ik krijg niets te zien op mijn Ledger. Zowel niet op mijn Bitcoin wallet als mijn Bitcoincash wallet.
Weet iemand hoe ik dit kan herstellen?


Heb je de seeds van jouw Ledger? Dan is het mogelijk om via andere programmatuur (Electron Cash / Electrum) de private key van Bitcoin Segwit te achterhalen. Deze kun je dan apart gebruiken als Bitcoin Cash adres en dan kun je er als het goed is weer over beschikken.
sr. member
Activity: 499
Merit: 304
oei.....


als het een BESTAAND adres is, denk ik dat je ze kwijt bent

als het adres waar je het naartoe hebt gestuurd, per ongeluk verkeerd is ingevuld, kan je geluk hebben,
want als je het dus hebt proberen te zenden naar een ONBESTAAND adres, kan je ze wellicht in dezer dagen terug verwachten in je bitcoin cash wallet
newbie
Activity: 4
Merit: 0
Hallo,
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Ben zo stom geweest om Bitcoincash te sturen naar een Bitcoin segwit adres te sturen.
Ik krijg niets te zien op mijn Ledger. Zowel niet op mijn Bitcoin wallet als mijn Bitcoincash wallet.
Weet iemand hoe ik dit kan herstellen?
Pages:
Jump to: