en nu al neem je het besluit om te gaan samenwerken met de Foundation in beraad.
We nemen jouw advies om de samenwerking op te zeggen in beraad. De opzegging dus, niet de samenwerking, die is er namelijk al. We nemen eigenlijk bijna alle adviezen en suggesties die we krijgen in beraad met het bestuur.
De onderhandelingen over de agreement hebben overigens een jaar geduurd. De problemen met hun bestuurslid spelen net een week. Wij zitten er meer met een langetermijnvisie in, dan op een andere manier en wij verwachten dat de foundation hun problemen op orde krijgen. Vlak voor het board member debacle heeft de foundation een aantal capabele mensen in dienst genomen en ik vermoed dat zij orde op zaken kunnen en zullen stellen.
Daarbij komt denk ik dat ik mijn principe: 'onschuldig tot het tegendeel is bewezen' niet wil verloochenen. Ik ga geen duidelijk statement maken over iemand als ik niet zeker weet dat diegene ook daadwerkelijk schuldig is. Van mij hoef je in iedergeval niet veel medestand te verwachten in het beraad.
Het is denk ik het een of het ander.
Sowieso heb ik erg weinig met dit soort uitspraken, het leven is mijns inziens niet zwart/wit.
Of je kiest om te gaan samenwerken met de BitcoinFoundation, accepteert dat er bestuursleden met een luchtje aan jouw stichting geld gaan geven, accepteert een old-boys netwerk met weinig transparantie en zeer slechte communicatie en neemt het risico dat je doelstellingen van je eigen stichting niet gehaald kunnen worden doordat er potentieel ernstige reputatieschade kan optreden,
of
je neemt als Stichting duidelijk stelling,
Samenwerking is volgens mij ook een duidelijke stelling. Dit bedoel ik dus dat men dit soort dingen niet zwart/wit kan benaderen. Nou komt het net over alsof een keuze voor samenwerking geen duidelijke stelling zou zijn en dat geeft weer een negatieve connotatie. Vervelend.
accepteert de pot met geld niet,
Welke pot bedoel je precies? Het geld dat nieuwe leden aan de bitcoin foundation geven? Dat weten ze toch? Dat is toch hun eigen keuze?
Wij richten ons als stichting niet op het werven van leden voor de Foundation. Ja, er zal een link op de website worden gezet, maar meer ook niet. Er zullen allicht links naar meerdere stichtingen en verenigingen komen op de site. Zoals ik al een paar keer verwoorde verkrijgt de stichting geld via directe donaties aan projecten. Daar heeft de foundation niks mee te maken.
stelt de samenwerking tot nader order uit gezien de onrust in de Bitcoingemeenschap omtrent de benoeming van Bruce Pierce, maar neemt een duidelijke standpunt in voor een meer transparante, beter geleide, communicatievere BitcoinFoundation met als doel om Bitcoin adoptie verder te bevorderen.
Zoals eerder gezegd is de werking van de foundation niet aan ons maar aan de leden van de foundation. Als je het daar niet mee eens bent, ga dan als lid daar verandering in brengen, of kom met een beter alternatief. Ik wil mijn tijd daar niet al te veel aan spenderen, ik heb betere dingen te doen. Je kan overigens een werkgroep oprichten om een project op te zetten binnen de stichting om Brock Pierce uit de foundation te halen. Als je met een mooi plan komt, dan kunnen wij die denk ik wel een plaats op de site geven en dan met genoeg medestanders kan je denk ik vast wel iets bereiken!
Met het laatste standpunt zet je ook nog eens de stichting op de kaart als moreel kompas voor de Nederlandse Bitcoingemeenschap.
Het komt dan volgens mij vooral over alsof wij als stichting Brock Pierce al veroordeeld zou hebben. Mijn eigen moreel kompas is het daar bijvoorbeeld niet mee eens.