Hoe bedoelt u?
Oh... Als je't mij vraagt dan kan ik doorgaans sneller uitleggen hoe Bitcoin werkt dan hoe het FIAT systeem in elkaar steekt... en mensen sanappen't oko eerder (bij de FIAT uitleg haken ze af omdat ze het gewoonweg niet willen geloven).
1. Overheden hebben al veel eerder bewezen geen enkele andere munt van betekenis te dulden als die hun fiat munt bedreigt. De voordelen die hun fiatgeld hen brengt is gigantisch en ze hebben de macht om dat te doen, eerlijk of niet.
2. Hangt af van wat je er allemaal bij verteld. Als je de economische uitleg achter een munt moet uitleggen (bitcoin of niet) dan komt er veel meer bij kijken.
1. Toch gek dat we dan niet meer met Denariën betalen... schijnbaar verandert er zo nu en dan toch nog wel eens iets...
2. Ach, als hogeschooldocent economisch recht weet ik wel het een en ander over de achtergrond van "geld" en heb ik het wel een "paar keer" mogen uitleggen, maar Bitcoin is toch echt een stuk simpeler [i.t.t. complexer], zowel qua werking als om uit te leggen, dan het FIAT systeem. En dan heb ik het nog niet eens over de cognitieve dissonantie die optreedt omdat mensen gewoonweg niet willen geloven dat hun geld simpelweg niets (reëels) waard is (en de "half-opgeleiden" beginnen dan nog iets te mompelen over goud-standaarden et cetera).