Pages:
Author

Topic: Even een vraag uit nieuwsgierigheid. - page 4. (Read 3667 times)

legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
September 06, 2017, 02:56:24 PM
#10
spijtig genoeg heeft de geschiedenis je al ongelijk gegeven. [...]

Hoe bedoelt u?



De meeste mensen begrijpen de echte achtergrond van geld niet, laat staan van bitcoins, die nog veel complexer is. [...]

Oh...  Huh Als je't mij vraagt dan kan ik doorgaans sneller uitleggen hoe Bitcoin werkt dan hoe het FIAT systeem in elkaar steekt... en mensen sanappen't oko eerder (bij de FIAT uitleg haken ze af omdat ze het gewoonweg niet willen geloven).

1. Overheden hebben al veel eerder bewezen geen enkele andere munt van betekenis te dulden als die hun fiat munt bedreigt. De voordelen die hun fiatgeld hen brengt is gigantisch en ze hebben de macht om dat te doen, eerlijk of niet.
2. Hangt af van wat je er allemaal bij verteld. Als je de economische uitleg achter een munt moet uitleggen (bitcoin of niet) dan komt er veel meer bij kijken.

1. Toch gek dat we dan niet meer met Denariën betalen... schijnbaar verandert er zo nu en dan toch nog wel eens iets...  Grin
2. Ach, als hogeschooldocent economisch recht weet ik wel het een en ander over de achtergrond van "geld" en heb ik het wel een "paar keer" mogen uitleggen, maar Bitcoin is toch echt een stuk simpeler [i.t.t. complexer], zowel qua werking als om uit te leggen, dan het FIAT systeem. En dan heb ik het nog niet eens over de cognitieve dissonantie die optreedt omdat mensen gewoonweg niet willen geloven dat hun geld simpelweg niets (reëels) waard is (en de "half-opgeleiden" beginnen dan nog iets te mompelen over goud-standaarden et cetera).
member
Activity: 126
Merit: 10
September 06, 2017, 02:51:32 PM
#9
spijtig genoeg heeft de geschiedenis je al ongelijk gegeven. [...]

Hoe bedoelt u?



De meeste mensen begrijpen de echte achtergrond van geld niet, laat staan van bitcoins, die nog veel complexer is. [...]

Oh...  Huh Als je't mij vraagt dan kan ik doorgaans sneller uitleggen hoe Bitcoin werkt dan hoe het FIAT systeem in elkaar steekt... en mensen sanappen't oko eerder (bij de FIAT uitleg haken ze af omdat ze het gewoonweg niet willen geloven).

1. Overheden hebben al veel eerder bewezen geen enkele andere munt van betekenis te dulden als die hun fiat munt bedreigt. De voordelen die hun fiatgeld hen brengt is gigantisch en ze hebben de macht om dat te doen, eerlijk of niet.
2. Hangt af van wat je er allemaal bij verteld. Als je de economische uitleg achter een munt moet uitleggen (bitcoin of niet) dan komt er veel meer bij kijken.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
September 06, 2017, 02:40:26 PM
#8
spijtig genoeg heeft de geschiedenis je al ongelijk gegeven. [...]

Hoe bedoelt u?



De meeste mensen begrijpen de echte achtergrond van geld niet, laat staan van bitcoins, die nog veel complexer is. [...]

Oh...  Huh Als je't mij vraagt dan kan ik doorgaans sneller uitleggen hoe Bitcoin werkt dan hoe het FIAT systeem in elkaar steekt... en mensen snappen't ook eerder (bij de FIAT uitleg haken ze juist af omdat ze het gewoonweg niet willen geloven).
member
Activity: 72
Merit: 12
September 06, 2017, 01:44:16 PM
#7
Wanneer het over crypto's gaat, hou ik mij regelmatig ook afzijdig van de discussie. Je merkt dat het een hype is, en de enige reden van de discussie is vaak dan ook de waarde van de onderliggende crypto. En dat zijn discussie's die ook helemaal niet interessant zijn. Er is maar één vriend met wie ik het er wel eens over heb, en dat is omdat ik met hem ook fijne inhoudelijke discussies kan voeren hierover.
full member
Activity: 168
Merit: 100
September 06, 2017, 12:56:04 PM
#6
Zover ik weet ken ik maar één iemand in mijn vriendenkring die wel eens gebruik maakt van bitcoin.
member
Activity: 126
Merit: 10
September 06, 2017, 11:25:23 AM
#5
spijtig genoeg heeft de geschiedenis je al ongelijk gegeven. Dat betekent echter niet dat we kunnen proberen om er wat op te verdienen zolang de rit nog duurt.  Grin
newbie
Activity: 50
Merit: 0
September 06, 2017, 11:02:31 AM
#4
veel mensen in mijn omgeving verklaren mij ook voor gek dat ik in er duik, wat ik zelf dan weer vreemd vindt.

Dat zei men ook altijd tegen mij toen ik Bitcoin's ging halen voor €1000 en nu hebben ze allemaal spijt omdat ze de boot hebben gemist.
Nu krijg ik wel steeds meer mensen in mijn omgeving die er meer informatie over willen verkrijgen.

wie het laatst lacht lacht het best zeggen we dan maar  Grin

De meeste mensen begrijpen de echte achtergrond van geld niet, laat staan van bitcoins, die nog veel complexer is.
Bovendien zien ze het als een soort van piramidespel of op zijn minst gebakken lucht. Als ik ze dan probeer uit te leggen dat fiatgeld ook feitelijk niet meer is, dan kijken ze heel even raar en dan gaat het onderwerp een andere richting uit.

Voor mensen hangt geld nog altijd samen met koopkracht. In zoverre Bitcoin er niet in slaagt genoeg mogelijkheden om de munt echt inzetbaar te maken voor consumptie, ben ik ook niet overtuigd van de overlevingskansen. En al zeker niet wanneer overheden er jacht op gaan maken. Echter neemt dat niet weg dat wat traden lucratief kan zijn. 

Daar heb je ook een punt en helaas begrijpen de mensen de werking van fiatgeld ook niet zo goed waardoor we eigenlijk worden opgelicht voor het leven.
Bitcoin zou in mijn ogen wel een toekomst kunnen hebben in de maatschappij maar helaas hebben we geen tijdmachine, de tijd zal het leren.
member
Activity: 126
Merit: 10
September 06, 2017, 10:38:42 AM
#3
De meeste mensen begrijpen de echte achtergrond van geld niet, laat staan van bitcoins, die nog veel complexer is.
Bovendien zien ze het als een soort van piramidespel of op zijn minst gebakken lucht. Als ik ze dan probeer uit te leggen dat fiatgeld ook feitelijk niet meer is, dan kijken ze heel even raar en dan gaat het onderwerp een andere richting uit.

Voor mensen hangt geld nog altijd samen met koopkracht. In zoverre Bitcoin er niet in slaagt genoeg mogelijkheden om de munt echt inzetbaar te maken voor consumptie, ben ik ook niet overtuigd van de overlevingskansen. En al zeker niet wanneer overheden er jacht op gaan maken. Echter neemt dat niet weg dat wat traden lucratief kan zijn. 
newbie
Activity: 2
Merit: 0
September 06, 2017, 07:39:57 AM
#2
tot op heden ken ik er ook niet zo veel die bitcoins in bezit hebben gehad, maar dat aantal groeit snel. voornamelijk omdat ik mij zelf er steeds meer in verdiep.

denk dat de meesten mensen niet goed genoeg weten wat bitcoin en de andere cryptocurrencies inhouden en er ook misschien geen interesse in hebben. daarnaast moeten we ook niet vergeten dat voor de gemiddelde digibeet WORD normaal gebruiken al een uitdaging is laat staan munten die door computer gemaakt en bijgehouden.

veel mensen in mijn omgeving verklaren mij ook voor gek dat ik in er duik, wat ik zelf dan weer vreemd vindt.
newbie
Activity: 50
Merit: 0
September 06, 2017, 05:57:51 AM
#1
Hoeveel personen in jullie omgeving (Familie, Vrienden, Collega's ect..) heeft wel eens gebruik gemaakt van Bitcoin?

Waarom vraag ik dit vraag?
Tegenwoordig heeft iedereen in Nederland en waarschijnlijk ook in het buitenland wel eens gehoord van Bitcoin alleen hoor ik maar weinig mensen die ze ook daadwerkelijk in bezit hebben en/of hadden.

Zou dit kunnen komen door:
Matig tot weinig kennis in computersystemen en/of software?
Slechte publiciteit op het nieuws?
Geen zin in verandering? (Zoals we hier zeggen: 'wat de boer niet kent dat vreet hij niet')

Persoonlijk ken ik namelijk maar 4 personen die Bitcoin ooit een keer in hun bezit hebben gehad.
Pages:
Jump to: