[...] De markten zijn volatiel genoeg om je dagelijkse 1% te behalen.
Ja, maar "hoe dan"?!? Doe je dat "gewoon, op het oog" (he, een dipje in de grafiek: kopen!). Of gebruik je meer geavanceerde (TA?) technieken?
[...] gisteren heb ik enkel door de Btc/USD markt te volgen ongeveer 10 keer een microtrade gedaan met een winst van 0.5-1.5%.
0,5% winst dekt toch alleen je transactiekosten (ca. 0,25%/ transactie; 1x koop en 1x verkoop = 0,5% totale transactiekosten)
[...] Natuurlijk is het zonde om het vermogen te gebruiken om hypotheek af te lossen. Maar je moet het bekijken van hoeveel dit bedrag van mijn totale vermogen is.
Ik heb de hypotheek van men eigen huis afgelost maar direct daarna een nieuwe hypotheek genomen en daarvan een huisje en een appartement gekocht voor korte termijn en vakantieverhuur. Dus in mijn geval geen zonde van het geld.
Nog genoeg reserve om opnieuw dit vermogen op te bouwen en ik heb nog steeds een zeer aardige portfolio waar ik niet mee trade maar gewoon mijn appeltje voor de dorst geparkeerd heb staan. Moest hetgeen ik had opgebouwd alles zijn dat ik had dan had ik men hypotheek niet afgelost maar mijn persoonlijke situatie laat mij toe dit te doen
En dat is dan weer een goede
strategie voor je
spreiding... (Ik zou er zelf nog een paar gouden munten/baren aan toevoegen, just in case...)
PS even ten overvloede maar iedereen snapt toch wel dat ik QuadsPoker hier niet sta af te zeiken - ook al klinkt het voor sommigen wellicht zo - maar gewoon probeer het verhaal te verhelderen zodat eenieder hier profijt van zou kunnen hebben...
Hier in de volgende screenshot een beetje een toelichting. Ik gebruik voor mijn 1% dagelijkse profit de dip strategie. Voor dit projectje van de 1% dagelijkse winst maak ik uitsluitend gebruik van de Bollinger bands
doordat ik met mensen samenwerk die nauwelijks kennis heb van traden gebruik ik de Bollinger bands om 2 gemakkelijke strategieën te gebruiken. Deze 2 kunnen na een deftige uitleg uitgevoerd worden door een kind van 7.
2 stratgieeen die ik gebruik.
dip strategie. In de meeste gevallen wanneer de candles de onderste Bollinger band raken of doorbreken, volgt in de meeste gevallen een sprong opwaarts. Dit is niet altijd veel maar hier kan je telkens 0.3 tot 1.5% winst nemen. Dit kan ook toegepast worden op de middelste Bollinger. Heel dikwijls zie je dat de prijs terug licht opspringt als hij die band raakt.
Rood zijn mogelijke aankooppunten voor de dip strategie.
Blauw zijn mogelijke verkooppunten
Door behulp van de bollinger kan je ook de
squeeze strategie toepassen.
Er doen zich zeer vaak situaties voor wanneer de bolliger squeezen. Dit wil zeggen dat ze naar elkaar toekomen. Dit wijst zeer vaak op een grote sprong. Hou wel rekening de signalen moeten allemaal goed zijn. De squeeze kan namelijk een een opwaartse of neerwaartse sprong aankondigen.
Opwaartste condities.
-Ik hanteer meestal de squeeze wanneer de
bollingers op 1.5% of minder van elkaar komen.
Stel bovenste bollinger staat op 3045$ en onderste of 3000$. Dit is een verschil van 45$ ofwel 1.5% van de onderste waarde. Dit indiceert een squeeze.
-Het volume in de coin is aan het stijgen
-Candles zitten in een geleidelijke opwaartse trend
-De bollinger zijn tijdens de squeeze in een lichte opwaartse trend.
In de screenshot zie je de bollinger naar elkaar toegaan maar tegelijker tijd een beetje opwaarts gaan en de candles ook in een opwaartse beweging zitten. Gevolg -> een grote opwaartse beweging
Neerwaartse conditiesZelfde als opwaarts enkel verschil is
- Terwijl bollingers samen komen zijn ze in een neerwaartse beweging
- De candles zitten in een dalende trend
Screenshot toont een negatieve squeeze. Bollinger komen nar elkaar terwijl er een neerwaartse beweging in de bollinger zit en de candles in neerwaartse beweging zitten. Gevolg -> wordt gevolgd door een vrije val.
Deze 2 strategieën zijn de enige die ik gebruik voor dit project. Voornaamste reden hiervoor is dat beide strategieen vrij makkelijk te leren zijn. Meeste mensen waar ik effe me skype of zoom zijn na een uurtje weg met de strategieen. En als tweede reden zijn zeer efficiënte strategieen die je dagelijks makkelijk 25-50-100 keer kan toepassen. (dip wel meer dan squeeze).
Hoe het komt dat ik 1% als dagelijks doel kan zetten. Ik werk fulltime van huis. Ik zit heel de dag achter men PC en al men schermen. Ik doe soms 50 of zelfs 100+ trades dagelijks. Door een hoog volume aan trades kan je gemakkelijk je verliezende trades coveren en toch 90% van je dagen positief afsluiten.