Ikzelf doe zelf 75% aan daytraden. Ik heb 2 jaar geleden men job opgegeven en ben begonnen met traden. Ik heb een portfolio (spaarrekening) waar ik gewoon een deel crypto voor lange termijn vastzet. Daarnaast heb ik nog 2 portfolios waar ik dagelijks mee trade.
Eerste portfolio begin ik met 1000$ en hanteer daar mijn 1% dagelijkse compounding strategie zonder maar 1 keer the withdrawen. Doel daarvan is om het jaar te eindigen met een balance van ten minste 38,000$. In deze portfolio trade ik enkel BTC/usd markt.
Tweede portfolio start ik met 2.5BTC en probeer met deze portfolio hetzelfde te doen maar dan BTC waarde met 1% per dag te doen groeien en dagelijks te compounden.
Voor dit jaar is men missie geslaagd met USD value portfolio. Met BTC portfolio ben ik maar tot op de helft van men doel geraakt.
Mooie strategie, goed doel. Helder! Goed bezig!!!
Wellicht ook leuk om verder uit te leggen hoe je die "1% dagelijkse compounding strategie" op jouw US$ portfolio vorm geeft...?
Dit is eigenlijk vrij simpel. door met een niet te groot bedrag aan te vangen kan deze strategie gemakkelijk toegepast worden.
Als je de raad van Einstein volgt 'Compound interest is the 8th Wonder of the World... He who understands it earns it... He who doesn't pays it!”.
Als je een heel jaar dagelijks je winsten compound en winsten op je winsten maakt dan vorm je een sneeuwbal effect waardoor je waarde sneller en sneller begint te groeien in de tijd.
Met deze strategie probeer ik gewoon dagelijks op de BTC/USDT markt 1% winst te maken op mijn balance. Dus ik wacht niet op grote sprongen. Het doel is gewoon iedere dag 1% winst op je balance te maken, wat zeer realistisch is met de sprongen die BTC dagelijks maakt. Vandaag bv zijn er een tiental mogelijkheden geweest om op de BTC/USD markt 1% of meer te nemen.
Heb deze destijds met 100$ ook geprobeerd om op 1 jaar uit te komen op minstens 3800$ wat mij ook gelukt is.
Deze strategie moet je gewoon benaderen als geld op je spaarrekening zetten. Je zet ook geen geld op een spaarrekening om het er 2 maand later af te halen. Dus je plaatst je basisbedrag op de exchange en trade gewoon totdat je iedere dag minimum je 1% winst op je balance maakt en je withdrawed niets van dit account gedurende het ganse jaar.
Het voornaamste bij deze USD benadering je totaal geen rekening houdt met de waarde van BTC. Dus je trade de eerste dag BTC/USD tot je minstens 1010$ van je 1000$ hebt gemaakt. De volgende dag trade je tot je 10,10$ winst hebt wat 1% op je 1000$ basis + je 10$ winst van dag 1. En zo ga je verder.
Je winsten mogen hoger liggen natuurlijk, maar zodra ik men dagelijks doel heb bereikt, laat ik de portfolio tot de dag erna rusten en trade ik verder in men andere.
Het voordeel met deze portfolio is dat je de dag erna wakker wordt en ziet dat BTC ineens bij wijze van spreken is verdubbeld, je niet moet zeggen shit. Je kan dan wel minder BTC aankopen die dag maar je dagelijkse doel behalen primeert. Of BTC nu 3000 of 6000 of 12000 staat, dagelijks fluctueert BTC wel een paar % op of neer. Dus dagelijks doel is steeds mogelijk.
Enige je moet zien is dat je zodra je dagelijks doel is bereikt je enkel USD vast houdt en geen BTC. Je kan natuurlijk wakker worden en BTC kan gestegen zijn maar kan ook een crash hebben gehad en dan kan je helemaal opnieuw beginnen.
Het compounding schema kan je vinden
http://compoundaily.com. Als je het schema aanhoud moet je gemakkelijk op 1 jaar tijd iedere 100$ startkapitaal omzetten naar 3778$