Pages:
Author

Topic: Nederlandse AltCoins - page 2. (Read 14821 times)

newbie
Activity: 42
Merit: 0
November 29, 2013, 07:08:39 PM
#32
Bitcoin voldoet aan een bepaalde set van wensen en eisen. Maar het is tot zo ver totaal onpraktisch. Ik kan er geen brood mee kopen. Als we crypto een kans willen gegeven dan moeten er viable alternatieven zijn. Bitcoin in z'n huidige vorm zakt nu al bijna door de hoefjes door een overload aan micro transacties. Een (lokale) alt chain kan een oplossing bieden, naast dat er ideele doelen mee bereikt kunnen worden.  

Overigens waarom is het naar jou idee per definitie gedoemd te mislukken?
full member
Activity: 154
Merit: 100
November 29, 2013, 06:49:29 PM
#31
Hallo,

ben net nieuwe op dit forum, en ben inderdaad van plan om bitGulden te starten. Zoals vele in dit topic al opgemerkt hebben leveren de meeste alt coins weinig meerwaarde ten opzichte van bitcoin / litecoin etc. Die meerwaarde moeten we met z'n alle zien te creeren. bitGulden zou wat mij betreft dus ook voor een deel zeker een ideeel, mogelijk zelfs politiek, doel moeten hebben om die meerwaarde binnen Nederland te kunnen vertegenwoordigen. Ik heb de afgelopen dagen op de bron codes van de diverse coins gestudeerd om te kijken welke code het best geschikt zou zijn binnen het Nederlandse kader. Maar los van de code besef ik me dat er veel meer nodig is om zo'n munt ook daadwerkelijk levensvatbaar te maken. Naast een crypto munt zijn er m.i. promotie, miners, coders, accountants en advocaten nodig om e.e.a. op een fatsoenlijk manier binnen Nederland van de grond te krijgen. Ideele standpunten die ik daarbij naar voren zou willen brengen : Minder EU, herstel van de Nederlandse identiteit, privacy, duurzaamheid, kansen voor MKB, technische innovatie

Ik ben benieuwd wat jullie ideeen hierover zijn.

edit: fixed typo

Slecht idee en gedoemd te mislukken. We moeten geen nationale bitGulden of wat dan ook willen. De bitcoin voldoet uitstekend.
newbie
Activity: 42
Merit: 0
November 29, 2013, 06:22:41 PM
#30
Hallo,

ben net nieuwe op dit forum, en ben inderdaad van plan om bitGulden te starten. Zoals vele in dit topic al opgemerkt hebben leveren de meeste alt coins weinig meerwaarde ten opzichte van bitcoin / litecoin etc. Die meerwaarde moeten we met z'n alle zien te creeren. bitGulden zou wat mij betreft dus ook voor een deel zeker een ideeel, mogelijk zelfs politiek, doel moeten hebben om die meerwaarde binnen Nederland te kunnen vertegenwoordigen. Ik heb de afgelopen dagen op de bron codes van de diverse coins gestudeerd om te kijken welke code het best geschikt zou zijn binnen het Nederlandse kader. Maar los van de code besef ik me dat er veel meer nodig is om zo'n munt ook daadwerkelijk levensvatbaar te maken. Naast een crypto munt zijn er m.i. promotie, miners, coders, accountants en advocaten nodig om e.e.a. op een fatsoenlijk manier binnen Nederland van de grond te krijgen. Ideele standpunten die ik daarbij naar voren zou willen brengen : Minder EU, herstel van de Nederlandse identiteit, privacy, duurzaamheid, kansen voor MKB, technische innovatie

Ik ben benieuwd wat jullie ideeen hierover zijn.

edit: fixed typo
legendary
Activity: 2324
Merit: 1125
November 25, 2013, 08:44:26 PM
#29
Wachtwoord, ik snap die redenering en ik gebruik 'm zelf ook: Hoeveel energie wordt er gebruikt voor het in stand houden van banken?
Maar als 1 BTC 1M$ waard is en we met z'n allen voor zo'n 1314 miljard US$ per jaar aan energie hieraan besteden gaat die redenering niet meer zo goed op.

Ongeveer elke 4 jaar halveert de block reward totdat deze volledig weg is. Transaction fees zullen een steeds groter gedeelte van de beloning van miners gaan zijn. Derhalve zal de vrije markt dus bepalen wat een goede prijs/security verhouding is (de block rewards zijn alleen voor het bootstrappen, negeer dat zoveel mogelijk in je analyse van het uiteindelijke equilibrium). Ik ben erg benieuwd wat de vrije markt beslist Smiley
legendary
Activity: 2324
Merit: 1125
November 24, 2013, 12:21:43 PM
#28
Ik zie primecoin als een eerste stap naar een iets nuttigere invulling van het mining proces zelf. Op weg naar curecancercoin, seticoin of foldingcoin.

Nu heeft het zin om voor 3600 BTC per dag aan energie om te gebruiken voor minen. Da's zo'n 3M$ vandaag. En kan nog makkelijk doorgroeien. Dus lijkt me goed als we iets nuttigers verzinnen voor minen voordat we met z'n allen voor 1G$ per dag aan energie aan hashes uitrekenen. Dus ja, de proof of stake altcoins zoals peercoin zijn dus ook wel een goede richting.

Daarnaast vind ik MasterCoin.org nog interessant. Da's gebaseerd op de Bitcoin blockchain.

Het is niet zinloos en het is niet duur. Ik daag je uit een berekening te maken wat de som van de conventionele betalingsinfrastructuur kost. Ja, vele orders van grootte meer en het energieverbuik van alle miners in de wereld.

Ondermijn je security niet om een secundair nut te creëren.
legendary
Activity: 2324
Merit: 1125
November 10, 2013, 04:09:34 PM
#27
Ik zie er werkelijk het nut niet van in, zal waarschijnlijk eindigen als de zoveelste copy-paste.
Als je dat wilt, heb je een kwartiertje? Is zelf een tutorial van te vinden hier op BT Tongue

Cryptocurrencies zijn niet gebonden aan landsgrenzen, is net het mooie ervan.

Dit. Al die alt-coins die gemaakt worden bewijst dat de meeste mensen er geen ene tering van begrijpen Tongue
legendary
Activity: 1050
Merit: 1007
Live like there is no tomorrow!
November 10, 2013, 02:18:16 PM
#26
Elke nieuwe altcoin die zich werkelijk onderscheid van de rest, kan waardevol zijn. Het moet dan ook geen ordinaire copy-paste worden, die zijn er namelijk al veel te veel. Verder lijkt het me gewoon leuk om een coin te hebben met Nederlandse support en crew. Wellicht ook leuk voor meetings etcetera. Maar voor het gros van de miners zal dat allemaal niet uitmaken.
hero member
Activity: 683
Merit: 500
November 10, 2013, 02:10:49 PM
#25
Ik zie er werkelijk het nut niet van in, zal waarschijnlijk eindigen als de zoveelste copy-paste.
Als je dat wilt, heb je een kwartiertje? Is zelf een tutorial van te vinden hier op BT Tongue

Cryptocurrencies zijn niet gebonden aan landsgrenzen, is net het mooie ervan.
legendary
Activity: 1050
Merit: 1007
Live like there is no tomorrow!
November 10, 2013, 01:38:34 PM
#24
Ja, dat zou leuk zijn Wink. Er moet alleen een groep gemotiveerde en vaardige scrypters zijn die deze coin willen starten. En er moet een groep actief op zoek gaan naar mogelijkheden om deze coin te gebruiken, waardoor deze coin zich kan onderscheiden van de andere altcoins.  In dat geval zal ik ze actief minen en kopen Wink.
newbie
Activity: 2
Merit: 0
November 10, 2013, 06:06:51 AM
#23
Ik heb zelf lopen denken aan digitaal geld met de naam "gulden" of "florijn", komen we toch nog van die EURO af  Smiley
member
Activity: 95
Merit: 10
October 19, 2013, 01:55:00 PM
#22
Wat mij opgevallen is dat er best veel Nederlanders betrokken zijn in de crypto currency. Waar een klein land groot in is.

Waar je ook komt NL is in grote getalen present !

Kijk maar naar MMORPG's als WoW / Entropia Universe Wink
legendary
Activity: 1596
Merit: 1010
October 17, 2013, 02:42:23 PM
#21
we hebben wel wat meer Belgen nodig vind ik Smiley
sr. member
Activity: 308
Merit: 250
October 17, 2013, 01:05:50 PM
#20
Wat mij opgevallen is dat er best veel Nederlanders betrokken zijn in de crypto currency. Waar een klein land groot in is.

Het zal de VOC-mentaliteit zijn zeker.
sr. member
Activity: 476
Merit: 500
October 09, 2013, 09:38:15 AM
#19
Wat mij opgevallen is dat er best veel Nederlanders betrokken zijn in de crypto currency. Waar een klein land groot in is.
legendary
Activity: 2324
Merit: 1125
September 23, 2013, 07:11:20 PM
#18
Het is wel fijn dat er een alt currency is met een ander hash algortime voor het (enorm onwaarschijnlijke) geval dat er EN een zwakheid in SHA-256 gevonden wordt EN er geen consensus bereikt wordt tussen de Bitcoin miners betreft een transitie naar een ander hashing algoritme.

Freicoin doet wat anders maar daar geloof ik economisch gewoon totaal niet in. PPCoin zijn proof of Stake zou nuttig kunnen zijn en Namecoin heb ik zelf altijd een briljant idee gevonden (distributed domain names!). Primecoin moet ik misschien iets meer over lezen. Een hashing algortime wat geen hashing algortime is maar een (nuttige) reeks priemgetallen produceert. Ik vraag mij toch af hoe secure dat dan nog is.
Ik weet dat grote primegetallen genereren erg moeilijk is. Daar doen wetenschappers soms heel lang over. Dus dit is op zich wel een leuk projectje dat wetenschappers zou kunnen helpen. Vraag me niet hoe, maar goed.

Zoals ik al zei, ik zal het moeten lezen. Maar common sense zegt me dat als bepaalde reeksen gegenereerd zijn iedereen ze kan opnoemen (copy+paste) dus je zal steeds langere reeksen moeten gebruiken. Maar de moeilijkheid van het vinden van zo'n reeks neemt exponentieel toe in de lengte daarvan. Ik ben benieuwd hoe ze met dat issue om zijn gegaan.
copper member
Activity: 3892
Merit: 2197
Verified awesomeness ✔
September 23, 2013, 07:05:32 PM
#17
Het is wel fijn dat er een alt currency is met een ander hash algortime voor het (enorm onwaarschijnlijke) geval dat er EN een zwakheid in SHA-256 gevonden wordt EN er geen consensus bereikt wordt tussen de Bitcoin miners betreft een transitie naar een ander hashing algoritme.

Freicoin doet wat anders maar daar geloof ik economisch gewoon totaal niet in. PPCoin zijn proof of Stake zou nuttig kunnen zijn en Namecoin heb ik zelf altijd een briljant idee gevonden (distributed domain names!). Primecoin moet ik misschien iets meer over lezen. Een hashing algortime wat geen hashing algortime is maar een (nuttige) reeks priemgetallen produceert. Ik vraag mij toch af hoe secure dat dan nog is.
Ik weet dat grote primegetallen genereren erg moeilijk is. Daar doen wetenschappers soms heel lang over. Dus dit is op zich wel een leuk projectje dat wetenschappers zou kunnen helpen. Vraag me niet hoe, maar goed.
legendary
Activity: 2324
Merit: 1125
September 23, 2013, 07:03:08 PM
#16
Het is wel fijn dat er een alt currency is met een ander hash algortime voor het (enorm onwaarschijnlijke) geval dat er EN een zwakheid in SHA-256 gevonden wordt EN er geen consensus bereikt wordt tussen de Bitcoin miners betreft een transitie naar een ander hashing algoritme.

Freicoin doet wat anders maar daar geloof ik economisch gewoon totaal niet in. PPCoin zijn proof of Stake zou nuttig kunnen zijn en Namecoin heb ik zelf altijd een briljant idee gevonden (distributed domain names!). Primecoin moet ik misschien iets meer over lezen. Een hashing algortime wat geen hashing algortime is maar een (nuttige) reeks priemgetallen produceert. Ik vraag mij toch af hoe secure dat dan nog is.
hero member
Activity: 728
Merit: 500
September 23, 2013, 06:25:46 PM
#15
Hoewel er een aantal coins zijn die wezenlijk verschillen van Bitcoin is de tweede vraag of ze ook echt iets nuttigs toevoegen. Litecoin vervangt SHA-256 door Scrypt en de block-target van 10 minuten naar 2.5 minuten. Maar heeft iemand daar wat aan?

Scrypt is leuk voor mensen zonder ASIC, maar in tegenstelling tot wat veel mensen denken is minen slechts een bijzaak en niet het doel van een currency. De block-target van 2.5 minuten is nog steeds te lang voor winkeliers om te wachten op een confirmation (ze zullen net als met BTC voor 0-conf transacties moeten gaan in de winkel) en de graad van zekerheid die je hebt dat je transactie niet wordt teruggedraaid hangt af van de verstreken tijd, niet van het aantal confirmations. Een 6-conf BTC transactie is dus net zo zeker als een 24-conf LTC transactie.
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
September 23, 2013, 04:57:05 PM
#14
Eerder Freicoin, die gebruikt demurage.
legendary
Activity: 2324
Merit: 1125
September 23, 2013, 04:15:28 PM
#13
Vergeten jullie TerraCoin niet?
Heeft ook n redelijke waarde Wink

Wat is daar uniek aan dan?
Pages:
Jump to: