Pages:
Author

Topic: Nieuwe Nederlandse exchange van start. - page 2. (Read 9006 times)

sr. member
Activity: 287
Merit: 250
June 29, 2013, 06:00:27 PM
#41
Heel Bitcoin baseerd op SHA 256 Cheesy

SHA256 is een cryptografisch hashing algoritme, niet bedoeld om passwords mee te hashen. Het probleem aan SHA256 is dat je zo snel kan hashen (denk bijvoorbeeld aan een mining rig) dat je er in uren door de database heen kan bruteforcen (lees bijvoorbeeld dit Wired artikel).

Hier kan je meer vinden over hoe je passwords wel zou willen encrypten (met bijvoorbeeld bcrypt of scrypt).
full member
Activity: 191
Merit: 100
June 29, 2013, 04:26:47 PM
#40
Heel Bitcoin baseerd op SHA 256 Cheesy
sr. member
Activity: 287
Merit: 250
June 29, 2013, 03:21:00 PM
#39
Ik ben blij met jullie initiatief maar ik zou nog wel even goed naar de website / techniek kijken. Ik denk niet dat je met dit design Europa gaat veroveren, ook worden er bij mij een aantal plaatjes/knoppen bij mij afgekapt, etc.

Erg goed dat jullie veiligheid voorop stellen, maar dan moet je echt niet hier mee aankomen:

Quote
User passwords are hashed with SHA-256.

Dat is echt niet meer veilig in deze tijd..
legendary
Activity: 2044
Merit: 1008
June 28, 2013, 12:10:22 PM
#38
Ook over nagedacht om LTC trading toe te passen?
hero member
Activity: 784
Merit: 501
June 27, 2013, 07:40:00 PM
#37
Logische optie lijkt me, dat je alles legaal wil doen Smiley
Echter hoop ik toch dat er ooit eens een gebruiksvriendelijke exchangekomt die je volledig "off the radar" kan gebruiken. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar heb niet graag dat één of andere overheid weet hoeveel BTC ik heb. Niemand heeft daar zaken mee...

Het is mogelijk dat ik de exchange ga gebruiken hoor, maar enkel voor normale activiteiten (kleine bedragen kopen/verkopen)
Als ik OOIT eens een groot bedrag wil investeren, zal het niet via een reguliere exchange gaan...

Bij Bitonic hoef je niet te registreren. Alleen een tel.nr opgeven voor SMS verificatie. Dat kan natuurlijk ook van een pre-paid wegwerp nummer zijn.

Uiteindelijk kunnen ze overal wel achter komen terwijl je heel secuur bent.

Wat Dijzzelbloem ook zegt er is nu geen helderheid of Bitcoins belastbaar zijn.

In 2007 vond de belastingdienst het te ver gaan om belasting te heffen over virtuele transacties in Second Life. Linden dollars zijn ook omwisselbaar voor euro's dus wat is het verschil met Bitcoins?

http://forum.fok.nl/topic/1006060/1/999

Dus moeten ze maar eerst een officiele richtlijn invoeren, niet zich baseren op antwoorden op kamervragen van de MinFin. Een beetje advocaat schiet er genoeg gaten in mochten ze iemand willen vervolgen omdat iemand Bitcoins niet opgegeven heeft. Rechtsgelijkheid is het devies. Tongue

legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
June 27, 2013, 07:19:28 PM
#36
Primair werken wij niet mee aan het verstrekken van persoonlijke gegevens aan de belastingdienst.
zoals gezegd is elke gebruiker/client/rechtspersoon zelf verantwoordelijk voor correcte opgave aan de belastingdienst.

Mocht de belastingdienst specifieke gegevens opvragen van een specifieke client zullen wij in eerste instantie die client verzoeken om toestemming.
Verleend de client geen toestemming om zijn/haar gegevens vrij te geven dan adviseren wij de client zich te voegen bij een advocaat voor rechtsbijstand in het specifieke geval. In overleg met de advocaat kan dan bepaald worden hoe de zaak wordt behandeld.

Mocht er sprake zijn van een justitieel vervolg op een client voor fraude/witwassen,  en de gegevens worden door een officier van justitie onder dwangbevel opgevraagd. Op dat moment zullen wij contact zoeken met de advocaat van client maar zijn wij verplicht om medewerking te verlenen aan het onderzoek van justitie.

We zullen NOOIT door (frauduleuze) activiteiten van 1 client het voortbestaan van de exchange in de waagschaal zetten. Wij voeren een betrouwbare legitieme exchange waar onze gebruikers op moeten kunnen rekenen.

Wij willen graag dat de Nederlandse overheid Bitcoin gaat zien als wettig betaalmiddel, dus we zullen daar ook naar moeten handelen.




Logische optie lijkt me, dat je alles legaal wil doen Smiley
Echter hoop ik toch dat er ooit eens een gebruiksvriendelijke exchangekomt die je volledig "off the radar" kan gebruiken. Niet dat ik iets te verbergen heb, maar heb niet graag dat één of andere overheid weet hoeveel BTC ik heb. Niemand heeft daar zaken mee...

Het is mogelijk dat ik de exchange ga gebruiken hoor, maar enkel voor normale activiteiten (kleine bedragen kopen/verkopen)
Als ik OOIT eens een groot bedrag wil investeren, zal het niet via een reguliere exchange gaan...
newbie
Activity: 29
Merit: 0
June 27, 2013, 06:05:31 PM
#35
Primair werken wij niet mee aan het verstrekken van persoonlijke gegevens aan de belastingdienst.
zoals gezegd is elke gebruiker/client/rechtspersoon zelf verantwoordelijk voor correcte opgave aan de belastingdienst.

Mocht de belastingdienst specifieke gegevens opvragen van een specifieke client zullen wij in eerste instantie die client verzoeken om toestemming.
Verleend de client geen toestemming om zijn/haar gegevens vrij te geven dan adviseren wij de client zich te voegen bij een advocaat voor rechtsbijstand in het specifieke geval. In overleg met de advocaat kan dan bepaald worden hoe de zaak wordt behandeld.

Mocht er sprake zijn van een justitieel vervolg op een client voor fraude/witwassen,  en de gegevens worden door een officier van justitie onder dwangbevel opgevraagd. Op dat moment zullen wij contact zoeken met de advocaat van client maar zijn wij verplicht om medewerking te verlenen aan het onderzoek van justitie.

We zullen NOOIT door (frauduleuze) activiteiten van 1 client het voortbestaan van de exchange in de waagschaal zetten. Wij voeren een betrouwbare legitieme exchange waar onze gebruikers op moeten kunnen rekenen.

Wij willen graag dat de Nederlandse overheid Bitcoin gaat zien als wettig betaalmiddel, dus we zullen daar ook naar moeten handelen.

legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
June 27, 2013, 05:28:02 PM
#34
newbie
Activity: 29
Merit: 0
June 27, 2013, 05:15:40 PM
#33
Hoi Tinus,

Ik zag het al op het forum. staat gepland voor morgen en zaterdag.

maar bedankt voor het meedenken.

gr peter
hero member
Activity: 784
Merit: 501
June 27, 2013, 05:13:52 PM
#32
Ik zou de site nog even nalopen op taalfoutjes. Heb er een aantal ontdekt. Verstuurt ipv verstuurd bijv.
newbie
Activity: 29
Merit: 0
June 27, 2013, 05:12:00 PM
#31
Nog even als toevoeging,

ING is volledig op de hoogte van onze dienstverlening. ING heeft zelfs geadviseerd in bepaalde beveiligingsmaatregelen i.v.m. met fraude pogingen.

 

newbie
Activity: 29
Merit: 0
June 27, 2013, 05:05:20 PM
#30
Even een reactie op dat vergunningen topic,

Ik heb overleg gehad met de AFM (autoriteit financiele markten) omdat die het toezicht uitvoeren voor DNB op het gebied van financiele instellingen.
Vanwege het feit dat Bitcoins (helaas) nog niet gezien worden als elektronisch geld kan ik bij de AFM op dit moment niet eens een vergunning aanvragen.
De contactpersoon van de AFM ziet het gelijk aan een exchange / webwinkel die goederen verhandeld (zoals marktplaats of ebay). 
Het houden van geld in accounts wordt gezien als een escrow dienstverlening. Dat is ook de feitelijke dienstverlening waarvoor we betaald krijgen.

Echter op het moment dat er verandering optreden in de richtlijnen van de AFM/DNB zullen we direct het vergunningstraject ingaan.   
Er zal dan ook een toezichthouder aangesteld worden die de dagelijkse operatie zal beoordelen en monitoren. Deze persoon heeft reeds bijgedragen in de opzet van de exchange, de operationele taken erachter, en tevens rekening gehouden met een mogelijk vergunningstraject in de nabije toekomst.

We zijn wel BTW-plichtig maar enkel op de inkomsten uit fee.

Gebruikers die Bitcoins verdienen met verkoop van producten of diensten zijn als ze dat bedrijfsmatig doen verplicht tot btw afdracht.
Prive personen zullen hun inkomsten uit Bitcoins moeten opgeven bij de belastingdienst.
Zie eerdere berichten van Dijsselbloem. http://www.nu.nl/tech/3495285/inkomsten-in-bitcoins-worden-belast.html
Echter elke rechtspersoon is zelf verantwoordelijk voor het opgeven van zijn/haar inkomsten uit Bitcoins.


Vandaag was er een nieuwsbericht van Dijsselbloem waarvan ik denk dat het voordelig kan uitpakken voor de Bitcoin.

http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/direct-geld-europese-banken#node_276091


groet peter

   
 
hero member
Activity: 537
Merit: 524
June 27, 2013, 01:55:31 PM
#29
Hoi Ben,

In de pdf die ik linkte staat letterlijk:

Code:
Naar huidig inzicht is Bitcoin geen elektronisch geld in de zin van de Wet op het financieel toezicht, onder meer omdat Bitcoins niet zijn uitgegeven in ruil voor ontvangen geld en geen vordering op de uitgever vertegenwoordigen. Daarmee voldoet de Bitcoin in ieder geval niet aan twee van de vier in de wet gestelde vereisten. Bitcoin is ook anderszins geen financieel product in de zin van de wet. [b]Ook de (bemiddeling bij de) aan- of verkoop van Bitcoins is geen financiële dienst, zodat de Wet op het financieel toezicht niet van toepassing is.[/b]

Bitcoin-24 opereerde in Duitsland en Polen waar ze er schijnbaar anders over denken. Ik denk dat je in NL nog wel goed zit met een bitcoin exchange obv bovenstaande. Na deze uitspraken van nota bene de minister van Financiën denk ik dat daar geen probleem gaat zitten..

Punt is natuurlijk wel dat je bij hun ook euros op je account kan aanhouden (zoals bij alle exchanges) en ik vraag me af of je daardoor niet op het terrein van bankieren komt en dus weldegelijk een DNB vergunning voor nodig hebt.
full member
Activity: 191
Merit: 100
June 27, 2013, 10:35:07 AM
#28
Dag Peter,

Dit ziet er een veelbelovende site uit!
Jouw posts helpen ook

Enkele kleine opmerkingen:
Quote
Email allows us to send letters, anywhere in the world.
Google allows us to discover the internet, anywhere in the world.
Now there's Bitcoin.
Dat je Bitcoin vergelijkt met email, dat is okee voor mij. Maar Google zou ik er niet bij sleuren, zie hier waarom.
Anders kan je er even goed Facebook bij zetten...

Het nederlands voelt hier en daar nogal "vertaald" aan, maar dat zal er wel uitgroeien Smiley
Quote
uitgebreide beveiligings maatregelen
beveiligingsmaatregelen
Quote
registreer - inloggen
registreren - inloggen
Quote
Kan ik ook geld storten vanuit paypal of creditcard?
Nee, FBTC Exchange accepteerd alleen betalingsmethode die niet omkeerbaar zijn.
Paypal kan een stornering doen van uw betaling.
Aaaah DT fout. En een stornering klinkt ook veel ingewikkelder dan het is. Gewoon iets over het feit dat Paypal geen bitcoin gerelateerde betalingen toelaat vanwege het onomkeerbare karakter van bitcoin.

Ik zou graag kunnen klikken op bestaande orders in het orderboek zodat alle velden ingevuld staan in mijn order.

Welke plannen heb je nog qua marketing?
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
June 27, 2013, 10:30:10 AM
#27
Hoi Ben,

In de pdf die ik linkte staat letterlijk:

Code:
Naar huidig inzicht is Bitcoin geen elektronisch geld in de zin van de Wet op het financieel toezicht, onder meer omdat Bitcoins niet zijn uitgegeven in ruil voor ontvangen geld en geen vordering op de uitgever vertegenwoordigen. Daarmee voldoet de Bitcoin in ieder geval niet aan twee van de vier in de wet gestelde vereisten. Bitcoin is ook anderszins geen financieel product in de zin van de wet. [b]Ook de (bemiddeling bij de) aan- of verkoop van Bitcoins is geen financiële dienst, zodat de Wet op het financieel toezicht niet van toepassing is.[/b]

Bitcoin-24 opereerde in Duitsland en Polen waar ze er schijnbaar anders over denken. Ik denk dat je in NL nog wel goed zit met een bitcoin exchange obv bovenstaande. Na deze uitspraken van nota bene de minister van Financiën denk ik dat daar geen probleem gaat zitten..

Waar ik zelf nog wel benieuwd naar ben is de BTW.. Aangezien het geen valuta is, maar een product, valt het dus gewoon onder het hoge BTW tarief (itt fiat). Aangezien de inkoop over het algemeen van particulieren afkomstig is, zal dit dus onder de margeregeling vallen gok ik.. Daar moet in de administratie en facturering wel rekening mee gehouden worden.

punt is dat ze de bitcoins niet zelf aankopen, dus ze vallen m.i. ook niet onder de margeregeling.
Ze faciliteren enkel een dienst, namelijk het ruilen van (virtuele) goederen, namelijk bitcoin, voor geld.
Een beetje zoals eBay dus.

Denk dat ze dus enkel omzetbelasting op hun geinde transaction fees moeten betalen.
sr. member
Activity: 449
Merit: 250
Software developer
June 27, 2013, 10:01:58 AM
#26
Leuk en goed initiatief, de website ziet er goed uit. Zijn er nog plannen om meer crypto valuta te gaan accepteren? (LTC, FTC en dergelijke?)
legendary
Activity: 934
Merit: 1000
June 27, 2013, 05:21:08 AM
#25
Hoi Ben,

In de pdf die ik linkte staat letterlijk:

Code:
Naar huidig inzicht is Bitcoin geen elektronisch geld in de zin van de Wet op het financieel toezicht, onder meer omdat Bitcoins niet zijn uitgegeven in ruil voor ontvangen geld en geen vordering op de uitgever vertegenwoordigen. Daarmee voldoet de Bitcoin in ieder geval niet aan twee van de vier in de wet gestelde vereisten. Bitcoin is ook anderszins geen financieel product in de zin van de wet. [b]Ook de (bemiddeling bij de) aan- of verkoop van Bitcoins is geen financiële dienst, zodat de Wet op het financieel toezicht niet van toepassing is.[/b]

Bitcoin-24 opereerde in Duitsland en Polen waar ze er schijnbaar anders over denken. Ik denk dat je in NL nog wel goed zit met een bitcoin exchange obv bovenstaande. Na deze uitspraken van nota bene de minister van Financiën denk ik dat daar geen probleem gaat zitten..

Waar ik zelf nog wel benieuwd naar ben is de BTW.. Aangezien het geen valuta is, maar een product, valt het dus gewoon onder het hoge BTW tarief (itt fiat). Aangezien de inkoop over het algemeen van particulieren afkomstig is, zal dit dus onder de margeregeling vallen gok ik.. Daar moet in de administratie en facturering wel rekening mee gehouden worden.
hero member
Activity: 826
Merit: 1001
June 27, 2013, 05:10:07 AM
#24
(correct me if I'm wrong)
Als je geen Euros ook houdt hoe kan je een wisselkantoor zijn ?
Snap niet wat je probeert te zeggen.
Ze gaan handelen met Bitcoins, koop en verkoop.
Dat is toch echt een wisselkantoor.
't zal wel een grijs gebied zijn als je de transactie direkt via bijvoorbeeld MtGox doet en een fee eraan overhoud (ala Happycoins), maar het risico van witwassen en drugstransacties is aanwezig, tenzij je alleen kleine transacties toelaat.

Er zijn niet voor niks al bankrekeningen van een aantal exchanges geblokkeerd met heel vervelende gevolgen voor hun klanten. Denk bijvoorbeeld aan Bitcoin-24.
legendary
Activity: 1372
Merit: 1007
1davout
June 27, 2013, 04:38:09 AM
#23
(correct me if I'm wrong)
Als je geen Euros ook houdt hoe kan je een wisselkantoor zijn ?
legendary
Activity: 934
Merit: 1000
June 27, 2013, 04:31:42 AM
#22
Beste Peter,

Weet de ING dat jullie als wisselkantoor voor Bitcoins gaan opereren en hebben jullie een vergunning van de Nederlandsche Bank ?


Hèhè eindelijk iemand die oplet Wink

Ik zal antwoorden: Vast niet!
Even uit nieuwsgierigheid, wat voor vergunning van DNB zou je dan nodig moeten hebben? Volgens minfin zijn bitcoins geen geldig betaalmiddel en vallen ze niet onder de wft. Derhalve ben je geen wisselkantoor maar feitelijk gewoon een webshop.. (correct me if I'm wrong).

Zie ook
https://bitcointalksearch.org/topic/politiek-antwoorden-op-kamervragen-dijsselbloem-228354 en
http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/06/07/antwoorden-op-vragen-bitcoin/antwoorden-op-vragen-bitcoin.pdf
Pages:
Jump to: