Pages:
Author

Topic: Nieuwe Nederlandse exchange van start. - page 3. (Read 9006 times)

donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
June 27, 2013, 04:18:48 AM
#21
Beste Peter,

Weet de ING dat jullie als wisselkantoor voor Bitcoins gaan opereren en hebben jullie een vergunning van de Nederlandsche Bank ?


Hèhè eindelijk iemand die oplet Wink

Ik zal antwoorden: Vast niet!
hero member
Activity: 826
Merit: 1001
June 27, 2013, 01:48:39 AM
#20
Beste Peter,

Weet de ING dat jullie als wisselkantoor voor Bitcoins gaan opereren en hebben jullie een vergunning van de Nederlandsche Bank ?
newbie
Activity: 29
Merit: 0
June 26, 2013, 04:52:21 PM
#19
Hoi GWS24,

Met die advocaat ga ik morgen bellen. ben het met je eens dat hij daar beter naar had moeten kijken. Daar betaal je tenslotte voor. ik pas in ieder geval de naam alvast aan om daar geen misverstanden over te krijgen in de toekomst. Precies de reden dat we een soft-opening doen tot 31 juli.

Ik begrijp je beschermende reactie van eerder deze dag. ik had wel wat gezien van scams maar dat het zo veel gebeurt wist ik niet.
Wij hebben die insteek zeker niet. Sterker nog, we hebben goed bekeken wat er bij bitcoin24 en bitcoin-central is gebeurt en we hebben gedurende het bouwproces daar direct aanpassingen op uitgevoerd dat het ons niet overkomt.

Daarnaast hebben we vergaande protocollen opgesteld om fraude tegen te gaan. We willen namelijk dat Bitcoin HET nieuwe betaalmiddel wordt. Het is toch niet meer van deze tijd als je een leverancier in china betaald het geld pas na 5 a 6 dagen daar is.. (als alles mee zit) Bitcoin is een fantastisch alternatief.

We gaan de punten die je hebt aangedragen de komende dagen zeker aanpassen. We zijn nu druk bezig om two-way authentication erin te programmeren want daar is veel vraag naar.

Zelf denk ik dat vertrouwen moet verdienen. kijk naar een palm invest. iedereen vertrouwde dat ook op de naam en dat ze bij harry mens zaten. Laat iedereen die dat wil klein beginnen en dan kunnen wij laten zien dat we serieus met de exchange werken en iedereen leveren wat we ook zeggen.  Dan bouw je vanzelf een vertrouwensrelatie op met je gebruikers/clienten.

Daarnaast hebben we nog veel goede initiatieven met Bitcoin, echter je moet ergens beginnen. Een solide exchange in Europa is voor ons het startpunt daarvan.

groet peter 
hero member
Activity: 537
Merit: 524
June 26, 2013, 03:13:55 PM
#18
Hoi Peter,

Hulde voor het professioneel reageren zoals je net gedaan hebt. Dat is de soort communicatie die ik verwacht van een bedrijf dus ga daarmee door.

Ik ben het eens met Tyrion dat je even een hartig woordje met je advocaat moet praten want niet alleen moet je de kvk vermelden maar zomaar zelf verzinnen hoe een wet heet kan gewoon echt niet. In het engels heet de wet trouwens Dutch Data Protection Act (bron: http://www.dutchdpa.nl/pages/en_ind_wetten_wbp.aspx). Zoals ik al zei is nederland geen federatie en slaat federal dus helemaal nergens op (advocaat dacht waarschijnlijk aan federal laws in amerika).

Transparantie is verder heel erg belangrijk zodra je een dienst wil gaan aanbieden waar geld mee gemoeid is. Die transparantie slaat vooral op het bedrijf en niet zozeer op de kosten; dus wie zijn jullie, kvk nummer etc (wij zouden daar niet zelf naar moeten hoeven zoeken!). Klanten moeten jullie namelijk wel gaan vertrouwen met zowel fiat als bitcoins en dat is nogal moeilijk zonder enige informatie.

Verder juich ik je initiatief alleen maar toe maar als je al wat langer op dit forum meeleest dan weet je hoeveel scams er gedaan worden door even snel een website op te zetten; daarom dus ook mijn initiele reactie.
newbie
Activity: 29
Merit: 0
June 26, 2013, 02:34:29 PM
#17
Hoi Tyrion70,

klopt inderdaad... peter.

Ik heb in de periode dat we bezig waren met de bouw van de exchange ook veel gelezen over scams. Ik kom zelf uit de hypotheek en verzekering wereld en weet dat transparantie key is in financiele producten. Mijn BV staat nu nog op mijn huisadres en we huren een aantal desks in amsterdam. We zullen op korte termijn naar een eigen pand verhuizen waar ook de bv gevestigd gaat worden.

We hebben altijd de insteek gehad om een betrouwbare, veilige en snel werkende exchange op de markt te zetten. Simpelweg omdat we denken dat daar behoefte aan is.

We zullen het kvk nummer opnemen in de contactgegevens.

We zijn nu ongeveer 9 maanden aan het voorbereiden en aan het programmeren, met als missie om de grootste exchange van Europa te worden. 
Ik ben ervan overtuigd dat de mensen die onze exchange omarmen het als zeer prettig zullen ervaren om bij ons hun Bitcoins te verhandelen of te bewaren.

Ik hoop net als iedere Bitcoiner dat Bitcoin het betaalmiddel van de toekomst wordt. Ik ben daarom ook 3 juli aanwezig bij de meeting in amsterdam om te kijken waar ik mijn steentje kan bijdragen om dat te bereiken.


groet peter. 
legendary
Activity: 934
Merit: 1000
June 26, 2013, 01:31:18 PM
#16
Hoi Peter (gok ik dan Smiley)

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Bitcoiners zijn denk ik nu eenmaal een beetje paranoide. Vaak ook met goed recht als je ziet hoeveel pogingen tot scams er gedaan worden.

Qua transparantie; reden van mijn wantrouwen is dat ik wat simpele zoek queries niet kon rijmen met de gegevens op de site. Het geeft nu eenmaal wat meer vertrouwen als er een degelijk bedrijf achter een site als deze zit. Toen ik zocht op de domeinnaam zag ik Larmit staan; als je zoekt op Larmit kom je onder andere een opgeheven BV tegen. Dat tezamen met allerlei Social Media accounts die ongebruikt zijn deden mij denken aan het kopen van een fictieve identiteit. (Ja dat kan tegenwoordig).

Verder is het wettelijk verplicht om op zijn minst je kvk nummer te noemen in bedrijfscorrespondentie (waaronder ook een website verstaan wordt):
http://www.kvk.nl/ondernemen/financien/administratie/bedrijfscorrespondentie/

Als laatste de nog onbeantwoorde vraag; de correspondentiegegevens op de website(Amsterdam) komen niet overeen met de vestigingsgegevens van de kvk (Woubrugge).

Als je eea door een advocaat hebt laten checken is het in elk geval tijd voor een pittig gesprek met hem/haar.

Groet
newbie
Activity: 29
Merit: 0
June 26, 2013, 01:20:21 PM
#15
Mijn excuses voor het niet direct reageren. We zijn tenslotte nog druk met alle opmerkingen en vragen te verwerken in de site.

ik zal punt voor punt reageren op jullie posts.

De kvk gegevens op de site:
ik zie niet de meerwaarde in van het vermelden van de kvk gegevens. Iedereen die het wil weten kan op de site van de kvk "FBTC" intikken en vind mijn beheer bv die achter de site zit.

Een gedeelte van de FAQ in het engels:
Het enige gedeelte van de FAQ dat in het engels is gaat over Bitcoin. Ik vond dat zo een goed geschreven stuk dat ik het inderdaad gekopieerd heb van internet en het niet noodzakelijk vond om dat om te zetten naar het nederlands. 

'Federal Data Protection Act' in het kopje privacy van de terms of use:
De vrije vertaling van wet bescherming persoonsgegevens is "Personal data protection act" Na overleg met de advocaat is besloten om van "personal" Federal te maken. Reden hiervan is dat iemand die buiten nederland woont geen draagkracht vindt in "personal data protection act" Alsof je enkel persoonlijk verantwoordelijk bent om de data te beschermen.

Ik heb inderdaad tot april 2012 bij Zuka gewerkt. Het bedrijf is door de eigenaren verkocht en een nieuwe eigenaar, die heeft daarna niets met de site gedaan. ( het opkopen van een concurrent om hem uit de markt te halen) In mijn zzp activiteiten als operations manager voor Zuka heb ik daarvoor een twitter en facebook account aangemaakt. Nadat ik mijn werkzaamheden bij Zuka heb gestaakt en Zuka verkocht werd zijn ook de facebook en twitter accounts gesloten. Ik zie niet in dat het sluiten van een facebook en twitter account die niet meer gebruikt worden als iets raars.
Laat ik erbij vermelden dat ik nooit eigenaar ben geweest van Zuka. ik was daar als zzper ingehuurd.

Na mijn activiteiten bij Zuka ben ik samen met een aantal programmeurs begonnen om websites te bouwen voor bedrijven. Doordat we in aanraking zijn gekomen met Bitcoin is het plan ontstaan om een exchange te bouwen en te lanceren.

Transparantie: Ik ben van mening dat we heel transparant te werk gaan. We vermelden netjes alle kosten die er zijn en hebben geen verborgen kosten. We zijn lange tijd bezig geweest om een solide platform te bouwen. Wij proberen juist omdat we Bitcoin omarmen een gedegen platform op de markt te zetten.

ik ben natuurlijk bereid om andere vragen of opmerkingen netjes te beantwoorden.



 
legendary
Activity: 934
Merit: 1000
June 26, 2013, 12:29:08 PM
#14
Ik zeg scam vooralsnog.

Ik wilde het niet zo hard zeggen Smiley maar ik zou me niet registreren met een hergebruikte username en wachtwoord vooralsnog.. OP is ook erg stil, dat draagt ook niet bij..

Sowieso lijkt Peter Larmit alleen maar inactieve hyves/facebook/twitter accounts te hebben en te werken bij zuka.nl waar een centos testpagina op staat..
legendary
Activity: 1372
Merit: 1007
1davout
June 26, 2013, 12:18:10 PM
#13
Ik vraag me even af waarom er geen kvk informatie op de site vermeld wordt. Het contactadres lijkt het adres te zijn van de hosting provider denit hosting of zit je toevalllig in hetzelfde pand? Is het bedrijf achter de site larmit beheer bv?

Zou ik ook willen weten.
hero member
Activity: 537
Merit: 524
June 26, 2013, 11:58:02 AM
#12
en waarom is een gedeelte van de FAQ in het engels? Lijkt daardoor op een copy paste actie van een andere site. Sowieso is het nederlands op de site en in de eerste post op een aantal punten niet erg goed. Niet dat ik nou zo goed nederlands type maar van een bedrijf dat vertrouwen wil kweken verwacht ik wat beters.

Edit: Wel een goed initiatief trouwens maar een groot punt bij dit soort diensten is gewoon dat klanten vertrouwen moeten krijgen in de dienst en op het moment heb ik dat nog niet. Zeker gezien alle scams op dit board moet een nieuwe aanbieder van dit soort diensten compleet transparant zijn; zie ook de punten hierboven aangehaald.

Edit2: En wat is de 'Federal Data Protection Act' in het kopje privacy van de terms of use? Als ik daar op google krijg ik een wet in zwitserland. Volgens mij moet je als nederlands bedrijf voldoen aan de Wet bescherming persoonsgegevens http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/wat-regelt-de-wet-bescherming-persoonsgegevens-wbp.html

Ik zeg scam vooralsnog.
legendary
Activity: 934
Merit: 1000
June 25, 2013, 05:48:27 PM
#11
Hallo Peter,

Mooie site,

Ik vraag me even af waarom er geen kvk informatie op de site vermeld wordt. Het contactadres lijkt het adres te zijn van de hosting provider denit hosting of zit je toevalllig in hetzelfde pand? Is het bedrijf achter de site larmit beheer bv?

Verder doen de teksten mij wat onnatuurlijk aan, maar dat kan aan mij liggen.

Groet,
full member
Activity: 146
Merit: 100
June 25, 2013, 03:48:50 PM
#10
Ik zal de site zo testen
sr. member
Activity: 300
Merit: 250
June 25, 2013, 03:39:38 PM
#9
Zijn jullie nu de eerste nederlandse exchange ?

pm gestuurd.
legendary
Activity: 1470
Merit: 1000
Want privacy? Use Monero!
June 25, 2013, 02:15:02 PM
#8
zal het volgende week eens checken. 0.45% is weinig

Wordt dat bedrag altijd in EUR afgerekend, of is het in de currency van de transactie ?
(dus als je BTC koopt, 0.45% van het BTC bedrag; als je BTC verkoopt, 0.45% van het EUR-bedrag)

member
Activity: 97
Merit: 10
June 25, 2013, 01:03:51 PM
#7
Ziet er goed uit Tongue

newbie
Activity: 29
Merit: 0
June 25, 2013, 11:03:52 AM
#6
Wij hebben in overleg met ING gekozen voor een extra validatie in Ideal transacties. Bij ons is ideal rechtstreeks aan ING gekoppeld. Wellicht dat ING het dan beter kan controleren. Wij hadden in ieder geval geen enkel probleem met de implementatie van Ideal.

sr. member
Activity: 404
Merit: 252
June 25, 2013, 09:54:28 AM
#5
Weet dat het mollie netwerk met bitonic nog aardig wat problemen had om dit geheel met de bank rond te krijgen met hun exchange website. Misschien dat banken anders over bitcoin gaan denken nu en het accepteren zodat ze toch nog zicht op een deel van de transacties kunnen houden. Smiley
newbie
Activity: 29
Merit: 0
June 25, 2013, 07:44:25 AM
#4
Natuurlijk. We hebben in overleg met ING extra veiligheidsmaatregelen getroffen.


legendary
Activity: 1372
Merit: 1007
1davout
June 25, 2013, 06:58:49 AM
#3
Weet ING dat het een Bitcoin exchange is ?
newbie
Activity: 29
Merit: 0
June 25, 2013, 06:20:09 AM
#2
Waarom FBTC Exchange?

Transparant

0.45% trading fee.
Duidelijke voorwaarden.
Geen verborgen Fees.

U kunt gebruik maken van een geavanceerd wallet systeem
en trading platform, hoogstaand doch eenvoudig in gebruik.

Fast trading

Geavanceerde trading-engine.
Directe trading.
Snelle stortingen en uitbetalingen.

We leveren real-time trading
zodat u marginaal kunt traden

Veilig

De meeste van uw Bitcoins worden veilig offline bewaard.
Nederlandse exchange met Nederlandse bankrekeningen.
Uitgebreide beveiligings maatregelen.

Kosten noch moeite zijn gespaard om
ervoor te zorgen dat uw Bitcoins veilig zijn.
Pages:
Jump to: