Pages:
Author

Topic: Scrypt ASIC - page 3. (Read 16675 times)

legendary
Activity: 1050
Merit: 1007
Live like there is no tomorrow!
January 19, 2014, 07:35:13 PM
#29
Ik heb de post ook gezien. Deze heb ik hieronder even geciteerd.  Ziet er allemaal leuk uit, maar ik ben benieuwd wanneer de eerste worden geleverd. Ik heb er geen ge-pre-orderd, maar ik hoop dat ik daar geen spijt van krijg.

Hey all, latest news:

Progress by our engineering partners has been picking up fast and a quick update for the week's end is as follows:

Engineering Update

-       ASIC design has been more optimized and frozen.

-       ASIC Synthesis & Physical design is going on. Tape out target end of march.

-       Provision for MBIST and boundary scan for DFT has been done.

-       Architecture of Mining Board design has been finalized and design has been started.

-       Sitara ARM AM335x Processor from TI for Host Board has been finalized and design has been initiated.

-       Provision of power consumption & temperature on the LCD display has been incorporated.

Mechanical Update

-       Eliminated switch from the enclosure. All the input and set up will be done through web pages just like a router.

-       Enclosure material will be of Aluminium.

-       Universal power supply has been identified for 5mh design.

-       5Mh box will be 1u but much smaller in size ( easy for transportation, likely half of 19” rack).

-       Power figures as of now are looking good

o    5Mh<=70 watts

o    25Mh<=300 watts
hero member
Activity: 657
Merit: 500
MΣC
January 19, 2014, 04:42:22 PM
#28
Over dat energieverbruik, toevallig vandaag een update van Alpha-T in de mail gehad:

-       Power figures as of now are looking good
o    5Mh<=70 watts
o    25Mh<=300 watts


sr. member
Activity: 324
Merit: 250
January 19, 2014, 01:56:28 PM
#27
Eventjes een update.

Flower Technology wil hetzelfde pad als Alpha-t op gaan. Ook Flower Technology hebben een partner die het designproces van de chip/bord voor hun laten doen. Flower Technology heeft als partner EnSilica, ik heb dit zelf nagevraagd bij EnSilica omdat hier wat verwarring over was. Pre-orders hiervoor zullen binnenkort openen.
Ze zullen 1 product aanbieden: Een 10 Mh/s asic die 300 watt verbruikt en 1900 dollar moet gaan kosten. In vergelijking met Alpha-t is het energieverbruik een stuk slechter maar de prijs per kh/s een stuk beter. Het energieverbruik is voorzichtig berekend en waarschijnlijk gaat dit lager uitvallen.

Ik dacht dat het Fibonacci project van Jasinlee binnen een paar weken ook een aankondiging doen, maar dat weet ik niet zeker meer. Er wordt nogal veel in hun topic gepost.  Tongue
sr. member
Activity: 263
Merit: 250
I like helping people
January 11, 2014, 03:00:36 PM
#26
If anyone wanted one of the big Viper's (25Mh/s), I'm selling my spot here:

https://bitcointalksearch.org/topic/sell-viper-scrypt-miner-25mhs-front-of-line-pre-order-spot-410595
legendary
Activity: 1050
Merit: 1007
Live like there is no tomorrow!
January 05, 2014, 06:15:03 PM
#25
Het uiterlijk zelf boeit me nog niet zoveel, maar voor zover ik weet heb ik nog nergens dergelijke apparatuur (evt zonder case of omhulsel) ook zien werken.  Mocht dit binnenkort wel het geval zijn, dan vind ik het allemaal best interessant.
hero member
Activity: 657
Merit: 500
MΣC
January 05, 2014, 05:35:34 PM
#24
Och, als ik een beta maak, maak ik iets dat werkt en het uiterlijk komt later wel. Je gaat toch geen klauwen met geld uitgeven aan een model terwijl je nog aan het testen bent?! Ofwel, natuurlijk is het gefotoshopped, dat zeggen ze zelf ook warempel.
legendary
Activity: 1022
Merit: 1007
Sooner or later, a man who wears two faces forgets
January 05, 2014, 03:03:58 PM
#23
Ik denk dat dit een grote scam is.
Als je kijkt naar de ontwerpen die ze posten zie je hoe zwaar gephotoshopped zijn.
Als je een beta hebt is deze al gemaakt en post je daar foto's van, geen gephotoshopte.

Anyway, moesten ze echt zijn zou ik wel een aanschaffen, maar dit pas na dat ze effectief geleverd hebben.
full member
Activity: 224
Merit: 100
January 05, 2014, 09:24:54 AM
#22
Ter info, je kunt nu preorderen bij alpha: https://alpha-t.net/shop/

Erg interessant. Wie weet eens wat vrienden bij elkaar trommelen om gezamenlijk zo'n ding aan te schaffen (van 5 mh/s). Het zou mij fantastisch lijken om zo'n ding te hebben draaien.

Ik zie alleen nog nergens video's van werkende Scrypt ASIC apparatuur, zijn deze er al wel? Zo'n met de computer gemaakt plaatje zegt natuurlijk niets, en €1500,- voor een lege DVD-speler (want daar vind ik ze op lijken ^^) is natuurlijk teveel geld.

dat komt ook omdat het rackmountable servers zijn. (perfect wat ik zoek)

Ik ben nog serieus aan het twijfelen welke van de 3 grote spelers ik ga in gaan investeren.

Momenteel is er geen werkende scrypt asic hardware, maar het zou wel leuk zijn mochten er filmpjes komen.

legendary
Activity: 1050
Merit: 1007
Live like there is no tomorrow!
January 05, 2014, 08:43:30 AM
#21
Ter info, je kunt nu preorderen bij alpha: https://alpha-t.net/shop/

Erg interessant. Wie weet eens wat vrienden bij elkaar trommelen om gezamenlijk zo'n ding aan te schaffen (van 5 mh/s). Het zou mij fantastisch lijken om zo'n ding te hebben draaien.

Ik zie alleen nog nergens video's van werkende Scrypt ASIC apparatuur, zijn deze er al wel? Zo'n met de computer gemaakt plaatje zegt natuurlijk niets, en €1500,- voor een lege DVD-speler (want daar vind ik ze op lijken ^^) is natuurlijk teveel geld.
sr. member
Activity: 324
Merit: 250
January 05, 2014, 08:32:39 AM
#20
Jup, en dat niet alleen.

Ltcgear.com is ook aan het verkopen voor producten die begin februari worden verzonden! ltcgear.com verkocht hiervoor alleen shares.
De verkopen zijn nu nog tickets van 1 dollar, dit om de hoeveelheid geïnteresseerden te bepalen. De werkelijke prijs word in een van de komende dagen bekend gemaakt.
full member
Activity: 154
Merit: 100
January 05, 2014, 12:40:16 AM
#19
Ter info, je kunt nu preorderen bij alpha: https://alpha-t.net/shop/
sr. member
Activity: 324
Merit: 250
December 30, 2013, 12:48:52 PM
#18
Even nog een mededeling van de ontwikkelingen:

-Jasinlee van Fibonacci Scrypt Asic project geeft aan dat ze eerder dan alpha-t leveren (maar waarschijnlijk wel duurder)
-Brock van Flower TEchnology zegt ook een prijs van onder 0,30$ per kH/s te kunnen leveren, levertijd nog onbekend
-Alpha technology heeft een mooi renderplaatje van hun miner uitgebracht. De sfeer in hun topic is alleen negatief door de slechte voorwaarden bij de pre-orders (je krijgt over zoveel maand maar xx% van je bedrag terug als je je order annuleert) Maargoed het kunnen net zo goed trolls zijn, voorwaarden bij butterfly labs zijn nog slechter. http://t.co/16I87gdDY2
member
Activity: 112
Merit: 10
December 30, 2013, 06:57:53 AM
#17
Je kan natuurlijk ook met je scrypt asic een gokje wagen op een nog niet verhandelbare coin. Meermalen gezien dat het hard kan gaan (Doge, Cat, Earth). Echter zijn de prijzen op dit moment wel jammer en de levertijd al helemaal.
newbie
Activity: 29
Merit: 0
December 28, 2013, 01:24:19 PM
#16
redelijk kostelijk inderdaad. Ik ken een paar mensen waarmee we misschien samen gingen leggen om er dan één te kopen. Maar ik weet niet of we aan deze bedragen gaan geraken. Is echt wel veel geld.

Ik zou ook mee investeren ;-).
Ps: ben zowiezo iets van plan. maar meer info vertel ik je wel op de meeting Smiley
full member
Activity: 154
Merit: 100
December 25, 2013, 04:44:18 AM
#15
De prijs valt enorm mee, maar de verwachte leverdatum ligt wel erg ver weg.
Die Fibonacci vind ik veel te duur, maar ze leveren wsl wel veel eerder. Crypto Industries levert misschien ook nog wel sneller (Q1 2014 zeggen ze).

Het wordt toch weer een gokje op welk paard je moet wedden hier....
sr. member
Activity: 324
Merit: 250
December 24, 2013, 06:48:16 AM
#14
De prijzen zijn bekend en vallen reuze mee.
https://alpha-t.net/news/development-update-23122013/ of https://litecointalk.org/index.php?topic=2859.msg81578#msg81578

Quote
Viper-5mh/s which can hash at minimum 5 MH/s: £1350 (inc VAT) Deposit- £405 (inc VAT)
Viper-25mh/s which can hash at minimum 25 MH/s: £5450 (inc VAT) Deposit- £1635 (inc VAT)

Ze verwachten alleen pas te leveren in Q2/Q3 2014.

De concurrentie "Fibonacci Scrypt ASIC Miners" gaf eerst aan om te prijzen rond 0,9$/khs. Alpha-T gaat daar ruim onder zitten.
sr. member
Activity: 324
Merit: 250
December 19, 2013, 01:24:27 PM
#13
Persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat zo'n apparatuur ontwikkeld wordt, daar valt voor menig GPU miner niet tegenop te minen gezien de stroomkosten.. Nja, dat wordt dan wachten op coins met een algoritme die dergelijke apparatuur niet aankan.

Werd er van litecoins eerst ook niet gezegd dat dat CPU only was? Misschien kun je straks wel quark minen met je GPU's Wink.
legendary
Activity: 1050
Merit: 1007
Live like there is no tomorrow!
December 19, 2013, 07:28:41 AM
#12
Persoonlijk vind ik het een beetje jammer dat zo'n apparatuur ontwikkeld wordt, daar valt voor menig GPU miner niet tegenop te minen gezien de stroomkosten.. Nja, dat wordt dan wachten op coins met een algoritme die dergelijke apparatuur niet aankan.
full member
Activity: 224
Merit: 100
December 19, 2013, 06:18:32 AM
#11
Het grote voordeel aan asics bij bitcoin is dat ze een betere hashrate konden neerzetten voor een betere prijs.

een paar duizend euro voor 80 gigahash was veel, maar met traditionele hardware niet mogelijk voor die prijs.

alpha hoopt op een paar onwetende mensen die even 4500 euro willen neertellen voor 5kh/s... zo hun verkoop boosten en tenslotte op die manier betere hardware kunnen produceren.

Ik heb het al meermaals gezegd over scrypt asics: Hoelang zullen ze interessant zijn voor de huidige markt, als je weet dat nieuwe generaties gpu's er al aan zitten te komen...

AMD is en blijft een bedrijf die elk jaar met een nieuwe product lijn uit komt.
voor hetzelfde merken zijn ook de scrypt op en komen ze zelf af met een gpu die een shitload aan shaders heeft.... dan kan je voor 400 euro 2kh/s kopen...

grtz
hero member
Activity: 657
Merit: 500
MΣC
December 19, 2013, 06:10:47 AM
#10
Met de huidige Litecoin prijs in gedachten (ja, er zijn andere muntjes, maar Litecoin is wel de maatstaf toch), en de boost die dergelijke apparatuur gaat geven in difficulty, en de concurrentie zal ergens in 2014 ook nog eens wat apparatuur op het netwerk slingeren ofwel nog meer difficutly... Da's best prijzig spul dan
Pages:
Jump to: