Gevinstbeskatning på 28 % høres jo greit nok ut, men hva betyr det egentlig at man skal betale mva? Dvs., i hvilke situasjoner skal man i såfall betale dette? Når man har gravd frem bitcoins og selger de på f.eks. bitstamp, skal man da betale både 28 % gevinstskatt + 25 % mva?
Nå skal man heldigvis ikke betale MVA av handel med utlandet... Så du trenger neppe å betale moms på salg til noen utenfor Norge. Det er Sturle og andre som selger BTC til folk i Norge som vil bli ramt.
Det er faktisk
mva på kjøp av elektroniske tenester frå utlandet. Elles kunne vi enkelt ha omgått dette ved å registrere eit firma i Sverige og gjere handelen derifrå.
Eg gjer all handel som privatperson fram til eg har fått eit vitugt svar frå Skatteetaten på spørsmåla eg sendte dei våren 2011 med oppfølgingsspørsmål i 2012. Det er ikkje mva på handel mellom privatpersonar. Men det tilseier at eg ikkje kan drive næringsmessig, so det kjem ingen nettbutikk frå mi side på ei stund til. Eg driv på hobbybasis ved sidan av full jobb, utan reklame eller nokon vanleg butikk, berre sal til kontaktar via IRC og e-post, ikkje faste opningstider, osv. Ikkje noko som kan gi aktiviteten næringsmessig preg. Slik ikkje-næringsmessig handel kan eg drive med som privatperson. Det var rådet eg fekk frå Skatteetaten i 2011 etter at omsetninga mi hadde passert 50000 kroner som vanlegvis er grensa for mva-plikt.
Det er for å stoppe handelen innenlands, ser det ut til. Min veninne nevnte også at den juristen som hadde satt seg best inn i det og forsøkte å forklare hva BTC er i en rapport ( som jeg forsøker å få fatt i) totalt avviste MVA tanken. Så dette er enten bevist politik eller så er det bare en gjeng med 60 åringer som ikke fatter noe. Jeg heller til det siste, siden konspirasjonsteorier ikke helt er min stil...
Når eg les skattelova kan eg ikkje forstå at det skal vere formueskatt på tenester. Formueskatt er det på eigedom og pengar som andre er skuldige deg (til dømes bankinnskot). Ei teneste er noko som vert utført der og då, ikkje eigedom. Du betaler til dømes ikkje formueskatt for kinobillettane du har kjøpt i løpet av året, for Spotify-abonnementet eller for ferien du tok for å samle krefter til arbeid du kan gjere neste år. Her har dei plukka frå ulike hyller for å skattleggje mest mogeleg, og juridisk held det neppe mål.