Pages:
Author

Topic: SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING (BTC Exchange) - page 4. (Read 47776 times)

KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING
Varning!!

Ett flertal falska fakturor har blivit utskickade där bedragare utger sig för att vara Tele2 Kundsupport och ber mottagaren att betala in 195kr till FYB Sveriges Bankgironummer. Dessa fakturor är falska och kommer inte från oss på FYB-SE.

Detta är hur den falska fakturan ser ut.
OBS har du fått en sådan faktura betala den inte!

http://www.svenskhandel.se/Bilder/Fakturakopior%20-%20Varningslistan/tele2kapad.pdf

Har du mottagit en sådan faktura betala den inte. Om du redan gjort betalningen ber vi dig kontakta oss via ”Kontakt” fliken här på hemsidan.

Mvh
FYB-SE Teamet

Warning!!

Several false invoices have been sent out where fraudsters pretend to be Tele2 Customer Support and ask the recipient to pay 195kr to FYB SVERIGE Bankgiro number. These invoices are fake and does not come from us at FYB-SE.

This is how the false invoice looks.
NOTE: you have got such an invoice, DO NOT PAY!

http://www.svenskhandel.se/Bilder/Fakturakopior%20-%20Varningslistan/tele2kapad.pdf


If you have received such a bill, DO NOT pay it. If you already made ​​the payment, please contact us via the "Contact" tab on this website.

Regards,
FYB-SE Team
KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING
Uppdatering:

Yasitha Chinthaka har utvecklat en fristående Android App (FYB-SE Connect) som låter dig ansluta till ditt FYB-SE-konto via API.
Om du gillar appen kan du ge feedback eller donera en slant om till honom för hans arbete.

Update:

Yasitha Chinthaka has developed a standalone third party Android App (FYB-SE Connect) to connect with your FYB-SE account,
feel free to give him feedback and donate if you like his work.

Mvh,
FYB-SE Team
KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING
UPDATE:

We have added some extra features to our trade page. It now places a hold on the available balance when an order is placed. The display prompt shows available balances in BTC & SEK and also display (via prompt) total credit, total debit and commission pertaining to the purchase/sale.

Pending orders are shown at the bottom of the page and may be cancelled at will.


Any feedback is appreciated.

Mvh,
FYB-SE Team
KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING
Finns det någon begränsning på hur mycket btc jag kan ha på kontot utan att verifiera mig? Eller är begränsningen endast på SEK?

Det ser ut som vi redan besvarat din fråga via support mailen, om inte kontakta oss gärna via vår hemsida.
Om någon annan har funderingar eller frågor kontakta oss gärna via vår kontaktform på vår hemsida.
Mvh
FYB-SE Teamet
member
Activity: 89
Merit: 10
Finns det någon begränsning på hur mycket btc jag kan ha på kontot utan att verifiera mig? Eller är begränsningen endast på SEK?
KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING
Tydligen skiljer sig våra åsikter åt, omfamna mångfalden Wink

Vår affärsplan är som sådan, att valet att bedriva affärer med oss är helt och hållet upp till dig.



PS: Plus if you really break it down (intl Bankwire fee + currency exchange fee + Deposit fee + trade fee + withdrawal fee + our prices are lower than any other option currently available > 0.8%) Still a viable option Smiley
newbie
Activity: 21
Merit: 0
Bara att ni skriver "SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING" i titeln på tråden är ju förfärligt i min mening.

Hur rättfärdigar ni 0.8% (1.6% per trade) i avgift när Kraken kör med 0.2-0.3% och Bitstamp 0.6%, varför välja er istället för någon av dem?



KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING
UPDATE!!

Yesterday, MtGox brought to the limelight an old Bitcoin protocol flaw which some of their users were exploiting to trick MtGox into crediting Bitcoins after having withdrawn them. The flaw is known as Transaction Malleability. FYB-SE is not affected by this issue.

Unfortunately, because of this flaw being brought to the limelight, a douchebag bot has appeared on the Bitcoin network actively mutating any transaction it can. This has the effect of "confusing/tricking" the full Bitcoin clients which form the backbone of the Bitcoin network to incorrectly report wallet balances which can prevent wallets from sending out coins because the mutated transactions will cause the client to debit it's balance twice, once when sending the original transaction and once when the mutated transaction gets included in a block. Furthermore, the bitcoin clients will create invalid transactions as they try to spend their original unmutated outputs, which will never be accepted on the blockchain.

As for what this means for you,
1)Your Coins are safe and not lost. The problem only confuses the Bitcoin software which is preventing normal operation.
2)Withdrawals are halted until this issue is fixed in the main client by Bitcoin devs, issue is trivial and should be fixed soon.
3)Withdrawals in the previous 24-36hrs may give invalid transaction reference urls, but the coins should still reach your address.

EDIT: BTC withdrawals back up! Smiley
newbie
Activity: 13
Merit: 0
Har nu testat tjänsten och den fungerar förvånansvärt smidigt och snabbt

1. Satte in 610 SEK till deras konto natten mellan söndag och måndag
2. Fick ett bekräftelse mail runt kl 14 att mina pengar hade satts in på mitt konto
3. Klockan 16.30 ungefär så köpte jag 1 BTC för 610 SEK, fick 0,992, avgiften låg på 0,008BTC
4. Valde att ta ut mina BTC's till en annan wallet, vilket tog ungefär 5 sek, sedan så fanns de där

Om man inte handlar från en escrow eller en som handlar med SEK -> BTC eller tvärtom utan använder typ btcx så rek. jag att byta.
Sedan så har ju btcx ett full användargränssnitt på svenska och andra bra funktioner!

610 SEK var da enormt billig for 1 BTC!
Kurs pr. i dag: kjøp: 954.50501 USD sal: 955.00000 USD = 6224.02 SEK

Det är ju lätt att man glömmer bort det med dagens höga pris, men så nyss som 2011 kunde man köpa bitcoins för under $1 stycket, och för ungefär ett år sedan var priset ca $14.

Det får en ju undra vad som händer med priset i framtiden?

http://blockchain.info/sv/charts/market-price?timespan=all&showDataPoints=false&daysAverageString=1&show_header=true&scale=0&address=
sr. member
Activity: 263
Merit: 250
Har nu testat tjänsten och den fungerar förvånansvärt smidigt och snabbt

1. Satte in 610 SEK till deras konto natten mellan söndag och måndag
2. Fick ett bekräftelse mail runt kl 14 att mina pengar hade satts in på mitt konto
3. Klockan 16.30 ungefär så köpte jag 1 BTC för 610 SEK, fick 0,992, avgiften låg på 0,008BTC
4. Valde att ta ut mina BTC's till en annan wallet, vilket tog ungefär 5 sek, sedan så fanns de där

Om man inte handlar från en escrow eller en som handlar med SEK -> BTC eller tvärtom utan använder typ btcx så rek. jag att byta.
Sedan så har ju btcx ett full användargränssnitt på svenska och andra bra funktioner!

610 SEK var da enormt billig for 1 BTC!
Kurs pr. i dag: kjøp: 954.50501 USD sal: 955.00000 USD = 6224.02 SEK
KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING

Hi,


We are proud to present our API (Beta) to the Bitcoin community!! Enjoy having a go at it Smiley -- http://docs.fyb.apiary.io/



Also, our team at FYB would like to wish our users & all a very happy, successful & prosperous 2014!!


Best,
FYB-SE Team

***************

Hej!


API är nu tillgänglig som BETA!! -- http://docs.fyb.apiary.io/


Vi på FYB-SE vill önska våra kunder en god fortsättning på 2014!!

Mvh,
FYB-SE Teamet
KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING
UPPDATERING:

Vi accepterar numera betalningar via TransferWise!

******************

UPDATE:

We now accept payments via TransferWise!!

Happy trading!!

Mvh,
FYB-SE Teamet

EDIT:


Vi tar inte emot överföringar via TransferWise längre, De är inte autentiserade att göra överföringar till Bitcoin relaterade företag på grund av bank begränsningar.

We are no longer accepting incoming wires via TransferWise, as they are not authorised to associate with bitcoin related businesses at this moment due to banking limitations.

Mvh,
FYB-SE Teamet
KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING
UPPDATERING:

Det har kommit till vår kännedom att ett flertal bedrägeritransaktioner har blivit överförda som nationella direktöverföringar till vårt internationella bankkonto. Det bankkontot är endast till för INTERNATIONELLA INSÄTTNINGAR.

För att förhindra nationella insättningar på det kontot kommer vi hädanefter rapportera alla nationella direktöverföringar till Finanspolisen, alla framtida direktöverföringar kommer misstänktas som bedrägeri och stoppas tills vidare instruktioner har mottagits.

För tillfället erbjuder vi endast bankgiro till våra svenska kunder, men vi planerar att införa andra möjligheter att göra överföringar inom en snar framtid. Dessa åtgärder tas i bruk för att förhindra möjligheterna till bedrägeri och penningtvätt och för att skydda våra kunder mot illegala aktiviteter.

Vi hoppas Bitcoin samfundet har samma åsikt som oss i detta.

Happy Trading!!

Mvh,
FYB-SE Teamet

—————————————

UPDATE:

It has been brought to our attention that several fraudulent transactions are being sent to FYB-SE via direct bank transfer to the international deposit bank account. The international bank account is only for INTERNATIONAL DEPOSITS!

To be clear - we are reporting ALL direct local transfers to the international bank account to the Finanspolisen, all direct deposits will be considered suspect.  Furthermore, ALL direct local transfers to the international account shall be frozen till further instructions are obtained.

For now, we only offer local deposits via bankgiro for our Swedish customers, and we are looking to add a few other options in the near future. These measures are in place to prevent the possibility of fraud and ML and to protect our customers from illicit activities.

We do hope the bitcoin community is with us on this stance.

Happy trading!

Sincerely,
FYB-SE Team
newbie
Activity: 3
Merit: 0
satte in 20 kr för att testa. dom kom in ca 32h senare och nu har jag försökt att köpa BCT i ca 2 dagar for ganska mycket högre än rek. pris.
finns det en undre gräns för hur mkt man kan köpa? 20kr är ingenting men jag har lagt en order på nästan 25% högre pris än nuvarande ordrar, ändå får jag inte köpa.

Satte in 0.8 idag på fybses från kapiton. Är nöjd men känns dock som att Fybses måste uppdatera sin layout på sin sisda
member
Activity: 102
Merit: 10
satte in 20 kr för att testa. dom kom in ca 32h senare och nu har jag försökt att köpa BCT i ca 2 dagar for ganska mycket högre än rek. pris.
finns det en undre gräns för hur mkt man kan köpa? 20kr är ingenting men jag har lagt en order på nästan 25% högre pris än nuvarande ordrar, ändå får jag inte köpa.
full member
Activity: 154
Merit: 100
samma erfarenhet som nordicbtcminers,

överförde 600SEK via Swedbank, pengarna fanns på FYB ca 24 timmar senare , köpte ~0.5btc, överförde till egen plånbok. Rätt så smidigt. Sen att språket är lite sådär gör inte mig något, knappast så att många andra, t.ex. mtgox eller btc-e , inger något större förtroende.
KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING
ZERO TRADE FEES!!!

Happy trading!!

Mvh,
FYB-SE Teamet

*EDIT*

Offer has ended!
KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING
*UPPDATERING*

1/ Insättning via Bankgiro!
 Alla insättningar framöver kommer vara via Bankgiro.

2/  Vi accepterar internationella insättningar från och med nu!
Inga avgifter för EU* länder (förutom Danmark)
Insättningar från icke EU land medför en bankavgift på 30SEK

*EDIT*

3/ Från och med nu hanterar vi internationella uttag!
    Låga bank AVGIFTER till EU land och flera andra länder.

   (30 SEK Bankavgift för insättningar från EU länder, 50 SEK bankavgift för insättningar icke EU länder)
    


Alla utländska valuta insättningar konverteras Gratis till SEK med
konkurrenskraftiga priser!


Miners/Traders/vem som helst med BTC, kan nu sätta in pengar på sitt konto, sälja BTC
och överföra pengarna till deras angivna konto. Varje internationellt uttag kommer att konverteras från
SEK till den valuta du vill och skickas ut samma dag som begäran görs. Det tar ca 2-5 bankdagar för internationella
uttag att överföras till angivet konto.

Vi vill tacka alla de som redan har börjat använda våra tjänster och för att visa det erbjuder vi
GRATIS KÖP OCH SÄLJ / FREE TRADING  i 48 timmar från 2013/09/12-2013/09/13  


Du är välkommen att besöka vår webbplats och ge oss dina synpunkter. Alla eventuella förslag kommer uppskattas.
Ser fram emot en lång och intressant framtid för Bitcoins, som vi är glada över att vara en liten del av.


Mvh
FYB-SE Teamet

_______________________________________________________________________________ ____________________________________

(In English)
*UPDATE*

1/ Deposits via Bankgiro!
    All deposits henceforth shall be via Bankgiro.

2/ We accept INTERNATIONAL deposits!
    NO FEES for EU* deposits! (EXCLUDING Denmark)
    Bank imposed fee of 30Kr for NON-EU deposits.

3/ We process INTERNATIONAL withdrawal!
    LOW FEES to EU countries!
   (Bank imposed fee of 30kr for EU countries and 50kr for others)

Any funds sent/requested will be converted, free of course, to SEK @
competitive rates!!


Miners/Traders/Anyone with BTC can now fund their account, sell the BTC
and withdraw the money to their preferred account. Every international
withdrawal will be converted from SEK to the currency of your choice and
sent out the same day as the request is made. It takes about 2-5 BANK
days to receive the money in the preferred account WORLDWIDE.

We do extend our gratitude to those who have already begun using our
services. To sweeten the deal, we will be enabling FREE TRADING @ ZERO
FEES for 48hours from 2013/09/12 - 2013/09/13!!


Please do feel free to visit the site and give us feedback, any and all suggestions will be
greatly appreciated. Looking forward to a long and interesting future for Bitcoins, and we are glad to be a
small part of it.

Happy trading!


Mvh, FYB-SE

KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING
Det är goda nyheter. Decentralisering är nyckeln till framgång för Bitcoins, och alla tjänar på det.
 
Alla tror på Bitcoins av olika anledningar, om vi alla arbetar tillsammans för att göra det bättre är chansen för framgång större.
 
PS: Hör gärna av er om ni behöver hjälp med ert företag.
 
Mvh FYB-SE Teamet
KSV
sr. member
Activity: 398
Merit: 250
SVERIGES VIRTUELLA VALUTAVÄXLING
Hej.

Tack för frågorna, följande gäller.

1. Banknummer varierar i format, för att vara säker på vad som gäller, kontakta din bank så berättar de vad deras format är.
 (normalt brukar inte en punkt göra skillnad så länge siffrorna är korrekt)

2. Du får köpa minimum 0,01 Bitcoins anledningen är att förhindra oseriösa order. 

3. För framtida frågor och support kontakta oss gärna på våran Kundservice.

Vi vill förtydliga att vi är endast en Bitcoin-Växelfirma. Våran service är att växla SEK-BTC och vise versa.
Vad kunder väljer att göra med sina SEK eller BTC är deras privatsak. och inte inom vårt område av expertis.    

We respect the libertarian ideology of math based crypto-currencies and we take customer privacy very seriously.

Mvh
FYB-SE Teamet
Pages:
Jump to: