Pages:
Author

Topic: Welke altfolio app gebruiken jullie ? - page 2. (Read 4016 times)

newbie
Activity: 40
Merit: 0
October 09, 2017, 03:16:30 AM
Blockfolio op Android telefoon. Vind het alleen spijtig dat je er geen TA op kunt doen.
newbie
Activity: 71
October 05, 2017, 08:06:15 AM
Zelf gebruik ik BlockFolio, prettige app.

Gebruik ik ook, samen met Coinfolio voor de simpelheid voor snelle trades en waarde bekijken in dollars/euros.
newbie
Activity: 4
October 05, 2017, 02:12:44 AM
Zelf gebruik ik BlockFolio, prettige app.
sr. member
Activity: 518
Merit: 268
September 30, 2017, 09:44:54 AM
Ik gebruik ook de coinmarketcap app.
Werkt soepel en snel.

Moet ik wel zeggen dat ik iemand ben die investeert voor het lange termijn.
Ik denk dat als je een daghandelaar bent, het minder snel werkt omdat je dan iedere keer je cryptos handmatig moet bijwerken.
Dan is misschien iets met een API voor jouw exchange(s) handiger.

member
Activity: 292
Merit: 10
September 29, 2017, 09:49:35 AM
Ik gebruik tot nu toe alleen blockfolio op mijn smartphone, weet iemand nog andere goede apps?
legendary
Activity: 2744
Merit: 1193
I don't believe in denial.
September 26, 2017, 07:55:53 AM
Cryptocompare vind ik ideaal. Helaas (nog) geen app, maar als je voornamelijk vanuit je browser werkt een perfect platform.

Zo he, die is leuk! Vooral die portfolio module!!! Handig... Scheelt weer een boel gepruts hier, thanks  Cheesy
member
Activity: 67
Merit: 10
September 26, 2017, 07:33:35 AM
Cryptocompare vind ik ideaal. Helaas (nog) geen app, maar als je voornamelijk vanuit je browser werkt een perfect platform.
full member
Activity: 616
Merit: 104
https://t.me/Zenzo_Telegram
September 19, 2017, 03:52:14 AM
Ververst coin market cap zich zo vaak dan?

Ik gebruik als mobiele app nu Blockfolio en Altfolio, maar vind Blockfolio net wat sneller werken. (iOS)
newbie
Activity: 55
September 11, 2017, 01:24:17 PM
@sbogovac

De cursus is Python 3 for Everybody: https://www.py4e.com/. Gratis te volgen (videos, boek, code) op de site, al kun je het ook onder begeleiding tegen betaling met medestudenten op Coursera doen.
Mijn code staat gewoon op mijn harde schijf. Ik voel mij niet klaar om mijn beginners/spaghetti code aan de wereld te tonen.  Tongue

@Jansen227

Aangezien het de bedoeling is dat het script de gegevens van coinmarketcap.com om de 5 of 10 minuten download, moet het op mijn webserver staan, want mijn desktop staat niet dag en nacht aan. Als een bestand enkele GB groot wordt, dan moet je daar wel mee rekening houden bij maandelijkse en wekelijkse (of zelfs dagelijkse) backups.
Maar ik ga beginnen met de gegevens in een databank te dumpen. Als ik binnen een maand of meer klaar ben om er zaken mee te gaan doen dan heb ik al een dataset van minstens een maand.
legendary
Activity: 2744
Merit: 1193
I don't believe in denial.
September 11, 2017, 12:06:06 PM
Ik leer momenteel Python, een programmeertaal, in zelfstudie en het lijkt me wel een uitdaging om zelf zoiets te maken.
Download de nodige gegevens van coinmarketcap.com, dump ze in een databank, doe er wat bewerkingen op en toon de grafiekjes op een website. [...]

Dit klinkt wel leuk! Github?
sr. member
Activity: 391
Merit: 260
September 11, 2017, 09:46:43 AM
Aangezien je met Python aan de slag gaat neem ik aan dat je een applicatie maakt voor de PC en niet voor mobile.

Voor een PC is 21MB per dag echt peanuts, dat is niet eens 10GB per jaar. En als je zoals je zelf al zegt na een bepaalde periode data weg gaat gooien scheelt dat ook al een hoop.

Bouw gewoon je applicatie en dan kom je er vanzelf achter welke data nuttig is en welke niet. Bijna niemand bouwt in één keer een perfecte applicatie. Hell, sommige applicaties komen zelfs nooit uit het Alpha of Beta stadium. Begin gewoon met een rauw programma en schaaf dit achteraf rustig bij, of verwijs het een paar keer naar de prullenbak en begin weer helemaal vanaf het 0-punt. Gewoon beginnen met programmeren, daar leer je volgens mij het meeste van, de details komen later wel.
newbie
Activity: 55
September 11, 2017, 03:17:42 AM
Ik leer momenteel Python, een programmeertaal, in zelfstudie en het lijkt me wel een uitdaging om zelf zoiets te maken.
Download de nodige gegevens van coinmarketcap.com, dump ze in een databank, doe er wat bewerkingen op en toon de grafiekjes op een website.
Dit zijn de gegevens die je per munt kunt downloaden (gratis, met toestemming) per 5 minuten of zelfs per minuut van coinmarketcap.com (ze hebben gegevens over meer dan 1000 munten):

Code:
        "id": "bitcoin", 
        "name": "Bitcoin",
        "symbol": "BTC",
        "rank": "1",
        "price_usd": "4067.09",
        "price_btc": "1.0",
        "24h_volume_usd": "1557870000.0",
        "market_cap_usd": "67336214327.0",
        "available_supply": "16556362.0",
        "total_supply": "16556362.0",
        "percent_change_1h": "0.42",
        "percent_change_24h": "-3.69",
        "percent_change_7d": "-10.48",
        "last_updated": "1505049590",
        "price_eur": "3378.67401115",
        "24h_volume_eur": "1294177134.45",
        "market_cap_eur": "55938550009.0"

Als je dit zou doen voor alle munten om de 5 minuten, dan groeit je databank per dag met 21 MB. Dat is onhoudbaar.

Hoe kies je welke munten je bijhoudt? Enkel degene die je hebt of bijvoorbeeld de top 25 munten?
Welke van bovenstaande gegevens zijn nuttig? Prijs in EUR en BTC (en ev. USD) en percent change (1h, 24h, 7d) zeker.
Welke gegevens zijn nutteloos? De market_cap, total_supply, available_supply?

Welke gegevens zijn bruikbaar bij je beslissing om te kopen, te houden of te verkopen? Speelt het 24h_volume een mogelijke rol bij je beslissing?

Als je bvb slechts 25 munten zou bijhouden i.p.v. 1000, om de 10 minuten de gegevens downloaden i.p.v. om de 5, de gegevens in een relationele databank zou steken (wat meer programmeerwerk) i.p.v in een dump en na een week enkel de daggemiddelden bijhouden, dan kun je de aangroei van de databank beperken tot misschien een goeie 100 kB per dag i.p.v. 21 MB.

Ik denk wel dat ik het kan maken. Een script schrijven om de gegevens te downloaden en in een databank te dumpen kostte me een paar uur. Gegevens structureren, beetje datawarehousing en een website met datavisualisatie, dat zal wel een maand of meer duren. Ik heb echter geen ervaring met het verhandelen van coins en zou graag weten welke gegevens jullie gebruiken om te beslissen.

Ben benieuwd.
full member
Activity: 182
Merit: 101
Join The Blockchain Revolution In Logistics
September 09, 2017, 09:17:05 AM
Blockfolio op mijn android telefoon om mijn portfolio bij te houden, TabTrader om vanaf telefoon te kunnen traden dmv api's en een Google sheet van internet geplukt

Op iOS mis ik wel zo'n app om vanaf mn telefoon te kunnen traden, zou handig zijn.
newbie
Activity: 29
September 05, 2017, 12:51:25 PM
Blockfolio op mijn android telefoon om mijn portfolio bij te houden, TabTrader om vanaf telefoon te kunnen traden dmv api's en een Google sheet van internet geplukt
newbie
Activity: 38
September 05, 2017, 02:49:06 AM
Ik ben eigenlijk op zoek naar een app waarin ik de hoeveelheid coins die ik bezit (of niet) kan zien in een andere waarde (pakweg EUR of USD of een andere altcoin natuurlijk). Een altfolio dus, met een handig overzichtje van wat ik momenteel in portefeuille heb.

Ik heb tot op heden coincap gebruikt maar er is te veel vertraging tussen de realtime waarde en de waarde die coincap weergeeft.

Gebruiken jullie apps en zo ja, welke?

Dank bij voorbaat voor alle nuttige info!

blockfolio op iOS, werkt ook perfect. Het enige wat ik een stuk beter vind aan Cointicker, is dat je daar continu in beeld ziet  per asset/coin hoeveel stijging/daling er heeft plaatsgevonden sinds jouw aankoop.
In blockfolio zie je alleen maar de stijging daling tov 24 uur geleden, en moet je 3x door klikken.. vervelend als je heel veel coins hebt om een helder overzicht te krijgen.

Laatste keer dat ik cointicker bekeek vond ik het aanbod van coins wat tegenvallen, is dat al verbeterd? Ik zou zelf kijken maar telefoon is stuk momenteel. Blockfolio is idd heel goed maar zoals je zegt is het een beetje onhandig om overzicht te houden van de precieze totale stijging, ik heb al mijn aankoop momenten daarom in een spreadsheet gezet dus daar kan ik op terug kijken als ik mijn totale investering wil zien. Beetje omslachtig wel maarja
full member
Activity: 182
Merit: 101
Join The Blockchain Revolution In Logistics
September 03, 2017, 12:42:10 AM
Ik ben eigenlijk op zoek naar een app waarin ik de hoeveelheid coins die ik bezit (of niet) kan zien in een andere waarde (pakweg EUR of USD of een andere altcoin natuurlijk). Een altfolio dus, met een handig overzichtje van wat ik momenteel in portefeuille heb.

Ik heb tot op heden coincap gebruikt maar er is te veel vertraging tussen de realtime waarde en de waarde die coincap weergeeft.

Gebruiken jullie apps en zo ja, welke?

Dank bij voorbaat voor alle nuttige info!

blockfolio op iOS, werkt ook perfect. Het enige wat ik een stuk beter vind aan Cointicker, is dat je daar continu in beeld ziet  per asset/coin hoeveel stijging/daling er heeft plaatsgevonden sinds jouw aankoop.
In blockfolio zie je alleen maar de stijging daling tov 24 uur geleden, en moet je 3x door klikken.. vervelend als je heel veel coins hebt om een helder overzicht te krijgen.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
August 21, 2017, 10:30:25 AM
Hoi,

Eerste post hier. Ik was ook op zoek naar een spreadsheet.
Krijg deze echter niet aan de praat. Geen gevoel met Github. Is het mogelijk deze in Excel te gebruiken of lukt dat niet?

Bij mij lukt het ook niet! Bovendien gebruik ik OpenOffice, wat het nog moeilijker maakt om iets te vinden!

Voorlopig heb ik een goed alternatief gevonden op CryptoCompare...
full member
Activity: 168
Merit: 100
August 21, 2017, 04:38:32 AM
Blockfolio op Android, werkt perfect.
newbie
Activity: 29
August 21, 2017, 02:47:21 AM
ik gebruik op mijn android telefoon een combinatie van Blockfolio (kan je veel coins in bijhouden, en ook je buy en sell acties. daarmee een mooi mobiel overzicht van je inkomsten / uitgaven) en Tabtrader om vanaf mobiel te kunnen traden. Je moet dan wel API keys van exchanges die je gebruikt opgeven.

daarnaast heb ik op mijn laptop een google sheets spreadsheet, een basis voorbeeld staat hier: https://blog.coinfabrik.com/live-updated-cryptocurrency-investment-tracking-spreadsheet/

newbie
Activity: 1
August 19, 2017, 12:20:01 PM
Hoi,

Eerste post hier. Ik was ook op zoek naar een spreadsheet.
Krijg deze echter niet aan de praat. Geen gevoel met Github. Is het mogelijk deze in Excel te gebruiken of lukt dat niet?

Pages:
Jump to: