(en dit is ervan uitgaande dat men ook daadwerkelijk blijft betalen en de boel niet oplicht).
Je uitgangspunt is al fout. Bij cloudmining kan je er redelijk vanuit gaan dat ze de boel wel oplichten. Het is een ponzi: ze gebruiken nieuwe inleg om anderen te betalen. En zolang er meer binnenkomt dan er uit gaat, gaat dat goed. Dat maakt ook dat alle deelnemers er belang bij hebben nieuwe deelnemers aan te trekken, vandaar ook dat jij een "kortingscode" plaatst in dit topic.
Zodra de buit binnen is, en er meer kosten dan opbrengsten ontstaan, verdwijnt de site. Een dag later is er een nieuwe site met een nog mooier verhaal en trappen duizenden mensen er opnieuw in. Er gaan duizenden Bitcoins om in deze business, en het heeft niets met mining te maken. Kijk maar eens waar je uitbetalingen vandaan komen, het zijn in ieder geval geen verse net nieuwe Bitcoins zoals je bij een miner zou verwachten.
99,99% van de "cloudminers" zijn inderdaad oplichters.
Er zijn echter een aantal echte cloud miners, die dus echt actief bitcoins (en/of altcoins) minen. Zelf ken ik drie bedrijven waarvan ik overtuigd ben dat ze werkelijk miningrigs hebben staan, dus in die zin geen oplichters zijn. Genesis Mining is daar een van.
Genesis Mining heeft in het verleden vreemde dingen gedaan, zoals te lezen is op het forum, maar dat ze daadwerkelijk voor jouw bitcoins minen is m.i. niet ter discussie. Zij beloven ook geen hoge rendementen o.i.d., dus in dat opzicht bedriegen zij de zaak ook niet.
Hashflare.io heeft ook een discutabele achtergrond, maar ook zij hebben echt een mining farm staan. Waar zij (nog steeds) consequent fout in zijn, is het beloven van een veel te hoog rendement. Dit rendement is bij hun berekeningen gebaseerd op de geminede coins - alleen vergeten ze dan gemakshalve de kosten van onderhoud en elektriciteit daarin mee te nemen. Het werkelijke rendement ligt dus stukken lager, en ook bij hen is de ROI of heel ver weg, of onhaalbaar.
En dan Hashnest (verbonden aan Bitmain), zelf geen ervaring mee, maar vergelijkbare rendementen heb ik begrepen.