ik heb zelf een van bij genesis-mining, gewoon om het eens te testen, verdiensten zijn minimaal, of het al dan niet iets gaat opbrengen op het einde van de rit zal nog wat afwachten zijn.
Als de waarde van de bitcoin nog goed blijft stijgen wat ik wel vermoed, kan het best nog wel winstgevend worden.[...]
Dan had je dus net zo goed (of eigenlijk, beter) "gewoon"
BTC kunnen kopen van je geld; gelijk "ROI" vanaf dag 1 en meer en zekerdere winst achteraf, plus lager risico door een "stop loss" verkoop order te plaatsen...
Tja, je hebt gelijk met de ROI vanaf dag 1, maar die winst is discutabel. Jij gaat uit van koerswinst (en eerlijk gezegd verwacht ik dat ook), maar denkende vanuit bitcoin blijft die ene bitcoin gewoon 1 bitcoin.
Daarnaast kun je winst behalen door te handelen, en wanneer je daar handig in bent kan dat ook een aardige winst zijn, maar je kunt daar ook verlies mee maken wanneer je minder handig bent.
Bij cloudmining is het onzeker dat je ROI haalt - maar wanneer je ROI hebt behaald dan is alles daarna winst. In bitcoin. Dus ook wanneer je maar 0,0001% winst hebt gemaakt, dan is dat bitcoinwinst. Dus heb je meer winst dan één bitcoin kopen en er verder niets mee doen.
En we vergeten natuurlijk nog een belangrijk punt: al die dagelijkse betalingen van Genesis Mining zijn hele kleintjes. Wanneer je na verloop van tijd vanuit je wallet een betaling wilt doen, zal het je tegenvallen hoe hoog de kosten zijn. Mocht je daar nog niet over hebben nagedacht, twee suggesties:
1) laat je niet in bitcoin betalen, maar bijv. Doge. Daar zijn de kosten veel lager. Je kunt dan af en toe de Doge omwisselen voor bitcoin, je hebt dan wel kans op koersverschillen, maar verkleint het aantal mini-bitcoin-transacties.
2) laat je betalingen binnenkomen bij Xapo of Coinbase (e.d.); zij zijn berekend op kleine betalinkjes, waardoor je later dus geen vermogen hoeft te betalen wanneer je een overboeking wilt doen met je bitcoins.