Pages:
Author

Topic: Interesse in groupbuy Gridseed? - page 2. (Read 4678 times)

sr. member
Activity: 420
Merit: 250
February 12, 2014, 04:01:45 AM
#61
Berekend op http://www.invoercalculator.nl/  De kosten waren per stuk 350$ en 40$ verzendkosten. Voor 2 dus 700$ en 40$ verzendkosten. Volgens de calculator mag ik dan 154,52€ aftikken...

Dan zijn je kosten per stuk ook wel flink hoger dan die van mij. Waar heb je besteld als ik vragen mag?

Overigens hebben computers en computer hardware volgens mij 0% invoerrechten (douanerechten), dus dat scheelt weer iets ten opzichte van de 4.2% die standaard staat ingevuld op invoercalculator.nl
sr. member
Activity: 462
Merit: 262
February 11, 2014, 06:24:17 PM
#60
Berekend op http://www.invoercalculator.nl/  De kosten waren per stuk 350$ en 40$ verzendkosten. Voor 2 dus 700$ en 40$ verzendkosten. Volgens de calculator mag ik dan 154,52€ aftikken...

Ik zou hier wel vanuit gaan. Mijn import wordt de laatste 2 maanden gewoon vol 100% ballast.
sr. member
Activity: 602
Merit: 251
February 11, 2014, 06:00:33 PM
#59
Berekend op http://www.invoercalculator.nl/  De kosten waren per stuk 350$ en 40$ verzendkosten. Voor 2 dus 700$ en 40$ verzendkosten. Volgens de calculator mag ik dan 154,52€ aftikken...
sr. member
Activity: 420
Merit: 250
February 11, 2014, 05:25:48 PM
#58
Even een ander vraagje, ik heb, te laat, toch besloten dat ik er twee wil hebben. Nu kan ik ze direct bij de leverancier kopen en dan zelf importeren. Alleen als ik de invoer/btw voor 2 units bereken moet ik €150 betalen hiervoor! Zijn er al ervaringen met het importeren in de EU? Moet je de volle mep betalen of zetten ze een lager bedrag ofzo op de verpakking?

€ 150 voor 2 miners lijkt me erg hoog. Hoe heb je dat berekend? Ik heb hiermee geen ervaring met import, maar normaal gesproken betaal je 21% BTW over de prijs+verzendkosten.

Sowieso kan je ze volgens mij niet direct vanuit china met minder dan 10 bestellen.
sr. member
Activity: 602
Merit: 251
February 11, 2014, 01:59:45 PM
#57
Even een ander vraagje, ik heb, te laat, toch besloten dat ik er twee wil hebben. Nu kan ik ze direct bij de leverancier kopen en dan zelf importeren. Alleen als ik de invoer/btw voor 2 units bereken moet ik €150 betalen hiervoor! Zijn er al ervaringen met het importeren in de EU? Moet je de volle mep betalen of zetten ze een lager bedrag ofzo op de verpakking?
hero member
Activity: 693
Merit: 500
February 11, 2014, 10:32:04 AM
#56
Als iemand niet betaald en dus zijn bestelling annuleerd neem ik met veel plezier 1 of 2 gridseed miners over.
sr. member
Activity: 420
Merit: 250
February 11, 2014, 06:09:12 AM
#55
Ik wil trouwens niet heel vervelend zijn, maar tot op dit moment heb ik alleen van bhai ook daadwerkelijk een betaling ontvangen. Dan heb ik met één van jullie afgesproken om de betaling anders te regelen, wat betekent dat ik van twee van jullie nog een betaling moet ontvangen.

Het idee van een groupbuy is nou juist dat je met een aantal mensen iets koopt. Nu schiet ik het gewoon voor. Bij de meeste groupbuys wordt niet eens tot bestellen over gegaan als er niet betaald is. Dus mijn verzoek: betaal a.u.b. deze week nog, en wel uiterlijk zaterdag 15 februari. Dat is de datum dat de miners als het goed is verstuurd gaan worden (of kort daarna). Als ik op dat moment geen betaling heb gehad zal ik dat beschouwen als een annulering van je bestelling.
sr. member
Activity: 420
Merit: 250
February 10, 2014, 01:18:36 PM
#54
https://bitcointalksearch.org/topic/m.5025317

asiabtc is druk bezig met de firmware.

deze dingen zitten nu rond de 500Kh/s

Ik had het gezien ja. Al is het volgens mij nog wel experimenteel die 500khs, dus geen idee of dat stabiel is (en wat het gevolg voor het stroomverbruik is). Maar het zou zeker mooi zijn als ze 500khs gaan halen Smiley
member
Activity: 93
Merit: 10
February 10, 2014, 08:55:43 AM
#53
https://bitcointalksearch.org/topic/m.5025317

asiabtc is druk bezig met de firmware.

deze dingen zitten nu rond de 500Kh/s
member
Activity: 93
Merit: 10
February 10, 2014, 08:17:06 AM
#52
\0/

Kan niet wachten tot ik ze heb Smiley

rgdz,
bhai
sr. member
Activity: 420
Merit: 250
February 10, 2014, 05:19:48 AM
#51
@solidminds: Ik had mezelf nog niet in het lijstje staan Wink

Even een updateje.

Ik heb een order geplaatst voor 10 miners. Op dit moment zijn er 9 daarvan besteld door jullie, en blijft er dus één voor mezelf over. Ik wilde er eigenlijk wel een stuk of 5, maar het is even niet anders (ik ga er ook niet meteen 20 bestellen). Als ik een orderbevestiging heb zal ik dat doorgeven. Dit kan een paar dagen duren, want ik heb uiteindelijk toch betaald via bankoverschrijving, vanwege de ongunstige BTC koers op dit moment. Het zou echter ruim op tijd moeten zijn om voor de 15e binnen te zijn bij Jack (asiabtc/lightningasic).

Er is wel nog een klein probleempje ontstaan bij de bestelling. Het blijkt dat ik nu 2 voedingen geleverd krijg, elk voor 5 miners, want de voedingen voor één miner waren niet leverbaar. Zie de foto in een vorige post voor het type voeding dat ik krijg. Nou is er één van jullie (danny1987) die 5 miners heeft besteld, en die kan ik dus gewoon zo'n voeding geven. Bhai heeft dan een mazzeltje, want die heeft met 2 stuks de op één na grootste order, en krijgt dan nummer 2. Dan blijven er nog drie mensen over, waar onder ik, die wél een miner maar geen voeding hebben. We krijgen wel voor elke miner een kabeltje met de juiste stekker er aan voor de miner. Er zijn in mijn ogen twee mogelijke oplossingen:

1 - Ik zet een molex (female) connector op het geleverde kabeltje, zodat je de miner op een pc voeding kan aansluigen. (moet prima kunnen, miners vragen max 5A op de 12V lijn)
2 - Ik bestel een paar netvoedingen zoiets ofso, en dan krijg je die geleverd.

De tweede optie kost mij iets meer, maar ik heb gezegd dat er voedingen bij zouden zitten, dus dan wil ik ook zorgen dat dat zo is.

Graag hoor ik van jullie wat je de beste oplossing lijkt, dan kan ik zorgen dat ik dat regel. Als één van de twee die in deze opzet een meegeleverde voeding krijgt het daar niet mee eens is, moet je dat even aangeven, dan zorg ik dat je het gewenste type voeding krijgt.
newbie
Activity: 44
Merit: 0
February 09, 2014, 03:21:58 PM
#50
En, nog steeds maar 5 stuks in bestelling? Gaat de bestelling dan wel door?

Hoop dat er morgen meer info los komt over die miners. Als het chinese nieuwjaar is afgelopen en ze in china weer vol aan de bak gaan.....
sr. member
Activity: 420
Merit: 250
February 07, 2014, 08:48:23 PM
#49
Klinkt goed! Ik heb nog een paar kortje vraagjes voordat ik beslis of er eentje bestel, ik hoop dat je me vragen kan beantwoorden!

1) Hoeveel kh/s doen deze miners?
2) Wat is het stroomverbruik ?
3) Wat voor voeding moet gebruikt worden?
4) Kan je deze direct op een raspberry pi of windows pc aansluiten ?

1) Het zijn miners met 5 gridseed chips. In dual mode +/- 10Gh/s SHA256d + 300Kh/s Scrypt, in single SHA256d mode 10Gh/s, in single Scrypt mode +/- 300Kh/s. Volgens de gridseed website kunnen de chips iets sneller in single mode, maar dat durf ik niet te garanderen zolang ik ze niet zelf getest heb. Dit wordt door de leverancier ook niet aangegeven.
2) In dual mode rond de 60W, in SHA256d mode 52W, in Scrypt mode 8W.
3) Er zit een voeding met adapter bij. Eventueel kan je zelf wat maken zodat je meerdere miners op een (zelf te kopen) voeding aan kan sluiten. Zoals bijvoorbeeld in deze foto:


4) Ja, dat kan.

Met de huidige Bitcoin koers ongeveer 0.417BTC per stuk dus. ex verzend

Zet je ook een lijst met bestelde miners in je post?

En verwacht levertijd +/- 25 Feb in Amsterdam?

Ja, nu ongeveer .417BTC inderdaad. Ik zal een lijst met bestelde miners bijhouden.

De volgende batch staat gepland voor 15 Feb. Ik hoop ze dus inderdaad voor het eind van de maand binnen te hebben. Ik durf echter geen garanties te geven, want de ervaring leert dat pakjes uit china soms wel 2-3 weken bij de douane liggen.

Ik heb dat met de douane ook meegemaakt, veels te vaak zelfs, maar nooit als ik het door fedex liet verzenden. zou toeval kunnen zijn hoor...

Trouwens, tenzij de koers van BTC enorm stijgt voor zondag betaal ik het liefst via paypal, heb zo ook net wat centjes binnengekregen namelijk.

Ze worden verstuurd met DHL, waar ik binnen europa goede ervaringen mee heb, alleen nooit vanuit china. Het zou dus kunnen dat het wel snel gaat.

Betalen via paypal is prima, maar dan wel als privé betaling, dus kiezen voor 'betalen aan vrienden of familie'. Dan zijn de paypal kosten als het goed is ook voor jouw rekening.
sr. member
Activity: 406
Merit: 250
cats love crypto | 911 truth @checktheevidence.com
February 07, 2014, 08:04:06 PM
#48
Klinkt goed! Ik heb nog een paar kortje vraagjes voordat ik beslis of er eentje bestel, ik hoop dat je me vragen kan beantwoorden!

1) Hoeveel kh/s doen deze miners?
2) Wat is het stroomverbruik ?
3) Wat voor voeding moet gebruikt worden?
4) Kan je deze direct op een raspberry pi of windows pc aansluiten ?

1) Het zijn miners met 5 gridseed chips. In dual mode +/- 10Gh/s SHA256d + 300Kh/s Scrypt, in single SHA256d mode 10Gh/s, in single Scrypt mode +/- 300Kh/s. Volgens de gridseed website kunnen de chips iets sneller in single mode, maar dat durf ik niet te garanderen zolang ik ze niet zelf getest heb. Dit wordt door de leverancier ook niet aangegeven.
2) In dual mode rond de 60W, in SHA256d mode 52W, in Scrypt mode 8W.
3) Er zit een voeding met adapter bij. Eventueel kan je zelf wat maken zodat je meerdere miners op een (zelf te kopen) voeding aan kan sluiten. Zoals bijvoorbeeld in deze foto:


4) Ja, dat kan.

Met de huidige Bitcoin koers ongeveer 0.417BTC per stuk dus. ex verzend

Zet je ook een lijst met bestelde miners in je post?

En verwacht levertijd +/- 25 Feb in Amsterdam?

Ja, nu ongeveer .417BTC inderdaad. Ik zal een lijst met bestelde miners bijhouden.

De volgende batch staat gepland voor 15 Feb. Ik hoop ze dus inderdaad voor het eind van de maand binnen te hebben. Ik durf echter geen garanties te geven, want de ervaring leert dat pakjes uit china soms wel 2-3 weken bij de douane liggen.

Ik heb dat met de douane ook meegemaakt, veels te vaak zelfs, maar nooit als ik het door fedex liet verzenden. zou toeval kunnen zijn hoor...

Trouwens, tenzij de koers van BTC enorm stijgt voor zondag betaal ik het liefst via paypal, heb zo ook net wat centjes binnengekregen namelijk.
sr. member
Activity: 602
Merit: 251
February 07, 2014, 07:34:22 PM
#47
Weet je zeker dat de voeding erbij zit ? Ben nog een beetje aan het twijfelen of ik er eentje bestel bij je maar was net een unboxing video aan het kijken en daar zag ik geen voeding erbij zitten...
sr. member
Activity: 420
Merit: 250
February 06, 2014, 05:24:12 PM
#46
Klinkt goed! Ik heb nog een paar kortje vraagjes voordat ik beslis of er eentje bestel, ik hoop dat je me vragen kan beantwoorden!

1) Hoeveel kh/s doen deze miners?
2) Wat is het stroomverbruik ?
3) Wat voor voeding moet gebruikt worden?
4) Kan je deze direct op een raspberry pi of windows pc aansluiten ?

1) Het zijn miners met 5 gridseed chips. In dual mode +/- 10Gh/s SHA256d + 300Kh/s Scrypt, in single SHA256d mode 10Gh/s, in single Scrypt mode +/- 300Kh/s. Volgens de gridseed website kunnen de chips iets sneller in single mode, maar dat durf ik niet te garanderen zolang ik ze niet zelf getest heb. Dit wordt door de leverancier ook niet aangegeven.
2) In dual mode rond de 60W, in SHA256d mode 52W, in Scrypt mode 8W.
3) Er zit een voeding met adapter bij. Eventueel kan je zelf wat maken zodat je meerdere miners op een (zelf te kopen) voeding aan kan sluiten. Zoals bijvoorbeeld in deze foto:


4) Ja, dat kan.

Met de huidige Bitcoin koers ongeveer 0.417BTC per stuk dus. ex verzend

Zet je ook een lijst met bestelde miners in je post?

En verwacht levertijd +/- 25 Feb in Amsterdam?

Ja, nu ongeveer .417BTC inderdaad. Ik zal een lijst met bestelde miners bijhouden.

De volgende batch staat gepland voor 15 Feb. Ik hoop ze dus inderdaad voor het eind van de maand binnen te hebben. Ik durf echter geen garanties te geven, want de ervaring leert dat pakjes uit china soms wel 2-3 weken bij de douane liggen.
newbie
Activity: 44
Merit: 0
February 06, 2014, 05:23:44 PM
#45
Ik heb in sommige fora gelezen dat de eerste batch (de 1000 beta units) zonder adapter en fatsoenlijke handleiding (chinees) zijn verzonden.
De nieuwe batches zouden compleet met power adapter en fatsoenlijke usb kabel verzonden worden.
Wat zit er bij de batch die jij gaat bestellen? Een losse voedingskabel, of een adapter?
member
Activity: 93
Merit: 10
February 06, 2014, 04:05:40 PM
#44
@maardein

Geheel duidelijk, ik woon zelf ook in A'dam dus dat komt voor mij goed uit Smiley

rgdz,
bhai
newbie
Activity: 44
Merit: 0
February 06, 2014, 03:58:46 PM
#43
Met de huidige Bitcoin koers ongeveer 0.417BTC per stuk dus. ex verzend

Zet je ook een lijst met bestelde miners in je post?

En verwacht levertijd +/- 25 Feb in Amsterdam?
sr. member
Activity: 602
Merit: 251
February 06, 2014, 03:12:57 PM
#42
Klinkt goed! Ik heb nog een paar kortje vraagjes voordat ik beslis of er eentje bestel, ik hoop dat je me vragen kan beantwoorden!

1) Hoeveel kh/s doen deze miners?
2) Wat is het stroomverbruik ?
3) Wat voor voeding moet gebruikt worden?
4) Kan je deze direct op een raspberry pi of windows pc aansluiten ?
Pages:
Jump to: