Is er nog nieuws over 't tera rig van butterflylabs?
Nu we het dan toch hebben over Butterflylabs en hun tera rig van 30.000 dollar, plant ik hier ook maar 't volgende;
Als ik deze
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php site neem voor een berekening zet ik een 1 neer bij de mega hashes.
Drie nullen erbij om tot giga te komen en nog 3 nullen om van giga naar tera te gaan.
Een 1 met 6 nullen.
Zet ik een 7 neer voor de dollar / bitcoin koers.
Zie een inkomen van 4000 dollar per dag, zeg 3 duizend euro.
3000 euro per dag X 365 dagen per jaar = 1095000,- euro
Als ik die 95000 euro deel door 12 heb ik 7916,66 euro per maand, voor electra, huur, en mijn loon.
Binnen 1 jaar heb ik dan 1 miljoen euro gespaard.
Die 30.000 euro is veel geld (voor mij) en zo'n beetje alles (eigenlijk meer nog dan) wat ik bij elkaar kan schrapen.
Maar als ik alles binnen 10 dagen terug heb, of zou hebben, maakt het wel verleidelijk.
Klopt toch die berekening?
Ik ben niet door de 2e klas van de middelbare school gekomen.
Ik ben wat onzeker.
Een miljoen binnen 1 jaar sparen en nog een goed inkomen van 7916,66 euro per maand.
En dat met de koers van de btc op 7 dollar.
Moet wel kloppen allemaal.
Ik zal nooit weer een investering van 30.000 euro kunnen maken.
Eigenlijk zou de bank mij moeten helpen, ik heb ook andere verantwoordelijkheden.
Ik heb al de asm bank een mail gestuurd hier over.
Niet eens een antwoord!
Het rig als onderpand en het verschil van nieuwwaarde naar de 2e handsprijs als borg uit mijn zak.
Dat zou mooi zijn voor mij.
Kennis van mij is eigen baas met 15 man personeel en een dikke beurs, ook al aangeboden om fifty,fifty dit op te zetten en te delen.
Druk, druk, druk ... ja en nee , geen speld tussen te krijgen, maar het blijft internet hè?
M.a.w. toch maar liever niet ...
Zekerheid is er niet, dat weet ik , maar dit is een risico van maar 8 dagen.
Wat kan er fout gaan in 8 dagen?
Al zakt de btc naar 3,50 dollar, dan halveer ik dat miljoen naar € 500.000 en heb dan maar € 4 duizend per maand als inkomen ipv die € 8 duizend.
Ik zie de bitcoin niet snel onder die 3,50 dollar grens komen.
En zelfs de helft hiervan zou nog genoeg zijn om 1 kwartmiljoen te sparen per jaar met 2000 euro per maand als inkomen. Dus de bitcoin op 1,75 dollar.
Als de bitcoin dan nog eens halveerd, dan zou ik die 125.000 die ik dan zou sparen met een inkomen van €1000 per maand, niet meer sparen.
Dan deel ik die 125,000 euro door 12 maanden en neem +/-€10.000 als maand inkomen en draai mijn maandelijkse inkomen van 1000 euro per maand om in sparen.
M.a.w. dit kan toch bijna niet verkeerd gaan?
Maar voor hetzelfde geld, zal de btc over 1 jaar vanaf nu niet gehalveerd zijn, maar verdubbeld.
Geen 1 miljoen na 1 jaar, maar dan 2 miljoen gespaard en een inkomen van 15.833,32 euro per maand.
Zit ik er een factor 10 naast?
Behalve bij de asm bank heb ik dit verhaal ook al naar een bedrijf gemaild dat startende bedrijfjes helpt.
Ook geen antwoord.
Frieslandbank (overgenomen door rabo) kent geen bitcoin.
Als ik met het bovenstaande verhaal kom, wordt ik niet eens serieus genomen.
Ik heb dan alles op 1 a4tje staan en krijg de mededeling dat ik een ondernemingsplan moet maken.
Als ik wijs op het a4tje met alle kosten en baten, kijken ze naar de blanco achterkant.
Wat heb je aan marketing gedaan?
Wie zijn je afnemers?
Heb je zekerheid dat de afnemers ook zullen afnemen?
Dat soort dingen ""moeten !!!"" in het ondernemingsplan.
Anders geen lening!
2 banken gehad en dus geen interesse.
Fam en vrienden hebben ook al geen interesse.
Zoveel kennissen met een dikke beurs heb ik ook niet.
Niemand die er brood in ziet
Vandaar mijn twijfel.
Ik zoek bevestiging en feedback.
Of haal het bovenstaande onderuit!
Dat is ook goed!
Nu blijf ik maar malen...