Pages:
Author

Topic: Nederlands! (algemeen) - page 18. (Read 665275 times)

hero member
Activity: 1596
Merit: 502
August 20, 2012, 03:02:12 AM
Een crash en nu weer een herstel.
Ik zag in de chat op btc-e dat het volgens hun komt door de aankondiging van pirate dat hij stopt, geen idee of het echt zo is.
sr. member
Activity: 300
Merit: 250
August 20, 2012, 02:56:57 AM
heb duidelijk even iets gemist afgelopen weekend, iemand een idee wat er met de prijs is gebeurd (behalve het feit dat deze nogal gehalveerd is uiteraard)
hero member
August 20, 2012, 12:00:35 AM
Volgens mij is hij alweer aan het stijgen.
Was gisteren dacht ik rond de 5 of 6 euro, nu net rond de 8,50
newbie
Activity: 5
Merit: 0
August 19, 2012, 10:39:29 PM
Hallo mede strijders Grin iemand iets opgevallen met de recente scherpe prijsdaling? Is dit iemand die plots veel aangekocht heeft, of zijn er andere oorzaken denkbaar.

Ik ben ca 1 jaar aant minen, 3x6950-2GB in een Antec 903 behuizing. Met professionele airco, wat heel goed werkt om het zaakje stabiel te houden overigens.
Als ik break even draai wil ik deze super-game-pc verkopen. Een 2de is aanbouw maar dan net ietsje groter. Ala Alienware - Corsair 1200W. Alles Supervet.

Eclipse werkte toen ik begon nog met PayPal, maar dat is nu History. Any solutions ?
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
jr. member
Activity: 58
Merit: 1
August 14, 2012, 09:08:48 AM
Ik heb een hekel aan Pool Hoppers! Angry
Verziekt de pool, zeker voor de kleine miner.

Geen reden om de poolhoppers te haten, haat de pools met oneerlijke betaal systemen.  En zelfs dat zou je niet moeten haten, gewoon vermijden is genoeg. Een pool hopper is niet meer dan een miner die maximum efficientie nastreeft;  niet echt iets om je voor te schamen. Of haat je ook GPUmax gebruikers?  P2pool gebruikers die hun poorten forwarden en daardoor meer verdienen dan de anderen?

Daarom hou ik zo van PPLNS  Cheesy Houdt het een stuk eerlijker.

Precies. Of PPS, of DMG. Als alle pools dat deden waren er geen hoppers en was er geen probleem.

De meeste van ons zijn (denk ik) bitcoin analfabeten.
Ik wel!
 Zodra een miner werkt gewoon kijken wat ie opbrengt.
 Daar gaat het mij om iig.

Niet iedereen heeft de kennis in huis om een sjoemelende pool te drogen te hangen.
 Daarom ben ik ook zeer blij met mensen als P4man die dit soort praktijken wel weten te identificeren en even aan de grote ""bitclock"" hangen.

En dan nog doet P4man dat veel te bescheiden, naar mijn ""bescheiden"" mening.
Ik ben blij met uitleg als deze;

""Bij PPS is betaling     niet afhankelijk van geluk. Bij proportionele pools (en in beperkte mate, score pools zoals  Slush) is je betaling per share afhankelijk van toeval uit het verleden. Als je dat verleden kent, kan je er van profiteren.

Bij PPLNS is betaling     per share afhankelijk van geluk in de toekomst, en dus per definitie ongekend en daar kan je
 niet van profiteren.""

-------------

Naast te vertellen wat het is en inhoud, waar het op neer komt.
Lekker simpel en in het Nederlands.

Ik heb al veel geleerd hier van P4man en co.

Nu snap ik het (bovenstaande) zelfs ook!

hero member
Activity: 518
Merit: 500
August 13, 2012, 01:25:57 PM
GPUmax ben ik ook vanaf gestapt, net als betsofbitcoin zijn hun de miners die netjes aan 1 pool gekluisterd zijn aan het bestelen eigenlijk, hun verdienen minder omdat er een paar de easy road kiezen.

Hm, wat?
Ik wist niet eens dat betsofbitcoin een pool was, laat staan hoe ze werkt of wat het probleem daar is, maar wie besteelt wie precies met gpumax? Gpumax is een marktplaats, je kan er hashing power verkopen en kopen en gekochte shares naar (bijna) eender welke pool sturen. Ik zie niet in wat daar mis mee is?

Ben ook zwaar voorstander van PPLNS, helaas gaat het nooit gebeuren dat alle pools hetzelfde systeem hanteren  Sad

Tsja, als meer mensen zouden hoppen, dan zouden die paar overgebleven proportionele pools misschien eindelijk  veranderen. Pool hoppen is niet nieuw, het is al meer dan een jaar geweten, als een pool na al die tijd nog steeds niks gedaan heeft om haar miners te beschermen van hopping (ie, overschakelen naar PPS, PPLNS, DMG,..), dan kan je dat enkel de pool op verwijten.
hero member
August 13, 2012, 12:07:24 PM
Ik snap dat hele idee niet van pool hoppers, waarom zou dat een betere opbrengst opleveren?

Wiskunde Smiley
Het is meestal eenvoudiger te begrijpen hoe je minder kan verdienen door pool hopping. Neem een proportionele pool zoals deepbit. Stel dat je gewoonlijk PPS minet op Ozcoin of zo, maar telkens deepbit een lange ronde heeft, neem 4M shares ipv het huidige gemiddelde van ~2M, en je hopt dan naar deepbit. Je uitbetaling op deepbit is proportioneel, dus per share zal je in het beste geval niet meer dan de helft verdienen van het gemiddelde of PPS en mogelijk nog een stuk minder als de ronde nog veel langer duurt.

Een pool hopper doet natuurlijk net  het omgekeerde. Hij hopt naar pools die net begonnen zijn met een nieuwe ronde. Als de ronde heel kort is, verdient hij er veel op, net zoals een non stop miner, maar als de ronde langer begint te duren, en de verwachtte betaling per share als gevolg daarvan  zakt,  hopt hij naar een eerlijke pool (PPLNS, PPS of wat dan ook). Hij zal gemiddeld dus meer shares hebben in korte, winstgevende rondes dan in lange rondes en dus meer dan gemiddeld verdienen.

Bij PPS is betaling niet afhankelijk van geluk. Bij proportionele pools (en in beperkte mate, score pools zoals Slush) is je betaling per share afhankelijk van toeval uit het verleden. Als je dat verleden kent, kan je er van profiteren. Bij PPLNS is betaling per share afhankelijk van geluk in de toekomst, en dus per definitie ongekend en daar kan je niet va profiteren.
Ah, tnx, ik snap waar de winst nu vandaan komt Smiley
donator
August 13, 2012, 11:47:17 AM

Geen reden om de poolhoppers te haten, haat de pools met oneerlijke betaal systemen.  En zelfs dat zou je niet moeten haten, gewoon vermijden is genoeg. Een pool hopper is niet meer dan een miner die maximum efficientie nastreeft;  niet echt iets om je voor te schamen. Of haat je ook GPUmax gebruikers?  P2pool gebruikers die hun poorten forwarden en daardoor meer verdienen dan de anderen?

Precies. Of PPS, of DMG. Als alle pools dat deden waren er geen hoppers en was er geen probleem.

GPUmax ben ik ook vanaf gestapt, net als betsofbitcoin zijn hun de miners die netjes aan 1 pool gekluisterd zijn aan het bestelen eigenlijk, hun verdienen minder omdat er een paar de easy road kiezen.

P2Pool is een ander verhaal, gedecentralizeerd maakt het een van de betere bitcoin miningpools.

Ben ook zwaar voorstander van PPLNS, helaas gaat het nooit gebeuren dat alle pools hetzelfde systeem hanteren  Sad

Maar eerlijkheid gebied te zeggen dat iedereen moet doen waar hij/zij zich prettig bij voelt.

Wou alleen even kwijt dat ik die manier van minen niks vind.

Groeten
hero member
August 13, 2012, 09:39:12 AM
Ik snap dat hele idee niet van pool hoppers, waarom zou dat een betere opbrengst opleveren?

Wiskunde Smiley
Het is meestal eenvoudiger te begrijpen hoe je minder kan verdienen door pool hopping. Neem een proportionele pool zoals deepbit. Stel dat je gewoonlijk PPS minet op Ozcoin of zo, maar telkens deepbit een lange ronde heeft, neem 4M shares ipv het huidige gemiddelde van ~2M, en je hopt dan naar deepbit. Je uitbetaling op deepbit is proportioneel, dus per share zal je in het beste geval niet meer dan de helft verdienen van het gemiddelde of PPS en mogelijk nog een stuk minder als de ronde nog veel langer duurt.

Een pool hopper doet natuurlijk net  het omgekeerde. Hij hopt naar pools die net begonnen zijn met een nieuwe ronde. Als de ronde heel kort is, verdient hij er veel op, net zoals een non stop miner, maar als de ronde langer begint te duren, en de verwachtte betaling per share als gevolg daarvan  zakt,  hopt hij naar een eerlijke pool (PPLNS, PPS of wat dan ook). Hij zal gemiddeld dus meer shares hebben in korte, winstgevende rondes dan in lange rondes en dus meer dan gemiddeld verdienen.

Bij PPS is betaling niet afhankelijk van geluk. Bij proportionele pools (en in beperkte mate, score pools zoals Slush) is je betaling per share afhankelijk van toeval uit het verleden. Als je dat verleden kent, kan je er van profiteren. Bij PPLNS is betaling per share afhankelijk van geluk in de toekomst, en dus per definitie ongekend en daar kan je niet va profiteren.
hero member
August 13, 2012, 09:32:01 AM

hero member
August 13, 2012, 09:04:52 AM
donator
August 13, 2012, 08:55:40 AM

Groeten
newbie
Activity: 21
Merit: 0
August 13, 2012, 08:04:44 AM
Nederlanders of Vlamingen die minen met cgminer en interesse hebben om ~130%-140% te verdienen zolang het nog kan,  ik heb nog een paar plekjes vrij:
https://bitcointalksearch.org/topic/ann-puppet-master-earn-much-more-than-110-pps-90062

Ik kan bevestigen dat het de moeite waard is Smiley
hero member
August 10, 2012, 01:32:49 PM
Nederlanders of Vlamingen die minen met cgminer en interesse hebben om ~130%-140% te verdienen zolang het nog kan,  ik heb nog een paar plekjes vrij:
https://bitcointalksearch.org/topic/ann-puppet-master-earn-much-more-than-110-pps-90062
sr. member
Activity: 308
August 10, 2012, 12:42:53 PM
hier ook een miner, 3600mhash schoon aan de haak @ /cyuhct4]triplemining
sr. member
Activity: 473
Sodium hypochlorite, acetone, ethanol
August 08, 2012, 10:46:08 AM
als je wallet vol begint te raken laat maar weten, in mijne is nog wel plek  Grin
member
Activity: 85
Merit: 10
August 08, 2012, 09:59:44 AM
Gelukkig dat het is opgelost. Nu maar snel een extra backup maken met werkende wallet op usb ofzo.
jr. member
Activity: 58
Merit: 1
August 08, 2012, 09:01:11 AM
Probleem opgelost...

Eerst met ccleaner register fix en daarna chdsk.

Bitcoin 6.3 starte meteen met een groene balk en is nu ruim 1000 blocks aan het afhandelen.
De eurootjes ""vliegen"" binnen.

Ik begon me al zorgen te maken, gelukkig alles is nu goed.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Wasta
sr. member
Activity: 473
Sodium hypochlorite, acetone, ethanol
August 08, 2012, 06:24:04 AM
ja volgens death and taxes hoef je alleen die wallet.dat op te slaan ergens, en dan kan je alles opnieuw installeren, je kan het eventueel uitproberen op een andere computer en daar je wallet.dat naar de %APPDATA% van bitcoin te verplaatsen.

alleen.... eigenlijk zou het gewoon moeten werken nu... dus ik weet niet of een schone installatie gaat helpen,  misschien kan er nog iets in je router verkeerd ingesteld zijn waardoor het bitcoin blokkeerd, en verder zou je internet provider ook bitcoin kunnen blokkeren (onwaarschijnlijk),  ...  ik weet niet .. waarom hij geen verbinding krijgt , dus ja , misschien helpt een schone installatie wel,  .... heb je nog andere firewalls of toestanden geinstalleerd... naja    gedoe allemaal, ik zit ook aan mijn computer te kloten.... zijn net vrouwen soms he, ik heb alleen hardware probs nu... (soms gaat hij wel aan soms niet, dus ... ik weet het ook niet allemaal ... hij heeft een eigen willetje lijkt het wel) , 

anders kan je nog proberen hem uit het raam te gooien, en boedist te worden.... (mijne is het weer gaan doen toen ik daarmee dreigde...)  maar ik weet ook niet of dat helpt..

anyone else ?

Pages:
Jump to: