Pages:
Author

Topic: Nederlands! (algemeen) - page 15. (Read 574093 times)

hero member
Activity: 540
Merit: 500
COINDER
February 21, 2013, 02:32:21 PM


Om ff ontopic door te gaan. Iemand van Tweakers heeft die marktplaatsverkoper gemaild en heeft keurig een aantal keer reactie gekregen:

Quote
BlueTooth76 in Bitcoins - Virtueel Geld @ tweakers.net
Hallo,

Ik zie dat u een Bitcoin miner aanbiedt.

Wat voor hardware is het? Stroomverbruik?
En wat is de levertijd?

Met vriendelijke groeten,

BlueTooth76

-----------------------------

Beste BlueTooth76,

Bedankt voor je interesse in onze bitcoin miner. Het gaat hier om een via USB aangesloten ASIC SHA256 processor met een minimale rekenkracht van 60GH/s. Het verwachte stroomverbruik zal rond de 500watt liggen, echter kan dit nog iets meer of minder worden. Het product is momenteel in de allerlaatste fase van ontwikkeling. De geplande levertijd is binnen nu en 2 a 3 weken.
Mocht je interesse hebben raad ik je aan je order zsm te plaatsen daar het erg snel gaat met het aantal bestellingen en helaas op = op. Momenteel zijn er nog enkele tientallen leverbaar.

Met vriendelijke groet,

Ronald R

Sent from my mobile.

-----------------------------

aan ICT
Hallo Ronald,

Klinkt interessant.
Maar onder jullie merknaam vind ik geen bitcoin miners of wat dan ook in google.

Heeft dat ding geen merknaam?

Mvgr,
BlueTooth76

-----------------------------

Beste BlueTooth76,

Dat klopt inderdaad. Wij fabriceren zelf geen bitcoin miners. Wij zijn importeur voor een bekende fabrikant van bitcoin miners. Omdat de SHA256 processor is geclassificeerd onder de US Bureau of Industry and Security export control kan het importeren ervan de nodige problemen, kosten en vertragingen met zich mee brengen. Wij hebben hier enkele jaren ervaring mee en kunnen daardoor versneld deze apparatuur importeren en op een correcte manier langs de douane krijgen.

Met vriendelijke groet,

Ronald R

Sent from my mobile.

-----------------------------

aan ICT
Hallo Ronald,

Op zich heb ik een budget voor 2 of 3 van deze apparaten, is er nog iets aan de prijs te doen bij afname van 3 stuks?

Ik neem aan dat betaling bij levering is?
Hoe doe ik het met instellen?

Mvgr,
BlueTooth76

-----------------------------

Beste BlueTooth76,

Bij afname van 3 stuks kan ik je tot 200 Euro per miner korting geven. Helaas zijn de miners momenteel op pre-order en moeten vooruit betaald worden. Echter met de garantie dat mocht, onverhoopt, de leverancier niet leveren het geld in z'n totaal wordt terug betaald. Tot op heden is dit bij onze fabrikant nooit nodig geweest maar zoals je misschien weet hebben onlangs 2 andere leveranciers wel klanten hun geld terug gegeven vanwege problemen met de levering. Dit zal in de geval echter niet nodig zijn. Zelf heb ik er ook 2 in pre-order staan.

Met vriendelijke groet,

Ronald R

Welkom..

Tja blijft n vreemd verhaal, wetende dat hij geen namen van Asics noemt..wij weten wel beter natuurlijk maar voor n leek lijkt het misschien intressant..

Ik zeg afwachten totdat de Asics daadwerkelijk voor consumenten beschikbaar worden want de laatste weken is de hashrate enorm toegenomen (Asicminer en Huh?) maar niemand ( consumenten) heeft er nog een in handen niemand op de geldcollectanten na dan..en een core member ..ik vind het erg vreemd en totaal oneerlijk te noemen hoe mensen die pre-orders hebben betaald totaal genegeerd worden...maar goed dat is hun risico zullen we maar zeggen.. Ik vermoed dat er een aantal grootte jongens nu flink aan het minen zijn en straks de kruimels overlaten voor de " gewone" miners ,,,misschien zit ik ernaast...

Natuurlijk heeft de koers vd btc ook meer nieuwe gpu miners getrokken maar ik geloof niet dat dit de rede van de enorme stijging kan zijn ...

Neem btcguild.... Drie weken terug had plaats 25 ong. 20gh nu heeft plaats 25 ong. 40 gh ..ik geloof niet dat ze dit middels gpu of fpga hebben bereikt ...in twee weken...
member
Activity: 99
Merit: 10
February 21, 2013, 12:39:02 PM
Hallo iedereen hier! Ik heb mij ook maar eens geregistreerd omdat mijn interesse in het Bitcoin minen gewekt werd door de ASIC's die er binnenkort aan zitten te komen. Ik lees het Bitcoin topic op Tweakers mee maar verder heb ik me de laatste tijd niet met Bitcoins of het minen ervan bezig gehouden.

Begin 2011 heb ik me ooit eens verdiept in het minen maar kwam toen tot de conclusie dat het niet rendabel was. Omdat de koers momenteel echter heel anders ervoor staat zou het nu wel rendabel moeten kunnen zijn.

Verder kwam ik er zojuist achter dat er een Nederlands gedeelte bestaat op dit forum, vandaar dat ik mijn even kort voor zal stellen. Naam: Mevius, leeftijd 25 jaar. Werkzaam in de IT (Netwerkbeheer). Interesse in het minen en wellicht handelen in Bitcoins.

Om ff ontopic door te gaan. Iemand van Tweakers heeft die marktplaatsverkoper gemaild en heeft keurig een aantal keer reactie gekregen:

Quote
BlueTooth76 in Bitcoins - Virtueel Geld @ tweakers.net
Hallo,

Ik zie dat u een Bitcoin miner aanbiedt.

Wat voor hardware is het? Stroomverbruik?
En wat is de levertijd?

Met vriendelijke groeten,

BlueTooth76

-----------------------------

Beste BlueTooth76,

Bedankt voor je interesse in onze bitcoin miner. Het gaat hier om een via USB aangesloten ASIC SHA256 processor met een minimale rekenkracht van 60GH/s. Het verwachte stroomverbruik zal rond de 500watt liggen, echter kan dit nog iets meer of minder worden. Het product is momenteel in de allerlaatste fase van ontwikkeling. De geplande levertijd is binnen nu en 2 a 3 weken.
Mocht je interesse hebben raad ik je aan je order zsm te plaatsen daar het erg snel gaat met het aantal bestellingen en helaas op = op. Momenteel zijn er nog enkele tientallen leverbaar.

Met vriendelijke groet,

Ronald R

Sent from my mobile.

-----------------------------

aan ICT
Hallo Ronald,

Klinkt interessant.
Maar onder jullie merknaam vind ik geen bitcoin miners of wat dan ook in google.

Heeft dat ding geen merknaam?

Mvgr,
BlueTooth76

-----------------------------

Beste BlueTooth76,

Dat klopt inderdaad. Wij fabriceren zelf geen bitcoin miners. Wij zijn importeur voor een bekende fabrikant van bitcoin miners. Omdat de SHA256 processor is geclassificeerd onder de US Bureau of Industry and Security export control kan het importeren ervan de nodige problemen, kosten en vertragingen met zich mee brengen. Wij hebben hier enkele jaren ervaring mee en kunnen daardoor versneld deze apparatuur importeren en op een correcte manier langs de douane krijgen.

Met vriendelijke groet,

Ronald R

Sent from my mobile.

-----------------------------

aan ICT
Hallo Ronald,

Op zich heb ik een budget voor 2 of 3 van deze apparaten, is er nog iets aan de prijs te doen bij afname van 3 stuks?

Ik neem aan dat betaling bij levering is?
Hoe doe ik het met instellen?

Mvgr,
BlueTooth76

-----------------------------

Beste BlueTooth76,

Bij afname van 3 stuks kan ik je tot 200 Euro per miner korting geven. Helaas zijn de miners momenteel op pre-order en moeten vooruit betaald worden. Echter met de garantie dat mocht, onverhoopt, de leverancier niet leveren het geld in z'n totaal wordt terug betaald. Tot op heden is dit bij onze fabrikant nooit nodig geweest maar zoals je misschien weet hebben onlangs 2 andere leveranciers wel klanten hun geld terug gegeven vanwege problemen met de levering. Dit zal in de geval echter niet nodig zijn. Zelf heb ik er ook 2 in pre-order staan.

Met vriendelijke groet,

Ronald R
newbie
Activity: 50
Merit: 0
February 14, 2013, 02:10:46 AM
Ik heb hem gereport omdat dit product nog helemaal niet bestaat.
Marktplaats zelf zegt dat advertenties met meerdere meldingen prioriteit krijgen, dus report hem met z'n allen.
Gaat mij dan ff te ver, hoezo is deze persoon (of bedrijf eigenlijk meer) fout bezig?? Ja het is waar dat hij niet erbij vertelt dat de apparaten niet leverbaar zijn en vooruit betaald moeten worden .. het kan echter net zo goed zijn dat die informatie wel gegeven wordt zodra er interesse wordt getoond.. Ik zie het verschil niet met de verschillende ontwikkelaars die het moeten hebben van mensen die er wel vertrouwen in hebben en vooruit betalen. Enige wat deze persoon doet is geld innen, geld overmaken naar de ontwikkelaars, en het verschil zelf opstrijken voor de moeite om die dingen naar NL te halen en naar z'n klanten te versturen.. Sorry, maar deze oproep is wat mij betreft volkomen voorbarig  Undecided

en ja, ik heb ff gebeld om te vragen hoe het zit..

Sorry maar ik vrees dat je iets te veel vertrouwen hebt. Dat wordt meestal genadeloos afgestraft, of ben je soms nieuw hier?

Oh je hebt ze ff gebeld. Nou dan zal het wel goed zitten.

Zeg ik dat dan?

Ik ben het er zeker over eens dat het een belachelijke prijs is, en dat er onder valse voorwendselen (doen alsof het een eigen product is die al geleverd kan worden) gehandeld wordt - wat een oplichter! maar dat is schering en inslag niet? en iets waar mensen prima zelf doorheen kunnen prikken en niet tegen beschermd hoeven te worden.. Wie weet zijn er wel mensen die het eng vinden om met het buitenland zaken te doen, toch op de eerste rij willen zitten en daar geld voor over hebben. Pas als hij niet levert en er met het geld vandoor gaat is het een crimineel die aangepakt moet worden. vooralsnog; lang leve de vrije markt  Roll Eyes
hero member
Activity: 728
Merit: 500
In cryptography we trust
February 13, 2013, 07:54:07 PM
Ik heb hem gereport omdat dit product nog helemaal niet bestaat.
Marktplaats zelf zegt dat advertenties met meerdere meldingen prioriteit krijgen, dus report hem met z'n allen.
Gaat mij dan ff te ver, hoezo is deze persoon (of bedrijf eigenlijk meer) fout bezig?? Ja het is waar dat hij niet erbij vertelt dat de apparaten niet leverbaar zijn en vooruit betaald moeten worden .. het kan echter net zo goed zijn dat die informatie wel gegeven wordt zodra er interesse wordt getoond.. Ik zie het verschil niet met de verschillende ontwikkelaars die het moeten hebben van mensen die er wel vertrouwen in hebben en vooruit betalen. Enige wat deze persoon doet is geld innen, geld overmaken naar de ontwikkelaars, en het verschil zelf opstrijken voor de moeite om die dingen naar NL te halen en naar z'n klanten te versturen.. Sorry, maar deze oproep is wat mij betreft volkomen voorbarig  Undecided

en ja, ik heb ff gebeld om te vragen hoe het zit..

Sorry maar ik vrees dat je iets te veel vertrouwen hebt. Dat wordt meestal genadeloos afgestraft, of ben je soms nieuw hier?

Oh je hebt ze ff gebeld. Nou dan zal het wel goed zitten.
hero member
Activity: 1596
Merit: 502
February 13, 2013, 05:37:08 PM
Maar dan nog vind ik de "Wij hebben de ultieme oplossing" en "Onze dedicated ASIC" zeker niet netjes, want het is niet hun product.
Verder klopt de berekening natuurlijk niet omdat de difficulty omhoog schiet wanneer die dingen er zijn en dus klopt ook de break even periode niet.
legendary
Activity: 2324
Merit: 1125
February 13, 2013, 05:08:40 PM
Ik heb hem gereport omdat dit product nog helemaal niet bestaat.
Marktplaats zelf zegt dat advertenties met meerdere meldingen prioriteit krijgen, dus report hem met z'n allen.
Gaat mij dan ff te ver, hoezo is deze persoon (of bedrijf eigenlijk meer) fout bezig?? Ja het is waar dat hij niet erbij vertelt dat de apparaten niet leverbaar zijn en vooruit betaald moeten worden .. het kan echter net zo goed zijn dat die informatie wel gegeven wordt zodra er interesse wordt getoond.. Ik zie het verschil niet met de verschillende ontwikkelaars die het moeten hebben van mensen die er wel vertrouwen in hebben en vooruit betalen. Enige wat deze persoon doet is geld innen, geld overmaken naar de ontwikkelaars, en het verschil zelf opstrijken voor de moeite om die dingen naar NL te halen en naar z'n klanten te versturen.. Sorry, maar deze oproep is wat mij betreft volkomen voorbarig  Undecided

en ja, ik heb ff gebeld om te vragen hoe het zit..

Nu vind ik 1500€ winst opstrijken voor enkelt de adres gegevens van zijn zogenaamde "klant" voor een BFL Single SC preorder, die "klant" zelf ook had kunnen doen, aan Butterfly Labs door te geven (dus gewoon voor hem bestellen) BELACHELIJK VEEL en in de buurt van oplichting komen.

Als hij gewoon levert is hij toch volledig transparant? Geen oplichting maar vrije markt (en niet zo slim om bij hem te kopen).

O ja, ik verkoop ook Bitcoins tegen 1000% markup vs MTGox. Kopen? Wink
hero member
Activity: 540
Merit: 500
COINDER
February 13, 2013, 04:50:33 PM
Ik heb hem gereport omdat dit product nog helemaal niet bestaat.
Marktplaats zelf zegt dat advertenties met meerdere meldingen prioriteit krijgen, dus report hem met z'n allen.
Gaat mij dan ff te ver, hoezo is deze persoon (of bedrijf eigenlijk meer) fout bezig?? Ja het is waar dat hij niet erbij vertelt dat de apparaten niet leverbaar zijn en vooruit betaald moeten worden .. het kan echter net zo goed zijn dat die informatie wel gegeven wordt zodra er interesse wordt getoond.. Ik zie het verschil niet met de verschillende ontwikkelaars die het moeten hebben van mensen die er wel vertrouwen in hebben en vooruit betalen. Enige wat deze persoon doet is geld innen, geld overmaken naar de ontwikkelaars, en het verschil zelf opstrijken voor de moeite om die dingen naar NL te halen en naar z'n klanten te versturen.. Sorry, maar deze oproep is wat mij betreft volkomen voorbarig  Undecided

en ja, ik heb ff gebeld om te vragen hoe het zit..

Ik zou zeggen boek effe €2600,- over naar hem... !! Ieder z'n ding...succes ermee..en ik koop je BTC wel tzt... Wink

vraag ook even welke rang ordernummer zijn reeds voorruit bestelde apparatuur heeft die hij vorig jaar zomer MOET hebben geplaatst ...wil hij überhaupt kunnen leveren...
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
February 13, 2013, 04:46:35 PM
Ik heb hem gereport omdat dit product nog helemaal niet bestaat.
Marktplaats zelf zegt dat advertenties met meerdere meldingen prioriteit krijgen, dus report hem met z'n allen.
Gaat mij dan ff te ver, hoezo is deze persoon (of bedrijf eigenlijk meer) fout bezig?? Ja het is waar dat hij niet erbij vertelt dat de apparaten niet leverbaar zijn en vooruit betaald moeten worden .. het kan echter net zo goed zijn dat die informatie wel gegeven wordt zodra er interesse wordt getoond.. Ik zie het verschil niet met de verschillende ontwikkelaars die het moeten hebben van mensen die er wel vertrouwen in hebben en vooruit betalen. Enige wat deze persoon doet is geld innen, geld overmaken naar de ontwikkelaars, en het verschil zelf opstrijken voor de moeite om die dingen naar NL te halen en naar z'n klanten te versturen.. Sorry, maar deze oproep is wat mij betreft volkomen voorbarig  Undecided

en ja, ik heb ff gebeld om te vragen hoe het zit..

Nu vind ik 1500€ winst opstrijken voor enkelt de adres gegevens van zijn zogenaamde "klant" voor een BFL Single SC preorder, die "klant" zelf ook had kunnen doen, aan Butterfly Labs door te geven (dus gewoon voor hem bestellen) BELACHELIJK VEEL en in de buurt van oplichting komen.
newbie
Activity: 50
Merit: 0
February 13, 2013, 03:18:01 PM
Ik heb hem gereport omdat dit product nog helemaal niet bestaat.
Marktplaats zelf zegt dat advertenties met meerdere meldingen prioriteit krijgen, dus report hem met z'n allen.
Gaat mij dan ff te ver, hoezo is deze persoon (of bedrijf eigenlijk meer) fout bezig?? Ja het is waar dat hij niet erbij vertelt dat de apparaten niet leverbaar zijn en vooruit betaald moeten worden .. het kan echter net zo goed zijn dat die informatie wel gegeven wordt zodra er interesse wordt getoond.. Ik zie het verschil niet met de verschillende ontwikkelaars die het moeten hebben van mensen die er wel vertrouwen in hebben en vooruit betalen. Enige wat deze persoon doet is geld innen, geld overmaken naar de ontwikkelaars, en het verschil zelf opstrijken voor de moeite om die dingen naar NL te halen en naar z'n klanten te versturen.. Sorry, maar deze oproep is wat mij betreft volkomen voorbarig  Undecided

en ja, ik heb ff gebeld om te vragen hoe het zit..
hero member
Activity: 1596
Merit: 502
February 13, 2013, 06:38:49 AM
Ik heb hem gereport omdat dit product nog helemaal niet bestaat.
Marktplaats zelf zegt dat advertenties met meerdere meldingen prioriteit krijgen, dus report hem met z'n allen.
hero member
Activity: 540
Merit: 500
COINDER
February 12, 2013, 05:41:53 PM

Inderdaad, ben benieuwd wat de levertijd is Wink

Hij is nogal vaag in z'n advertentie, en aangezien BFL nog geen ASIC's klaar heeft is dit of een verschrikkelijk dure preorder of een ordinaire scam.

99% SCAMMER  Wink
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
February 12, 2013, 05:39:18 PM


EDIT: qoute van marktplaats:
----------
Code:
Beschrijving

Wil jij geld verdienen met Bitcoin? Ben je op zoek naar de juiste videokaart (GPU) voor bitcoin mining? Kijk niet verder. Vergeet GPUs met hoge kosten en relatief kleine opbrengsten.
Wij hebben de ultieme oplossing, een dedicated miner op basis van ASIC. ASIC miners zijn momenteel de snelste en meest efficiënte manier van Bitcoins minen.
Onze dedicated ASIC mine hardware haalt 60GH/s dat zijn 60.000 Hashes per seconde!
Met de huidige koers komt dat neer op een theoretisch haalbare verdienste per dag van €130,=.
Dit wil zeggen dat je met 20 dagen break even hebt gedraaid en de kosten van de miner hebt terug verdient. Alles daarna is pure winst.

Voor vragen neem gerust contact op. Tel: 0616510149
----------


Inderdaad, ben benieuwd wat de levertijd is Wink

Hij is nogal vaag in z'n advertentie, en aangezien BFL nog geen ASIC's klaar heeft is dit of een verschrikkelijk dure preorder of een ordinaire scam.
hero member
Activity: 540
Merit: 500
COINDER
February 12, 2013, 04:43:32 PM
hero member
Activity: 540
Merit: 500
COINDER
January 12, 2013, 02:01:57 PM
Nog een Nederlander erbij. Ik lees al een mooi tijdje mee, maar nu toch maar eens een account aangemaakt.

Ur welkom ...!!!  Grin
newbie
Activity: 17
Merit: 0
January 12, 2013, 01:57:54 PM
Nog een Nederlander erbij. Ik lees al een mooi tijdje mee, maar nu toch maar eens een account aangemaakt.
donator
Activity: 1890
Merit: 1010
Parental Advisory Explicit Content
December 31, 2012, 04:58:42 AM
Iedereen de beste wensen en een gelukkig 2013 gewenst.

Ja Bitminter is down, onder DDoS sinds eergisteren, DrHaribo's server (hertzner) ligt plat.


Groeten
jr. member
Activity: 58
Merit: 1
December 31, 2012, 04:16:32 AM
De beste wensen voor het nieuwe jaar.
Veel geluk!

ennuh...is er iets met bitminter aan de hand?

De site lijkt wel plat.
newbie
Activity: 12
Merit: 0
December 28, 2012, 11:13:32 AM
Ik wil jullie allemaal een gezonde jaarwisseling toewensen!  Cheesy  Wink
hero member
Activity: 540
Merit: 500
COINDER
December 12, 2012, 03:39:57 PM
@ Frequency

Bedankt voor de uitleg en het uitgebreide antwoord, die zet lijkt me inderdaad niet zo verstandig.
Met de ASICS op komst, is het een gok om nu pas te gaan investeren in de GPU sector.

Aangezien ik ook een newbie ben op dit vlak, lijkt het me beter te wachten op de ASICS.
Als daar wat geïnvesteerd wordt dan denk ik dat ik makkelijker mee kan met de rest van de miners.

Hoe kijk jij naar ASIC's, ga je stoppen met minen met GPU's of door met ASICS?

@ Daan_Schiphol

Ben toevallig opzoek, en wil er wat van je overnemen, check je inbox!

Als asic,s idd uitkomen is je volgende probleempje dat vervolgens waarschijnlijk achteraan in de (enorme) rij zal moeten aansluiten MAAR als je capitaal hebt om in de toekomst te investeren zul je alleen door flink geld erin te pompen wel nog mee kunnen maar bedenk wel dat altyd risico loop

Zolang er geen asic s verschijnen ondanks alle treads en discussies blijf ik gpu minen dus dat betekend of nog een maand of nog een jaar of tig

Mijn gevoel over asic is dubbel eenerzijds moet er ooit een gpu concurrent verschijnen alleen vind ik de betreffende bedrijven erg vaag erg slecht in marketing en gebruiken ze het vertrouwen die ze hebben opgedaan door fpga units te leveren om vooraf veel geld binnen te harken de preorders.

Het probleem is hierin dat fpga te hniek reeds bestond en is aangepast cq omgebouwd naar btc
ASIC daarin tegen is een volledig new ontwerp iemand met enig verstand van zaken kan zich makkelijk voordoen in het te hnische lees theoretische verhaal om mensen te overtuigen daar het in de praktijk en erg moeilijke zaak is om custom chips te ontwikkelen plus ik heb zeer slechte ervaring met te hnisch spul uit China vooral als het om ontwikkeling op ict gebied gaat ze kunnen niet tippen aan onze asml philipps r&d afd bv

Daarbij ben ik opgevoed met eerst zien dan geloven ze kunnen je veel wijs maken maar n werkend app zegt meer dan 10000 post op n forum als deze...succes

Ps ik verkoop geen app totdat het niet meer rendabel is

sr. member
Activity: 426
Merit: 250
December 12, 2012, 03:11:36 AM
Bedankt voor je reply! Ik heb zojuist op link gevolgd welke jij hebt opgegeven maar krijg nu de volgende melding:
"Helaas, er zijn onvoldoende euros beschikbaar"


Ik zal Bitonic de komende dagen (weken) volgen! Smiley bedankt in ieder geval!

Beste leden van dit forum!

Ik heb een kleine 100 BTC welke ik wil verkopen. Hoeft natuurlijk niet in 1 koop.

Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het graag. Over de prijs valt natuurlijk altijd te praten.

Mvg

Daan

Beste Daan,

Wij zijn altijd geïnteresseerd in het kopen van bitcoins. Wij maken altijd snel het geld over. Voor prijzen hebben we deze pagina, waar je ook direct de verkoop kan voltooien: https://www.bitonic.nl/sell



Ah, wat een toeval, niet snel na mijn post kwamen er twee inkooporders binnen.

Ik zal morgen even overleggen of we de buffers kunnen vergroten. Desalniettemin verwacht ik dat we morgen of overmorgen wel weer genoeg op voorraad hebben om in te kopen.


misschien een domme vraag, maar waarom heb je een voorraad nodig als iemand bitcoins aanbied aan jullie..,   of was de voorraad euros op? Tongue  
Dat ligt aan onze bedrijfsvoering, daar wil ik niet te veel over in detail treden.

Op de meeting wil ik je er wel het een en ander over vertellen.
Pages:
Jump to: