Hoi Wasta
Je mag contact met mij opnemen dan zal ik samen met jou proberen tot een oplossing te komen
Bitminter is een soort pps maar vreemd genoeg duren de btc blokken bij deze server al een heel lange tijd veel langer dan bij andere pools. En deze pool vindt ook op namecoins blijkbaar veel minder blokken dan alle andere pools.
Ik heb er een hele lange tijd mijn pc op gehad maar op een gegeven moment vond ik het toch wel allemaal heel apart dat andere pools minstens 5 tot en met zelfs 20 namecoin blokken vinden op een groter btc blok en bij deze pool amper tot helemaal niet.
Maar goed het delven van de munten word ook bepaald door geluk met het aantal delen wat er benodigd is om het munt blok te vinden.
Daarom komt het dus voor dat een uitbetaling soms verschrikkelijk lang kan duren, er zijn zelfs blokken welke tot wel 21 miljoen delen groot waren/zijn.
Voor het delven met verschillende snelheden en opties is het eigenlijk een must om het programma cgminer te gebruiken welke verschrikkelijk veel opties heeft en waar je allerlei mooie instellingen kan maken bijna geheel naar wens
Je zal op alle servers wel eens failed of denied zien maar over het algemeen is het normaal als je hele lange reeksen van accepted ziet, dit is een klein beetje afhankelijk natuurlijk van je verbinding tussen jou en de server.
Je berekening zou in een perfecte pool wel aardig kloppen maar op een kleinere pool dan slush of deepbit meestal niet haalbaar, ik delf met gemiddeld 1600 M/s
Ook de gemiddelde energie prijs is niet 20 ct/kwh maar 23 tot 31 euro cent / kwh dit omdat inmiddels de staat weer een belasting verhoging van energie heeft doorgevoerd waar veel mensen amper tot niets van gemerkt hebben
Eigenlijk is in ons land als je net als mij de energie rekening zelf moet betalen helemaal niet winstgevend, tenzij de prijs van bitcoins na de halvering straks ineens in prijs zouden verdubbelen.
Uiteraard zou dit voor de oud gedienden die honderden blokken hebben behaald in de makkelijker tijden, een mooie winst kunnen betekenen van weer eens 100%.
Maar goed dat is en blijft koffiedik kijken, want niemand weet wat er dan gaat gebeuren.
Het instellen van je kaart op een goede snelheid en toch niet al te veel lawaai maar nog wel een goed resultaat behalen noemen wij undervolt/clock van de kaart welke je gebruikt.
Helaas kun je met de nieuwere modellen 69xx en 79xx niet zulke prachtige instellingen maken als met de zeer goede 58xx/59xx serie kaarten. Deze bleken voor mij perfect te kunnen worden ingesteld op erg laag stroom verbruik met een toch meer dan redelijke hash snelheid.
Toch kun je nog wel het een en ander voor elkaar krijgen op deze kaarten, dit is dus onafhankelijk van welke pool je gebruikt om te delven.
Welk merk is je video kaart en weet je zeker dat het niet een andere oorzaak is ?
Ik kan het natuurlijk hiervandaan in kampen niet horen of zien, maar soms zijn het echt vaak kleine dingen welke je zelf soms kan oplossen.
Tenzij er gewoon dus echt een fabrieksfout in zit dan zou ik de fabrikant helemaal gek gaan maken