Pages:
Author

Topic: Nederlands! (algemeen) - page 33. (Read 665843 times)

legendary
Activity: 1596
Merit: 1010
June 24, 2011, 09:15:17 AM
leuk om te zien dat hier ook enkele nederlandstalige mensen zijn Smiley

groetjes uit België!
hero member
Activity: 683
Merit: 500
June 19, 2011, 04:55:31 PM
Een bijzonder goedenmiddag allemaal.

Tijdje geleden een hele meuk Bitcoins gekocht. Ondanks dat ik nog in de plus sta, ben ik niet van plan om nu te verkopen. Ik zie het eerder als een leuke lange termijn 'proef' of investering.

Mochten ze uiteindelijk niks waard worden, dan ben ik in theorie mijn geld kwijt, maar dat heb ik er voor over. Het is ook niet zo'n groot bedrag dat ik als student dakloos wordt. Bovendien zou ik dan op een zeer lage prijs gewoon nog een hele meuk opkopen, omdat de kans er dik in zit dat de Bitcoin dan t.z.t. wel weer gaat stijgen.

Momenteel fluctueert de koers erg. Is dit het gevolg van mensen die speculeren of heeft dit andere oorzaken (slecht nieuws in de pers, fraude en hacken, etc)?

Jullie zullen me waarschijnlijk nog wel vaker hier terug vinden. In ieder geval leuk om te zien dat er meer Nederlanders actief zijn en jammer dat ik dit niet vorig jaar september had ontdekt Cheesy

Gegroet,

LE CLOCHARD

Zoals eerder al gezegt is het een combinatie van dingen + dat het op deze moment nog een relatief kleine groep mensen is die bitcoins gebruikt. 1 persoon kan met een "klein" bedrag de bitcoins al enkele euro's hoger brengen.
hero member
Activity: 530
June 19, 2011, 11:34:09 AM
Zoals al eerder gezegd is...
Als het de juiste publiciteit krijgt wordt dit groter dan twitter, facebook, mailen of wat dan ook.
Om dit netwerk te laten klappen is veel voor nodig.

En het begint uit eindelijk bij de miners aangezien zonder miners er geen Bitcoin kan zijn.
Dus zolang het in de ogen van miners waard blijft om te minen komt het goed.
Als de electriciteit kosten meer gaan worden dan dat het overleverd aan EUROS/USD wordt het link.

Utrecht hierzo... wil wel is met iemand een avondje er over gaan praten.
Vindt het zeker interessant.
sr. member
Activity: 294
Merit: 250
June 19, 2011, 08:07:18 AM

Tijdje geleden een hele meuk Bitcoins gekocht. Ondanks dat ik nog in de plus sta, ben ik niet van plan om nu te verkopen. Ik zie het eerder als een leuke lange termijn 'proef' of investering.

Mochten ze uiteindelijk niks waard worden, dan ben ik in theorie mijn geld kwijt, maar dat heb ik er voor over. Het is ook niet zo'n groot bedrag dat ik als student dakloos wordt. Bovendien zou ik dan op een zeer lage prijs gewoon nog een hele meuk opkopen, omdat de kans er dik in zit dat de Bitcoin dan t.z.t. wel weer gaat stijgen.

Momenteel fluctueert de koers erg. Is dit het gevolg van mensen die speculeren of heeft dit andere oorzaken (slecht nieuws in de pers, fraude en hacken, etc)?

Jullie zullen me waarschijnlijk nog wel vaker hier terug vinden. In ieder geval leuk om te zien dat er meer Nederlanders actief zijn en jammer dat ik dit niet vorig jaar september had ontdekt Cheesy

Gegroet,

LE CLOCHARD
Voorzover ik kan zien is het een combinatie van dingen. Nadat de psychologische grens van $30 was bereikt, verkocht iemand een berg bitcoins en daarna werd het een soort van sneeuwbal-effect. Combineer dat met het nieuws over de US overheid vs. Bitcoin, de diefstal van wallets, de inbraken op Mt. Gox, de DDoS-aanvallen op een hoop bitcoin-gerelateerde sites, etc.... en dan is het niet zo vreemd dat de boel fluctueert Tongue
Dat komt wel weer goed Smiley
newbie
Activity: 2
Merit: 0
June 19, 2011, 07:56:53 AM

Gegroet,

LE CLOCHARD
hero member
June 16, 2011, 08:28:54 PM
Zijn jullie nu echt aan het minen om er iets aan te verdienen?
Speculeren is meer rendabel Smiley.
Is maar hoe je het bekijkt, als je nu voor 2000euro bitcoins koopt en bitcoins worden volledig waardeloos, wat ik niet hoop maar daar moet je in deze beta fase wel rekening mee houden dan hou je op het einde van de rit niets over en ben je 2000euro kwijt. Koop je voor die 2000euro miningaparatuur dan hou je op het einde van de rit heel mooie hardware over als btc faalt.

Dat is niet correct. Met speculeren koop je natuurlijk geen bitcoins en ga je ze gepolijst en al in de kast leggen. Juist gebruik maken van de grote koersschommelingen (die op mtgox volop aanwezig zijn) levert zelfs in een bearmarket voldoende winst op, zo lang je maar niet al je paarden in 1 order stopt.
Kprobeer mij nu wel een voorstelling te maken hoe een gepolijste bitcoin eruit ziet, lol  Grin
Speculeren in de zin van kopen als ze laag staan en verkopen als ze hoog staan en terug kopen als ze laag staan is heel winstvol in theorie en als je nu terug kijkt op de grafiek is het inderdaad "had ik maar verkocht aan 30$ en nu terug gekocht.
Helaas kan je nooit met 100% zekerheid zeggen wat ze gaan doen en is het dus puur gokken, als je nu coins verkoopt aan 17$ omdat je er vol van overtuigt bent dat ze nog wel een stukje gaan zakken en je er dus meer aan een lagere prijs kan gaan kopen en opeens komt er het nieuws van 1 of ander groot bedrijf wat beslist bitcoins te accepteren waardoor ere een run op bitcoins komt waardoor de prijs in 1 stuk naar de 100$ gaat mag jij mij eens exact uitleggen hoe je daar een mooie winst mee gemaakt hebt. Had je ze dan maar mooi gepolijst in de kast laten staan. Tongue

Nu heb ik zelf wel een paar coins op deze manier verdient maar om het nu echt aan te gaan raden, neen. Genoeg posts op het forum van mensen die zich hieraan verbrand hebben en uiteindelijk terug ingekocht hebben aan een hogere prijs dan ze verkocht hadden. Heb zelf ook aan 20$ verkocht omdat ik dacht dit is erover nu gaan ze omlaag, toen gingen ze naar 30$, gelukkig niet terug gekocht en nu aan 17 terug gekocht. Dit doe ik echter met een klein beetje geld/coins. Maar uiteindelijk blijf ik er bij, minen blijft het veiligst, de aparatuur kan je uiteindelijk voor perfect andere dingen gebruiken als het niet meer rendabel is om te minen.

En we vergeten de meest veilige nog, verkoop dingen voor bitcoins, piza's zijn wel redelijk rendabel  Tongue
newbie
Activity: 43
June 16, 2011, 07:54:07 AM
Is maar hoe je het bekijkt, als je nu voor 2000euro bitcoins koopt en bitcoins worden volledig waardeloos, wat ik niet hoop maar daar moet je in deze beta fase wel rekening mee houden dan hou je op het einde van de rit niets over en ben je 2000euro kwijt. Koop je voor die 2000euro miningaparatuur dan hou je op het einde van de rit heel mooie hardware over als btc faalt.

Dat is niet correct. Met speculeren koop je natuurlijk geen bitcoins en ga je ze gepolijst en al in de kast leggen. Juist gebruik maken van de grote koersschommelingen (die op mtgox volop aanwezig zijn) levert zelfs in een bearmarket voldoende winst op, zo lang je maar niet al je paarden in 1 order stopt.

Het is een keuze die je maakt. Speculeren voor hoge winsten (groter risico) of investeren in hardware en coins genereren voor een lagere winst (lager risico).
Zelf denk ik dat ik het met mijn persoonlijkheid niet zo goed zou doen met speculeren Tongue en met hardware rommelen vind ik wel leuk.
Beiden keuzes zijn naar mijn idee geen slechte keuzes.
Ik betwijfel echter of keuze 3, waarin mensen er van uit gaat dat ze hun hardware daadwerkelijk terug verdienen de goede is.
newbie
Activity: 17
June 15, 2011, 02:30:27 PM

newbie
June 15, 2011, 10:55:13 AM
Voorlopig is het een stuk lastiger geworden om winst te maken met mining..
Dus mijn mining-rig gaat zodra het minder oplevert dan dat het aan stroom kost veranderen in een hash-cracking-rig Tongue
hero member
June 13, 2011, 09:25:23 PM

Minen is wat dat betreft dus een stuk veiliger, ik heb wel bitcoins gekocht toen ze nog geen bal waard waren maar hoe ze nu op en neer schommelen en met de hoge prijs per coin pas ik hiervoor. Met een gedeelte van mijn bitcoins heb ik dus een goede pc gekocht met minen in het achterhoofd en een gedeelte word gebruikt voor een project waar bitcoins als betalingseenheid gebruikt gaat worden maar daarnaast ook prima verder zou kunnen bestaan zonder bitcoins. Daarnaast heb ik nog een gedeelte bitcoins als spaarboekje/investering en een gedeelte is gewoon om effectief te gebruiken als betaalmiddel. Dat laatste gedeelte is overigen heel belangrijk, als we bitcoins enkel gebruiken als investering om er goed mee te verdienen word het zowiezo een flop dus gebruik aub ook een gedeelte om echte te spenderen.
Doe het alleen beetje wijs, 600btc vergokken en mensen 50btc geven omdat ze wel een mooie post maken is een jaar later toch een beetje zuur. Tongue
newbie
June 13, 2011, 06:37:50 PM

Ben ik met je eens.
Echter ga ik geen geld opsturen om bitcoins te kopen. Ik heb nu hardware gekocht waar ik sowieso iets aan heb, ook als mining geen nut meer heeft.
Mocht het lekker lopen en ik wat bitcoins over hebben dan ga ik daar ook eens mee spelen. Voorlopig is het een leuke en aparte hobby xD

Je weet wat ze zeggen he.. "Speltip 6: Spreid je winkansen" Wink
newbie
June 13, 2011, 03:53:57 PM
newbie
June 13, 2011, 03:48:08 PM
Heyhey,

Hier iemand uit Baarn.
Momenteel is hier de kelder lekker warm met 1.2Ghash/sec. Zit momenteel op zo'n 2BTC per dag Smiley
Ik zat al een tijdje te twijfelen om een paar flinke GPU rigs aan te schaffen gezien ik regelmatig tegen CPU limitaties aan loop op het gebied van MD5 hash cracking. Bitcoin mining is was voor mij een mooie push om het eens te doen.
Ben benieuwd of ik binnen korte termijn een break-even punt haal van m'n hardware (dag of 20 hoop ik met huidige koers van $20 per BTC).
Ik geloof wel in het bitcoin principe. Ik laat uiteindelijk heel wat bitcoins in me wallet staan voorde lange termijn.

Ik mine op bitcoin.cz en dat bevalt me wel. Ik heb geen omkijken naar me miners. Zo eens per 4 uur ontvang ik een twitter berichtje met mining stats Tongue
newbie
June 10, 2011, 03:46:27 AM
Eerste post op het forum, leek me wel een goed idee om hier te starten Grin
Ik kom uit België, meer bepaald uit de buurt van Gent.

'k Doe wat aan pooled mining in m'n vrije tijd aangezien ik een vrij krachtige gaming rig gebouwd heb in maart. (http://be.hardware.info/usersystemen/14090/kwintenc-nieuwe-gaming-rig)
Daar haal ik zo'n 300 Mhashes/sec mee, met een Asus HD6950 standaard geclockt (en tot 380 als ik hem flash met een 6970 bios en overclock).
Ondertussen nog maar 0.45 BTC verdiend Tongue

Nog andere Belgen hier trouwens?

das ook niet veel. weet niet welke pool je zit?
ik mine met 183 Mhash/s, en 's nachts gaat er een maximum op.
mine nu bijna 48 uur en zit nu op 0.31btc

Deepbit (en soms BTCMine). 'k Ben ook niet constant aan het minen, ik gebruik die pc dagelijks voor school/vrije tijd.
Ook vrij irritant, als ik bvb een Youtube filmpje start tijdens het minen lockt windows volledig. Zelfde met GPU-Z. Zelfde met games.
Mss een bug die met een nieuwe versie van poclbm-miner opgelost wordt?

En 's nacht zet ik 'm uit want die fan is vrij luid. Ik slaap in een kamer ernaast, en m'n ouders slapen ook op die verdieping. 'k Ben nog hogeschoolstudent en woon thuis.

Vandaag examen gaan maken en dan gaat de pc de volledige dag minen, hopelijk staat er wat moois op m'n account als ik thuiskom ^^
full member
Activity: 168
Merit: 100
June 10, 2011, 02:41:11 AM
Hier Spijkenisse!! Ben nog geen miner maar wil wel zeker iets met bitcoin gaan doen.
hero member
June 09, 2011, 09:27:02 PM
Yup nog andere Belgen hier.  Wink

Ik zit trouwens op 837.80 MH/s met een HD 5970,
Memory op 305Mhz, geeft mij de meeste hashes en een mooie temperatuur van 63-65 graden.
Als iemand nog extra tips heeft om aan te passen, zijn altijd welkom. Smiley

Ben trouwens ook nog aan het uitkijken voor ergens een tweedehands HD 5970 extra op de kop te tikken, dus als iemand eentje in de aanbieding heeft ook altijd welkom.

sr. member
Activity: 252
June 09, 2011, 01:37:28 AM

'k Doe wat aan pooled mining in m'n vrije tijd aangezien ik een vrij krachtige gaming rig gebouwd heb in maart. (http://be.hardware.info/usersystemen/14090/kwintenc-nieuwe-gaming-rig)
Daar haal ik zo'n 300 Mhashes/sec mee, met een Asus HD6950 standaard geclockt (en tot 380 als ik hem flash met een 6970 bios en overclock).

das ook niet veel. weet niet welke pool je zit?
ik mine met 183 Mhash/s, en 's nachts gaat er een maximum op.
mine nu bijna 48 uur en zit nu op 0.31btc
newbie
June 08, 2011, 09:44:51 AM

sr. member
Activity: 252
June 07, 2011, 05:09:30 AM
hier nog een NL
vandaag begonnen, haal nu +/- 40Mhash/s maar even op wat andere fora besproken en ga vandaag even de 5770 halen.

zodra die dan werkt ga ik eens kijken hoe ik dan een 2e miner opzet.
zit trouwens bij deepbit
newbie
June 04, 2011, 06:17:28 AM
Hoi Herbert,

Op zich wel interesse om je te helpen, maar niet zo gek veel tijd op handen.
Wat had je in gedachte voor het uitleggen? Welke opzet?

Groeten,

BioMike

Dag mensen, BNR Digitaal hier.

Geïnteresseerd in aandacht besteden aan Bitcoin en op zoek naar mensen met goede technische en financiële kennis (hoeft in allemaal in één persoon te zitten) en het vermogen dit duidelijk uit te leggen aan een lekenpubliek. Wie kan helpen?

Groeten, Herbert Blankesteijn

Je bent een beetje laat, het item is op 26 mei al uitgezonden:
http://www.bnr.nl/programma/bnrdigitaal/
Pages:
Jump to: