Zijn jullie nu echt aan het minen om er iets aan te verdienen?
Speculeren is meer rendabel
.
Is maar hoe je het bekijkt, als je nu voor 2000euro bitcoins koopt en bitcoins worden volledig waardeloos, wat ik niet hoop maar daar moet je in deze beta fase wel rekening mee houden dan hou je op het einde van de rit niets over en ben je 2000euro kwijt. Koop je voor die 2000euro miningaparatuur dan hou je op het einde van de rit heel mooie hardware over als btc faalt.
Dat is niet correct. Met speculeren koop je natuurlijk geen bitcoins en ga je ze gepolijst en al in de kast leggen. Juist gebruik maken van de grote koersschommelingen (die op mtgox volop aanwezig zijn) levert zelfs in een bearmarket voldoende winst op, zo lang je maar niet al je paarden in 1 order stopt.
Kprobeer mij nu wel een voorstelling te maken hoe een gepolijste bitcoin eruit ziet, lol
Speculeren in de zin van kopen als ze laag staan en verkopen als ze hoog staan en terug kopen als ze laag staan is heel winstvol in theorie en als je nu terug kijkt op de grafiek is het inderdaad "had ik maar verkocht aan 30$ en nu terug gekocht.
Helaas kan je nooit met 100% zekerheid zeggen wat ze gaan doen en is het dus puur gokken, als je nu coins verkoopt aan 17$ omdat je er vol van overtuigt bent dat ze nog wel een stukje gaan zakken en je er dus meer aan een lagere prijs kan gaan kopen en opeens komt er het nieuws van 1 of ander groot bedrijf wat beslist bitcoins te accepteren waardoor ere een run op bitcoins komt waardoor de prijs in 1 stuk naar de 100$ gaat mag jij mij eens exact uitleggen hoe je daar een mooie winst mee gemaakt hebt. Had je ze dan maar mooi gepolijst in de kast laten staan.
Nu heb ik zelf wel een paar coins op deze manier verdient maar om het nu echt aan te gaan raden, neen. Genoeg posts op het forum van mensen die zich hieraan verbrand hebben en uiteindelijk terug ingekocht hebben aan een hogere prijs dan ze verkocht hadden. Heb zelf ook aan 20$ verkocht omdat ik dacht dit is erover nu gaan ze omlaag, toen gingen ze naar 30$, gelukkig niet terug gekocht en nu aan 17 terug gekocht. Dit doe ik echter met een klein beetje geld/coins. Maar uiteindelijk blijf ik er bij, minen blijft het veiligst, de aparatuur kan je uiteindelijk voor perfect andere dingen gebruiken als het niet meer rendabel is om te minen.
En we vergeten de meest veilige nog, verkoop dingen voor bitcoins, piza's zijn wel redelijk rendabel