Pages:
Author

Topic: Verkopen Bitcoins doorgeven aan belastingdienst? - page 5. (Read 14897 times)

hero member
Activity: 728
Merit: 500
IANAL, maar zolang je de boel particulier verkoopt is er niets aan de hand. Wel tellen Bitcoins mee voor je vermogen (box 3), waarover je 1.2% betaalt over alles wat je boven de 21K euro (of dubbel als je getrouwd bent) bezit. Dit wordt berekend aan de hand van je vermogen op 1 januari van het jaar waarover je belasting betaalt, dus de belasting over 2013, waar je begin volgend jaar aangifte voor doet, gaat uit van je vermogen op 1 januari 2013 en tenzij je toen al heel veel Bitcoins in bezit had, zal dit nog niet meetellen. Pas in de eerste maanden van 2015, wanneer je aangifte doet over 2014, worden Bitcoin-holdings relevant voor de meeste Bitcoin-gebruikers.

Hoe dergelijke dingen gecontroleerd kunnen worden door de belastingdienst is uiteraard een heel ander verhaal.
member
Activity: 70
Merit: 10
Hee,

Eigenlijk is de vraag simpel, als ik als particulier mijn bitcoins verkoop moet ik dit dan aangeven bij de belastigdienst? Of kan ik dit zien als dat ik als particulier gewoon mijn spullen mag verkopen.

Groeten,
TQ
Pages:
Jump to: