Pages:
Author

Topic: ❓❓ Wat zijn jullie gedachten over het nieuwe MERIT systeem ❓❓ - page 2. (Read 914 times)

full member
Activity: 392
Merit: 115
Ik hoop dat het verkopen en kopen van Merits sterk wordt ontmoedigd.

.....
Als mensen Merits van anderen gaan ontvangen zegt dit niet alleen iets over de ontvanger maar ook over de gevers. Al met al dus een interessante ontwikkeling.
.....


Ik heb het gevoel dat er wel enige vorm van toezicht op is. Grote hoeveelheden zullen opvallen. Zo geef je bijvoorbeeld niet 50 merits zomaar aan één persoon voor een matige post (misschien verdient de beste post het nog niet eens). Wanneer er een vermoeden is of een moderator weet het zeker, kunnen zij een account op non-actief zetten of zelfs verwijderen. Ook speelt negatieve trust hier nog wel een rol in, want wanneer je account dit heeft ben je vaak al gediskwalificeerd voor deelname aan de meeste bounty campaigns (wat voor velen het hele ding is van hogerop komen). Het zal ongetwijfeld gaan gebeuren dat er Merits worden gekocht/verkocht, maar ze moeten het dan wel erg onder de tafel houden in zo’n geval, want het risico is, denk ik, erg groot.

Denk dat ze dit hebben geïntroduceerd vanwege het grote aantal nieuwe aanmeldingen op de website.

Dit zal inderdaad de voornaamste reden zijn geweest. De hele cryptospace is enorm gegroeid en hoogstwaarschijnlijk heeft dat ook teweeggebracht dat het ledenaantal op bitcointalk.org ook flink is gestegen en er anders nog honderden (duizenden?) Hero Members bij waren gekomen.. Who knows? Slot op de pot..


**EDIT**

Het is natuurlijk ook zo overspoeld door nieuwe leden die enkel voor deze bounties meedoen aan het forum. Vaak is het zo dat er dan met minimale inspanning een maximaal resultaat behaald probeert te worden wat ten koste gaat van de kwaliteit (als dit er al kan zijn, want naar mijn weet zijn de meeste ‘bounty hunters’ afkomstig uit ZO Azië en Afrika). Dus nog even voor de duidelijkheid. Het is nog steeds een goede zet, maar eentje met gemengde gevoelens.
jr. member
Activity: 59
Merit: 1
Ik hoop dat het verkopen en kopen van Merits sterk wordt ontmoedigd.

.....
Als mensen Merits van anderen gaan ontvangen zegt dit niet alleen iets over de ontvanger maar ook over de gevers. Al met al dus een interessante ontwikkeling.
.....
jr. member
Activity: 52
Merit: 2
Dan kunnen ze misschien ook nadenken om 'Demerits' te gaan gebruiken voor alle onzin berichten die er geplaatst worden. Als je dan binnen een bepaald tijdbestek zoveel 'Demerits' behaald maak je geen kans op eventuele promotie. Als Bitcointalk gebruiker moet je dan na een periode gewoon in de + staan wil je doorgroeien op het forum. In plaats van alleen de plus punten op te sommen is het misschien ook goed om de negatieve berichten te laten zien en het tegen elkaar te laten afwegen om zo tot een uiteindelijke conclusie te komen. Persoonlijk vind ik het jammer dat als je een jaar geleden je had aangemeld je nu al een volwaardig lid had kunnen zijn terwijl je nu daadwerkelijk effort moet tonen. Denk dat ze dit hebben geïntroduceerd vanwege het grote aantal nieuwe aanmeldingen op de website.
member
Activity: 128
Merit: 22
Life is like a box of chocolates :)
volgens mij ben ik de enigste die dit systeem vaag vind.
wat er nu is creert; oude bitcointalk-leden gaan oordelen of je wel geschikt bent om in Rank te stijgen of niet, aangezien er op dit Forum heel veel signature campains zijn op basis van ranking, hebben deze groep geen baat bij om Merits uit te delen. Wat er nu al gaande is worden sMerits te koop aangeboden via Telegram en Discord, dit zegt al genoeg over dit systeem.

Ik snap wel dat er iets moest komen om spammers en multiaccounts te beperken, maar een soort Like/dislike systeem waar je posts automatisch wordt verwijdert als deze x aantal negative beoordeling krijgen was mischien ook wel een idee geweest.

Daar zit ook wel wat in maar ben bang dat aan elke verandering voor- en nadelen kleven.

Bij jouw systeem zou een kwalitatief goede post ook verwijderd kunnen worden omdat die persoon veel haters heeft bijvoorbeeld.

Je gaat er gemakshalve ook vanuit dat ieder oud bitcointalk-lid zo denkt over Merits uit delen terwijl ik eigenlijk zeker weet dat een heleboel oude leden kwalitatief goede posts kunnen waarderen en daar misschien wel Merit voor willen geven.

Neem jezelf als voorbeeld.  Waar deel jij Merits aan uit?
 

Het mooie aan dit systeem (net als de hele blockchain technologie), is dat alles transparant is in de zin dat je precies ziet van wie je wat krijgt en ook aan wie je Merits geeft. Zo heeft Semux, waar Marv1n de signature van draagt, ontzettend veel Merits ontvangen voor een simpele bounty post.. Het lijkt haast alsof je jezelf inkoopt in deze bounty door een Merit te versturen. Weet niet of dit gebruikelijk is, maar het is een post waar ik zelf niet warm of koud van wordt en waar er wellicht honderden van zijn.. Maar goed, dat is mijn mening natuurlijk!

Vond het zinnetje wat ik dik gedrukt had gemaakt in de quote wel mooi en interessant tegelijkertijd.. Ikzelf heb nog niet veel uitgedeeld (slechts 1). Degene die ik heb vergeven is aan degene die mij heeft ‘binnengehaald’ in de hele crypto-wereld en heb een goede (en naar mijn mening een leuke) post een blijk van waardering gegeven. Ben bang dat het ergens zo zal blijven gaan wellicht.. Mensen waarderen die je kent/waardeert of die jouw posts eerder hebben gewaardeerd (met een leuke reply/Merit). Vind het wel leuk dat mijn topic al meerdere malen is gewaardeerd en het valt me toch mee hoeveel (actieve) Nederlanders er toch zijn! Tijd voor een Bitcoinpraat.nl met onze eigen huisregels misschien Huh Haha!

Prima post dit.. dus een eMerit voor Sees (laat even in het midden of ze sexy is )

ps je Rang doet er niet toe, de inhoud, je ervaring of wil tot leren door de juiste vragen te durven stellen wel, en eerlijkheid in deze omgeving zijn veel belangrijker.  Wink


Ja, me naam! Haha, sorry daarvoor.... Kan nu niet meer terug!
We laten het inderdaad maar in het midden Roll Eyes
De wil om te leren is er. Waar een wil is, is een weg zeggen ze. Dus ga ik die weg lekker bewandelen. Al maak ik momenteel verlies op mijn huidige investeringen, ik heb lol! En door middel van praten met anderen en informatie winnen, ben ik ervan overtuigd dat ik weer wat groei kan gaan zien in de (nabije) toekomst! Maar goed, ik kan alleen maar hopen en afwachten ook...
hero member
Activity: 540
Merit: 500
COINDER
Prima post dit.. dus een eMerit voor Sees (laat even in het midden of ze sexy is )

ps je Rang doet er niet toe, de inhoud, je ervaring of wil tot leren door de juiste vragen te durven stellen wel, en eerlijkheid in deze omgeving zijn veel belangrijker.  Wink

jr. member
Activity: 270
Merit: 6
volgens mij ben ik de enigste die dit systeem vaag vind.
wat er nu is creert; oude bitcointalk-leden gaan oordelen of je wel geschikt bent om in Rank te stijgen of niet, aangezien er op dit Forum heel veel signature campains zijn op basis van ranking, hebben deze groep geen baat bij om Merits uit te delen. Wat er nu al gaande is worden sMerits te koop aangeboden via Telegram en Discord, dit zegt al genoeg over dit systeem.

Ik snap wel dat er iets moest komen om spammers en multiaccounts te beperken, maar een soort Like/dislike systeem waar je posts automatisch wordt verwijdert als deze x aantal negative beoordeling krijgen was mischien ook wel een idee geweest.

Daar zit ook wel wat in maar ben bang dat aan elke verandering voor- en nadelen kleven.

Bij jouw systeem zou een kwalitatief goede post ook verwijderd kunnen worden omdat die persoon veel haters heeft bijvoorbeeld.

Je gaat er gemakshalve ook vanuit dat ieder oud bitcointalk-lid zo denkt over Merits uit delen terwijl ik eigenlijk zeker weet dat een heleboel oude leden kwalitatief goede posts kunnen waarderen en daar misschien wel Merit voor willen geven.

Neem jezelf als voorbeeld.  Waar deel jij Merits aan uit?
 
full member
Activity: 392
Merit: 115
Het lijkt er inderdaad op dat je in een bepaalde 'cyclus' (denk dus om de 14 dagen) sMerits erbij krijgt en dat er op die manier Merits gegenereerd worden. Zo kreeg ik na 2 weekjes weer één sMerit erbij als een Full Member. Weet niet of jullie dezelfde ervaringen hebben? Maar het zou dus waarschijnlijk zo zijn dat er vanaf de Sr. Member 2 of meer worden uitgegeven. Het ziet ernaar uit dat je goed moet blijven posten voor waardering en misschien zelfs een beetje moet gaan 'netwerken'  Roll Eyes
member
Activity: 128
Merit: 22
Life is like a box of chocolates :)
volgens mij ben ik de enigste die dit systeem vaag vind.
wat er nu is creert; oude bitcointalk-leden gaan oordelen of je wel geschikt bent om in Rank te stijgen of niet, aangezien er op dit Forum heel veel signature campains zijn op basis van ranking, hebben deze groep geen baat bij om Merits uit te delen. Wat er nu al gaande is worden sMerits te koop aangeboden via Telegram en Discord, dit zegt al genoeg over dit systeem.

Ik snap wel dat er iets moest komen om spammers en multiaccounts te beperken, maar een soort Like/dislike systeem waar je posts automatisch wordt verwijdert als deze x aantal negative beoordeling krijgen was mischien ook wel een idee geweest.

Denk niet dat je de enige bent! Het is ook vaag en het heeft zowel zijn goede, als zijn slechte kanten.
Natuurlijk moest er iets komen, maar dit is wel heel hard tegenover de goedwillige, ten opzichte van de ‘kwaadwilligen’. Je kunt je afvragen of dit de beste oplossing was en als er nu sMerits worden verkocht op de ‘zwarte markt’ via platforms, dan hoop ik ten zeerste dat hier nauw op gelet wordt! Het aantal Signature campaign deelnemers wordt hierdoor in de toekomst gering gehouden en de Legendaries zitten nog altijd op rozen. De beslissing van ‘bovenaf’ is er een om te verwelkomen met een schuine blik. Maar zoals het gaat in het echte leven. De lagen eronder hebben het te accepteren.. Ze kunnen natuurlijk altijd nog dingen veranderen, zoals nu ook is gedaan. Dus mocht het niet uitpakken zoals ze wilden kan het nog anders. Voor nu moeten we het maar aankijken..
member
Activity: 128
Merit: 22
Life is like a box of chocolates :)
Bedankt voor het uitleggen van het Merit systeem alhoewel er dus nog wel onduidelijkheid bestaat van hoe je Merit krijgt om uit te delen.

Als newbie weet ik nog niet veel van hoe de posts misbruikt werden en dus veel spam veroorzaakten maar kan me er wel wat bij voorstellen.  Cry  Al met al lijkt het me dus wel een goede verbetering om kwalitatief betere posts te verkrijgen.

Overigens las ik al veel hier maar heb nooit een account aangemaakt om veel te posten.

Als ik Merit had gehad had je er nu één van me gekregen maar misschien in de toekomst  Grin

Meer dan welkom! sMerit wordt, zover ik weet, uitgedeeld over de members (hoeveelheden zijn verschillend per membership). Elke 14 dagen meen ik, krijg je vanaf Member (of Full Member) één sMerit om te vergeven. But correct me if I’m wrong! Of als je meer sluitende info hebt, deel het!
full member
Activity: 334
Merit: 103
volgens mij ben ik de enigste die dit systeem vaag vind.
wat er nu is creert; oude bitcointalk-leden gaan oordelen of je wel geschikt bent om in Rank te stijgen of niet, aangezien er op dit Forum heel veel signature campains zijn op basis van ranking, hebben deze groep geen baat bij om Merits uit te delen. Wat er nu al gaande is worden sMerits te koop aangeboden via Telegram en Discord, dit zegt al genoeg over dit systeem.

Ik snap wel dat er iets moest komen om spammers en multiaccounts te beperken, maar een soort Like/dislike systeem waar je posts automatisch wordt verwijdert als deze x aantal negative beoordeling krijgen was mischien ook wel een idee geweest.
jr. member
Activity: 270
Merit: 6
Bedankt voor het uitleggen van het Merit systeem alhoewel er dus nog wel onduidelijkheid bestaat van hoe je Merit krijgt om uit te delen.

Als newbie weet ik nog niet veel van hoe de posts misbruikt werden en dus veel spam veroorzaakten maar kan me er wel wat bij voorstellen.  Cry  Al met al lijkt het me dus wel een goede verbetering om kwalitatief betere posts te verkrijgen.

Overigens las ik al veel hier maar heb nooit een account aangemaakt om veel te posten.

Als ik Merit had gehad had je er nu één van me gekregen maar misschien in de toekomst  Grin
jr. member
Activity: 59
Merit: 1

Las wel laatst dat er een moderator een account tijdelijk had 'geblocked' na het krijgen van meerdere malen 50 merits op nietszeggende posts. Dit betekent dat er wel goed naar gekeken wordt, denk ik zo. Dit is ook een positieve ontwikkelijk wellicht!  Grin
Goed te lezen dat er niet van wordt uitgegaan dat het met het merits systeem nu vanzelf beter gaat.
Hoop dat er niet alleen is gekeken naar wie deze merits op nietszeggende posts heeft ontvangen maar ook naar wie deze merits op nietszeggende posts gegeven heeft.
member
Activity: 128
Merit: 22
Life is like a box of chocolates :)
Mooi om te zien dat het Merit-systeem hier ook besproken wordt. Ik denk dat het een hoop spam gaat voorkomen aangezien account farmen nu een stuk lastiger wordt. Theymos heeft aangegeven in de aankomende tijd een hoop Merit-sources (mensen die elke maand nieuwe sMerit krijgen) toe te voegen. Hierdoor kan er in de toekomst meer Merit worden gegeven aan mensen die het 'verdienen'. Ik heb al een hoop newbie-accounts gezien die Merit hebben gekregen voor constructieve posts etc. maar het zal nog wel even duren voordat het systeem meer wordt gebruikt.

Edit: Bedankt voor de +1  Grin

Leuk om te zien dat er naast het posten over het onderwerp ook daadwerkelijk merits worden uitgedeeld Smiley Werpt in beide gevallen zijn vruchten af en ben blij dat het gewaardeerd wordt dat dit topic is gestart. Vind het persoonlijk voorbeeldig hoe er gediscusieerd wordt hier. Van Newbie tot Legendary en iedereen is 'gelijk'. Ben benieuwd welke laag van de enorme community de 'perk' krijgt om ook toegevoegd te worden als eem Merit-source en hoeveel er dan in totaal in omloop komt. Misschien heb ik me ergens wel vergist in het systeem in de eerste instantie en zullen toch degene die het verdienen door kunnen stromen zonder al teveel problemen, maar met wat tijd en inspanning. Zoals het hoort..
En degene die het niet verdienen, al zullen er toch altijd wat tussen zitten die het systeem weten te omzeilen, grotendeels een halt wordt toegeroepen.
Las wel laatst dat er een moderator een account tijdelijk had 'geblocked' na het krijgen van meerdere malen 50 merits op nietszeggende posts. Dit betekent dat er wel goed naar gekeken wordt, denk ik zo. Dit is ook een positieve ontwikkelijk wellicht!  Grin

full member
Activity: 392
Merit: 115
Mooi om te zien dat het Merit-systeem hier ook besproken wordt. Ik denk dat het een hoop spam gaat voorkomen aangezien account farmen nu een stuk lastiger wordt. Theymos heeft aangegeven in de aankomende tijd een hoop Merit-sources (mensen die elke maand nieuwe sMerit krijgen) toe te voegen. Hierdoor kan er in de toekomst meer Merit worden gegeven aan mensen die het 'verdienen'. Ik heb al een hoop newbie-accounts gezien die Merit hebben gekregen voor constructieve posts etc. maar het zal nog wel even duren voordat het systeem meer wordt gebruikt.

Het is een veelbesproken onderwerp op de Engels forums en wordt op veel verschillende hoeken bekeken. Velen zijn positief en anderen zijn er wat minder blij mee. Uiteindelijk zal het ten goede komen en de tijd zal leren of het systeem wel of niet werkt en of er weer ergens verbeterpunten zijn. Voorlopig is en blijft het een beetje koffiedik kijken.

Theymos had het misschien wel eerder moeten laten weten op dit forum om alle verwarring ervan te voorkomen. Althans, ik was er zelf niet van op de hoogte en zag het pas toen ik 'Merit' bij mijn profiel zag staan en ben toen de forums afgegaan. Het is fijn om te weten dat ook Newbies nog altijd mee doen, want zie dat er toch nog redelijk wat merits hun kant op gaan, mits ze wat goede posts achterlaten. Zoals ik zei, de tijd zal het leren!

Edit: Bedankt voor de +1  Grin
legendary
Activity: 2198
Merit: 1989
฿uy ฿itcoin
Mooi om te zien dat het Merit-systeem hier ook besproken wordt. Ik denk dat het een hoop spam gaat voorkomen aangezien account farmen nu een stuk lastiger wordt. Theymos heeft aangegeven in de aankomende tijd een hoop Merit-sources (mensen die elke maand nieuwe sMerit krijgen) toe te voegen. Hierdoor kan er in de toekomst meer Merit worden gegeven aan mensen die het 'verdienen'. Ik heb al een hoop newbie-accounts gezien die Merit hebben gekregen voor constructieve posts etc. maar het zal nog wel even duren voordat het systeem meer wordt gebruikt.
sr. member
Activity: 518
Merit: 268
Het is fijn in de zin dat je profiel nu een soort geschiedenis bijhoudt van iedereen die je merits hebt gegeven. Hiermee kan je dus de persoon op waarde controleren, want je weet wie je voorheen ook al een betrouwbare bron vond. Ik weet alleen niet zeker of het wel echt spammers gaat verjagen, want zij opereren meestal in groepen en kunnen elkaar makkelijk merits geven. Ook omdat er veel (gehackte) accounts in omloop zijn, deze kunnen makkelijk worden gebruikt om jr. members naar member te promoveren. Dan kunnen ze met 10 merits per account weer participeren in signature campaigns en de boel onder spammen terwijl ze geld verdienen. Volgens mij is het de middel-klasse, daarmee bedoel ik members en Sr. members die daadwerkelijk hiermee benadeeld worden, want zij moeten nu grote hoeveelheden merits bij elkaar sprokkelen om te kunnen promoveren. sMerits verdienen gaat nog helemaal niet zo snel en er is eigenlijk meer content van hoge kwaliteit dan er sMerits in omloop zijn. Ik was nog niet op de hoogte dat de hoogte van de rang ook het aantal sMerits bepaald. Persoonlijk klinkt dat in mijn ogen een beetje alsof ze een soort elite willen creëren, die de hele rangorde controleren. Ik vind een forum dat gebaseerd is op Bitcoin, niet passen bij deze strategie. Want Bitcoin gaat er juist om dat er geen elite (centrale bank) is die de controle heeft.

Zeker een paar positieve punten die het met zich meebrengt!
Het lijkt inderdaad een beetje op de elite die zich zelf nu afzet tegenover de kleintjes in het spel.

Had deze comment op een Engelstalig forum over dit topic:

OK, so only big timers in here. So, I feel a little intimidated here, but here it goes. I can imagine you all already earned your stripes and I am considered to be a 'new kid on the block'. But I have a Signature Campaign accepted just recently and just like I do at work, I deliver. This whole new system with merit integrated has a lot of benefits, I must agree! On the other hand it also feels slightly dishonest.. I probably will be a Sr Member in around 2-3 years Smiley Besides that, it's a Monopoly right now. Heroes and Legendaries own the hotels and us little ones will never win the game anymore.. The rich are getting richer and the poor are getting poorer. You feel the nasty taste it gives the people from the bottom and the supporting shouts from the top of the foodchain. It's a model we probably have to get used to now. We live, we learn, we adapt :p

Ja het is helaas wel waar. Het is jammer dat het zo moest gaan, want als deze storm van spammers er niet was geweest had dit systeem nooit een plaats gekregen. Persoonlijk heb ik ook geen idee hoe je dit probleem op een andere manier had kunnen aanpakken, zonder andere daarmee te benadelen. Een waarschuwing systeem waarmee je na enkele incidenten het account blokkeert was misschien een oplossing geweest, maar dan is de controle gecentraliseerd en niet gebaseerd op feiten. Ook zou je dan veel meer mensen moeten inzetten om het te kunnen 'moderaten'. Nu is het als het waren gedecentraliseerd, maar er vormt zich toch een elite die de macht uitoefent.
member
Activity: 128
Merit: 22
Life is like a box of chocolates :)
Het is fijn in de zin dat je profiel nu een soort geschiedenis bijhoudt van iedereen die je merits hebt gegeven. Hiermee kan je dus de persoon op waarde controleren, want je weet wie je voorheen ook al een betrouwbare bron vond. Ik weet alleen niet zeker of het wel echt spammers gaat verjagen, want zij opereren meestal in groepen en kunnen elkaar makkelijk merits geven. Ook omdat er veel (gehackte) accounts in omloop zijn, deze kunnen makkelijk worden gebruikt om jr. members naar member te promoveren. Dan kunnen ze met 10 merits per account weer participeren in signature campaigns en de boel onder spammen terwijl ze geld verdienen. Volgens mij is het de middel-klasse, daarmee bedoel ik members en Sr. members die daadwerkelijk hiermee benadeeld worden, want zij moeten nu grote hoeveelheden merits bij elkaar sprokkelen om te kunnen promoveren. sMerits verdienen gaat nog helemaal niet zo snel en er is eigenlijk meer content van hoge kwaliteit dan er sMerits in omloop zijn. Ik was nog niet op de hoogte dat de hoogte van de rang ook het aantal sMerits bepaald. Persoonlijk klinkt dat in mijn ogen een beetje alsof ze een soort elite willen creëren, die de hele rangorde controleren. Ik vind een forum dat gebaseerd is op Bitcoin, niet passen bij deze strategie. Want Bitcoin gaat er juist om dat er geen elite (centrale bank) is die de controle heeft.

Zeker een paar positieve punten die het met zich meebrengt!
Het lijkt inderdaad een beetje op de elite die zich zelf nu afzet tegenover de kleintjes in het spel.

Had deze comment op een Engelstalig forum over dit topic:

OK, so only big timers in here. So, I feel a little intimidated here, but here it goes. I can imagine you all already earned your stripes and I am considered to be a 'new kid on the block'. But I have a Signature Campaign accepted just recently and just like I do at work, I deliver. This whole new system with merit integrated has a lot of benefits, I must agree! On the other hand it also feels slightly dishonest.. I probably will be a Sr Member in around 2-3 years Smiley Besides that, it's a Monopoly right now. Heroes and Legendaries own the hotels and us little ones will never win the game anymore.. The rich are getting richer and the poor are getting poorer. You feel the nasty taste it gives the people from the bottom and the supporting shouts from the top of the foodchain. It's a model we probably have to get used to now. We live, we learn, we adapt :p
member
Activity: 128
Merit: 22
Life is like a box of chocolates :)

Maar ik wil heel graag jullie ideeën weten hoe jullie erover denken. Doet het je niks, want je bent helemaal niet met die memberships bezig en wilt alleen beetje posten en/of informatie vinden over bepaalde projecten. Of baal je hier ontzettend van, omdat je bijna Sr Member was en nu in ene 250 merits (of wel 'likes') moet gaan scoren voor je upgrade?
Let me know!!  Grin


Ik denk dat het een noodzakelijk kwaad is om grenzen te stellen vanwege hordes spammers die het forum aantrekt. Ik denk ook dat degene die hiervan balen enkel bezig zijn met signature campaigns en daar is dit forum niet voor. Dit forum is een online medium voor Bitcoin(praat). Die praatjes moeten vanaf nu dus ergens over gaan. Dat lijkt mij niet onredelijk.


--
Maar tot zover mijn lange verhaal. Vergeef mij als er foute aannames in mijn verhaal zitten, maar ben net nieuw en begrijp het systeem nog niet helemaal.

Maar tot zover een lang verhaal: zie graag jullie eventuele reacties tegemoet  Smiley



Ontzettend sterk stukje! Dankjewel voor je bijdrage en het is dat ik (nog) geen sMerits heb, want anders had ik er eentje uitgedeeld! Dit is waar ik ook een klein beetje rouwig om ben. Mensen, zoals jij, die het verdienen om in de toekomst een veel betere rang te krijgen, maar het nu een stuk moeilijker wordt gemaakt. Het is een systeem wat de algehele kwaliteit verbetert, maar ervoor zorgt dat er ook een heleboel die wel echt bijdragen aan het platform een beetje achterblijven..
Het is ook inderdaad zo dat degenen die spammen voor het stijgen in rang elkaar gewoon sMerits sturen om in ieder geval tot Member te komen. Al zou het wel flink ingeperkt worden hiermee..

Uitgaande van jouw post hier, zal jij wel de nodig Merit ontvangen! Cheesy
sr. member
Activity: 518
Merit: 268
Het is fijn in de zin dat je profiel nu een soort geschiedenis bijhoudt van iedereen die je merits hebt gegeven. Hiermee kan je dus de persoon op waarde controleren, want je weet wie je voorheen ook al een betrouwbare bron vond. Ik weet alleen niet zeker of het wel echt spammers gaat verjagen, want zij opereren meestal in groepen en kunnen elkaar makkelijk merits geven. Ook omdat er veel (gehackte) accounts in omloop zijn, deze kunnen makkelijk worden gebruikt om jr. members naar member te promoveren. Dan kunnen ze met 10 merits per account weer participeren in signature campaigns en de boel onder spammen terwijl ze geld verdienen. Volgens mij is het de middel-klasse, daarmee bedoel ik members en Sr. members die daadwerkelijk hiermee benadeeld worden, want zij moeten nu grote hoeveelheden merits bij elkaar sprokkelen om te kunnen promoveren. sMerits verdienen gaat nog helemaal niet zo snel en er is eigenlijk meer content van hoge kwaliteit dan er sMerits in omloop zijn. Ik was nog niet op de hoogte dat de hoogte van de rang ook het aantal sMerits bepaald. Persoonlijk klinkt dat in mijn ogen een beetje alsof ze een soort elite willen creëren, die de hele rangorde controleren. Ik vind een forum dat gebaseerd is op Bitcoin, niet passen bij deze strategie. Want Bitcoin gaat er juist om dat er geen elite (centrale bank) is die de controle heeft.
copper member
Activity: 16
Merit: 7

Maar ik wil heel graag jullie ideeën weten hoe jullie erover denken. Doet het je niks, want je bent helemaal niet met die memberships bezig en wilt alleen beetje posten en/of informatie vinden over bepaalde projecten. Of baal je hier ontzettend van, omdat je bijna Sr Member was en nu in ene 250 merits (of wel 'likes') moet gaan scoren voor je upgrade?
Let me know!!  Grin


Ik denk dat het een noodzakelijk kwaad is om grenzen te stellen vanwege hordes spammers die het forum aantrekt. Ik denk ook dat degene die hiervan balen enkel bezig zijn met signature campaigns en daar is dit forum niet voor. Dit forum is een online medium voor Bitcoin(praat). Die praatjes moeten vanaf nu dus ergens over gaan. Dat lijkt mij niet onredelijk.




Hoi, hieronder volgt een lang (maar ik denk wel een goed inhoudelijk) verhaal over de kansen/gevaren (in mijn ogen) van dit nieuwe systeem. Ik zie graag jullie reacties tegemoet  Smiley :



Kern van dit nieuwe systeem ligt hem volgens mij in de mate waarin de kwaliteitscontrole van posts plaatsvind doormiddel van de goede ‘doorloop’ van de (s)-merit-punten.
Het is wel bekeken vanuit iemand die schrijft vanuit het referentiekader van een 'newbie' en dus wellicht verkeerde aannames over dit systeem doet.

Dit betekent wel dat ik in mijn bijdrage probeer om zo inhoudelijk als mogelijk te zijn, maar omdat ik het systeem (nog niet) helemaal  goed begrijp en ken, het dus kan zijn dat ik in de tekst hieronder foute assumpties maak.
Mocht het zijn dat dat ik met mijn bijdrage compleet de plank mis sla, dan hoor ik dat graag en zie ik graag de correcties tegemoet..


--

Dat gezegd hebbende.. Wat ik dus bedoel met ´de goede doorloop van (s)Merit-punten’  is het volgende:


In kern/theorie is dit systeem van merit en (s)-merit punten een goede manier om de kwaliteit van posts te waarborgen en een bepaalde rank van iemand op waarde te bepalen op basis van de post-kwaliteit die diegene inbrengt. Waarom deze waardering belangrijk is kan je genoeg voorbeelden van noemen, dus dat laat ik achterwege.

Waar dit systeem echter om draait (en het zit hem ook in de naam) is de merit die ervaren mensen/de hogere ranks toekennen aan de bijdragen van anderen en zo (in grotere mate) de hiërarchie van dit forum (= meritocratie) bepalen.

--
Dit betekent dus dat dit systeem zeer goed werkt als je ervan uitgaat dat:

- Ten eerste, dat de gebruikers die veel merit/s-merit hebben, deze automatisch zullen toebedelen aan hen die posts van kwaliteit maken (ongeacht de achtergrond van een bepaald persoon).  Dit is de basis van wat ik bedoel met ‘de doorloop van de s-merit punten. Dit vergt wel een tijdsinspanning van de hogere ranks in de vorm van het lezen van alle posts en bepalen wat goed is.
- Ten tweede is het ook belangrijk dat er van dit systeem geen misbruik wordt gemaakt in de vorm van, in geval van het voorbeeld, het ‘verkopen’ van merit (of soort gelijke zaken) waardoor de merit die normaal gebruikt zouden moeten worden voor de controle van kwaliteit van posts, in onderstaand voorbeeld, opgaat als ICO-campagne materiaal.

Waar de sterkte in zit is dat er zo een kwaliteitscontrole komt op posts van de mensen met veel merit/hoge rank.
Dit betekent dat de mensen met veel ervaring bepalen wat kwaliteit is en wat niet (wat in het echte leven ook met keurmerken en prijzen gebeurt).

Dat is een zeer goede basis, imo, voor het systeem voor controle van post-kwaliteit en een goede manier om een gemeenschap te laten draaien op kwalitatieve bijdragen zonder dat er een overvloed aan ‘shitposts’ komt.


--
Waar ik wel een gevaar zie (en nogmaals: corrigeer mij als ik het fout heb) is op de volgende twee punten/voorbeelden:

- Ten eerste is dat als deze controle uitblijft (bijv. doordat mensen met veel merit/s-merit stoppen met dit forum o.i.d.). Als op den duur veel new-members bijkomen en alle oude hero/legendaries stoppen, bestaat de kans dat er niet genoeg (s)-merit in omloop is om alle posts op kwaliteit te bewaken;

- Ten tweede heb je ook dat het systeem misbruikt kan worden op een andere wijze (bijv. door het verkopen van (s)-merit in campagnes met veel geld (zie voorbeeld verderop). Dit kan ervoor zorgen dat juist de bedoelde controle-mechanieken vastlopen en daardoor het systeem helemaal kunnen blokkeren.

Om een voorbeeld te geven van wat ik bedoel met vastlopen van het systeem door ‘verkopen’ van (s)-merit is het volgende:
Als een aantal grote pre-ICOs een (flink) aantal hoge-rank members weet te werven voor hun campagne en besluit om hen te belonen op basis van de (s)merit die zij uitdelen aan accounts/users die ook voor de ICO werven/werken (= campagne account/inkopen van avatar/signature ruimte voor desbetreffende ICO).
Als dit (op grote schaal) gebeurt in plaats van het uitdelen van (s)-merit aan ‘echte´ users (die kwaliteits-posts binnen de forum-gemeenschap maken) kan dit (theoretisch) ervoor zorgen dat de interne controle vastloopt dankzij het gebrek aan merit voor het beoordelen van kwaliteitposts door het overgebruik van deze zelfde punten in ICO-campagnes.


--
Maar.. We gaan ervan uit dat het systeem functioneert (= vertrouwen in 't systeem) zoals het bedoeld is en dit alles niet plaats zal vinden.  Smiley Smiley

Dat dus zowel 1) het droogvallen van het (s)-meritsysteem door het wegblijven van (s)-merit beloningen door hogere ranks aan lagere ranks,
 waardoor de kwaliteitscontrole vastloopt (door bijv. een gebrek aan energie-/tijdsinspanning van andere leden of doordat de verhouding van nieuwe leden t.o.v. zij die veel (s)-merit uit mogen delen niet klopt).
Als punt 2), namelijk dat er geen misbruik van merit-systeem (in bijv. ICO-campagnes) plaatsvind, niet zal gebeuren.

Als het systeem ook goed goed gebruikt wordt om kwaliteitposts te waarderen en dat dit ook blijft gebeuren (als de situaties van gevaar 1 en 2 niet plaats zal vinden) heb je een systeem wat supergoed (na genoeg perfect) werkt.  Cool
Wat (volgens mij) wel goed is, is om dit systeem te blijven aanpassen (= evalueren/itereren) op bijv. bovenstaande punten en/of andere dingen die de natuurlijke kwaliteitscontrole van posts kunnen belemmeren.

Dit systeem zorgt ervoor dat de kwaliteit van posts en bijdragen aan dit forum drastisch beter zullen worden!
Dit vergt wel dat, volgens mij, beide genoemde gevaren ondervangen worden en het systeem 'goed onderhouden wordt' en blijft 'doorlopen'.


--
Maar tot zover mijn lange verhaal. Vergeef mij als er foute aannames in mijn verhaal zitten, maar ben net nieuw en begrijp het systeem nog niet helemaal.

Maar tot zover een lang verhaal: zie graag jullie eventuele reacties tegemoet  Smiley
Pages:
Jump to: