Engels-Nederlands woorden boek:
1. merit, the;
~ waarde, de (v)
~ betekenis, de (v)
~ belang, het
~ verdienste, de (v)
Het is hot topic op de Engels forums hier, maar kan er nog niks over vinden op de Nederlandse pagina’s.
Zijn wij Nederlanders er gewoon totaal niet mee bezig? Ons kleine kikkerlandje wordt er misschien niet warm of koud van? Weten we gewoon nog niet echt wat het inhoudt?
Dit is wat ik tot nu toe heb gelezen en gehoord hierover en ben ook heel benieuwd wat jullie van dit nieuwe systeem vinden.
Zoals de meesten van ons waarschijnlijk al wisten kun je op Bitcointalk.org met je profiel stijgen in “rang”. Bij je naam daar links staat je rang vermeld in volgorde van membership doorloop je deze stappen:
-Brandnew
-Newbie
-Jr Member
-Member
-Full Member
-Sr Member
-Hero Member
-Legendary
Je kon door middel van genoeg te posten elke 2 weken met je ‘activity’ omhoog gaan met 14. Wat je bij de volgende ‘activities’ op deze levels bracht:
Activity
-Brandnew 0
-Newbie 1
-Jr Member 30
-Member 60
-Full Member 120
-Sr Member 240
-Hero Member 480
-Legendary 775-1030
Maar nu is er dus nog een nieuwe factor bijgekomen. Ergens is dit een heel goed initiatief, want er worden een hoop hele matige posts op het forum geslingerd waar niemand beter van wordt en hierdoor stegen mensen wel gewoon steeds verder in membership. Vooral veel ‘farmers’ van accounts (voornamelijk van Aziatische origine) hadden hier baat bij om vervolgens aan allerlei premies te kunnen meedoen, bijvoorbeeld aan een Signature Campaign.
Het vernieuwde model wat er is bedacht, met ‘Merit’ wat iedereen moet stimuleren om berichten te plaatsen met hogere kwaliteit en inhoud. Berichten die daadwerkelijk wat bijdragen aan het forum en wat in de loop der tijd alle loze berichten zal moeten gaan weren (zie zo vaak slechts; I agree, To the moon of When Lambo?). Maar, het is in ene wel een heleboel lastiger geworden om nog te ‘promoveren’ naar een hogere rang nu. Je krijgt wanneer je een Merit ontvangt ook weer een sMerit er voor terug (sendable Merit) die je naar iemand kan versturen die het in jouw ogen verdient. Het lijkt erop alsof nu de Merits verdeeld zijn over alle Members en hoger en hoe hoger het membership was hoe meer ze er van kregen. Waardoor het er op lijkt alsof de Lengendary members de 'macht' hebben gekregen en er veruit de meeste van hebben om uit te delen. Zelf hoeven ze niet meer Merits te genereren om te stijgen, want ze zijn al op het hoogste niveau dus lijkt het meer een prestigeus iets te gaan worden voor hen.
Hieronder het nieuwe bedachte model met de merit erbij opgenomen:
Activity Merit
-Brandnew 0 0
-Newbie 1 0
-Jr Member 30 0
-Member 60 10
-Full Member 120 100
-Sr Member 240 250
-Hero Member 480 500
-Legendary 775-1030 1000
Dus om tot een Jr Member te komen is er niks veranderd, maar alles daarboven zul je er echt wel je best voor moeten gaan doen vanaf nu! In mijn perspectief heeft het zowel voor- als nadelen. Hoe gaat het nu precies in zijn werk? Hoe worden de Merits nou precies gegenereerd? Er zijn voor mij ook nog zat vragen!
Worden er straks Merits te koop aangeboden? Hoe gaan ze om frauduleus gedrag? Worden de hogere ranken niet ontzettend gestoord nu van mensen die een 'like' moeten hebben en willen stijgen?
Maar ik wil heel graag jullie ideeën weten hoe jullie erover denken. Doet het je niks, want je bent helemaal niet met die memberships bezig en wilt alleen beetje posten en/of informatie vinden over bepaalde projecten. Of baal je hier ontzettend van, omdat je bijna Sr Member was en nu in ene 250 merits (of wel 'likes') moet gaan scoren voor je upgrade?
Let me know!!