Pages:
Author

Topic: ❓❓ Wat zijn jullie gedachten over het nieuwe MERIT systeem ❓❓ - page 3. (Read 914 times)

full member
Activity: 392
Merit: 115
Zelf heb ik het geluk dat ik nog net op de valreep een Full Member ben geworden, want ik ben er wel eentje die het leuk vind om die mooie muntjes te verzamelen  Grin Moest sowieso nog wel even geduld hebben voor uberhaupt de Sr Member rang, maar nu zal dat zeker nog wel even gaan duren. Maar hoop het beste! Heb in het verleden altijd mijn tijd genomen om mijn postberichten zo sterk mogelijk te maken met onderbouwende vragen etcetera.

Heb zelf persoonlijk contact gehad met een mede vertaler die zichzelf liever niet mengt in de discussie rondom dit topic, maar mocht zijn bericht wel plaatsen. Vond het wel een interessante kijk erop:

———————-
Hoi Cloverfield,

Het merit systeem is ingesteld om spam posting omwille van een hogere ranking tegen te gaan. Om op een hogere ranking te komen had je al niet alleen veel posts nodig, maar ook een bepaalde tijdspanne op dit forum. Nu moet je ook nog extra merit points hebben voordat je op een hogere ranking komt. Voor mij geldt dat ik voorlopig niet op full membership uit kom vanwege gebrek aan merits. Ik ben er persoonlijk dus ook niet blij mee want het bedient vooral de hogere ranking members. Die blijven nu vrij van concurrentie voor signature stakes. Maar ik probeer me niet teveel met forumpolitiek bezig te houden. Je moet op dit forum tamelijk op je tellen passen.
———————-

Hij heeft net de boot gemist en moet nu 90 merits verzamelen voor een volgende stap in ranking.
Zo kan het ook gaan met dit nieuw bedachte model!
member
Activity: 128
Merit: 22
Life is like a box of chocolates :)

Maar ik wil heel graag jullie ideeën weten hoe jullie erover denken. Doet het je niks, want je bent helemaal niet met die memberships bezig en wilt alleen beetje posten en/of informatie vinden over bepaalde projecten. Of baal je hier ontzettend van, omdat je bijna Sr Member was en nu in ene 250 merits (of wel 'likes') moet gaan scoren voor je upgrade?
Let me know!!  Grin


Ik denk dat het een noodzakelijk kwaad is om grenzen te stellen vanwege hordes spammers die het forum aantrekt. Ik denk ook dat degene die hiervan balen enkel bezig zijn met signature campaigns en daar is dit forum niet voor. Dit forum is een online medium voor Bitcoin(praat). Die praatjes moeten vanaf nu dus ergens over gaan. Dat lijkt mij niet onredelijk.


Hallo RJX,

Bedankt voor je bericht! Ik denk dat je het beiden kunt combineren. De mensen die uitbetalen in de munten van hun project willen naamsbekendheid vergaren door mensen die hun naam voor een bepaalde periode dragen. Het is uiteraard gewenst dat dit met de best mogelijke postsvolbracht wordt, want magere berichten zullen niet snel opvallen natuurlijk. Ook word je niet echt warm van een kort antwoord dus is het ook maar hoe de deelnemer van zo'n signature campaign het oppakt. Plaats jij goede berichten waar iemand daadwerkelijk wat aan heeft, is het in mijn ogen een win-win situatie.. Maar er zijn er velen die zulke deelnames niet zo nauw namen en het platform misbruikten voor snel en makkelijk geld. Wat wij Nederlanders als een leuk zakcentje beschouwen, is in Thailand (bijvoorbeeld) al gauw een week/maandsalaris. Dus het is ook om deze beweging van 'spammers' tegen te gaan.
Maar hoe nou precies de distributie van deze SMerits is opgesteld is mij nog altijd niet helemaal duidelijk... Huh
RJX
legendary
Activity: 1078
Merit: 1003
umachit.fund

Maar ik wil heel graag jullie ideeën weten hoe jullie erover denken. Doet het je niks, want je bent helemaal niet met die memberships bezig en wilt alleen beetje posten en/of informatie vinden over bepaalde projecten. Of baal je hier ontzettend van, omdat je bijna Sr Member was en nu in ene 250 merits (of wel 'likes') moet gaan scoren voor je upgrade?
Let me know!!  Grin


Ik denk dat het een noodzakelijk kwaad is om grenzen te stellen vanwege hordes spammers die het forum aantrekt. Ik denk ook dat degene die hiervan balen enkel bezig zijn met signature campaigns en daar is dit forum niet voor. Dit forum is een online medium voor Bitcoin(praat). Die praatjes moeten vanaf nu dus ergens over gaan. Dat lijkt mij niet onredelijk.





full member
Activity: 392
Merit: 115
Haha scherp! Je zit er bovenop he?
Ik zie mezelf als een crypto enthousiasteling/vertaler/‘premiejager’.
Gezien het benodigd aantal merits wat ik nodig zou hebben voor Sr Member, lijkt dit nu vooralsnog onbegonnen werk en mag ik blij zijn met mijn huidige staat van dienst 😜 Maar het is nu een challenge accepted! En zal door blijven gaan met het droppen van bijdragende postberichten. Ik had gister 4 sMerits en heb ze al uitgedeeld, waaronder een aan jou in een ander topic. Hoe ik nu aan nieuwe kom is mij nog een raadsel 😅 Ben ook wel benieuwd of iemand hier nog licht op kan schijnen!
member
Activity: 128
Merit: 22
Life is like a box of chocolates :)
Jazeker, een paar sterke argumenten. En dat de kwailiteit van bitcointalk erdoor zal verbeteren is zeker een punt wat toe te juichen is! Daarnaast zullen veel mensen niet eens van het bestaan van dit platform af weten en zitten misschien wel al jaren in de Bitcoins  en alles erom heen. Als zij dan inderdaad ervoor kiezen om een account aan te maken, zullen ze als iedereen als een 'Newbie' moeten beginnen. Maar het tegelijkertijd heeft het toch ook een bepaald 'aanzien' hier, wanneer iemand een Hero/Legendary is. De sterkte van een post van zo iemand kan wel nog steeds van kwalitatief laag niveau zijn.. V
aak wanneer iemand slechte intenties heeft/heeft gehad is die al vaak genoteerd met een slechte waardering (trust, maar is weer een ander verhaal).

De Legendaries (en ook Hero Members) die ontzettend goed bij kunnen verdienen met Signature campaigns bijvoorbeeld, hebben door het vernieuwde systeem wel minder 'competitie', omdat er minder mensen op het niveau kunnen komen als zij, die er al zijn. Plus ze kunnen momenteel nog uitkiezen wie de sMerits van hen, in hun ogen, verdient. Dus de hogere rangen zitten nu 'op rozen' met deze nieuw bedachte eigenschap.

Link naar de originele Engelse thread over Merit: https://bitcointalk.org/index.php?topic=2818350.1540
jr. member
Activity: 59
Merit: 1
Dat het niet echt iets waar ik mij mee bezighoud betekend natuurlijk niet dat ik geen waarde zou hechten aan kwaliteit van de posts. Kwaliteit weegt daarbij voor mij zelfs zwaarder dan kwantiteit en als "Merrits" een verbetering teweeg gaat brengen is dat natuurlijk toe te juichen.
Zelf heb ik mij geen doel gesteld om in ranking te stijgen.  Ken de details van het Merit systeem niet (Waarschijnlijk moet je ook een bepaald nivo bereikt hebben om ze te kunnen uitdelen en ben ik daar zelf nog niet voldoende voor gestegen. Mischien kan iemand er een link naar de details posten.)
Als mensen Merits van anderen gaan ontvangen zegt dit niet alleen iets over de ontvanger maar ook over de gevers. Al met al dus een interessante ontwikkeling.
Verder zag ik bijvoorbeeld recent een oproep om te investeren/ (een abonnement af te sluiten voor advies) van een Newbie met slechts een post (de oproep). Hoewel dit natuurlijk een zeer goed aanbod zou kunnen zijn heb ik daar grote twijfels over. Ook het nieuwe ranking systeem helpt daarbij niet tegen eventuele fraude en bied geen enkele bescherming als iemand daar blind op in zou gaan.
Het feit dat iemand een nieuwkomer is zegt natuurlijk totaal niets over hoe lang en hoe serieus iemand met Bitcoin bezig is, zijn kennis of zijn bedoelingen.
Een goede ranking waarbij ook recht wordt gedaan aan alle gebruikers, dus ook serieuze nieuwkomers op een forum is bijzonder moeilijk. Waarbij natuurlijk ook bedacht moet worden dat er zeer uiteenlopende redenen kunnen zijn waarom iemand zich hier heeft aangemeld. Een uiteindelijke afweging zal iederen voor zich zelf moeten doen.
member
Activity: 128
Merit: 22
Life is like a box of chocolates :)
Dit is niet echt iets waar ik mij mee bezighoud.
Op ieder forum (niet alleen hier op bitcointak) is het als je een reactie of post ziet is het natuurlijk wel eens zinvol om iets meer te weten over degene die het gepost heeft. Bij sommige forums zie je dat de reactie vaak meer verteld over de persoon dan over het onderwerp.
Door op de naam te klikken (als je ingelogd bent) kan je wat meer over de persoon te weten komen: Hoe lang is hij al lid, wat waren zijn voorgande posts etc. Dat is iets wat ik zo nu en dan doe en zegt mij meer dan een ranking op basis van het aantal posts.
Vervelend gedrag en spammen vind ik ongepast. Maar een van een (toevallige) meerderheid afwijkende mening moet kunnen volgens mij. Dit geeft maar meer inhoud en helpt iets van meerdere kanten te bekijken en kan zo tot nieuwe inzichten leiden.
Of het nieuwe systeem (waar ik mij nog niet in verdiept heb) beter gaat werken als het oude kan ik niet beoordelen.

Ik snap heel goed dat jij je er niet zo mee bezig houdt. En jouw benadering van het platform is een hele gebruikelijke. Op Bitcointalk moet je ontzettend tussen de regels heen lezen, want er wordt meer gezegd voor het zeggen, dan voor het echt informeren en/of bijdragen aan het topic waar op gepost wordt.
Wat het nu dus wel teweeg gaat brengen, is dat het de kwaliteit van het hele platform Bitcointalk.org in zijn geheel zal gaan bevorderen. Alleen de activiteit van het posten is niet meer voldoende, waardoor er en hoop die nog niet zo hoog staan in rang de hoop zullen opgeven en het laten voor wat het is. Simpelweg, omdat ze niet de vaardigheden bezitten om kwalitatieve berichten te sturen. Wanneer deze slag members geen 'bron' heeft van merit inkomsten, zullen zij er in de loop der tijd niet meer zijn. Dus het is voornamelijk een positieve verandering in mijn ogen.
jr. member
Activity: 59
Merit: 1
Dit is niet echt iets waar ik mij mee bezighoud.
Op ieder forum (niet alleen hier op bitcointak) is het als je een reactie of post ziet is het natuurlijk wel eens zinvol om iets meer te weten over degene die het gepost heeft. Bij sommige forums zie je dat de reactie vaak meer verteld over de persoon dan over het onderwerp.
Door op de naam te klikken (als je ingelogd bent) kan je wat meer over de persoon te weten komen: Hoe lang is hij al lid, wat waren zijn voorgande posts etc. Dat is iets wat ik zo nu en dan doe en zegt mij meer dan een ranking op basis van het aantal posts.
Vervelend gedrag en spammen vind ik ongepast. Maar een van een (toevallige) meerderheid afwijkende mening moet kunnen volgens mij. Dit geeft maar meer inhoud en helpt iets van meerdere kanten te bekijken en kan zo tot nieuwe inzichten leiden.
Of het nieuwe systeem (waar ik mij nog niet in verdiept heb) beter gaat werken als het oude kan ik niet beoordelen.
member
Activity: 128
Merit: 22
Life is like a box of chocolates :)
Engels-Nederlands woorden boek:
1. merit, the;
~ waarde, de (v)
~ betekenis, de (v)
~ belang, het
~ verdienste, de (v)

Het is hot topic op de Engels forums hier, maar kan er nog niks over vinden op de Nederlandse pagina’s.   Huh

Zijn wij Nederlanders er gewoon totaal niet mee bezig? Ons kleine kikkerlandje wordt er misschien niet warm of koud van? Weten we gewoon nog niet echt wat het inhoudt?

Dit is wat ik tot nu toe heb gelezen en gehoord hierover en ben ook heel benieuwd wat jullie van dit nieuwe systeem vinden.
Zoals de meesten van ons waarschijnlijk al wisten kun je op Bitcointalk.org met je profiel stijgen in “rang”. Bij je naam daar links staat je rang vermeld in volgorde van membership doorloop je deze stappen:

-Brandnew
-Newbie
-Jr Member
-Member
-Full Member
-Sr Member
-Hero Member
-Legendary

Je kon door middel van genoeg te posten elke 2 weken met je ‘activity’ omhoog gaan met 14. Wat je bij de volgende ‘activities’ op deze levels bracht:

                             Activity
-Brandnew                 0
-Newbie                     1
-Jr Member                30
-Member                   60
-Full Member             120
-Sr Member               240
-Hero Member           480
-Legendary            775-1030

Maar nu is er dus nog een nieuwe factor bijgekomen. Ergens is dit een heel goed initiatief, want er worden een hoop hele matige posts op het forum geslingerd waar niemand beter van wordt en hierdoor stegen mensen wel gewoon steeds verder in membership. Vooral veel ‘farmers’ van accounts (voornamelijk van Aziatische origine) hadden hier baat bij om vervolgens aan allerlei premies te kunnen meedoen, bijvoorbeeld aan een Signature Campaign.
Het vernieuwde model wat er is bedacht, met ‘Merit’ wat iedereen moet stimuleren om berichten te plaatsen met hogere kwaliteit en inhoud. Berichten die daadwerkelijk wat bijdragen aan het forum en wat in de loop der tijd alle loze berichten zal moeten gaan weren (zie zo vaak slechts; I agree, To the moon of When Lambo?). Maar, het is in ene wel een heleboel lastiger geworden om nog te ‘promoveren’ naar een hogere rang nu. Je krijgt wanneer je een Merit ontvangt ook weer een sMerit er voor terug (sendable Merit) die je naar iemand kan versturen die het in jouw ogen verdient. Het lijkt erop alsof nu de Merits verdeeld zijn over alle Members en hoger en hoe hoger het membership was hoe meer ze er van kregen. Waardoor het er op lijkt alsof de Lengendary members de 'macht' hebben gekregen en er veruit de meeste van hebben om uit te delen. Zelf hoeven ze niet meer Merits te genereren om te stijgen, want ze zijn al op het hoogste niveau dus lijkt het meer een prestigeus iets te gaan worden voor hen.
Hieronder het nieuwe bedachte model met de merit erbij opgenomen:

                             Activity               Merit
-Brandnew                 0                       0
-Newbie                     1                       0
-Jr Member                30                      0
-Member                   60                     10
-Full Member             120                   100
-Sr Member               240                   250
-Hero Member           480                   500
-Legendary            775-1030             1000

Dus om tot een Jr Member te komen is er niks veranderd, maar alles daarboven zul je er echt wel je best voor moeten gaan doen vanaf nu! In mijn perspectief heeft het zowel voor- als nadelen. Hoe gaat het nu precies in zijn werk? Hoe worden de Merits nou precies gegenereerd? Er zijn voor mij ook nog zat vragen!
Worden er straks Merits te koop aangeboden? Hoe gaan ze om frauduleus gedrag? Worden de hogere ranken niet ontzettend gestoord nu van mensen die een 'like' moeten hebben en willen stijgen?

Maar ik wil heel graag jullie ideeën weten hoe jullie erover denken. Doet het je niks, want je bent helemaal niet met die memberships bezig en wilt alleen beetje posten en/of informatie vinden over bepaalde projecten. Of baal je hier ontzettend van, omdat je bijna Sr Member was en nu in ene 250 merits (of wel 'likes') moet gaan scoren voor je upgrade?
Let me know!!  Grin
Pages:
Jump to: