Pages:
Author

Topic: - - page 11. (Read 59270 times)

member
Activity: 84
Merit: 10
newbie
Activity: 36
Merit: 0
October 17, 2013, 03:05:44 AM
#83
Er jo bare helt på tryne og ikke sende med transferfee på bitcoin uttak. Tar jo flere dager og få uttaket igjennom...
Hei, har du mulighet til å sende oss en melding på Justcoin med transaction id på dette uttaket? Påslag av fee skal skje automatisk - om nødvendig. Som regel fungerer dette helt fint.

Eventuelt kan du sende meg en mail på [email protected] Smiley
newbie
Activity: 58
Merit: 0
October 16, 2013, 02:31:45 PM
#82
Er jo bare helt på tryne og ikke sende med transferfee på bitcoin uttak. Tar jo flere dager og få uttaket igjennom...
member
Activity: 66
Merit: 10
Global Currency for Global Unity
October 11, 2013, 10:24:10 AM
#81
Siden Skatteetaten, som Sturle sier, samordner med andre europeiske land om en felles tilnærming til lovverk rundt Bitcoin, kan vel dette anses som godt nytt:

http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/1o7ldb/wow_bitcoin_no_sales_tax_payment_in_germany/ (linker til reddit diskusjonen istedet for rett til kilden, da den også er interessant og inneholder oversettelse for de late hehe)

Jeg var redd for at staten skulle innføre mva. på kjøp og salg av btc, noe som ville ha vært veldig uheldig, uten at det hadde vært alt for kontroversielt for folk flest, som overhodet ikke bryr seg om Bitcoin dessverre. De kunne på en måte da ha forsvart det med at det går under samme regelverk som de nye mva. reglene rundt kjøp av digitale gjenstander og tjenester fra utlandet. Jeg håper virkelig de kommer fram til noe fornuftig, men jeg tviler fortsatt veldig.

legendary
Activity: 1437
Merit: 1002
https://bitmynt.no
October 10, 2013, 01:44:21 PM
#80
Quote from: sturle
100 mil er litt langt å reise for å lese eit brev.  50 mil kvar veg for min del.  Er det lenge til de har tenkt å publisere brevet?
Vi velger nå å publisere nevnte brev. Grunnen til at vi publiserer brevet er en uventet vending i mva-spørsmålet. Skatteetaten har på ny tatt kontakt og trukket den opprinnelige uttalelsen inntil videre. Både brev og oppfølgende e-post er lagt ved dette innlegget.
Ikkje overraskande, dessverre. :-(

I breva eg har sendt har eg spurt om meir enn berre mva, og eg har venta på svar sidan våren 2011.  Dei jobbar etter det eg forstår med å samordne seg på europeisk nivå, og der går ikkje prosessen spesielt fort.  Eg kan ta kontakt med dei att for å høyre korleis det går med saka.
hero member
Activity: 560
Merit: 500
October 10, 2013, 10:47:29 AM
#79
Quote from: sturle
100 mil er litt langt å reise for å lese eit brev.  50 mil kvar veg for min del.  Er det lenge til de har tenkt å publisere brevet?
Vi velger nå å publisere nevnte brev. Grunnen til at vi publiserer brevet er en uventet vending i mva-spørsmålet. Skatteetaten har på ny tatt kontakt og trukket den opprinnelige uttalelsen inntil videre. Både brev og oppfølgende e-post er lagt ved dette innlegget.

Som man kan lese fra e-posten er skatteetaten i ferd med å utrede/vurdere Bitcoin nærmere. Det blir spennende å se hva konklusjonen blir. Vi publiserer alt nå for å unngå å bli brukt som en (feilaktig) kilde for at handel i Bitcoin er fritatt for mva.

Link til brev og e-post: http://imgur.com/a/KsVYr#0

tror det blir ganske håpløst for dem å skattelegge btc, kanskje bedrifts messig ja. men for privatpersoner / minere? tvilsomt at det blir lett.
men når det kommer til den norske stat, så gjør dem jo ikke noe som helst på en lettvinn måte Smiley

ikke det at jeg er imot skatter etc, men alt med måte. avgifter på avgifter på avgifter på alt her i landet allerede >.<
newbie
Activity: 36
Merit: 0
October 10, 2013, 10:15:25 AM
#78
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger Savior og Badonkadonk. Smiley
newbie
Activity: 36
Merit: 0
October 10, 2013, 10:11:01 AM
#77
Quote from: sturle
100 mil er litt langt å reise for å lese eit brev.  50 mil kvar veg for min del.  Er det lenge til de har tenkt å publisere brevet?
Vi velger nå å publisere nevnte brev. Grunnen til at vi publiserer brevet er en uventet vending i mva-spørsmålet. Skatteetaten har på ny tatt kontakt og trukket den opprinnelige uttalelsen inntil videre. Både brev og oppfølgende e-post er lagt ved dette innlegget.

Som man kan lese fra e-posten er skatteetaten i ferd med å utrede/vurdere Bitcoin nærmere. Det blir spennende å se hva konklusjonen blir. Vi publiserer alt nå for å unngå å bli brukt som en (feilaktig) kilde for at handel i Bitcoin er fritatt for mva.

Link til brev og e-post: http://imgur.com/a/KsVYr#0
hero member
Activity: 560
Merit: 500
October 09, 2013, 03:18:59 PM
#76
Beste exchangen for nordmenn, får penger på dagen eller neste dag! Uten en slitsom prosess med å sende inn papirer osv. Kan kjøpe bitcoins til under bitstamp pris her nå. Trenger flere kjøpere og selgere! Smiley

enig i den, kjempe bra exchange. kjøpere og selgere kommer etter hvert, ser det blir mer og mer interesse for btc her i norge Wink
full member
Activity: 176
Merit: 100
October 09, 2013, 10:37:17 AM
#75
Beste exchangen for nordmenn, får penger på dagen eller neste dag! Uten en slitsom prosess med å sende inn papirer osv. Kan kjøpe bitcoins til under bitstamp pris her nå. Trenger flere kjøpere og selgere! Smiley
newbie
Activity: 36
Merit: 0
September 25, 2013, 07:41:41 AM
#74
I am happy to see Norway has got its first Bitcoin-Exchange with a real trading-engine, as direct user-to-user transactions like on localbitcoin are kinda    
predisposed to fraud.

The registration works well, and the website looks tidy and clean.
Although I would defnitly recommend a proper ID and adress verification like on Mt. Gox or Bitstamp, to prevent scam and money laundering.
Otherwise you can get into real problems like it happened to Bitcoin-24.
Thank you for your interest and kind words! We definitely don't want to wind up like Bitcoin-24 and are actively trying to comply with (mostly non-existent) regulation.

Our ID and address verification is different for Norwegian and foreign customers:
  • Norwegians are verified by depositing a NOK-amount of any size to their Justcoin account. This deposit must be transferred from an account registered with the same name and address as the user have registered with at Justcoin, in other words from their own account. We have chosen this method of verification because we don't want to collect more sensitive/personal documents than necessary. To obtain a verified Justcoin-account under false name or similar you would actually need to create or control a Norwegian bank account with false (or somebody else's) credentials. You can say that for our Norwegian customers we have forwarded the identification verification to the customers bank.
  • For non-Norwegians we use standard (proper?) ID and address verification which means we collect identification papers and a utility bill. We make sure all such documents are deleted after verifying the accounts as we don't want to store sensitive information.

Do I get it right, that you handle both, Euro and NOK deposits over a norwegian Bank Account?
Yes.  Smiley

The orderbook looks empty to me, is this a bug or just the status quo?
Although the orderbook is not overflowing, it is certainly not empty. Please send me a message through our support-system at Justcoin and i will take a look at this.
newbie
Activity: 36
Merit: 0
September 25, 2013, 05:27:40 AM
#73
Noen som vet hvo lang tid det tar å overføre fra sparebank 1 til justcoin ca.?

Jeg tror det tar to bankdager før vi mottar overføringen med tilstrekkelig detaljer for å kunne kreditere deg. Om du vil ha et bedre estimat, send en mail til [email protected], så kommer Klaus med et svar til deg. Han har endel erfaring med tiden det tar å overføre.

Svaret er at det tar 1-2 dager å overføre fra en annen bank enn DNB (f.eks. Sparebank 1). Hvor lang tid det tar kommer an på når på døgnet betalingen blir registrert. La meg sette opp noen eksempler:
-Hvis du registrerer en overføring fra ikke-DNB-bank mandag før klokken 14.30 vil du mest sannsynlig bli kreditert (på Justcoin) ca. 1530 tirsdag ettermiddag.
-Hvis du registrerer en overføring fra ikke-DNB-bank mandag etter klokken 14.30 vil du mest sannsynlig bli kreditert onsdag morgen.
-Hvis du registrerer en overføring fra DNB på dagtid vil du mest sannsynlig bli kreditert samme dag.
-Hvis du registrerer en overføring fra DNB på kveldstid vil du mest sannsynlig bli kreditert rundt 1200 påfølgende dag.
*Jeg skriver mest sannsynlig fordi bankene av og til har små avvik (forsinkelser).

Hvis du lurer på hvor det blir av betalingen din er det bare å ta kontakt på [email protected] eller via supportsystemet på siden. Smiley
hero member
Activity: 716
Merit: 500
September 24, 2013, 07:24:11 PM
#72
I am happy to see Norway has got its first Bitcoin-Exchange with a real trading-engine, as direct user-to-user transactions like on localbitcoin are kinda    
predisposed to fraud.

The registration works well, and the website looks tidy and clean.
Although I would defnitly recommend a proper ID and adress verification like on Mt. Gox or Bitstamp, to prevent scam and money laundering.
Otherwise you can get into real problems like it happened to Bitcoin-24.

Do I get it right, that you handle both, Euro and NOK deposits over a norwegian Bank Account?

The orderbook looks empty to me, is this a bug or just the status quo?
full member
Activity: 383
Merit: 100
September 24, 2013, 02:30:47 PM
#71
Noen som vet hvo lang tid det tar å overføre fra sparebank 1 til justcoin ca.?
full member
Activity: 176
Merit: 100
September 19, 2013, 10:02:56 AM
#70
Kan anbefale justcoin, veldig bra support, fikk pengene etter uttak også på kun noen timer.

Håper det blir litt mer volum der etterhvert Smiley
full member
Activity: 176
Merit: 100
September 17, 2013, 12:23:13 PM
#69
Når jeg forsøker ta ut NOK på uttak - bank, kommer det kun opp informasjon om deposit. Noen som vet om jeg gjør noe feil? sendt mail til support og

Virker fint her... Har du allerede registrert en bankkonto (under Manage Accounts)?

Har lagt til mitt kontonummer ja.

Edit: Fikk svar fra support, må vist deposit før man kan ta ut for å verifisere kontoen.
sr. member
Activity: 247
Merit: 250
September 17, 2013, 12:04:32 PM
#68
Når jeg forsøker ta ut NOK på uttak - bank, kommer det kun opp informasjon om deposit. Noen som vet om jeg gjør noe feil? sendt mail til support og

Virker fint her... Har du allerede registrert en bankkonto (under Manage Accounts)?
full member
Activity: 176
Merit: 100
September 17, 2013, 09:55:42 AM
#67
Når jeg forsøker ta ut NOK på uttak - bank, kommer det kun opp informasjon om deposit. Noen som vet om jeg gjør noe feil? sendt mail til support og
sr. member
Activity: 247
Merit: 250
September 11, 2013, 02:46:11 PM
#66
Vi ser også behovet og skulle gjerne tilbudt et EUR/NOK marked. Foreløpig ser vi oss dessverre nødt til å vente med å implementere et slikt marked på grunn av regulative utfordringer.

Det er beklagelig. Men selvsagt bra dere har kontroll over utfordringene.

Det er i mellomtiden ingen restriksjoner for nordmenn som vil handle på vårt BTC/EUR marked.

Jeg trader BTC/EUR hos dere og dette virker utmerket. For interesserte nordmenn så kan man overføre EUR til Justcoin med en vanlig utenlandsbetaling.

Hva er gebyret for å foreta trekk (withdrawal) fra EUR kontoen? (via SEPA) Jeg finner kun gebyret for NOK (kr 10,-).
newbie
Activity: 36
Merit: 0
September 11, 2013, 05:37:32 AM
#65
Flott å se at volum og likviditet nå tiltar i både BTC/NOK og BTC/EUR markedene! Noe jeg synes mangler er muligheten for å veksle mellom NOK og EUR, dvs et NOK/EUR marked direkte under justcoin.com. Det burde vel ikke være noe 'regulativt' i veien for å implementere det? Dette tror jeg kan bidra til å øke likviditeten generelt på børsen.

Ellers, enestående arbeid!
Takk for hyggelig tilbakemelding!

Vi ser også behovet og skulle gjerne tilbudt et EUR/NOK marked. Foreløpig ser vi oss dessverre nødt til å vente med å implementere et slikt marked på grunn av regulative utfordringer.

Det er i mellomtiden ingen restriksjoner for nordmenn som vil handle på vårt BTC/EUR marked.
Pages:
Jump to: