En heeft iemand nu al grote bedragen ingecashed ondertussen?
Zoals @friends1980 al vermelde op de eerste pagina, die limieten die de banken stellen, gaat over cash geld, en dan nog laten ze die toe, maar je zal er achteraf last van krijgen in de vorm van vragen en bewijzen leveren.
Maar de vraag is, gaan banken even moeilijk doen als je grote bedragen gaat cashen vanuit een crypto exchange?
Laten ze de storting(en) toe en komen de vragen achteraf? of gaan die fuckers je tranactie eerst blokkeren en je vragen om bewijzen over de legaliteit en dan pas de transactie doorlaten?
Ik volg @friends1980 dat dat in principe wel moet lukken, en dat het daarna wel de fiscus zal zijn die je zal lastigvallen, althans, ik hoop dat het zo zou verlopen
Niettemin, niemand die dit blijkbaar nog heeft gedaan? en we zitten al 2 bullruns verder
Ik ben persoonlijk wel van plan om groots in te cashen, want mijn doel is om een huis te kopen zonder te lenen, period.
Dit vergt uiteraard een grote fiat storting(en) naar mijn KBC rekening.
Storten vanuit KBC naar exchanges, geen probleem, zelfs grote bedragen (20K), en incashen lukt ook, maar dat zijn bedragen die men als normaal kan beschouwen en dus geen bedragen van in de honderdduizend euro's of rond het miljoen.
Trouwens, ik heb al gezien dat bij Binance en Coinbase, veruit de grootste exchanges, men maar 20K en 25K per keer kan storten, en bij Binance tot 50K per dag, dus op 1 dag kan men op Binance 2 stortingen van 25K uitvoeren (kan er lichtjes naast zitten met de bedragen, maar het gaat om die hoeveelheden)
Anderzijds, op Coinbase kan men ook per verrichting maar 20K naar uw Paypal sturen.
De vraag is, als je een groot bedrag accumuleert op je Paypal en die ineens stort naar je rekening, hoe vlot die verrichting zal verlopen?
Want ik zie ook geen limieten vanuit Paypal naar je bankrekening, althans ik heb er geen gelezen.
Ik denk dat iedereen die in de crypto space zit sinds 2017 en daarvoor, wel weet welke potentiele bedragen er na deze bullrun uit te halen zijn, alleen, het cashvolume dat men mogelijk kan incashen zal nog nooit zo massaal zijn qua gebruikers, denk ik....en de bedragen in absolute cijfers zijn nu al hoger dan ooit.
(de return uit de 2013-2014 bullrun zijn wel vele groter natuurlijk)
Dus ik ben benieuwd of we hier veel gevallen gaan kunnen lezen van geslaagde of niet geslaagde grote transacties....
Ik ben het alvast van plan, want heb over een periode van 4 jaar tijd een bedrag van zo'n 16K erin gestoken en basically die hele periode geaccumuleerd en ge-HODLed, met bovenstaande doelstelling.
Mij gaat het over dat ene cruciale momentum, het moment van incashen...(al dan iet in verschillende grote transacties)
Dat de fiscus zal moeilijk doen, is een bijzaak die ik wil accepteren en wel zal aanvechten (als goede huisvader zijnde), maar hoe zit het met het incashen.
Tenzij men vastgoed kan aanschaffen via crypto of vastgoedmakelaars aanvaarden crypto, dan zijn al mijn vragen van hierboven irrelevant