Pages:
Author

Topic: Betaalrekening wordt opgeheven vanwege cryptos, advies voor nieuwe bank. - page 2. (Read 20116 times)

newbie
Activity: 22
Merit: 24
En heeft iemand nu al grote bedragen ingecashed ondertussen?

Zoals @friends1980 al vermelde op de eerste pagina, die limieten die de banken stellen, gaat over cash geld, en dan nog laten ze die toe, maar je zal er achteraf last van krijgen in de vorm van vragen en bewijzen leveren.

Maar de vraag is, gaan banken even moeilijk doen als je grote bedragen gaat cashen vanuit een crypto exchange?
Laten ze de storting(en) toe en komen de vragen achteraf? of gaan die fuckers je tranactie eerst blokkeren en je vragen om bewijzen over de legaliteit en dan pas de transactie doorlaten?
Ik volg @friends1980 dat dat in principe wel moet lukken, en dat het daarna wel de fiscus zal zijn die je zal lastigvallen, althans, ik hoop dat het zo zou verlopen Smiley

Niettemin, niemand die dit blijkbaar nog heeft gedaan? en we zitten al 2 bullruns verder Smiley

Ik ben persoonlijk wel van plan om groots in te cashen, want mijn doel is om een huis te kopen zonder te lenen, period.
Dit vergt uiteraard een grote fiat storting(en) naar mijn KBC rekening.

Storten vanuit KBC naar exchanges, geen probleem, zelfs grote bedragen (20K), en incashen lukt ook, maar dat zijn bedragen die men als normaal kan beschouwen en dus geen bedragen van in de honderdduizend euro's of rond het miljoen.

Trouwens, ik heb al gezien dat bij Binance en Coinbase, veruit de grootste exchanges, men maar 20K en 25K per keer kan storten, en bij Binance tot 50K per dag, dus op 1 dag kan men op Binance 2 stortingen van 25K uitvoeren (kan er lichtjes naast zitten met de bedragen, maar het gaat om die hoeveelheden)
Anderzijds, op Coinbase kan men ook per verrichting maar 20K naar uw Paypal sturen.
De vraag is, als je een groot bedrag accumuleert op je Paypal en die ineens stort naar je rekening, hoe vlot die verrichting zal verlopen?
Want ik zie ook geen limieten vanuit Paypal naar je bankrekening, althans ik heb er geen gelezen.

Ik denk dat iedereen die in de crypto space zit sinds 2017 en daarvoor, wel weet welke potentiele bedragen er na deze bullrun uit te halen zijn, alleen, het cashvolume dat men mogelijk kan incashen zal nog nooit zo massaal zijn qua gebruikers, denk ik....en de bedragen in absolute cijfers zijn nu al hoger dan ooit.
(de return uit de 2013-2014 bullrun zijn wel vele groter natuurlijk)

Dus ik ben benieuwd of we hier veel gevallen gaan kunnen lezen van geslaagde of niet geslaagde grote transacties....

Ik ben het alvast van plan, want heb over een periode van 4 jaar tijd een bedrag van zo'n 16K erin gestoken en basically die hele periode geaccumuleerd en ge-HODLed, met bovenstaande doelstelling.

Mij gaat het over dat ene cruciale momentum, het moment van incashen...(al dan iet in verschillende grote transacties)
Dat de fiscus zal moeilijk doen, is een bijzaak die ik wil accepteren en wel zal aanvechten (als goede huisvader zijnde), maar hoe zit het met het incashen.

Tenzij men vastgoed kan aanschaffen via crypto of vastgoedmakelaars aanvaarden crypto, dan zijn al mijn vragen van hierboven irrelevant Smiley
jr. member
Activity: 31
Merit: 3
Dat Elon er nu pas over tweet is op zich al wat shady. Tesla kocht, net zoals Micro Strategy, eind vorig jaar al voor de grote bedragen BTC. Elon wordt in de MM aangewreven dat hij aan zware manipulatie schuldig is. Daar valt natuurlijk wel iets voor te zeggen...maar langs de andere kant ook weer niet. Zo'n figuur als Elon Musk manipuleert dan alles waar hij over tweet. Dat was de reden waarom b.v. Charlie Lee al zijn LTC verkocht heeft. Interesting times en 50K is incoming!

Ja we zullen zien. De enige reden waarom hij hiermee wegkomt is omdat crypto nog altijd onvoldoende serieus wordt genomen, want mij moet je inderdaad niet komen wijsmaken dat het geen manipulatie is.

Allemaal leuk natuurlijk wanneer je zelf DOGE of BTC bezit, maar als je er even afstand van neemt, moet je inderdaad toegeven dat het vuil is.

Toch één ding valt op - en daarom had ik het over de fanboys hierboven: de aandelen hebben nauwelijks bewogen (ik heb het nu niet meer nagekeken maar ik geloof dat ze zelfs wat gezakt waren), dus de fiat-markt is tot nader order duidelijk absoluut niet onder de indruk. Op dit forum moeten we toch opletten dat we niet te veel aan navelstaren doen, toch wel een klassieke sport hier. Cool edit: Ik zit er overigens intussen ook al vier jaar in, dus denk niet dat ik een kritische nocoiner ben, ik tracht gewoon mijn blik nuchter te houden, zoveel als mogelijk...

Genuanceerd opiniestuk in De Tijd vandaag: https://www.tijd.be/opinie/algemeen/de-bitcoin-is-het-nieuwe-goud-nog-niet/10283182.html

Mooi stuk, meer vragen dan antwoorden, maar de gestelde vragen zijn wel pertinent en stof tot nadenken. (edit: zie ook zijn zeer diplomatische opmerking over marktmanipulatie Wink)

edit2: Charlie Lee heeft de intellectuele eerlijkheid gehad eruit te stappen en LTC heeft nooit meer dezelfde pieken gehaald als voordien. Ook dat is stof tot nadenken.

Gij bent ne mens met interessante inzichten! Dat ze maar dringend die café's terug opendoen dat we dan eens een bijeenkomst kunnen organiseren ;-)

Ik begrijp de man in het De Tijd artikel toch niet helemaal. Hij zegt dat Bitcoin enkel gedreven wordt door momentum en dat de energie die in het minen wordt gestoken geen driver is van zijn waarde. Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Begrijp ook helemaal niet dat een assistant professor finance niet inziet dat die energie helemaal te vergelijken valt met alle andere vormen van energie die geïnvesteerd worden in ontginning van grondstoffen, produceren van goederen en het leveren van diensten. Uiteindelijk komt ALLES terug op investeren van tijd en energie door ons mensen. Dat is zowat de belangrijkste les die ik leerde uit The Bitcoin Standard van Amous. Dat én dat Bitcoin wél een goede store of value is. Dat heeft hij de afgelopen 10 jaar bewezen me dunkt. De onderliggende blockchain technologie zorgt voor een autonoom, niet te hacken, transparant en voor iedereen toegankelijk is. Dat kan van geen andere store of value gezegd worden. Dat Bitcoin mining veel energie vraagt is waar maar is ook weer een non-argument. Kan je perfect meten hoeveel energie er nodig is voor de goudproductie? Of voor het al het fiat geld dat in omloop is? Nee, natuurlijk niet. Bitcoin mining zal dan zelfs véél beter gemeten kunnen worden, want ook daar veel transparanter.

Wat mij betreft een zoveelste artikel in De Tijd vol ge-cherry-pickte argumenten.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
Dat Elon er nu pas over tweet is op zich al wat shady. Tesla kocht, net zoals Micro Strategy, eind vorig jaar al voor de grote bedragen BTC. Elon wordt in de MM aangewreven dat hij aan zware manipulatie schuldig is. Daar valt natuurlijk wel iets voor te zeggen...maar langs de andere kant ook weer niet. Zo'n figuur als Elon Musk manipuleert dan alles waar hij over tweet. Dat was de reden waarom b.v. Charlie Lee al zijn LTC verkocht heeft. Interesting times en 50K is incoming!

Ja we zullen zien. De enige reden waarom hij hiermee wegkomt is omdat crypto nog altijd onvoldoende serieus wordt genomen, want mij moet je inderdaad niet komen wijsmaken dat het geen manipulatie is.

Allemaal leuk natuurlijk wanneer je zelf DOGE of BTC bezit, maar als je er even afstand van neemt, moet je inderdaad toegeven dat het vuil is.

Toch één ding valt op - en daarom had ik het over de fanboys hierboven: de aandelen hebben nauwelijks bewogen (ik heb het nu niet meer nagekeken maar ik geloof dat ze zelfs wat gezakt waren), dus de fiat-markt is tot nader order duidelijk absoluut niet onder de indruk. Op dit forum moeten we toch opletten dat we niet te veel aan navelstaren doen, toch wel een klassieke sport hier. Cool edit: Ik zit er overigens intussen ook al vier jaar in, dus denk niet dat ik een kritische nocoiner ben, ik tracht gewoon mijn blik nuchter te houden, zoveel als mogelijk...

Genuanceerd opiniestuk in De Tijd vandaag: https://www.tijd.be/opinie/algemeen/de-bitcoin-is-het-nieuwe-goud-nog-niet/10283182.html

Mooi stuk, meer vragen dan antwoorden, maar de gestelde vragen zijn wel pertinent en stof tot nadenken. (edit: zie ook zijn zeer diplomatische opmerking over marktmanipulatie Wink)

edit2: Charlie Lee heeft de intellectuele eerlijkheid gehad eruit te stappen en LTC heeft nooit meer dezelfde pieken gehaald als voordien. Ook dat is stof tot nadenken.
jr. member
Activity: 31
Merit: 3
Dat Elon er nu pas over tweet is op zich al wat shady. Tesla kocht, net zoals Micro Strategy, eind vorig jaar al voor de grote bedragen BTC. Elon wordt in de MM aangewreven dat hij aan zware manipulatie schuldig is. Daar valt natuurlijk wel iets voor te zeggen...maar langs de andere kant ook weer niet. Zo'n figuur als Elon Musk manipuleert dan alles waar hij over tweet. Dat was de reden waarom b.v. Charlie Lee al zijn LTC verkocht heeft. Interesting times en 50K is incoming!
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
[...] Ja daar heb je wel een punt! Cheesy Het zijn IOU's, zeker, die ze verkopen? Nou ja, ze maken er zich toch wel lekker rijk mee, ook al is het onrechtstreeks. Zou BTC wel eens een paar maandjes naar 2.000 dollar willen zien zakken, gewoon om te zien wat er gebeurt... Smiley
$2.000 zou wel heel heftig zijn, maar ergens tussen de $10.000 en $18.000 is heel goed mogelijk en zou idd wel "grappig" zijn...  Grin
Ik heb een dubbele agenda hoor, want ik zou ook weer inkopen... Grin misschien moeten we ook maar eens een Wall Observer in het Nederlands overwegen. Zo met één post per 3 maand of zo... Cool
Oh, ik zou graag ook nog bijkopen hoor... maar ik verwacht niet dat de MA20 van de weekly opeens omlaag doorbroken wordt. Sterker nog; als dat zou gebeuren dan zou dat wel eens heel slecht nieuws kunnen zijn... toch?
Hmmmz geen idee. Ik heb de indruk dat we net aan een lichte correctie begonnen waren, toen Elon plots de prijs kwam pumpen. Nu weet ik niet goed wat ik ervan moet denken. Zien we eindelijk een wereldspeler die zich in de markt werpt en zelfs overweegt wagens tegen BTC te verkopen, en dan gaat de prijs "maar" 15% boven de ATH. Het toont in zekere zin ook aan dat veel van die hippe ondernemers toch vooral voor hun eigen fanboys spreken. Hoezeer het Amazon-beleid ook door sommigen verfoeid wordt, de impact van een implementatie zou daar een veel grotere impact hebben, want wie heeft nu nog nooit van Amazon gebruik gemaakt? Wat toch een ander verhaal is als het over luxewagens en marsraketten gaat...

Ter info, BTC Direct verwacht sterke daling indien we onder de support van 46k gaat.

Dat is niet zo heel verwonderlijk hoor; de laatste paar maanden hebben al grote beleggers honderden miljoenen US$ aan bitcoins gekocht (zoals bijvoorbeeld MicroStrategy, van Eck, GreyScale et cetera)...

En ik vind de daling die BTCdirect voorziet nog meevallen... (naar 30K geloof ik...).
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
[...] Ja daar heb je wel een punt! Cheesy Het zijn IOU's, zeker, die ze verkopen? Nou ja, ze maken er zich toch wel lekker rijk mee, ook al is het onrechtstreeks. Zou BTC wel eens een paar maandjes naar 2.000 dollar willen zien zakken, gewoon om te zien wat er gebeurt... Smiley
$2.000 zou wel heel heftig zijn, maar ergens tussen de $10.000 en $18.000 is heel goed mogelijk en zou idd wel "grappig" zijn...  Grin
Ik heb een dubbele agenda hoor, want ik zou ook weer inkopen... Grin misschien moeten we ook maar eens een Wall Observer in het Nederlands overwegen. Zo met één post per 3 maand of zo... Cool

Oh, ik zou graag ook nog bijkopen hoor... maar ik verwacht niet dat de MA20 van de weekly opeens omlaag doorbroken wordt. Sterker nog; als dat zou gebeuren dan zou dat wel eens heel slecht nieuws kunnen zijn... toch?

Hmmmz geen idee. Ik heb de indruk dat we net aan een lichte correctie begonnen waren, toen Elon plots de prijs kwam pumpen. Nu weet ik niet goed wat ik ervan moet denken. Zien we eindelijk een wereldspeler die zich in de markt werpt en zelfs overweegt wagens tegen BTC te verkopen, en dan gaat de prijs "maar" 15% boven de ATH. Het toont in zekere zin ook aan dat veel van die hippe ondernemers toch vooral voor hun eigen fanboys spreken. Hoezeer het Amazon-beleid ook door sommigen verfoeid wordt, de impact van een implementatie zou daar een veel grotere impact hebben, want wie heeft nu nog nooit van Amazon gebruik gemaakt? Wat toch een ander verhaal is als het over luxewagens en marsraketten gaat...

Ter info, BTC Direct verwacht sterke daling indien we onder de support van 46k gaat.
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
[...] Ja daar heb je wel een punt! Cheesy Het zijn IOU's, zeker, die ze verkopen? Nou ja, ze maken er zich toch wel lekker rijk mee, ook al is het onrechtstreeks. Zou BTC wel eens een paar maandjes naar 2.000 dollar willen zien zakken, gewoon om te zien wat er gebeurt... Smiley
$2.000 zou wel heel heftig zijn, maar ergens tussen de $10.000 en $18.000 is heel goed mogelijk en zou idd wel "grappig" zijn...  Grin
Ik heb een dubbele agenda hoor, want ik zou ook weer inkopen... Grin misschien moeten we ook maar eens een Wall Observer in het Nederlands overwegen. Zo met één post per 3 maand of zo... Cool

Oh, ik zou graag ook nog bijkopen hoor... maar ik verwacht niet dat de MA20 van de weekly opeens omlaag doorbroken wordt. Sterker nog; als dat zou gebeuren dan zou dat wel eens heel slecht nieuws kunnen zijn... toch?
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
[...] Ja daar heb je wel een punt! Cheesy Het zijn IOU's, zeker, die ze verkopen? Nou ja, ze maken er zich toch wel lekker rijk mee, ook al is het onrechtstreeks. Zou BTC wel eens een paar maandjes naar 2.000 dollar willen zien zakken, gewoon om te zien wat er gebeurt... Smiley

$2.000 zou wel heel heftig zijn, maar ergens tussen de $10.000 en $18.000 is heel goed mogelijk en zou idd wel "grappig" zijn...  Grin

Ik heb een dubbele agenda hoor, want ik zou ook weer inkopen... Grin misschien moeten we ook maar eens een Wall Observer in het Nederlands overwegen. Zo met één post per 3 maand of zo... Cool
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
[...] Ja daar heb je wel een punt! Cheesy Het zijn IOU's, zeker, die ze verkopen? Nou ja, ze maken er zich toch wel lekker rijk mee, ook al is het onrechtstreeks. Zou BTC wel eens een paar maandjes naar 2.000 dollar willen zien zakken, gewoon om te zien wat er gebeurt... Smiley

$2.000 zou wel heel heftig zijn, maar ergens tussen de $10.000 en $18.000 is heel goed mogelijk en zou idd wel "grappig" zijn...  Grin
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
Kan je crypto's laten uitkeren naar een PayPal account / rekening?

Spijtig genoeg niet, ongeveer een 8 maand geleden zijn ze hier heel moeilijk over beginnen doen. Volgens hun policy mag het niet.
Je kan altijd proberen maar dan kan je account geblokkeerd worden.

-Micromen/TheAccountant

Altijd leuk om eens terug te kijken en dan nog maar eens vast te stellen wat een bende hypocrieten ze toch zijn, daar bij Paypal. Twee jaar geleden blokkeerden ze je rekening als iets naar crypto geurde, nu verkopen ze het zelf. Bah.

Naja in principe niet, ze verkopen een contract gelinkt aan de prijs van BTC , je kan geen btc naar je eigen account overschrijven, althans dat is wat ik er van begrijp
Hypocrieten daar geef ik je wel volledig gelijk in.

Ja daar heb je wel een punt! Cheesy Het zijn IOU's, zeker, die ze verkopen? Nou ja, ze maken er zich toch wel lekker rijk mee, ook al is het onrechtstreeks. Zou BTC wel eens een paar maandjes naar 2.000 dollar willen zien zakken, gewoon om te zien wat er gebeurt... Smiley
newbie
Activity: 5
Merit: 1
Kan je crypto's laten uitkeren naar een PayPal account / rekening?

Spijtig genoeg niet, ongeveer een 8 maand geleden zijn ze hier heel moeilijk over beginnen doen. Volgens hun policy mag het niet.
Je kan altijd proberen maar dan kan je account geblokkeerd worden.

-Micromen/TheAccountant

Altijd leuk om eens terug te kijken en dan nog maar eens vast te stellen wat een bende hypocrieten ze toch zijn, daar bij Paypal. Twee jaar geleden blokkeerden ze je rekening als iets naar crypto geurde, nu verkopen ze het zelf. Bah.

Naja in principe niet, ze verkopen een contract gelinkt aan de prijs van BTC , je kan geen btc naar je eigen account overschrijven, althans dat is wat ik er van begrijp
Hypocrieten daar geef ik je wel volledig gelijk in.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
Kan je crypto's laten uitkeren naar een PayPal account / rekening?

Spijtig genoeg niet, ongeveer een 8 maand geleden zijn ze hier heel moeilijk over beginnen doen. Volgens hun policy mag het niet.
Je kan altijd proberen maar dan kan je account geblokkeerd worden.

-Micromen/TheAccountant

Altijd leuk om eens terug te kijken en dan nog maar eens vast te stellen wat een bende hypocrieten ze toch zijn, daar bij Paypal. Twee jaar geleden blokkeerden ze je rekening als iets naar crypto geurde, nu verkopen ze het zelf. Bah.
copper member
Activity: 322
Merit: 15
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2018-239.html

Hier staat de tekst van de wwft. Hierin worden bedragen genoemd waarbij clientenonderzoek gedaan moet worden, binnenlandse transacties vsn 15.000 euro en ongebruikelijke buitenlandse transacties van 1000 euro. Voor bepaalde binnenlandse transacties is dit bedrag inmiddels bijgesteld naar 10.000 euro.
hero member
Activity: 924
Merit: 526
GIF by SOCIFI
Er is een nieuwe regel van de Europese Centrale Bank die zegt dat overschrijvingen vanaf 4999 euro afkomstig uit het buitenland moeten worden gecontroleerd voor geld  witwassen. Dus het veiligste is om kleinere geld hoeveelheden te sturen om onder de radar te blijven.

Ik weet niet zeker in hoeverre dit klopt, begin 2018 heb ik meerdere uitbetalingen gedaan van Kraken naar mijn Rabo rekening, zonder problemen en deze overschreden allemaal 4999 euro.

Ik geloof wel dat banken er nu wat strikter mee om gaan.

Zelf ben ik ook net begonnen met het zoeken naar andere banken die wat meer open staan voor nieuwe technologieën en vreemde valuta ondersteunen, aangezien ik binnenkort ga werken voor een Amerikaans bedrijf. Revolut en N26 staan wel hoog aangeschreven. Revolut heeft echter nog geen werkende bank licentie, maar biedt wel de goedkoopste wisselkoers tussen vreemde valuta en biedt daarnaast zelfs directe opslag van cryptocurrency aan.

https://www.revolut.com/en-NL/

https://n26.com/en-eu/

Genoeg mogelijkheden om te onderzoeken in ieder geval, het lijkt er op alsof je er een hoop nieuwe features voor terug krijgt met deze nieuwe type banken.
newbie
Activity: 3
Merit: 0
En iemand enig idee hoe het zit met de belgische banken?
Iemand een idee hoe het verloopt via ING belgie en KBC?
copper member
Activity: 322
Merit: 15
Als we terug kunnen gaan naar 'Welke bank is coulant richting cryptocurrency-activiteit' in plaats van 'Hoe ben je je eigen bank?', zou dat mooi zijn.
Vind het overigens wel apart dat wanneer alles aan te geven is met transacties e.d., een rekening alsnog gesloten wordt.

Ik weet toevallig dat ABN Amro een pagina heeft waar het wijst op risico's van crypto, net als Knab. ING toont ook interesse in blockchain/crypto.
Dit lijken me dus goede alternatieven.

Stukje uit de pagina van ABN:
Code:
Let op: u kunt deze ‘munten’ vaak met iDEAL of uw credit card kopen. Ook al loopt de betaling ervan via uw rekening bij ABN AMRO, dit betekent niet dat ABN AMRO die cryptocurrencies ondersteunt of goedkeurt.
Dat zpu inderdaad mooi zijn, laten we vooral weer onze eigen ervaringen delen over hoe de banken hier mee omgaan.
Ik denk dat (bijna) elke bank wel interesse heeft in blockchain, maar cryptomunten als een te riskante belegging beschouwen. Welkicht dat dat in de toekomst nog veranderd maar tot die tijd zal je het soort zinsnedes als die op de abn site wel boven zien. Ze wilken voorkomen dat een particulier die zn geld aan cryptos verliest het alsnog bij de bank gaat claimen omdat hij ze "via de bank" heeft gekocht.
legendary
Activity: 1582
Merit: 1059
nutildah-III / NFT2021-04-01
Ik vond deze thread zeer interessant en hoopte dat het niet off-topic zou gaan, om te zien wat de uitkomst is met betrekking tot die crypto-vriendelijke banken. Maar veel antwoorden zijn er nog niet...

Let's remain on-topic.

Love you guys. Wink
legendary
Activity: 2730
Merit: 1192
I don't believe in denial.
[...] Ik betaal men jaarlijkse belastingtoeslag op de 2 fysieke bedrijfjes die ik heb (dus meer dan genoeg). Ik betaal al men BTW toeslagen,etc. Dus zoals iedere brave burger betaal ik meer dan genoeg zoals iedereen. Ik heb gewoon besloten om het geen ik verdien met mijn trading activiteiten niet alles aan te geven, net zoals honderden anderen doen.
Alsook zal ik binnen afzienbare tijd wel wat belasting moeten betalen op men vermogen in crypto door de omvang ervan. Onmogelijk om dit zo te versluizen. Maar in tussentijd al hetgeen ik er zo uit kan halen, zal ik doen.

Ik voldoe aan al mijn plichten tegenover de regering. het enige dat ik niet doe is mijn winsten van crypto aangeven. De regering geeft geen waarborgen op crypto investeringen dus ik voel mij niet genoodzaakt om belastingen te betalen op mijn crypto inkomsten.

Betreffen witwassen. Ik zie dit niet als witwassen. Ik beschouw dit eerder als zwartwerk wat ongeveer de helft van de mensen doet. Ik denk dat iedere zelfstandige op deze planeet het systeem misbruikt. Dus ik ben niet de enige. Het systeem is er om te misbruiken en iedereen doet het. Als ik een vakantie met mijn gezin doe dan wordt dat aangegeven als een zakenreis en vorder ik alle BTW terug, Als ik uit eten ga met men gezin is dat een zakendiner en vorder ik BTW terug, Mijn gezinswagen en moto staan ingeschreven op mijn zaak en vorder ik BTW terug. Ik doe niet anders dan iedere andere zelfstandig ondernemer op deze aardbol.

1. Jij bent niet degene die bepaalt wat "meer dan genoeg" is; daar is objectieve wetgeving voor (gelijke monniken, gelijke kappen enzo);
2. Je hebt dus niet alles aangegeven, je zegt het zelf al: "niet alles aan [ge-]geven".
3. Oh, dus als "honderden anderen [het] doen" dan is het OK? Vreemd...
4. Je voldoet dus niet aan al jouw plichten tegenover de regering en - veel belangrijker - tegenover jouw medeburgers.
5. En dat noemen we inderdaad witwassen... ook geld dat door zwartwerken is verdient valt daaronder.
6. Noem mij dan maar gekke Henkie (blijkbaar), maar deze ondernemer doet dus wel netjes alles aangeven.
7. En wat je over de BTW terugvorderen beschrijft valt al helemaal onder fraude...

Maar goed, jouw keuze. Ik vind er het mijne van...  Lips sealed
copper member
Activity: 322
Merit: 15
Ikzelf heb nog nooit van men leven met een bank gewerkt om men Btc of crypto te kopen, verkopen of opslaan. Tevens heb ik nog nooit een flikker belasting betaald om al men crypto die ik heb verdiend, gekocht of verkocht. [...]

Succes wanneer je een keertje gecontroleerd wordt door een belastingdienst hoe je aan jouw vermogen komt... de wetten in de EU zijn nogal bevooroordeeld richting belastinginning en beslaglegging op vermogen is dan heel eenvoudig....

[...] Bij beide bedrijfjes wordt er 85% van de diensten cash afgerekend. Gewoon een heel deel facturen (nep) toevoegen of een korting geven aan klanten als je iets meer op de factuur mag zetten. Op die manier vloeit er bij mij soms duizenden € per week in men zaken als inkomsten. Om dan de belastingen te vermijden koop ik regelmatig materialen aan (nieuwe springkussens, attracties, tuin- en zwembad benodigdheden) Deze betaal ik dan cash en haal zo het geld terug uit men firma. En daarnaast natuurlijk veel uiteten gaan en uitstappen maken en aangeven als bedrijfsuitjes of zakendiners. [...]

Dit noemen we witwassen en de straffen daarop zijn terecht niet mals...  Lips sealed

Losstaand daarvan heb ik er zelf persoonlijk erg veel moeite mee; want ik betwijfel of je dan ook van jouw rechten (gebruik van wegen, scholing voor jouw kinderen, brandweer bij bosbrand in de omgeving, ziektekosten et cetera) afstand doet (aangezien je niet aan jouw plichten voldoet).
precies dit, als je controle krijgt ben je de pisang. Zeker als je de vraag krijgt hoe je aan je opgebouwde vermogen komt en het niet aan kan tonen.

Ik ben voldoende ingedekt hoor. Heb 16 jaar een eigen zaak gehad. Heb voldoende vermogen opgebouwd om met men crypto onder de radar te blijven.
als ik dan toch een advies mag geven. Loop er niet mee te koop. Dat je het doet is discutabel en ik denk niet in de lijn met de normen van dit forum om te delen hoe je dit doet. Maar ik zou het voor jezelf houden, mag misschien achterdocht zijn, maar je weet nooit wie of wat er mee leest en wat ze nu of op een later moment metbig data kunnen doen.
jr. member
Activity: 308
Merit: 1
Ik verlies liever 5% fee dan dat ik 30% aan de belastingdienst moet geven.

Jij woont in Spanje neem ik aan?
Pages:
Jump to: